Петокласници 2022/2023 - Тема 2

  • 25 361
  • 748
  •   1
Отговори
# 690
  • София
  • Мнения: 28 956
Задълженията на учителите не изключват задълженията на директора. Ситуацията не е "или".

# 691
  • Мнения: 29 970
Задълженията на директора са съвсем различни. Стига сте прехвърляли липсата на възпитание като отговорност на директора! Не му е работа да следи кой пръднал, кой псувал и кой викал. Плюс това едва ли го интересува особено.

# 692
  • София
  • Мнения: 28 956
Не ми дава да цитирам, но точно на миналата страница написах, че той НЕ е отговорен за липсата на възпитание. Не знам продължаваш да се опитваш да ми вкарваш твърдения.

Говоря за дисциплина, не за възпитание.

Пак да напиша.
Директорът не е отговорен за липсата на възпитание. Той е един от хората, заедно с учителите, отговорен за липсата на дисциплина.

# 693
  • Мнения: 29 970
Двете неща са свързани - липсата на възпитание води до липсата на дисциплина. Когато не среща съдействие от родителите, училището, в частност директора и учителите, не могат да направят нищо. А и не виждам смисъл да се опитват, ако вкъщи няма също работа по въпроса.
Но нямам против, нека ви е виновен директорът. И после....?!?

# 694
  • София
  • Мнения: 28 956
Двете неща са свързани - липсата на възпитание води до липсата на дисциплина.
Скрит текст:
Когато не среща съдействие от родителите, училището, в частност директора и учителите, не могат да направят нищо. А и не виждам смисъл да се опитват, ако вкъщи няма също работа по въпроса.
Но нямам против, нека ви е виновен директорът. И после....?!?
Точно с това не съм съгласна.
Едно и също дете при един учител се държи по един начин, при друг си позволява повече. Защото вторият учител му позволява повече.

# 695
  • София
  • Мнения: 2 730
Ох, болна тема въпросът за дисциплината. И при нас е много зле - дъщерята все разказва, че не може да чуе какво се казва в клас,урока и не може да запише домашните, после се питат във viber групата на класа какви са домашните. Има и нормативни проблеми -имаше разни дискусии, предложения на сдруженив на учители например да се въведе оценка на поведението, като тази оценка да си включи в общи успех, но пък после възражение как така пак поведение и характеристики като едно време и не знам,  но така е , много е зле положението.

# 696
  • Мнения: 69 235
Когато не среща съдействие от родителите, училището, в частност директора и учителите, не могат да направят нищо.

Я пак ? Нищо ли? Искаш да кажеш че нямат правомощия ли, защото мога да те зарина с камара такива. Като поясня, че правомощие е не само негово право, но и задължение....

# 697
  • Мнения: 29 970
Ами, не, реално нямат кой знае какво поле на действие и на въздействие, освен контролно или съобщение до родителите. А и повечето учители не искат и да се занимават и ги разбирам напълно. Не са пъдари, не са възпитатели, още по-малко звероукротители.

Правомощията им какви са точно, освен изключване, което е крайна мярка.... За говорене в час или дърпане на плитките на някое момиче, едва ли ще се вземе такава.

Все тая де, не знам каква ви е целта в този спор, но и няма смисъл от него.

# 698
  • Мнения: 69 235
Процедурата по налагане на санкции на учениците е очертана от императивни норми, което означава, че същите имат задължителен, а не препоръчителен характер.

https://ruo-sofia-grad.com/%D0%BF%D1%80%D0%BE%D1%86%D0%B5%D0%B4% … 0%B0%D0%B3%D0%B0/

И си прочети Правилника хубаво.

# 699
  • Мнения: 29 970
"Процедурата по налагане на санкции на учениците е очертана от императивни норми, което означава, че същите имат задължителен, а не препоръчителен характер.", т.е. процедурата трябва да се спазва, както е описана.

Как ще бъдат и дали изобщо налагани санкции зависи от самото ръководство. При това се пристъпва към тази процедура "след изчерпване на останалите механизми за въздействие върху вътрешната мотивация и за преодоляване на проблемното поведение на учениците".

Последна редакция: чт, 30 мар 2023, 08:37 от bubanka

# 700
  • София
  • Мнения: 750
Да, проблемът с дисциплината е повсеместен и оправяне явно няма....Не е задължително да стане по-добре понататък или в друго училище....
Синът ми е 10 клас в една от елитните столични гимназии, обикновено в топ 5 по ДЗИ 12 клас - на родителската ни обясниха: много интелигентни, много възприемчиви и силни, но дисциплината ...зле...Е там, вече трудно може да влияеш като родител...категорично...но докато можем не трябва да се отказваме, това е моето мнение.
 

# 701
  • Мнения: 1 302
Това, което се опитва да каже Soul Free, и аз съм абсолютно съгласна с нея, е че в един съвършен свят, със съвършени учители и съвършени директори, би могла да съществува идеалната дисциплина в клас. Само че няма такива и реалността е, че 70-80% от децата в тази възраст са лигави, невъзпитани, говорят в клас, шушукат си, подхилкват се, разменят си бележки (абсолютно същото сме правили и ние, между другото) и не може за такива неща директорът да върви да прави забележки, да мести в други паралелки и да изключва от училище. Сега, ако има ексцесии като физическо и вербално насилие - да. Но на обичайните неща, които всички келешчета от всяко едно поколение правят и ще продължат да правят, няма как да се противодейства напълно. Да, има по-респектиращи учители, при които децата не си позволяват толкова волности, но няма как всички даскали да са такива, колкото и да ни се иска. Затова огромна роля имат и родителите, и самите деца, и средата извън училище, изобщо - факторите, от които зависи цялостната атмосфера в клас са стотици. Не са само учител-директор. Иначе това, което всички ние искаме, би било много лесно постижимо. Да, ама не.

Последна редакция: ср, 29 мар 2023, 15:58 от Мила Атова

# 702
  • София
  • Мнения: 3 107
Аз ако съм един учител ще има вадете по един бял лист и това е. Един път, втори път и това ще е, проблемът ще е решен.

# 703
  • Мнения: 29 970
Мила Атова, благодаря за чудесното обобщение. Heart Exl

# 704
  • Мнения: 403
И при нас дисциплината куца. И е така и в долните, и в горните класове / имам син десетокласник, също им куца дисциплината в час /. Между другото - да ви разкажа - частен случай за класа на щерката. Преди три месеца децата се гонят в междучасие в клас. Едното пада и си чупи крака. Настава паника, проверка на записи на камери за виновни и т.н. Оказва се, че детето се е спънало в раниците, които седят на земята. Резултата от тази случка е, че класа ѝ е единствения, в който са намерили начин да си оставят раниците някъде в стаята, където не пречат, и /засега/ е единствения клас, в който децата не се гонят в клас в междучасията. И съм на мнение, че децата се държат по един начин вкъщи, и по съвсем друг в училище. И децата се влияят малко или много от средата, в която са в училище.

Общи условия

Активация на акаунт