Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

Тема за бързи въпроси и отговори ~ Всичко за нашите деца ~ Училищен блиц ~ Тема №6

  • 14 310
  • 268
  •   1
Отговори
# 105
  • Точно където трябва
  • Мнения: 4 265
Т.е. Не е преподаване на уроци както госпожата, а има и нещо допълнително? Представям си го като обяснение на урока и занимания, по материала, като следват учебниците и тетрадките по които учат, но и още за упражнение. Защото виждам, че може да се избере по учебниците на което издателство учи.
Втори клас е.

# 106
  • София
  • Мнения: 2 373
Още варианти :

Тук има безплатни клипове
https://obrazovanieto.info/edu/

И МОН - Дигитална раница /с паролата на детето /
https://edu.mon.bg/

за начално училище и прогимназия има много материали.

# 107
  • Мнения: 4 305
Просвета имат онлайн уроци с учител, но само на техните учебници.
Уча се имат мисля всички издателства. При нас е полезен за разказвателните предмети. Чете се урока от учебника, гледа клипа в уча се, разглежда преговора и решава теста. Според резултата от теста преценявам има ли нужда да помагам с урока. Спестява ми това, аз да я изпитвам. Дъщеря ми има затруднения точно по разказвателните предмети и затова ми е нужно.
Отделно, можем да го ползваме и в движение и да не носим учебниците с нас. Може да учи дори и в колата.

# 108
  • при него
  • Мнения: 1 022
Ellie, и без регистрация може да разгледате Уча.се. Аз също се чудих, но платих абонамент за 6 месеца и сега за сега, много сме доволни. Даже малко съжалявам, че не взех направо за 12 месеца. Ползваме го от две седмици, второкласник. Детето не е отсъствало от училище. Ползваме го за допълнително затвърждаване на знанията.

# 109
  • София
  • Мнения: 558
Т.е. Не е преподаване на уроци както госпожата, а има и нещо допълнително? Представям си го като обяснение на урока и занимания, по материала, като следват учебниците и тетрадките по които учат, но и още за упражнение. Защото виждам, че може да се избере по учебниците на което издателство учи.
Втори клас е.

Не, не е на този принцип.
Има видео урок с най-важното на достъпен език и след него тест от 10-15 въпроса по урока от видеото. Тук хубавото е, че ако имаш грешка на въпроса ти дава възможност да видиш частта от видео урока, където е обяснено.
Уроците са кратки 5-7 мин. макс 10.
Можеш да избираш как да са подредени видеата според съдържанието на твоя учебник.  Но това са едни и същи видео уроци, подредени по различен начин според съответното издателство.
Уча.се обяснява най-важното от уроците, не работят по учебните тетрадки и не надгражда или допълва материала. Ползвали сме го от 5 клас и съм доволна за затвърждаване на уроците.

Може да видите и Академико.  Там също има видео уроци, които са безплатни. Но мисля, че няма тестове.
В тази възраст, според мен, е по-добре да му купите допълнително помагало, за да се упражнява да пише, а не да "кликва отговорите с мишката ". Има доста сайтове с безплатни видео уроци. Вече в 4-ти и горен клас може да се насочите и към Уча.се. Успех на детенцето в училище!

# 110
  • Мнения: 24 649
Уча.се не е лош за обяснение и затвърждаване на материала, но децата си създават едно очакване всичко да им се представя лесно и интересно. Четенето на уроците, при това с разбиране, остава на втори план. В горните класове това ще им изиграе лоша шега.
Няма лошо за разнообразяване на уроците да се гледа, но мнението ми (личното) е, че е за по-малки деца - начален етап, при това не за постоянно ползване.

# 111
  • Мнения: 9 185
!!! С акаунта профила edu.mon на детето като влезете в Тиймс: кликнете на бутона Приложения. И в сайта на просвета имате достъп. Вътре има видеа, тестове, упражнения, игри и прочие. За всеки клас, предмет.
С достъпа, който е с еду.мон профила - не се вижда всичко. Но е достатъчно за мен. То време за всичко, няма, така или иначе. Гледахме с моя 6-класник по история, битката с арабите до Константинопол. Така че, това е също вариант.

# 112
  • Ямбол
  • Мнения: 28 235
Не може да се разчита само на учасе и други подобни. Скоро имах ситуация, в която изпитвах ученик, който не се справи, но и държеше на неговото, защото така били казали в уча се. Не успях да го убедя, че е гледал грешното видео. За него остана съмнението, че аз не признавам неговото решение, а не беше така.
Учениците трябва да имат възможност и даже май имат такава, да задават въпроси. Щото в един урок има много положения.

# 113
  • при него
  • Мнения: 1 022
За Уча се,
Ползваме го за допълнителни упражнения и затвърждаване на знанията. Както споделят и други, едва ли би могло, само на това да се разчита. На мен най-много ми харесва,че е занимателно и се изисква участие на детето, за да си реши теста. Защото в училище, упражненията, моето е, какво написало, какво не... Знам, има деца, които всичко си пишат в клас, моето, не.
Друго, сега е тъмно и студено и няма как да сме навън след училище. Предпочитам вместо да виси пред телевизора или на телефона, поне в уча се, да научава нещо.

# 114
  • ВАРНА
  • Мнения: 1 525
Здравейте,

Имам следния въпрос -
Има ли право ръководството на училище да пуска анкета сред учениците с цел получаване на обратна връзка / проучване как протичат часовете по даден предмет? Анкетата е пусната във всички класове на училището и не е била анонимна. Анкетата е за часовете по изобразително изкуство. Съдържала въпроси от рода - лесно ли се получава оценка, каква е дисциплината, учителят дава ли ясни указания за работа, какво да се подобри по време на часовете.

Трябва ли първо родителите да сме запознати с факта, че ще има пусната анкета сред учениците?
Има ли някъде наредби и документация по въпроса с анкетиране на учениците?

Благодаря предварително за отговорите.

# 115
  • Мнения: 62
Здравейте, може ли да ми помогнете със следното:
1. Има ли някъде изричен текст, че контролно/писмена работа следва да обхващат материал, който се съдържа в учебния материал и не може да обхващат непредаден материал. От три прегледани учебника, в 2 липсва даден материал, в 1 съществува. Учебникът, който се ползва в училището е от тези учебници, които не обхващат материал, който после е даден като тест, нито е предаден като материал. Какво мога да направя.
2. Има ли някъде текст, който да обхваща критерии за създаване на писмена работа. Казусът е следния - дадени 6 задачи по математика, като тежестта на едната задача е такава, че дори при решени другите 5, оценката е 2ка, поради нерешаване на 6тата задача. Искам да имам някакви аргументи, тъй като за мен е некоректно такова поставяне на задачи като тежест в тест, съответно оценяването им.
Тъй като имам среща с въпросния преподавател, искам да съм подготвена с нормативните изисквания.
3. Ако контролната работа е само върху задачи от група В на сборниците - това по някакъв начин може ли да бъде оспорено.
Благодаря ви много предварително за помощта.

Последна редакция: вт, 29 ное 2022, 09:49 от mila07

# 116
  • Ямбол
  • Мнения: 28 235
В математиката много трудно ще докажете, че някоя задача може да се реши само по начин, за който не е преподавано в часовете. Давала съм писмено на задачи, които могат да се решават със синусова и косинусова теорема, но може и без тях. Имах жалба срещу това, че по документи не съм ги преподала, но падна жалбата, като неоснователна, защото задачите могат да се решат и по друг начин.

# 117
  • Мнения: 24 649
Имах жалба срещу това, че по документи не съм ги преподала, но падна жалбата, като неоснователна, защото задачите могат да се решат и по друг начин.

Чак пък жалби за такова нещо? Учителят е този, който преценява какво и как да даде и каква оценка да постави.

Мила07, просто разговаряйте с учителката и разберете защо при 5 решени и 1 нерешена задача е такова оценяването. Това случило ли се е вече - направено контролно с 5 верни задачи от 6 и оценено със слаб?

# 118
  • Мнения: 62
Имах жалба срещу това, че по документи не съм ги преподала, но падна жалбата, като неоснователна, защото задачите могат да се решат и по друг начин.

Чак пък жалби за такова нещо? Учителят е този, който преценява какво и как да даде и каква оценка да постави.

Мила07, просто разговаряйте с учителката и разберете защо при 5 решени и 1 нерешена задача е такова оценяването. Това случило ли се е вече - направено контролно с 5 верни задачи от 6 и оценено със слаб?
Да, за съжаление и не мога да разбера идеята на такова оценяване.

# 119
  • Мнения: 814
mila07, вие сигурна ли сте, че критерият е този? Не ми се вярва, че за 1 нерешена задача при други 5 решени някой нормален преподавател ще постави двойка. Често децата се оправдават за по-лошо оценяване с учителя. Добре е, че ще разговаряте и според мен адекватна претенция би била за критериите на оценяване, а не за материал, който е предаден или не.

Общи условия

Активация на акаунт