Отговори
# 570
  • София
  • Мнения: 20 040
Условието не ми харесва. Преди десетина минути пуснах същото решение и после го изтрих.
Даден е броят на децата по пол, а ако решим задачата така, полът не би имал значение.
Ето още един вариант.
Ако едно момиче изяжда Х, то едно момче изяжда 2Х, а един родител - 6Х.
Тогава всички общо изяждат
2Х+3.2Х+2.6Х=40
2Х+6Х+12Х=40
20Х=40
Х=2
За един ден децата изяждат общо 8Х ябълки, тоест 8.2=16.
Тогава за три дни ще изядат 16.3=48
Аз пък първо това написах и после не го пуснах..
Понеже тогава сестрите изяждат за деня  4 ябълки, а братята  -12, което не е два пъти повече от сестрите. За да е така, трябва да пише в условието, че всеки брат изяжда два пъти повече от всяка сестра и три пъти по-малко от всеки родител. Отделно, че и  двете сестри изяждат по равно, братята също, родителите и те. А от условието се подразбира някак сборно за братя, за сестри, за родители. Което го прави недостатъчно добре формулирано и в двата случая.

# 571
  • Мнения: 982
И аз с подобна молба за помощ, а и в) , как се решават този тип задачи топки, топчета ? 5 клас
отг. а) 478, в) 615




Тези задачи са от типа на т.нар. „най-лош възможен случай“. Ако ползвате английски и напишете в Интернет Worst Case Scenario Math Problems ще излязат доста неща.

Това е често срещан тип задачи за малки състезатели.

Основната идея е да се види какъв е максималния брой предмети (в случая топчета), за който условието на задачата може да не се изпълнява, но след добавяне на още един предмет, условието вече задължително се изпълнява.

Например, имаме 5 бели, 5 червени и 5 зелени топчета и искаме да вземем поне 3 едноцветни топчета. Ако вземем 6 топчета може първо да ни се паднат по 2 топчета от всеки цвят, но ако вземем 7 топчета винаги ще имаме 3 едноцветни.

Или искаме да вземем поне 2 червени топчета. Ако вземем 11 топчета може първо да ни се паднат 5 бели, 5 зелени и 1 червено, но ако вземем 12 топчета със сигурност поне 2 от тях ще са червени.

Към задачата.

Белите топчета са 180, червените – 252 и зелените – 360.

А) Може първо да ни се паднат по 162 топчета от всеки цвят или ако вземем 162 + 162 + 162 = 486 топчета е възможно да нямаме поне 163 от един цвят. Ако вземем 486 + 1 = 487 топчета, със сигурност ще имаме 163 от един цвят.

Б) Може първо да ни се паднат 180 (всичките) бели, 360 (всичките) зелени и 74 червени топчета или ако вземем 180 + 360 + 74 = 614 топчета е възможно да нямаме 75 червени. Ако вземем 614 + 1 = 615 топчета, със сигурност ще имаме 75 червени.

# 572
  • Мнения: 33
Здравейте!
Може ли помощ за решението на следната задача (3. клас):

На двора има 19 котки: бели, сиви и черни. Сивите са с 8 повече от черните. Котките, които не са бели, са три пъти повече от котките, които не са сиви. Колко са белите котки?

# 573
  • Мнения: 56
Здравейте! Имаме нужда от помощ за тези 2 задачи (2 и 3) 8 клас :


Много много благодаря!

Последна редакция: сб, 10 дек 2022, 12:01 от margitog

# 574
  • София
  • Мнения: 3 374
И аз с подобна молба за помощ, а и в) , как се решават този тип задачи топки, топчета ? 5 клас
отг. а) 478, в) 615
Скрит текст:



Скрит текст:
Тези задачи са от типа на т.нар. „най-лош възможен случай“. Ако ползвате английски и напишете в Интернет Worst Case Scenario Math Problems ще излязат доста неща.

Това е често срещан тип задачи за малки състезатели.

Основната идея е да се види какъв е максималния брой предмети (в случая топчета), за който условието на задачата може да не се изпълнява, но след добавяне на още един предмет, условието вече задължително се изпълнява.

Например, имаме 5 бели, 5 червени и 5 зелени топчета и искаме да вземем поне 3 едноцветни топчета. Ако вземем 6 топчета може първо да ни се паднат по 2 топчета от всеки цвят, но ако вземем 7 топчета винаги ще имаме 3 едноцветни.

Или искаме да вземем поне 2 червени топчета. Ако вземем 11 топчета може първо да ни се паднат 5 бели, 5 зелени и 1 червено, но ако вземем 12 топчета със сигурност поне 2 от тях ще са червени.

Към задачата.

Белите топчета са 180, червените – 252 и зелените – 360.

А) Може първо да ни се паднат по 162 топчета от всеки цвят или ако вземем 162 + 162 + 162 = 486 топчета е възможно да нямаме поне 163 от един цвят. Ако вземем 486 + 1 = 487 топчета, със сигурност ще имаме 163 от един цвят.

Б) Може първо да ни се паднат 180 (всичките) бели, 360 (всичките) зелени и 74 червени топчета или ако вземем 180 + 360 + 74 = 614 топчета е възможно да нямаме 75 червени. Ако вземем 614 + 1 = 615 топчета, със сигурност ще имаме 75 червени.
Благодаря много, чудех  се и как е  на английски.

# 575
  • Мнения: 4 016
Здравейте!
Може ли помощ за решението на следната задача (3. клас):

На двора има 19 котки: бели, сиви и черни. Сивите са с 8 повече от черните. Котките, които не са бели, са три пъти повече от котките, които не са сиви. Колко са белите котки?
Аз мога да предложа решение, но не знам за кой клас е.

# 576
  • Мнения: 9 123
За котките не бих делила на 3, а ще умножавам.
Черни - х
Сиви - х+8
Бели 19-х-х-8=11-2х
2х+8=3(11-х)
5х=25
х=5

# 577
  • София
  • Мнения: 20 040

Последна редакция: сб, 10 дек 2022, 13:51 от пенсионирана русалка

# 578
# 579
  • Пловдив
  • Мнения: 4 151
Моля за помощ с тази задача за 7 клас:

Последна редакция: сб, 10 дек 2022, 20:08 от miraluba

# 580
# 581
  • Мнения: 580
Задача за 9 клас. Как ще се реши без теоема на Талес, защото не е учена още?

# 582
  • Мнения: 3 530
Лицето на трапеца е лицето на АВС + лицето на АВD.

Първото е 7.5/2.
Второто е равно на лицето на ВСD (във всеки трапец =CD. h на трапеца .
Tа то е 5..3/2.
(Дадените разстояния са съответните височини за АВС и ВСD.)

# 583
# 584
  • Мнения: 264
Лицето на трапеца е лицето на АВС + лицето на АВD.

Може би си искала да кажеш ACD (вместо ABD).

Общи условия

Активация на акаунт