Отговори
# 555
  • Мнения: 566
Помощ за задача 8 Получихме отговор г)

Последна редакция: чт, 08 дек 2022, 18:23 от titin_ka

# 556
  • Мнения: 5 932
И аз моля за решение на задача 18 от Коледно състезание 2021 - 7 клас. Намирам верния отговор чрез опитване. От пръв поглед е видно кой е отговорът. Но това ли е целта в случая? А ако няма отговори?

Последна редакция: чт, 08 дек 2022, 12:15 от W

# 557
  • Мнения: 920
Нека Иван е трябвало да получи x лв. и y ст., а всъщност е получил y лв. и x ст., където x и y са цели неотрицателни числа и 0 ≤ x, y ≤ 99 (x и y са стотинки).

Иван е трябвало да получи сумата от 100x + y ст., а е получил 100y + x ст.

По условие 100y + x – 50 = 3(100x + y), т.е. 100(y – 3x) = 3y – x + 50 и следователно, цялото число 3y – x + 50 се дели на 100.

Трябва да е изпълнено y > x. Ако y ≤ x, щяхме да имаме 100y + x – 50 < 100y + x ≤ 100 x + y < 3(100x + y), което противоречи на условието. Следователно, 3y – x + 50 > 3x – x + 50 = 2x + 50 ≥ 50.

От друга страна, 3y – x + 50 ≤ 3.99 – 0 + 50 = 347.

Освен това, понеже 3y – x = y – 3x + 2(y + x), то числата 3y – x и y – 3x са от една и съща четност.

Имаме три възможности за 100(y – 3x) = 3y – x + 50, да бъде равно на 100, 200 или 300, откъдето:

•   y – 3x = 1, 3y – x = 50 – няма решение в цели числа;
•   y – 3x = 2, 3y – x = 150 – с решение x = 18 и y = 56;
•   y – 3x = 3, 3y – x = 250 – няма решение в цели числа.

# 558
  • Мнения: 5 932
Много благодаря. Събирам сили да я обяснявам. На фона на съседните задачи е трудна.

# 559
  • Мнения: 29 429
Помощ, как се решават този тип задачи?

# 560
  • Мнения: 6 715
Soul Free принципно със сума на аритметична прогресия. На малките ученици им я обясняват не с точното название. Примерно от 1 до 10 сумата (1+10)/2 умножено по броя на членовете т.е. 10=55
За малките ученици - 1+10=11, 2+9=11 и така 5 двойки със сума 11 - 5*11=55

# 561
# 562
  • Мнения: 6 715
Сега видях, че само 18 е такава.
19 след разкриване на скобите остава 1 - 1/100 = 99/100.

20 и 21 привеждате под общ знаменател в скобите и се получава умножение на числа, които се съкращават.

# 563
  • Мнения: 29 429
Много благодаря за насоките. Справихме се....(уж)

# 564
  • София
  • Мнения: 2 719
И аз с подобна молба за помощ, а и в) , как се решават този тип задачи топки, топчета ? 5 клас
отг. а) 478, в) 615


Последна редакция: пт, 09 дек 2022, 20:31 от milka22

# 565
  • Мнения: 203
Моля за помощ за 3та задача, от олимпиада  за 4 клас е. Опитахме с х, но не се справихме.

# 566
  • Мнения: 3 841
Моля за помощ за 3та задача, от олимпиада  за 4 клас е. Опитахме с х, но не се справихме.

Те в 4ти клас уравнения с дробни числа решават ли?
Ако решават: родители изяждат х на ден, момчетата-х/3, а момичетата х/3*1/2=х/6. Оттук става х+х/3+х/6=40. Намираш “х” =колко броя на ден консумират родителите.
После 40-х= общо колко изяждат децата на ден и умножаваш по  3 дни.
Това ми идва на първо четене на ум:)

Последна редакция: пт, 09 дек 2022, 23:59 от eleaa

# 567
  • София
  • Мнения: 18 055
Не е казано, че всеки изяжда цяло число ябълки.

сестри общо за деня = х
братя общо за деня = 2. х
родители общо за деня = 3.2.х=6.х
общо = 9.х
=> 9. х=40
децата за 1 ден изяждат 3.х
децата за 3 дни изяждат 3.3.х=9.х => 40 ябълки

# 568
  • Мнения: 21 455
Условието не ми харесва. Преди десетина минути пуснах същото решение и после го изтрих.
Даден е броят на децата по пол, а ако решим задачата така, полът не би имал значение.
Ето още един вариант.
Ако едно момиче изяжда Х, то едно момче изяжда 2Х, а един родител - 6Х.
Тогава всички общо изяждат
2Х+3.2Х+2.6Х=40
2Х+6Х+12Х=40
20Х=40
Х=2
За един ден децата изяждат общо 8Х ябълки, тоест 8.2=16.
Тогава за три дни ще изядат 16.3=48

# 569
  • Мнения: 203
Благодаря за решенията.  Ние опитахме нещо подобно,  но  се объркахме. Утре ще проверя от кой общински кръг по математика е задачата. Като цяло ми се струва доста трудна за 4 клас.

Общи условия

Активация на акаунт