Студенти в Нидерландия - 15

  • 71 479
  • 733
  •   1
Отговори
# 90
  • Пловдив
  • Мнения: 122
Здравейте момичета , моят младеж вече е приет условно и в трите университета в които подаде документи и в които искаше - Fontys , HAN и Saxion със специалност electrical and electronic engineering. Всичко добре , но до днес , когато започнал да чете различни ревюта - а те не били въобще хубави.

Най-общо казвали , че на преподавателите им куцал английският , усещала се е дискриминация ,  нивото им на преподаване било ниско , комуникацията с тях била тромава и неефективна ,липса на заинтересованост и т.н
Доколко можем да се доверим на тези ревюта , предимно от чуждестранни студенти?

# 91
  • Мнения: 10 044
Първото и второто са факт във Фонтис за някои преподаватели - китайци, индийци на които английския не е топ, и за холандци, които проявяват дискриминационно поведение понякога. За останалото нямам мнение. Проучете къде има опции да “влачи” изпит. Тъй като Фонтис не допуска подобна практика.

# 92
  • Мнения: 69
Моето наблюдение е, че можете да прочетете всякакви мнения. Много са студентите, които се оплакват и за най-малкото, дори и в някои случаи да няма проблем въобще.

Английският на някои не им перфектен, но няма никакви проблеми в комуникацията, което е важно да се отбележи. Това също така не мисля, че пречи на учебния процес, така че да се има предвид. Тоест, ако имат някакъв акцент, което някои смятат за "лош английски", това не означава в никакъв случай, че са лоши преподаватели.

Друго оплакване е, че "не се учи достатъчно много, аз затова съм дошъл". Но когато им се даде повече домашни, учене и т.н. започват да мрънкат, че им е много.

Общо взето не бих се доверил на няколко мнения относно качеството на съотвената програма. Ако масово са такива мненията обаче, имайте едно наум. Мога да говоря много още по тази тема, но не мисля, че има нужда, а и това е лично мое мнение, така че може да има различия с на някой друг Simple Smile

# 93
  • Мнения: 347
За мен лично преподаването на чужд език никога не е като на роден, имам опит само с Швеция, където точно имаше индийци с недостатъчно добро ниво. Вероятно трябва да се прочетат всички мнения за университетите, все пак литературата която се дава е на английски. Това е възможно да са оплаквания от американци или англичани, които са native и нивото им в университета на английски е ниско.
За техническите специалности езика на преподавателите не е най-важното според мен.

Последна редакция: нд, 13 ное 2022, 20:56 от Baltazara1

# 94
  • La casa de Mickey Mouse
  • Мнения: 1 404
За Fontys специално - дъщеря ми също е споделяла за преподаватели с не добър английски и за тромавата комуникация, но за дискриминация никога не е казвала нищо. Голяма част от обучението е самоподготовка - това е нещото, от което тя се е оплаквала. В смисъл, трябва в повечето случаи сама да търси как се случват нещата, което за нея не е лесно, защото идва от езикова гимназия и няма никаква идея от програмиране.
Изпити не могат да се прехвърлят, ако не издържиш даден изпит повтаряш годината.
Вече сме на финалната права - тази година завършва. Най-накрая - голяма мъка беше това образование, поне за нея. И за нас разбира се.
Всичко си е до дете.

# 95
  • Мнения: 279
Здравейте момичета , моят младеж вече е приет условно и в трите университета в които подаде документи и в които искаше - Fontys , HAN и Saxion със специалност electrical and electronic engineering. Всичко добре , но до днес , когато започнал да чете различни ревюта - а те не били въобще хубави.

Най-общо казвали , че на преподавателите им куцал английският , усещала се е дискриминация ,  нивото им на преподаване било ниско , комуникацията с тях била тромава и неефективна ,липса на заинтересованост и т.н
Доколко можем да се доверим на тези ревюта , предимно от чуждестранни студенти?
[/quote
DIDI-моят син учи в   Fontys, прочетете  назад в темата какво съм писала. Едно от най-важните неща тук е да знаете , че няма влачене на изпит - при един невзет се повтаря целият семестър.Повярвайте там учението е доста и понякога сроковете са кратки за някой задачи, a i ima 60-70%  самоподготовка. Ние не го знаехме и не ни беше разяснено от фирмата която ни подготви документите, лекичко го премълчаха ,а това означава 1/2година- наново такси, квартира и се приема доста трудничко от децата защото са положили много труд за всички други задачи,а само една неуспешна и всичко пак наново!НО...винаги има едно но!Монетата винаги има 2 страни,моят син каза ,че тъка е затвърдил знанията си, без които напред и да искаш не е възможно да продължиш.Taка ,че той си е много доволен от университета!

Последна редакция: пн, 14 ное 2022, 11:28 от pali78

# 96
  • Мнения: 57
Моя син също е последна година във Фонтис и не се е оплакал от липса на комуникация, малко забавяне да, но не и липса на отговор, за английския, споменали са по-нагоре за различните държави и спецификите им в произнасянето на букви. За самоподготовката, пускат ги в морето и трябва да плуват, затова са в практически/приложен университет.

Последна редакция: пн, 14 ное 2022, 12:10 от Liubka

# 97
  • Мнения: 279
За Fontys специално - дъщеря ми също е споделяла за преподаватели с не добър английски и за тромавата комуникация, но за дискриминация никога не е казвала нищо. Голяма част от обучението е самоподготовка - това е нещото, от което тя се е оплаквала. В смисъл, трябва в повечето случаи сама да търси как се случват нещата, което за нея не е лесно, защото идва от езикова гимназия и няма никаква идея от програмиране.
Изпити не могат да се прехвърлят, ако не издържиш даден изпит повтаряш годината.
Вече сме на финалната права - тази година завършва. Най-накрая - голяма мъка беше това образование, поне за нея. И за нас разбира се.
Всичко си е до дете.
Мини може ли да питам нещо относно стажа?Трудно ли намерихте такъв и как се процедира ако не успее да намери?Продължава със следващия семестър и после се връща на този или...?Моля  ако решиш може и на лично!Благодаря!
И Liubka и Mini- огромно браво на вашите деца!Знам колко е трудно и направо им се вазхищавам за упоритоста и труда !Прекрасни деца сте отгледали, дано и аз тъка се похваля след 2-години ..

Последна редакция: вт, 15 ное 2022, 11:26 от pali78

# 98
  • Пловдив
  • Мнения: 122
Благодаря на всички за изказаните мнения!

Ще продължим да проучваме , ако трябва и на място ще отиде. Ученето не го притеснява , нито самоподготовката.
Най-много държи на практиката , и именно за това кандидатства само в тези приложни университети с точно тази специалност. Направо го избиват тръпки  при мисълта ,че теорията може да е повече от практиката.

# 99
  • La casa de Mickey Mouse
  • Мнения: 1 404
Скрит текст:
За Fontys специално - дъщеря ми също е споделяла за преподаватели с не добър английски и за тромавата комуникация, но за дискриминация никога не е казвала нищо. Голяма част от обучението е самоподготовка - това е нещото, от което тя се е оплаквала. В смисъл, трябва в повечето случаи сама да търси как се случват нещата, което за нея не е лесно, защото идва от езикова гимназия и няма никаква идея от програмиране.
Изпити не могат да се прехвърлят, ако не издържиш даден изпит повтаряш годината.
Вече сме на финалната права - тази година завършва. Най-накрая - голяма мъка беше това образование, поне за нея. И за нас разбира се.
Всичко си е до дете.
Мини може ли да питам нещо относно стажа?Трудно ли намерихте такъв и как се процедира ако не успее да намери?Продължава със следващия семестър и после се връща на този или...?Моля  ако решиш може и на лично!Благодаря!
И Liubka и Mini- огромно браво на вашите деца!Знам колко е трудно и направо им се васхищавам за упоритоста и труда !Прекрасни деца сте отгледали, дано и аз тъка се похваля след 2-години ..

[/quote]
Първият стаж, през третата година го намери много трудо, буквално в последния момент. Университета не беше хепи с някой задачи, които и бяха поставени на стажа, че трябваше да е променят от фирмата където стажува. Не беше лесно. Сгеа за втория стаж, ще е оше по-трудно (тя кара еразмус в Испания) и не ми се мисли, как ще се оправи, но тя си знае.
Ако не намери стаж, не може да продължи със следващ семестър, прескача семестъра и започва на ново да търси и апликира.
Не го разбирам това със стажовете, като задължителна част от образованието. Плаща се такса на университета, а студента сам си търси и се оправя. Не ми е никак ок, но тя си го е избрала. И аз съм карала стажове - всяко лято до като учех, както и по време на обучението, но не беше задължително. Не знам - никога не съм разбирала този вид обучение - хвърлят те в дълбокото и се оправяй сам. Ама аз съм с друг рофил и е много по-различно при мен.

# 100
  • Мнения: 1 780
И ние оглеждаме Фонтис. Четох в университета,  че след това може да се продължи магистратура в Техническия в Айндховен, ако студентът имал добър успех. Държи се само някакъв приравнителен по математика. Някои минавал ли е по този път. И да попитам как е базата в университета. Има ли много лаборатории. За ICT специалностите се интересувам.

# 101
  • Мнения: 77
Дъщеря ми също намери много трудно стаж, на Фонтис все нещо не му изнасяше в намерените фирми. От тяхна страна нямаше никакво съдействие, при тях имаше нещо като изложение за такива компании и интересното е, че тези фирми те ги бяха допуснали да участват в изложението, а после ги отхвърлиха. Стажа който намери е в Амстердам и пътува. Те пък много я харесаха и я оставиха да работи при тях, та сега продължава да учи и да работи.
Децата, които не успяха да намерят стаж пропуснаха семестъра и продължават да търсят. През цялото време на стажа се предават някакви документи, проекти и презентации. Ако не са направени добре Фонтис ги отхвърля. Имаше и един случай, дето фирмата не беше доволна от стажанта и не му завери документите. За сега това се сещам, дано съм била полезна.

# 102
  • Мнения: 1 782
Последните постове са зарити от доводи най-накрая да се схване, че приложните школа не се адекватна алтернатива на университетите, а по отношение на чужденци са просто един бизнес без ангажименти.
Ама… Надали ще се възприеме

# 103
  • Мнения: 10 044
Пак да си дойдем на думата, а? 😎че отдавна не сме нищили разликите и не сме си мерили постиженията.

# 104
  • Мнения: 1 782
Пак да си дойдем на думата, а? 😎че отдавна не сме нищили разликите и не сме си мерили постиженията.
Неизменно докато не се осъзнае, че приложното школо е създадено с цел задоволяване с кадри на вътрешния пазар и е неадекватно за чужденци.
Цялата порнография, развита в България, чрез която приемът в приложни е обърнат в бизнес, водещ до безумието най-бедната и една от най-малките страни в ЕС да е на челно място по балъци рано или късно трябва да почне да се осъзнава.
Обобщено - не очаквай да спре опита за осъзнаване.

Общи условия

Активация на акаунт