Студенти в Нидерландия - 14

  • 65 046
  • 760
  •   1
Отговори
# 750
  • Мнения: X
Fachhochschule, което тук наричаме приложен университет, въпреки че според мен не е точно университетско образование.

Сега вече ме заинтригува . И как наричате този тип образование в Германия ?
Защото и ТУ Кьолн, и ТУ Инголщат и приложния ТУ в  Мюнхен са от типа Fachhochschule, но пък са основно захранващи местните индустрии с инженерни кадри. Като какви се явяват завършилите тези не- университети ?
https://markusvrieling.wordpress.com/2016/02/08/hogeschool-vs-un … education-system/

Много хора спорят на тази тема не само в този форум. Може дори да гугълнете въпроса си и ще ви излязат отговори и есета колкото искате .
И Германия не е Нидерландия. Както Сърбия не е България . Колкото и да са подобни .

# 751
  • София
  • Мнения: 18 952
С никакъв, Стела. С никакъв не излизаха и по старата система. И в двата случая ходеха/ходят навън на изпит за сертификат срещу заплащане. Сертификат получават от училище, ако си го изкарат, разбира се, само децата от гимназии с немски. И пак става дума и за сега, и за преди..

# 752
  • Мнения: 563
С никакъв, Стела. С никакъв не излизаха и по старата система. И в двата случая ходеха/ходят навън на изпит за сертификат срещу заплащане. Сертификат получават от училище, ако си го изкарат, разбира се, само децата от гимназии с немски. И пак става дума и за сега, и за преди..
Странно. По мое време нямаше места "навън", на които да си плащаш за вадене на сертификат. Ама както казват моите деца, аз съм живяла по времето на динозаврите.

# 753
  • София
  • Мнения: 1 026
Не ми е известен чужд университет, който да признава ниво на владеене на език, само защото детето е завършило езикова гимназия. Трябва да е училище, в което обучението е изцяло на съответния език, например Англо-американското, тогава става. Испанската например имат договорка с института Сервантес за намаление на цената на изпита за Dele и дават възможност, който желае от учениците да се яви за официален сертификат. Само така признават навън унитата нивото на владеене на езика.

# 754
  • Отвъд алеята зад шкафа
  • Мнения: 7 582
Ако детето идва от държава, в която даденият език не е официален, унитата искат сертификат за владеенето му, че даже и да не е над 2 годишен. Никоя езикова гимназия не дава сертификат, ей така просто защото си учил там 5 години. Доколкото знам дори децата от АК, които имат и американска диплома, въпреки това се явяват на IELTS  и др, за да докажат ниво на АЕ.

# 755
  • София
  • Мнения: 4 208
И а АК не получават сертификат, нищо че получават американска диплома. Ако кандидатстват с българската, трябва допълнително сертификат за езика. Не знам ако кандидатстват с американската как ще е.

# 756
  • София
  • Мнения: 2 388
Има един университет - ZUYD в Маастрихт - приемат с матура по АЕ, без сертификат. Моята девойка си го остави като план Б, защото още не се е явила на IELTS и няма увереност колко ще изкара.

# 757
  • Мнения: 378
Код, дори не съм от тази тема, но аналогията ти с нашите училища малко (или доста) куца. Тук просто за да влезеш в добро училище като СМГ, наистина трябва да участваш в сериозен подбор. Но в Нидерландия, Германия, Швейцария можеш да следваш  в  наистина добър университет, доста напред в класациите, които ти толкова цениш, и без  същински изпит (примерно със събеседване само), и без квоти ( нумерус фиксус за Нидерландия, нумерус клаузус за  Германия и т.н)..Като това не значи автоматично, че си по-глупав от следващ същото/подобно на място с изпит/квоти.  Просто системата не е като нашата. Може  подвеждащо нещата да изглеждат лесни на входа, но фунията нагоре така бързо се стеснява, че така или иначе оцеляват само умните/можещите, без значение дали са влезли някога с изпит или не. Нещо, което в нашите училища няма как да стане.

Това с оцеляването само на умните не е точно така. Дори в топ университетите на Нидерландия , във всякакви (освен да кажем инженерни, тежка математика статистика и подобни много тежки)  програми може да “оцелеят” и избутат и най-обикновенни , пасивни , та да не кажа и мързеливи ученици. Над 5.5 си взимат висчки изпити, после си влязат в някакъв магистър които им е по специалността и и него ще си изкарат.
Тези неща че имало някакви велики скъсания не са точно така, да много режат но обикновенно отпадат ученици, които са разбрали че това не е за тях или не са положили грам ама грам усилие или чужденци на които новата система им е трудна или не могат да се адаптират към новия начин на живот.
В Амстердам, Лайдън , Утрехт , Грьонинген и подобни може да си завършиш съвсем спокойно с (малко) усилие (ако не се стремиш средния успех да ти е висок ) Сигурно на някои студенти им е по-трудно или на тези , които освен това работят, спортуват , ходят по много партита и имат няколко извънкласни дейности и хонърс и прочие. Но и те обикновенно се справят.
Абсолютно си има и мързеливци и не много умни , даже в магистрите и по-високите им степени. Все пак са хора, не някакви извънземни , и в България също сме хора.
 Просто тук и там тези хора биха завършили с различни оценки , една и съща специалност. Тук може да са с 5.8 от 6 , там с 5.8 от 10.
Интересно ми е откъде имате такава статистика. Синът ми учи в изследователски университет, втора година е. Още първата година отпаднаха една трета от състудентите му от групата поради непокрити изисквания за взети изпити. Няма такъв филм със спокойно завършване без усилие. Всяка седмица представят по три разработки по зададени теми, които трабва да вземат с над определен минимум, за да бъдат допуснати въобще до изпит.Няма общи/групови проекти, проектчета, презентации и т.н. Никакъв компромис не се прави - любезно ти отговарят, че напр. разбират, че имаш личен проблем, но такива са правилата. Точка. Почина баща му и в деня на погребението за което си дойде в България имаше насрочен изпит. Писа, като помоли за няколко дни отсрочка, за да се върне в NL и да се яви. Не. Тази година се яви на този изпит.
Така че, моля, не обобщавайте за изследователските. За приложните нямам опит и задълбочени наблюдения.

# 758
  • Мнения: 378
Не е смислено да го обръщаме в диалог и с това приключвам:
1. Ментор има и същият съдейства с предложение за психологическа помощ относно загуба на близък, но обясни, че отсрочване на изпит не е приложимо.
2. Групови работи и колективни проекти, разбира се, са важни и присъстват в програмата,  но нямат практическа тежест за оценката на изпита. Те са част от упражненията, които се провеждат и дори да си се представил отлично на тях, всички отиват на писмен изпит, където биват оценени по съответния курс.
Синът ми е избрал този университет, така че как аз оценявам програмата и отношението не е съществено. Има установени правила и или ги съблюдаваш, или се бориш с тях, с всички произтичащи от това последствия.
Смисълът на словоизлиянието ми е да не се правят обобщения и квалификации.

Последна редакция: сб, 05 ное 2022, 16:24 от Kepeva

# 759
  • Мнения: 2 262
Kepeva, съгласна съм, че не може и не трябва да се правят обобщения.
Само за пример: Маастрихт, в академично уни съученик на детето пропусна изпита, защото полицията блокирала магистралата след грандиозен обир. Разрешиха му да се яви на изпит, при това онлайн, защото не беше в Нидерландия.
ПП Съболезнования за теб и детето.

# 760
  • Мнения: 1 592
Да продължим дискусиите в Новата тема

Общи условия

Активация на акаунт