СЕДМИ клас започна ударно

  • 50 110
  • 740
  •   1
Отговори
# 495
  • Мнения: 2 318
6 точки на теза могат да се изкарат и без да се пишат изразни средства, това е мнение на учител-оценител на НВО. В школата на сина ми държат на тези основни изразни средства, които той се научи да разпознава и вмъква в тезите адекватно - метафора, епитет, риторичен въпрос, риторично обръщение, градация и олицетворение.
Прасунчо, така добре те разбирам, младежът изтърва цяла седмица училище, кара жесток вирус и се наложиха даже вливки, изпусна важен материал по БЕЛ и резултатът на контролното го показа, но в крайна сметка е важното да са здрави, всичко ще наваксат и без училище няма да останат! Детски невролог във Варна - Щилянов в ОБ.

Последна редакция: пт, 11 ное 2022, 12:43 от BoeL

# 496
  • Мнения: 833
прасучноЖелая ви бързо оздравяване!
По отношение на изразните средства и при нас гопсожата по Бел много държи на тях. Колко обаче ги знае детето и дали сама би ги намерила в текста вече е друг въпрос. Надявам се само да не се зазубрят някакви неща, които реално не са разбрани…
При нас положнието с разсеяността и мързела пак започват силно да се проявяват. Имам чувството, че се стегне за някоя и друга седмица и после пак отсвири ученето.
Не намира никакво време да прочете нещо допълнително или пък да решава от книжките, с тестове, които съм й купила.
Да не говорим, че ми се иска отвреме на време да чете и някоя книга, Ей така да си развива мозъчето.
Не знам преакалено е натоварена, трудно се организира или просто не и се занимава….
Другото, което ме притеснява е, че в школата чак другия месец ще им правят пробен изпит. За сега нямам никаква идея как реално се справя с усвояването на новия материал.
Много се чудя дали да я записвам по други школи на пробен, но като че ли за сега ще се въздържа, защото ако не се справи тотално ще се отчая и депресира.
Гледам, че обсъждате това че няма възможност  поправка на НВО /ако не можеш да се явиш по обективни причини/ и аз смятам, че не е честно да е така. Мисля, че се коментираше нещо да се вземат предвид вместо НВО резултатите от олимпиадите през годината, но не съм запозната с подробности.
В момента сме в период - обсъждане на училища та в София.
Интересно ми вашите деца накъде са се насочили. Мисля, че ще полезно да обсъдим плюсове и минуси на някои училища тук в темата, ако някой има лични наблюдения/впечатления и т.н.
В тази връзка моята дъщеря окончателно се ориентира към езиковите гимназии  с немски, испански, английски и дори каза, че харесва и руския език 🙄
Не съм много наясно обаче например кое е по добро училище - 1ва или 2 ра английска, 91 НЕГ или 73то, френската или руската гимназия.
Да четох резултатите от зрелостните изпити и чета в някои от темите на училищата, но като че ли проблеми има навсякъде Sad

# 497
  • Мнения: 952
Аз я записах и на двата пробни в СМГ, по нейно желание, въпреки, че не мога да разбера, как се правят пробни по математика без геометрия.
Относно училищата ние сме с предпочитания към немската. 91 НЕГ е по-добрият вариант от 73-то, поне за мен. Големият ми я завърши и съм много доволна. Ако обаче не успее за там, нямам никаква идея кое друго училище да изберем. В СМГ не иска изобщо, в Английските не се учело, Испанския- за какво ми е.... и т.н.

# 498
  • София
  • Мнения: 12 900
Аз изобщо не гледам училищата от първият ешалон за Елена, не очаквам нейният бал да е близо до необходимия за тях. Тя към момента се е насочила към езикова гимназия, споменава френски евентуално и отскоро отново споменава за нещо с биология. Изчаквам да наближи крайният срок и да е по-ориентирана.
Дотук опит имам само с каките от СМГ, като цяло съм доволна от училището, нямам забележки, но и от осми клас не бих казала че се учи особено много.
Елена скоро ще се явява на В1 по немски, очаквам или да го вземе или да остане някой от модулите само, така че най-вероятно, ако продължи с немският ще е като каките извън училище. Николета в момента кара в Алианс ниво С1 по немски и съм доста доволна, дотогава за по-лесно организиране беше с частна учителка след като приключи с Шилер в пети клас заради СМГ.
По английски и трите са си на школи и също може да се продължи и по този начин подготовката, така че ще мислим сериозно с Елена какво точно да изберем като зависи и от това, какъв бал ще успее да постигне.
Със сигурност ще избягвам обаче професионални паралелки и ще се насочим само към профилирани такива.

Последна редакция: пт, 11 ное 2022, 15:52 от Aila

# 499
  • София
  • Мнения: 9 620
Прасунчо, дано да не е нещо сериозно и детето бързо да минава болката.

Благодаря за информацията за пробните в СМГ.

Аз все още се въздържам да говоря с детето за подреждане на желания и избори. Зная какво иска в момента, работим, за да даде максимума, на който е способна и дано да може да избира. По-скоро аз се информирам за училищата - събирам мнения и информация - какви профили се предлагат, програми, възможности за извънкласни занимания, школи.

# 500
  • Мнения: 871
Аз пиша с молба някой да пусне линк за регистрация и подреждане на желания за участие в класирането след седми клас.Сина ми ще кандидатства в училище със собствен изпит извън системата на МОН,но искам да има и план Б.

# 501
  • Мнения: 6 379
Няма как да се пусне такъв линк. Системата отваря за вписване на желанията след излизане на резултатите от изпитите.

# 502
  • Мнения: 487
Здравейте,

Подарявам Книга за ученика по математика на Архимед. В София съм. Мога да изпратя и по пощата.

Пожелавам много търпение и сили на децата и на майките!

# 503
  • ВАРНА
  • Мнения: 2 266
Благодаря на всички за пожеланията за оздравяване на детето! Засега положението е овладяно. Детски невролог ще я прегледа следващата седмица. (BoeL, час за Щилянов записах за февруари Simple Smile)

За пробни изпити за Варна - мисля да запиша дъщеря ми на пробните в МГ. От няколко места получавам препоръка за пробните на Вектор, които се доближавали най-много до степента на сложност на нво-тата. Може би на един поне по БЕЛ ще я запиша и там.

По повод училища и паралелки след седми клас. Дъщеря ми учи английски в школа, която работи по сугестопедичния метод. Разсъждавам на глас колко хубаво би било в школата освен курсове по ае и испански, да организират и по немски. Ей така с песни, танци и забавление да се преглътне леко този език. На което дъщеря ми отговори: "Този език не е за забавление. Него го учиш и ревеш." Simple Smile

# 504
  • Мнения: 7 345
Прасунчо, жалко че няма хилеща се реакция. Тези реплики на уж го гледаш някакво хлапенце, а винаги може да те размаже с къса фраза, са безценни. Дано проблемът на този сладък мъдрец отшуми бързо и завинаги и да няма медицински причини за него.
Този формат на МОН за всичко в един ден е абсурден, но много устойчив във времето след като толкова набори преди този на децата ни само го коментират и минава с плюене в пазвата. 
Сега, докато изпращахме към школата с четирикракия брат, моята спомена, че в училище са до Немили-недраги. В четвъртък си беше научила резултата от ПИ в школата. Доволна съм. Има допуснати грешки и все още като за месец и половина от допълнително обучение, видимо в училище подготовката ѝ си е добра. Сети се къде и какви грешки са допуснати. В първия модул каза, че е загубила време на два въпроса и това е ударило малко в тезата. Днес би трябвало да видят и самите грешки.
Записах тренировъчните на СМГ Учители. Така ще знам как приемам и резултатите от школата. Личното ми очакване е тестовете да са сходни като трудност.
Като паралелки и предпочитания много малко ще зависи от мен.  Предпочитанията са СМГ, Немската (91), Испанската, НПМГ. В този ред. След като чу веднъж преди години подограветелен коментар за дете със СОП от една преподавателка от Първа английска, много се настрои и училището ще бъде крайно резервен вариант. Не че навсякъде няма такъв вид "педагози". Овен с принципи.     

# 505
  • София
  • Мнения: 9 620
Определено е неприятно, че децата имат само един шанс за явяване на НВО, но да си призная, при нивото на корумпираност в милата ни родина, това може и да някакъв вариант за елиминиране на разни порочни практики.
Тази година имаше голям скандал с двете матури по Математика ПП. Децата, явяващи се на матура по желание, решаваха задачи, които бяха несравнимо по-лесни от дадените на втората задължителна матура.   Големият проблем беше, че тези оценки бяха балообразуващи за много специалности в БГ университети и децата явили се на трета матура бяха несправедливо облагодетелствани. Имаше протестни писма от деца и учители, но - глас в пустиня.
Така че, ако ще има втори, трети дати за НВО, трябва много добре да се обмисли и планира, да се осигури равнопоставеност, нещо което не е по силите на МОН.

# 506
  • Мнения: 7 345
Да, тук нещо написано на хартия, си стои като написано на хартия. Контролът по изпълнението е на едно голо самосъзнание. Любимото ми "всеки сам си преценя".
Едно нещо, което трябва да се има предвид при записването на тренировъчни тестове. Учителите в школите преподават с темпо, различно от това в училищата. Изпреварват в материала. Съответно тестовете са според преподаденото при тях, а не по учебните графици. За утрешния тест по математика в школата (не ходи на курса, но днес питах за възможността да се яви), преподавателката предупреди, че ще има геометрия, която в училище ще се учи през втория срок. Пусна основни теоретични насоки, за да се ориентира какво ще предстои.

# 507
  • София
  • Мнения: 9 620
Рони, ценна информация. Имате ли представа до къде са стигнали на курсовете в СМГ? Ще ми е интересно и с какво темпо се движат и в другите школи.

# 508
  • Мнения: 7 345
Тези школи, които са им вътрешни за учениците, не са върху учебния материал (за състезателна математика са), а за деца от СМГ би трябвало да има конфликт на интереси да посещават курсовете на СМГ Учители и там не знам. В училище разлагат многочлени, но са мъничко назад, може би.   

# 509
  • София
  • Мнения: 9 620
О, аз разбрах, че става дума за школите към СМГ учители. Нали пробните са към тях? За другите, по състезателната математика, е ясно.

Общи условия

Активация на акаунт