СМГ "Паисий Хилендарски" - Тема 13

  • 58 480
  • 752
  •   1
Отговори
# 405
  • София
  • Мнения: 3 751
Съчувствам на всички СМГ-йци в 7-ми клас, които няма да успеят да влязат отново в най-доброто училище.
Аз също съм за по-трудна последна част на НВО по математика, както беше преди години - тогава се получаваше естествено разслояване на резултатите и нямаше такова нещо като сега.
Новодошли деца в училището винаги ще има, просто най-добрите математици ще бъдат там, където се заляга сериозно над математиката.

Примерът с какви биха били исканията на езиковите гимназии не е удачен - те просто нямат прием от 5-ти клас. Ако имаха такъв, щяха да нададат глас и те.

# 406
  • Мнения: 9 043
Стефи2005, тези деца не са там даром, борили са се за предимството да учат в СМГ и са били в първите 20% от всички желаещи, така че няма какво да си говорим. Трудът и усилията, които са вложили, не са никак малко. Не знам за кой министър става въпрос, но със сигурност не е в последните години това.
Ако децата от друго училище са също толкова "умни, гениални и работливи" (каквито със сигурност има, в никакъв случай не отричам, дори напротив), то ще успеят да се справят с по-сложните задачи за прием в МГ, нали?
Извинявам се, но това е безумието. Труд и усилия в 4 клас. Безумие, навремето приемаха точно талантливи деца. Сега освен, че разшириха паралелното образование, почнаха да преобладават натренирани деца.
Та за какви невероятни математически възможности говорим като повечето състезатели са от провинцията и от ПЧМГ. А и масови учителите се преместиха. Кой в други математически гимназии, кой в ЧУ или пък в НПМГ.

Децата в другите училища нямат по 10 часа математика. Разлика в учебният план, който се изработва не от училището.

Та не виждам как ще се случи цялата работа.

# 407
  • Мнения: X
Фактите.
След VII клас СМГ приема за учебната 2023/2024 година шест паралелки след 7 клас, всички паралелки в гимназиалната степен са със засилено изучаване на математика:
четири паралелки с профил "Математически" и профилиращи предмети математика и информатика, и чужд език – английски с разширено изучаване;
две паралелки с профил "Математически" и профилиращи предмети математика и физика и астрономия, и чужд език –  немски с интензивно изучаване.

Балът се формира от следните събираеми:
точките на ученика от НВО по БЕЛ, умножени по едно;
точките на ученика от НВО по математика, умножени по три;
оценката на ученика по БЕЛ от свидетелството за основно образование, превърнати в точки;
оценката на ученика по математика от свидетелството за основно образование, превърнати в точки.

Въпрос.
Защо за двете паралелки с ПП ФА не се вземат като балообразуващи елементи резултатът от областен на олимпиадата или Чакалов ( по същество то е национално състезание, ако и в момента резултатите от него да се използват от едно-единствено училище) и оценката от свидетелството по физика? Първата година ще е трудно. Вече има такъв опит. Но ако паралелките се запазят, с годините всичко ще си дойде на мястото.
Принципно и двете позиции могат да се защитят достатъчно добре, въпросът е да се намери оптимално решение.

# 408
  • Мнения: 6 326
Soul Free, защото по МАТ има НВО, а по биология, химия и т.н. няма НВО. Колко пъти е нужно да се обяснява?

Моля ви, миналата година със 100 МАТ и 86 БЕЛ влизат и двата пола още на първо класиране в СМГ. Дори не говорим за БЕЛ над 90 точки. Наистина не разбирам драмата и трагедията.

Последна редакция: пн, 26 юни 2023, 20:40 от Fancy

# 409
  • Някъде на край света
  • Мнения: 311
Единствената драма е с все по-лесните изпити, за да "изпъкне" родното образование.

# 410
  • Мнения: 50 631
Сега си спомням, че някъде около 2009 година дадоха "много трудни" задачи на НВО и родителите масово писнаха, понеже как така при толкова уроци чавето с четворка или петица? Да, ама се оказа, че нещата се получиха много добре и тези с петиците пак си влязоха за където са подготвени и се получи супер разслояване. Да, ама егото родителско беше смъртно ранено и бурята сред "електората" беше толкова силна, че следващите години задачите бяха с такава трудност, че за да се получи все пак класиране и да нямат всички шестици на проверителите бяха давани инструкции как да се заяждат и да свалят оценки за глупости. Никой не печели от лесно НВО, освен егото, че детето е отличник.

Единствената драма е с все по-лесните изпити, за да "изпъкне" родното образование.

Аха, ама после идва ПИСА или нещо друго и следва твърдо приземяване.

# 411
  • Мнения: 9 043
Единствената драма е с все по-лесните изпити, за да "изпъкне" родното образование.
Е, за съжаление това е за всички.
Все по лошо образование и запазващи се доби резултати Simple Smile
Но това е ясно, че е държавна политика и няма нищо общо със способностите на децата.

# 412
  • Мнения: 35 371
Soul Free, защото по МАТ има НВО, а по биология, химия и т.н. няма НВО. Колко пъти е нужно да се обяснява?

Моля ви, миналата година със 100 МАТ и 86 БЕЛ влизат и двата пола още на първо класиране в СМГ. Дори не говорим за БЕЛ над 90 точки. Наистина не разбирам драмата и трагедията.

Аз пък не ти разбирам драмата, че така яростно отричаш подбор с по-трудни задачи. Няколко пъти зададох въпроси, които останаха без отговор.
Нивото в момента на НВО мат не е като за прием в МГ по подобие на паралелки с биология/химия и т.н. Защо тогава изпитите по последните не са на това ниско ниво като НВО мат, ами са със сложност на олимпиади?

Сега си спомням, че някъде около 2009 година дадоха "много трудни" задачи на НВО и родителите масово писнаха, понеже как така при толкова уроци чавето с четворка или петица? Да, ама се оказа, че нещата се получиха много добре и тези с петиците пак си влязоха за където са подготвени и се получи супер разслояване. Да, ама егото родителско беше смъртно ранено и бурята сред "електората" беше толкова силна.......

М да..... Ама трудните задачи са трудни за всички. Подобно на миналогодишното МзВ.

# 413
  • София
  • Мнения: 5 449
Вече оценки няма, така че това не трябва да е проблем. Но статистиката ще е зле. Отделно от това, че има учители, които ползват НВО при оценяването в училище и е трудно дете да си търси правата.
Вариантът на Дидева е супер предложение. В СМГ физика се учи на високо ниво, има и школа, така че това ще гарантира влизането.

# 414
  • Мнения: 50 631
Моля ви, миналата година със 100 МАТ и 86 БЕЛ влизат и двата пола още на първо класиране в СМГ. Дори не говорим за БЕЛ над 90 точки. Наистина не разбирам драмата и трагедията.

Да, ама 100 точки са идеален резултат (perfect score, както му викат в чужбина), а идеалите както знаем са почти недостижими. Колко деца имат перфектен резултат на SAT, или на изпитите за езикова степен? Почти никое и затова да се разчита на 100 точки значи да се разчита на луд късмет. Аз лично съм пристрастна по въпроса, защото и моето дете в 7 клас нямаше 100 точки и това доста я разочарова и разстрои, защото знаеше, че е решила всичко (има изключително точна самооценка). Да, влезе си където искаше още на първо класиране, но защото беше с много висок резултат и на БЕЛ, ама ако не беше? Ходихме, разбира се, да гледаме работата и дежурната учителка ни я донесе и каза - " ето тук червената чавка показва, че нещо не е доказано и затова са отнети точки". Да, ама детето посочи, че е доказала това нещо в изнесено отстрани доказателство, но проверяващия от мързел или умора не е погледнал. Вторият пак така - директно повторил чавката на първия и край, мандалото лопнало, контестации не се приемат на НВО. Учителката вдигна рамене и ни пожела да не е фатално... Това ли е разбирането на феновете на лесни изпити за честна борба? Защото на този изпит както и да те порежат, духаш супата и нищо не можеш да направиш. И затова не бива да има лесни задачи.

# 415
  • Мнения: X
Първото НВО е от 2010. През 2009 си беше изпит по математика, форматът беше коренно различен,  не всички кандидатстваха след седми клас. Факт е, че наличието на по-засукани задачи води до по-добро разслояване. Иначе помним и парадокса, когато шестицата беше повече от шестица. Само че в момента се опитват да гръмнат с един куршум два заека. Хем да оценят...каквото там пише по наредба ( съответно не е добре резултатите да са ниски), хем да осъществят прием в осми клас. А това очевидно не дава добри резултати.
Друг проблем се появява и когато едно училище приема по-малко ученици в осми клас, от тези, които завършат седми в същото училище. На теория броят е равен, на практика винаги има надпланов прием ( регламентиран, говоря примерно за близнаци).
И още много има...

# 416
  • Мнения: 12 669
Ами и по информатика да има изпит, тогава. Съвсем ще се разслоят.

# 417
  • Мнения: 315
Ами и по информатика да има изпит, тогава. Съвсем ще се разслоят.

Точно така, има бъдещи ИТ гении, които не знам защо се мъчат с БЕЛ. А някои даже не са добри и по МАТ.

# 418
  • Мнения: 6 326


Аз пък не ти разбирам драмата, че така яростно отричаш подбор с по-трудни задачи. Няколко пъти зададох въпроси, които останаха без отговор.
Нивото в момента на НВО мат не е като за прием в МГ по подобие на паралелки с биология/химия и т.н. Защо тогава изпитите по последните не са на това ниско ниво като НВО мат, ами са със сложност на олимпиади?


Ама ти наистина не четеш какво написах на поне 3 места и си караш по навик. Посочи ми къде точно съм отрекла подбор с по-трудни задачи? Едно място където съм го отрекла.
Но истината, е че ви е проблем изобщо БЕЛ да влиза в балообразуването. А това няма никога да отпадне. Защото 86 точки по БЕЛ за училище с претенции, като СМГ, е нисък резултат. И сега драматизирате, заради това.
Каквото и да си говорим, СМГ може да подбира И добри учители по БЕЛ.

Призма, вариантът на Дидева не работи за паралелките математика и информатика, и те ще бъдат недоволни.

Черна станция, в СМГ ги учат да разписват коректно, нали? И в крайна сметка 98-100 точки влизат с 88 БЕЛ. Драмата не е драма за другите гимназии при аналогични точки, а е само за СМГ. Защо?
И какво значение има дали в ЕГ има или няма прием след 4 клас. Тук говорим за след 7-ми. И за това, че не следва да се приема, че щом си бил в СМГ 4-7 клас, следва, че задължително и на живот и смърт трябва да си и след 7 клас.

Последна редакция: пн, 26 юни 2023, 21:11 от Fancy

# 419
  • Мнения: X
Не е необходим изпит. По информатика има и олимпиада, и няколко национални състезания в календара на МОН. Тоест е предвидена и такава възможност. Но не съм виждала някой да я използва.

Общи условия

Активация на акаунт