Отговори
  • 1
  • 2
  • Всички
  • Мнения: 95
Здравейте! Принуждавам се да пиша темата, тъй като вече за втори път служителка на бг пощи се свързва с мен по телефона за лично предаване на поръчана от мен пратка. Проблемът е, че жената е от другия край на града, идва в моя край много рано сутрин и когато не ми е удобно да се срещнем. Към 10 часа вече и е късно и ми се налага видиш ли аз като клиент да изминавам 20 км до дома и и обратно само и само да си получа пратката инак е невъзможно да си я взема. Много пъти съм я питала и твърдо съм заявявала, че желая пратките ми да се получават в близкия за мен клон на бг пощи, но "това било невъзможно" ....

Откога бг пощи плащат на служители, които дори адекватно не могат да доставят пратките си и абсолютно възпрепятстват тяхното получаване? Пратките ми са важни, но не мога да хвърча на мои разноски защото една мързелива служителка не може да се стегне и да ги донесе поне до квартала, в който живея. Няма възможност? Ами да ги остави в клона тогава, какъв е проблема. Аз като паля колата всеки път в забележете - удобно за нея време на мен тоя разход кой ще ми го възстанови?

Пиша тук за съвет, защото има огромен шанс отново да ми забутат пратката или да я счупят щом от бг пощите така неглижирано ги връчват на служители да си ги разнасят и то без мое съгласие. Къде мога да подам оплакване или жалба, така че да задържа моите пратки в офиса им тук в моя квартал? В интернет не ми излизат актуални телефонни номера. За град Шумен става въпрос.

# 1
  • Мнения: X
Плащайте на куриер и не се занимавайте с изнудвачи.

# 2
  • Мнения: 95
Не мога да платя на куриер. Пратките са китайски от алиекспрес и идват направо с бг пощи. До миналата година си ги получавах в клона им в моя квартал когато ми е удобно, но в последно време са се отпуснали тотално и са си наели малоумница, която две думи на кръст не може да обели. Търся спешно решение, практите ми в момента са си в служителката. Желая изобщо да не достигат до нея, а да си остават в колона им. Как мога да изисквам това от бг пощи?

# 3
  • Мнения: 12 129
Телефоните на всички пощенски станции се намират лесно с Гугъл. Звъннете и се оплачете. И аз не искам да се разкарвам до пощата за едно препоръчано писмо, но отдавна не ми ги носят, само предварително написано известие, да отида да си го получа на гише.

# 4
  • Мнения: 95
Телефоните са стационарни и не дават връзка, поне двата които пробвах за моя град. Имейлите, които са си оставили са невалидни

# 5
  • Мнения: X
Преди няколко години, когато пазарувах от алито, след като ми вдигаха вече прекалено много пъти кръвното от местния клон, питах в Централна поща и ми отговориха, че можело в Алито да задам данни и адрес "до поискване", тогава пратките не ходели никъде пратките и си чакали получателя. Аз не се реших да пробвам обаче.

# 6
  • Мнения: 1 403
Пробвайте да отидете на място в офиса и да обясните. Предполагам, че ще могат да ви кажат какво може да се направи.

# 7
  • Мнения: 95
Ще опитам това, благодаря!

# 8
  • Мнения: 12 129
Естествено, че ще бъдат стационарни телефоните, обикновено вдигат. Щом звънят и ви дават сигнал, актуални са.

# 9
  • България
  • Мнения: 6 213
Скрит текст:
Здравейте! Принуждавам се да пиша темата, тъй като вече за втори път служителка на бг пощи се свързва с мен по телефона за лично предаване на поръчана от мен пратка. Проблемът е, че жената е от другия край на града, идва в моя край много рано сутрин и когато не ми е удобно да се срещнем. Към 10 часа вече и е късно и ми се налага видиш ли аз като клиент да изминавам 20 км до дома и и обратно само и само да си получа пратката инак е невъзможно да си я взема. Много пъти съм я питала и твърдо съм заявявала, че желая пратките ми да се получават в близкия за мен клон на бг пощи, но "това било невъзможно" ....

Откога бг пощи плащат на служители, които дори адекватно не могат да доставят пратките си и абсолютно възпрепятстват тяхното получаване? Пратките ми са важни, но не мога да хвърча на мои разноски защото една мързелива служителка не може да се стегне и да ги донесе поне до квартала, в който живея. Няма възможност? Ами да ги остави в клона тогава, какъв е проблема. Аз като паля колата всеки път в забележете - удобно за нея време на мен тоя разход кой ще ми го възстанови?

Пиша тук за съвет, защото има огромен шанс отново да ми забутат пратката или да я счупят щом от бг пощите така неглижирано ги връчват на служители да си ги разнасят и то без мое съгласие. Къде мога да подам оплакване или жалба, така че да задържа моите пратки в офиса им тук в моя квартал? В интернет не ми излизат актуални телефонни номера. За град Шумен става въпрос.
Предполагам, че пратките са дългите номера само от цифри?
Моите вече пристигат с М&БМ и също ги получавам от тяхна служителка.
Пак става дума за Шумен и засега ме устройва, защото жената живее близо до нас, а офиса на МБМ е на много неприятно място, почти извън града.
И аз предпочитам пощите, защото мога да си взема пратката в течение на 20 дни, в удобно за мен време.
А сега се случва тъкмо да замина нанякъде и да пристигне пратка. Sad.

# 10
  • Мнения: 95
Актуални са може би, просто няма кой да вдигне. И да, звънях в работно време преди 17 часа. Да, пратките са само с цифри, от обикновените са не могат да се проследяват. За съжаление не мога да избирам с какво да ми идват пратките когато правя поръчката ... Много гадно го направиха, никак не ми е удобно да ми се звъни и лично да ходя чак в кв Тракия, а аз съм от Дивдядово - щом сте от Шумен, значи знаете за какво разстояние говоря, докато клона тук е доста по-удобен. Досега проблеми с бг пощи не съм имала, но явно сега е момента!

# 11
  • България
  • Мнения: 6 213
Моите са с проследяване - Али стандарт.
Ако служителката, от която взимате пратките живее в блока до Трънчев, значи и Вашите пратки пристигат с М&БМ.

# 12
  • ☀️София / London🌂
  • Мнения: 3 433
Като вариант мога да предложа да помолите някоя баба от блока срещу някой лев да ви приема пратките от въпросната. Тя ви се обажда по телефона, кажете ей сега майка ми ще я вземе след което звъните на бабата.
Български пощи телефони не вдигат, отидете да се оплачете на място.

# 13
  • Мнения: 2 903
Попринцип винаги е трябвало да ги доставят до вратата, но ги мързи, а и нямат персонал, затова са го направили това с взимането от клон. Но това с вземането от другия край на града и от дома ѝ е много необичайно. Би трябвало да тръгват от най-близкия клон. Възможно е да не става въпрос за Български пощи, а за тези M&BM или express one, които от скоро доставят пратките с AliExpress Standard delivery и някак си успяват да са по-зле и от пощите. Имате късмет, че не ви губят пратките.

# 14
  • Мнения: 12 129
M&BM или express one нямат общо с Български пощи. С тях оправия няма.

# 15
  • Мнения: 2 885
служителка на бг пощи се свързва с мен по телефона за лично предаване на поръчана от мен пратка… Много пъти съм я питала и твърдо съм заявявала, че желая пратките ми да се получават в близкия за мен клон на бг пощи, но "това било невъзможно" ....
При мен пък е обратното. Преди винаги пускаха пратките ми в пощенската кутия. Сега ми пращат СМС да ходя да си ги взимам на място. И при мен става въпрос за пратки от Алиекспрес. Те са мънички и лекички и с нищо не натоварват пощальонката при разноса й. Обаче не и не. Пратка било това, не писмо. От началото на лятото в пощата откриха, че нещата от Алиекспрес са пратки 😀
Изключително неудобно ми е да ходя до пощата, но уви, налага ми се.

# 16
  • Мнения: 2 204
Преди няколко години, когато пазарувах от алито, след като ми вдигаха вече прекалено много пъти кръвното от местния клон, питах в Централна поща и ми отговориха, че можело в Алито да задам данни и адрес "до поискване", тогава пратките не ходели никъде пратките и си чакали получателя. Аз не се реших да пробвам обаче.
Това е решението на всички проблеми. Пазарувам редовно от Али-то и като адрес съм посочил клона на пощата в моя квартал, като изрично с големи букви се пише ДО ПОИСКВАНЕ. И това е-всичко е наред, пратките ми отиват в клона на пощата в квартала ми и стоят там и ме чакат. Чисто и просто. Работи от поне две години при мен така. Няма нищо сложно. Ето така се адресира пратка ДО ПОИСКВАНЕ. Примерът е от сайта на Български пощи:

Не си пишете никога адреса. Само До Поискване и толкова.

# 17
  • Мнения: 95
Да, до Трънчев и е блока, може и да е MBM, нямам предства. До скоро всички пратки се взимаха от офиса тук най-близкия на бг пощата. Да, по бавно ставаха нещата, но поне в удобно време. Една жена винаги ми звънеше когато имам пратки на изчакване, май от личния си номер. Това лято обаче друго 20 - решиха да правят разнос, но явно не плащат достатъчно на служители с лични автомобили поне. Разнасят пратките с автобуса и търчат по цял ден по улиците, което е тъпо. От една страна бъхтят служителите, а от друга допълнително изнервят и нас получателите, които си го изкарваме на тях. Не е правилно, бг пощи са си виновни! Ако знаете колко пъти са ми губили пратки ... едната дори беше подарък, не от чужбина, а от София. Слушалки. Мега яд ме е, че не ми се обадиха, а направо ги пуснаха по пощата и от там край, облажи се някой служител по трасето ...

До последния коментар - Благодаря ви! За това не се бях сетила. Вече адресът ми в алито е променен, дано за в бъдеще да си стоят в офис пратките.

# 18
  • Мнения: 2 204
До последния коментар - Благодаря ви! За това не се бях сетила. Вече адресът ми в алито е променен, дано за в бъдеще да си стоят в офис пратките.
Ще си стоят, като няма адрес на тях, няма къде да ги пратят, освен да си стоят в пощенския клон който е посочен. Има две особености обаче - задължително пишете телефон за да ви се обадят да отидете да си вземете пратката и от време на време може да ходите на проверявате дали имате нещо за вземане, че някой път ги мързи да се  обаждат и чакат човека сам да се сети да мине да си вземе пратката. Освен това мисля че пратките чакат 1 месец и ако не си я вземеш я връщат обратно на подателя.

# 19
  • Мнения: 14 862
Пратка 'до поискване' в пощенски клон, без да има наета пощенска кутия, ми е адски чудно откога има като опция - беше забранено преди. Или наемаш кутия за 20-30 лв годишно и ти слагат пратките там, или пишеш точен адрес плюс точен пощенски код и стоят в правилния клон. Да не би да посочвате грешен пощенски код?
Също, не бих разчитала някой в България да ми каже какво може да впиша в китайски сайт, за да може този някой да направи нещо.

# 20
  • Мнения: 568
При мен беше така за известно време, но от доста време, вече - не. Написала съм си адрес, телефон и кодът на пощенския клон към нашя квартал в Али - акаунта. Една служителка много държеше да ми ги носи до нас, но изглежда я няма вече и сега просто ми се обаждат от пощата или ми пускат SMS, че имам пратка за получаване и...учудващо за мен, досега нищо не са ми затрили. Вкючително и забравени от мен, неща - обаждали са ми се, за да ми кажат, че до дни ще я връщат, ако не си я взема. Вярно, когато отида и все попадам на сърдити лелки, започва едно ровене по кашоните и...абе, всеки знае как е. Satisfied Но тия MBМ са, май по- зле. И те ми звънят, но...Супер на неудобно място за мен е клонът им, в един малък гараж до частна къща в съседен квартал с почти никакава комуникация с транспорт - никога нямаше да допусна, че това е офсът им, трудно се разпознава. Но все пак, не е прекалено далеч. Пиша това, защото смятам, че адресът,  телефона и пощенския код в акаунта са важни, според мен. Предполагам, че така разпределят пратките по района, в който живеете. Във всеки случай, много неприятна ситуация, дано намерите решение.

# 21
  • Варна
  • Мнения: 79
Пратка 'до поискване' в пощенски клон, без да има наета пощенска кутия, ми е адски чудно откога има като опция - беше забранено преди. Или наемаш кутия за 20-30 лв годишно и ти слагат пратките там, или пишеш точен адрес плюс точен пощенски код и стоят в правилния клон. Да не би да посочвате грешен пощенски код?
Също, не бих разчитала някой в България да ми каже какво може да впиша в китайски сайт, за да може този някой да направи нещо.

И наета пощенска кутия не помага! Специално съм я наела, на 2 крачки ми е до нас, на пратките ми пише номер на кутията и пощенски код- абе ,както си трябва!  И от скоро - изненада- съобщение от  Експрес Уан да си я взема от техен офис. Нямат  възможност за доставка до адреса, изписан на пратката, ни-що - нямали персонал за разнос, казаха. Ами то е на другия край на града това, над час път с автобуса ! Еми, отказвам се и от кутията , и от китайците, все ще го преживея някак Simple Smile

# 22
  • Мнения: 2 204
Пратка 'до поискване' в пощенски клон, без да има наета пощенска кутия, ми е адски чудно откога има като опция - беше забранено преди. Или наемаш кутия за 20-30 лв годишно и ти слагат пратките там, или пишеш точен адрес плюс точен пощенски код и стоят в правилния клон. Да не би да посочвате грешен пощенски код?
Също, не бих разчитала някой в България да ми каже какво може да впиша в китайски сайт, за да може този някой да направи нещо.
Пратки "До поискване" има откакто има пощи изобщо, т.е. от няколко века назад. И за да не ти е толкова адски чудно ето ти информация от извора- сайта на самите Български пощи - https://www.bgpost.bg/bg/487
Цитат
НАЧИН НА АДРЕСИРАНЕ НА ПОЩЕНСКИ ПРАТКИ
В долния десен ъгъл на пратката се вписват данните за получателя на пратката:
име, презиме и фамилия;
адрес - улица, номер, блок, вход, етаж, апартамент;
област;
пощенски код и наименование на населеното място, а за международните и наименованието на държавата.
В горния ляв ъгъл или в горната част на обратната страна на пратката /с изключение на колетите/ се вписват данните за подателя на пратката:
име, презиме и фамилия;
адрес - улица, номер, блок, вход, етаж, апартамент;
област;
пощенски код и наименование на населеното място, а за международните и наименованието на държавата.
Вътрешните пощенски пратки и парични преводи се адресират на кирилица, а международните пощенски пратки -  с латински букви и арабски цифри.

Освен по начина, посочен по-горе потребителите могат да адресират пощенски пратки и пощенски записи:

"До поискване" - в пощенската станция (ПС) по местодоставянето им, като се посочват имената на получателя;

"До абонаментна пощенска кутия" - като посочат имената на получателя и номера на кутията в ПС по местодоставяне.

Както се вижда има разлика от "До поискване" и "До абонаментна кутия". Няма нужда да имаш абонаментна кутия за да получиш пратка "До поискване". Като не знаете нещо, четете сайта на Български пощи, там всичко си пише.

# 23
  • Мнения: 14 862
А ти защо реши, че не правя разлика между 'до поискване' и 'до кутия'? В Али преди 2 години не можеше да се посочва само пощенски клон и го пишеше изрично - надявам се, че сега е по-разбираемо.
Иначе сайта на БП вероятно го чета по-често от теб, мерси за усилието.

За останалите - кодът и кутията не помагат, ако пратката ви е у някой незнаен куриер, както някои сами сте разбрали.

# 24
  • Мнения: 1 403
Пратка 'до поискване' в пощенски клон, без да има наета пощенска кутия, ми е адски чудно откога има като опция - беше забранено преди. Или наемаш кутия за 20-30 лв годишно и ти слагат пратките там, или пишеш точен адрес плюс точен пощенски код и стоят в правилния клон. Да не би да посочвате грешен пощенски код?
Също, не бих разчитала някой в България да ми каже какво може да впиша в китайски сайт, за да може този някой да направи нещо.

И наета пощенска кутия не помага! Специално съм я наела, на 2 крачки ми е до нас, на пратките ми пише номер на кутията и пощенски код- абе ,както си трябва!  И от скоро - изненада- съобщение от  Експрес Уан да си я взема от техен офис. Нямат  възможност за доставка до адреса, изписан на пратката, ни-що - нямали персонал за разнос, казаха. Ами то е на другия край на града това, над час път с автобуса ! Еми, отказвам се и от кутията , и от китайците, все ще го преживея някак Simple Smile


Само че БГ пощи и пощенските им кутии нямат нищо общо с Експрес Уан. Експрес Уан са отделна фирма и от скоро работят с китайците уж за по-евтино. И на мен ми е неудобен офиса им защото се намира на края на града, но мисля че още като поръчваш си изписва дали ще ти я доставят те. За сега само веднъж ми се случи с тях да получа.

# 25
  • Мнения: 2 903
Никога не ми е изписвало с кой доставчик ще ми я доставят, освен ако не избера DHL или друга експресна опция, които са по 100+ лева.

С тия M&BM съм получавал неща от китайците и преди повече от година, та не работят от скоро с тях, но от скоро явно са ексклузивно с тях и express one, те двете фирми май са свързани. И преди година пак си бяха ултра зле.

# 26
  • Мнения: 2 885
мисля че още като поръчваш си изписва дали ще ти я доставят те.
Това не е вярно.

# 27
  • Мнения: 95
Вместо моя адрес съм написала този на пощенския клон. Да проверявам не ми е проблем, тъй след работа точно от тук се прибирам. Пък им знам горе долу кога идват пратките. Никога не са ми искали пощенска кутия, пратките са малки и най-много до 10-15 бройки на година. Стоят си и си ги вземам с егн, поне така беше преди да назначат служителка за разнос. Ще пробвам така пък ще видим.

# 28
  • Мнения: 19
Преди няколко години, когато пазарувах от алито, след като ми вдигаха вече прекалено много пъти кръвното от местния клон, питах в Централна поща и ми отговориха, че можело в Алито да задам данни и адрес "до поискване", тогава пратките не ходели никъде пратките и си чакали получателя. Аз не се реших да пробвам обаче.
Това е решението на всички проблеми. Пазарувам редовно от Али-то и като адрес съм посочил клона на пощата в моя квартал, като изрично с големи букви се пише ДО ПОИСКВАНЕ. И това е-всичко е наред, пратките ми отиват в клона на пощата в квартала ми и стоят там и ме чакат. Чисто и просто. Работи от поне две години при мен така. Няма нищо сложно. Ето така се адресира пратка ДО ПОИСКВАНЕ. Примерът е от сайта на Български пощи:

Не си пишете никога адреса. Само До Поискване и толкова.

Това на кирилица ли го пишете?!

Общи условия

Активация на акаунт