За даването на акъл за оправяне на света

  • 4 497
  • 110
  •   1
Отговори
# 45
  • София
  • Мнения: 34 771
Какви са им задълженията относно учениците питам


Скрит текст:
Аз лично имам от двата примера- на едното дете учителите са страхотни и се радвам, че има досег с такива хора, дори да не научи кой знае колко материал, защото е в период на бунтарство. Интелигентни и истински стойностни личности

С другото дете съм ужасена от учителите, като на пазара са, и отношение и всичко, но ме устройва близостта на училището и спокойствието

За мен, а и за всеки, мисля, най- важна е личността на учителя, а не материала в училище.... това са подробности. Личностите те учат, възпитават и те карат да обикнеш някой предмет или самото учене.

Да преподават качествено учебния материал и да следят за дисциплината. Това е основното. Друго от тях не желая. Другото е моя и на бащата работа.

П.П. И с футболеро съм напълно съгласна. Шамарите, независимо от посоката им, са напълно неприемливи.

# 46
  • соросоиден либераст и умнокрасива евроатлантическа подлога
  • Мнения: 13 650
И какво - слагаш му торба на главата и му запушваш ушите, за да не попива възпитание ?

То и аз искам така, но реално не става..Детето е там с тези хора и когато възникне конфликт, детето се учи как да го реши, като гледа големите как го решават...учи се как да отстоява себе си, според това какъв стимул и наказание получава там, от учителите, не от мен, учи се как да комуникира с различните деца, пак по пример на големите, как да с отнася с побойниците в училище, според това, как го учат там...аз какво моа да променя с моя личен пример в тази система, тя възпитава детето ми без мое желание, а на всичкото отгоре отказва да поеме отговорност за това

# 47
  • София
  • Мнения: 34 771
То не попива възпитание, а учебен материал. Това му е основната "работа" там. Възпитанието – вкъщи. Освен ако на родителите не им се занимава.

# 48
  • соросоиден либераст и умнокрасива евроатлантическа подлога
  • Мнения: 13 650
о.к

# 49
  • София
  • Мнения: 37 594
Възпитателната роля на училището, да не се бърка с личностното възпитание на детето.

# 50
  • Мнения: 1 669
,,...Толкова. Нататък възпитанието си е моя работа. "
Аз не смятам така. Училищата навсякъде по света, дори и в най-примитивни общности, каквото и да е учене е комплектувано и със възпитание.
Сега, има някои държави, режими и подобни, които си поставят за цел да поставят децата в такива рамки, че да им служат по нататък при израстването и така получаваме понякога почти зомбита, и то от лошите да го кажем.
Ама и другата крайност не ми допада - родители или въобще някой, който се е сетил, влиза в училище и бие всички подред - персонал, учителски състав начело с директора, както и някой от учениците при конфликт с неговото отроче.
Трябва нещо по компромисно и разумно.

# 51
  • София
  • Мнения: 37 594
Трябва да се зачита училището, като институция и редом с връзването на обувките, трябва да ги научим и това.
Приемственост му се вика.
За учител не съм си позволила коментари пред дете, защото не следва да му уронвам престижа и да омаловажавам труда му.

# 52
  • София
  • Мнения: 34 771
Възпитанието от непознати не е регулирано, то е въпрос на лични норми. Ако нормите на учителя съвпадат с моите – чудесно, няма проблем. Но какво става, ако не съвпадат?

# 53
  • В големите очи на малчо, а географски - София.
  • Мнения: 8 556
Пояснявам с цитат: " Едно време, като викаха баща ми в училище, защото учителя ми е ударил шамар - той после ми удари два, а сега като викнат бащата - той бие учителя" - от това по-ясно няма как да ти го обясня.

Не знам на кой е този цитат, но за мен това е супер глупав стереотип. Първо - не смятам, че ударите и шамарите са начини за възпитание на деца и донякъде разбирам това - как така ще удрят деца. Да - много деца има невъзпитани, много деца правят грешки...но чрез удари и шамари - освен да повреди някое дете, друго не се постига. Постига се с личен пример, интелигентни наказания и т.н. А не с побой. Аз се смятам за интелигентен, но ако някой удря детето ми - може би и аз бих го набил...па ако ще и папата да е. Така че - трябва да се ползват интелигентни и модерни методи. В САЩ и Западна Европа никой не удря шамари (или поне не е практика), па имат топ образование. Проблемът не е в шамарите. Но като ви слушам как говорите, сигурно сте 60+ и трудно ще ме разберете.

https://webcafe.bg/gradat/elitnoto-uchilishte-koeto-ot-pet-veka- … redeni-detsa.html
Отписаха датския престолонаследник от елитно училище в Западна Европа.

# 54
  • София
  • Мнения: 37 594
Възпитанието от непознати не е регулирано, то е въпрос на лични норми. Ако нормите на учителя съвпадат с моите – чудесно, няма проблем. Но какво става, ако не съвпадат?
Говориш с учителя, казваш си гледната точка, докъде следва да се простира едно, друго.

На мен всъщност не ми се е случвало подобно нещо, само с една мед сестра дебатирах молитвите и моето задължение да се уповавам на Бог.

# 55
  • София
  • Мнения: 62 595
Роузи, на мен в реалния живот ми се е случвало директно да казвам на децата си, че не трябва да приемат думите на учителя Х или на съученици като нещо важно, а да се опитват да го игнорират. Може да е лицемерно от моя страна, но децата са ми по-важни - щом учителят има маниер, пример и отношение, които са неприемливи, окото ми не мигва да му наруша авторитета в очите на децата ми. Има достатъчно много учители, които заслужаваха цялото им внимание като положителен пример. Децата също трябва да се научат да отсяват. Учителят няма авторитет по подразбиране - дава му се кредит на доверие от страна на родител и дете в началото, но започне ли учителят да си позволява неща, които са неприемливи от морална, институционална и всякаква гледна точка, с авторитета му е свършено. Никой не е длъжен да поддържа чужд авторитет, ако той е под въпрос като професиални или морални аспекти.

# 56
  • соросоиден либераст и умнокрасива евроатлантическа подлога
  • Мнения: 13 650
И как очакваш после учителите да имат авторитет ?
И когато се наложи, учителят да се намеси, детето ти да го послуша ?

Твоят подход подкопава

Имаме диаметрално противоположни очаквания и изисквания към институцията

аз искам, след като детето ми е длъжно да ходи там, да бъде интегрирано в общността правилно, с помощта на системата, учителите, а не когато отида и говоря с учителя, че н е постъпил правилно, той да ми каже, че не е длъжен да ми възпитва детето

Длъжен е, защото е лице на институция

# 57
  • София
  • Мнения: 62 595
Защо учител, който лъже, обижда или се отнася пренебрежително към учениците си, не си познава предмета и т.н. трябва да е с авторитет, че и на всичко отгоре аз да му поддържам авторитета? Аз като родител трябва да създам у децата си морален компас и критерии.  Да не говорим, че лошото или неморално отношение на учителя е вредно за децата, защото им залага грешни модели всеки път. Интегриран в общостта и в училището, социализиран не означава будала, който се подчинява винаги за всичко, само защото така му е наредено.

Аз като родител осигурявам присъствието на децата си и ги изпращам на училище със заръката да внимават в клас и да спазват дисциплината. Това е достатъчно. Онзи правилник, дето на всяка първа родителска среща го четат на родителите и се разписваме, съм го прочела от първата до последната точка навремето и бях наясно и казах на децата си къде и какви са границите. Но го следях и за границите на отсрещната страна.

# 58
  • Мнения: X
Преди малко непозната за мен жена във Фейсбук написа нещо, което беше толкова неочаквано за мен и ми се видя толкова непредизвикано обидно, че ми се дорева... Според вас защо мнението ми предизвиква такъв отговор?
Какво толкова е написала, та чак ще плачеш?! Особено участващите в Клюкарника сме врели и кипели в разни дискусии (Stuck Out Tongue), защо така?

Иначе не смятам, че възпитанието е училищна тема, но не бих те обидила, ако мислиш различно. Аз пък съм например за изучаване на етика, ефективно търсене и анализиране на информация, както и методи на учене и запомняне, тестване на тенденции към дадени професии... Общо взето неща, свързани с по-късната професионална реализация.

# 59
  • соросоиден либераст и умнокрасива евроатлантическа подлога
  • Мнения: 13 650
аз очаквам училището да има добавена стойност, иначе не ми е необходимо

Аз смея да твърдя, че мога да преподавам по- увлекателно от всеки учител и да владея материала, или ако не да го наваксам, с помощта на учебниците поне до 8 ми клас много добре.

С какво да ме привлече училището тогава

А и правиш детето си невъзпитано

Общи условия

Активация на акаунт