За даването на акъл за оправяне на света

  • 4 458
  • 110
  •   1
Отговори
# 60
  • София
  • Мнения: 34 724
Скрит текст:
И как очакваш после учителите да имат авторитет ?
И когато се наложи, учителят да се намеси, детето ти да го послуша ?

Твоят подход подкопава

Имаме диаметрално противоположни очаквания и изисквания към институцията
Скрит текст:
аз искам, след като детето ми е длъжно да ходи там, да бъде интегрирано в общността правилно, с помощта на системата, учителите, а не когато отида и говоря с учителя, че н е постъпил правилно, той да ми каже, че не е длъжен да ми възпитва детето

Длъжен е, защото е лице на институция
А сега си представи същата ситуация, ако бяхме учители. Ти учиш детето на едно, аз го уча на нещо съвсем различно, а родителите вкъщи на нещо трето. И се получава много възпитатели, хилаво възпитание. Отделно, че Андариел е съвсем права – ако учителят се е дискредитирал сам, отказвам да обяснявам на сина ми, че черното е бяло.

# 61
  • соросоиден либераст и умнокрасива евроатлантическа подлога
  • Мнения: 13 650
Какво да е това друго- материал, или отношение към хората

За мен, това да възпитаваш в липса на респект, не е възпитание. Всяка простакеса го може

Освен това, децата от бедни семейсва и от малцинствата, трябва да бъдат възпитани някъде
в стандартите на общността

а не на племето или родата

# 62
  • Мнения: X
По много места в света хоумскулинга е валидна опция за много родители.

# 63
  • София
  • Мнения: 34 724
Да, ето например отношението към хората. За мен поведението, постъпките и изборите на хората са водещи за отношението ми към тях, на същото уча и сина ми. За друг, обаче, ЕГН-то (примерно) е водещ фактор и съответно той ще учи детето си на това. За трети професията е водеща.
Хората сме различни, учителите и те. Не искам да бъда в позиция да "лекувам" чуждо възпитание при сина ми.

# 64
  • соросоиден либераст и умнокрасива евроатлантическа подлога
  • Мнения: 13 650
При мен също е така
И тези хора там, работата им  да научат как децата в колектива, който е умален модел на едно бъдещо общество да работят заедно, да се разбират, да се толерират и да си бъдат от помощ

Това е, не е много

Но не се справят

Защото аз не мога да отида там и да заместя този педагог и да уча тази общност как да работи заедно...как цигането, детето на бегълци от Украйна, моето дете  детето с някакви потребности да бъдат екип и да работят заедно, за да постигнат нещо...

# 65
  • София
  • Мнения: 62 595
Кой колектив? Ти с всеки от обществото ни ли работиш и помагаш и се разбираш? Едва ли.  Защо тогава трябва децата да го правят? Достатъчно е да спазват дисциплината, да си намерят няколко приятели или деца, с които да се разбират и да общуват в междучасията. Не са длъжни да работят заедно с другите и да се разбират. Дори не са длъжни да общуват с всички от класа, защото това е тяхно право - да общуват с деца и хора, които харесват.
Също е достатъчно агресивните ситуации и прояви между децата да бъдат пресичани своевременно и да не се създават условия за конфликти. Знаеш ли колко много учители ползват тактиката "разделяй и владей"? Сигурно помниш поне един случай при поне един учител за цялото си ученичество, когато е имало едно или няколко деца в класа, които са били "помощници" или направо са били толерирани дори когато са проявявали лошо поведение. Или противопоставянето на групички от класа - едните са любимците, а другите са лузърите.

# 66
  • Мнения: X
По отношение на фейса - пълно е с идиоти, които си нямат работа.
По отношение на занятия по възпитание в училище - някои хора нямат никакво възпитание, че да предадат такова на децата си. По-скоро трябва да се намали с някой и друг час преподаването на обща култура от вида "какво е искал да каже авторът, е обяснено на страница 63, от анализ 34, книга 172 на Стрекоза Цигов", а намаленото да се замени с малко часове по култура на общуване на живо и на общуване в Интернет. Защото в момента сме в положение "преди Интернет само близките ти знаеха, че си тъп".
Иначе имаме празен поглед и мълчание при поздрав от сорта "добър ден" или "опа", ако са те блъснали  или настъпали случайно  Wink

# 67
  • Най-красивата страна
  • Мнения: 13 128
,Липсват му първите седем години,,-всички сме чували това по адрес на невъзпитан човек.
Децата тръгват на училище на 6-7 години и се очаква до тази възраст да са получили някакво домашно възпитание.
А,да,преди това ходят на детска градина.Обаче и там госпожите им дават някакви елементарни знания и също очакват детето да има някакво домашно възпитание.
Аз лично не очаквам учителите да възпитават детето ми.Те са там за да го учат- на езици,математика и други науки.
Смятам ,че никоя институция не може да замени семейството и родителите.

# 68
  • соросоиден либераст и умнокрасива евроатлантическа подлога
  • Мнения: 13 650
а аз написах, че институцията може да замени семейтсвото...

# 69
  • София
  • Мнения: 62 595
Институцията заменя в някаква степен семейството само при положение, че е социален дом - там децата или нямат семейства, или са социални сираци и на практика институцията е някакво подобие на семейство. Знаем какви са резултатите, когато институцията замени семейството - децата така и не успяват да изградят семейни връзки и след това техните собствени, дори желани семейства, много бързо се разпадат.  Възпитаването на децата от институцията, вместо от семейството, води до печални резултати. Всяко дете трябва да знае къде е границата между семейството и институцията в лицето на учители, възпитатели и др. Добро или лошо, едно семейство все пак възпитава, децата имат усещане за принадлежност. Тук изключвам нещата, които са по-скоро към един друг кодекс, но не и семейния.

В детското заведение или в училище децата се учат да спазват правилата на тази институция и биват обучавани според програмата. Семейството е мястото, където детето се възпитава още от момента, в който се прибере вкъщи от родилното отделение.

# 70
  • Мнения: X
Не са длъжни да работят заедно с другите и да се разбират. Дори не са длъжни да общуват с всички от класа, защото това е тяхно право - да общуват с деца и хора, които харесват.


А в общи проекти какво правят? Нас са ни разделяли по групи и се е изисквало да подготвим заедно някакво домашно, нещо като проект. И не винаги ни даваха да си избираме приятелчета, с които сме близки и се разбираме, а просто казват с кого си в една група. Това се случва и в работата, не си избираш сам колегите, но ти се налага да общуваш с всички от екипа. Дори да е служебно. Харесва ти, не ти харесва, това са колегите, работиш с тях.

# 71
  • София
  • Мнения: 37 584
Същото - правиш проекта, предаваш, оценяват те. Това не значи, че трябва да си станете bff.

# 72
  • Мнения: X
Не казвам, че трябва да си бфф с целия клас или екип. Но да умееш да работиш в екип е нещо различно.

# 73
  • София
  • Мнения: 62 595
Може да умееш, но да не искаш. Или да искаш с едни деца, а с други да не искаш. Това с проектите обичайно е загуба на време - един или двама се стараят и вършат работата, защото им трябва висока оценка или просто си го могат, а останалите се скатават и се възползват. Затова стават и конфликти между децата. Аз съм за това едно дете да има право да откаже работа в екип.

# 74
  • Мнения: X
Ами то така е и в живота. Не всички колеги се стараят. Един може да е по-мотивиран от друг. А като си на работа пак ли ще откажеш? Защото като не се научиш от малък, после става сложно.

Общи условия

Активация на акаунт