Студенти в Нидерландия - 15

  • 71 462
  • 733
  •   1
Отговори
# 105
  • Мнения: 10 044
Аз пък не знам докога собствената камбанария е мерило за цялата най-бедна държава. Може би е хубаво да се отбележи и факта, че има деца, които не желаят да стават висше ниво шефове, а искат да преминат практически през етапите и процесите, които ще ги очакват и в работна среда. Нещо което зубкането на инфо в бг академичните университетите никога няма да им даде.
Лошия английски на част от преподавателите не е ли извадка на лошия английски, с който ще се сблъскат при колеги от цял свят?
Дискриминацията на източно европейци не е ли разпространена и извън пределите на университетите?
Търсенето на стаж не е ли като търсенето на работа?

Последна редакция: пн, 14 ное 2022, 15:48 от second

# 106
  • София
  • Мнения: 20 041
Kod, в хохшулетата в Германия и Нидерландия учат адски много чужденци, та толкова по темата за предназначението им "подготвяне на кадри за вътрешния пазар". Не ти харесват, ОК, всички го разбраха. И аз съм фен на академичните и съм насочвала елегантно децата си към тях. Но  това има  пряка връзка и с избраните от тях специалности все пак, нали..Има специалности, които или рядко се предлагат, или въобще не се предлагат в академичен университет. Пример - game design.  Хората или към Кьолн, Берлин, Дармщат и сие в Германия гледат, или към Нидерландия  - ама все приложни..  Повечето хора, насочили се към това, търсят  съвсем целенасочено практическата страна на нещата и рядко  имат желанието/амбициите за магистратура, поне не и веднага след бакалавъра. Близко дете, отличничка от столична  елитна гимназия,  амбициозна, нямала никакъв допир с Unify, та да говoрим за  избор, повлиян от чужда намеса, сама си избра приложни за кандидатстване с тази специалност - Бреда, Енсхеде и още един. Завърши в Бреда и към днешна дата си работи при много атрактивни условия у нас,  в киноцентъра в Бояна. Та мисълта ми е, че ти виждаш нещата по един начин, ама за друг доводите са в полза на приложните. И като на този друг изборът му е осъзнат, с всичките  плюсове и минуси,  защо непрестанно се опитваш да го вкараш в "правия път"?

Последна редакция: пн, 14 ное 2022, 16:40 от пенсионирана русалка

# 107
  • Мнения: 1 782
Хайде да зарежеш бг мама стила и да замениш адски много чужденци с процент?
Мисля, че на всички ще е по-полезно вместо неподплатените адски много…

Държава
приложни % чужденци
университети % чужденци

Настрани, че масовостта какво точно ти дава? Сигурност в неориентираността?

# 108
  • София
  • Мнения: 20 041
Още с първия клик - инфо за Бреда от annual report 2021 : )
21% чужденци, 1/5 от студентите..
https://www.buas.nl/en/about-breda-university-applied-sciences/g … nce/annual-report

Дава инфо, че не само баламите от БГ ходят там..

# 109
  • La casa de Mickey Mouse
  • Мнения: 1 404
kodbg рядко ми се случва да се съглася с теб, но в случая сме на едно мнение. Опитвам се с години (като живеещ, учил и работещ в Холандия) човек, да помагам на децата и техните родители да разберат колко съществена е разликата между приложне "университет" и академичен.
Цитат
приложното школо е създадено с цел задоволяване с кадри на вътрешния пазар и е неадекватно за чужденци

second, аз не говоря от собствена камбанария, а от разбирането на холандците за предназначението на приложните университет. По някаква причина, не ги наричат университети.

Много сте прави всички за личния избор, но това което мен много ме ядосва, е че мнго често, децата нямат този "информиран" избор какво точно означава хохескул и какво означава университет и каква е разликата между тях. Добра реклама, нищо повече. Всички се съсредоточват върху стажовете, които уж се предлагат от университетите. На практика обаче не е така. Според мен не е правилно детето да си плаща семстриалните такси, докато кара стаж, след като университета не е положил грам усилие да му осигури този стаж. Ето това, много ми бърка здравето на мен. А и се губи цяла една година, с тези задължителни стажове.

И да, харесва ни или не, на практика, приложните унверситети имат за цел да задоволят вътрешния пазар от специалисти. За това са и създадени, а и са продължение на "неразбираемата" за нас учебна система. Само се върнете няколко поста на зад и отново прочетете каква е системата тук в Холандия и кой може да отиде да учи в академичен университет.

И последно от мен - децата придобиват знания и способности и ще се реализират на трудовия пазар, особено в Холандия. Няма да останат без работа, важното е да е това, което искат и след години да не съжаляват за избора си на учебно заведение. А пък ако това се случи, млади са, винаги могат да доучват и надграждат. Щом са щастливи, значи всичко е наред. Ние като родители само и единствено можем да ги подкрепяме и да им подаваме ръка ако паднат, но не и да предначертаваме бъдещето им. Животът си е техен и те трябва да си избират пътя и да правят техните си грешки, а не ние.

Последна редакция: пн, 14 ное 2022, 17:42 от Mini Mouse

# 110
  • Мнения: 1 780
Аз се чудя друго. Хайде като родители на студенти учещи в Нидерландия, да направите сравнение между приложен университет там и техническия или Софийски в София. Къде мислите един бъдещ инженер ще получи по-добро образование. В приложния университет пълен с всякакви лаборатории или в Български, където много наблягат на теорията?

# 111
  • La casa de Mickey Mouse
  • Мнения: 1 404
Аз се чудя друго. Хайде като родители на студенти учещи в Нидерландия, да направите сравнение между приложен университет там и техническия или Софийски в София. Къде мислите един бъдещ инженер ще получи по-добро образование. В приложния университет пълен с всякакви лаборатории или в Български, където много наблягат на теорията?
Нямам идея за техническия в София, племенникът ми завърши техническия в Русе и работи за мерцедес в Германия в момента. Дъщеря ми завършва във Фонтис и и отказаха стаж в няколко по известни компании. За мен това е повече от показателно.

Завършила съм софийския, предложиха ми да правя докторантура в Испания, след което правих втори мастер в Амстердамския университет. Влязох с българската си диплома (не съм държала изпити, колегите ми държаха)

# 112
  • Мнения: 1 782
Аз се чудя друго. Хайде като родители на студенти учещи в Нидерландия, да направите сравнение между приложен университет там и техническия или Софийски в София. Къде мислите един бъдещ инженер ще получи по-добро образование. В приложния университет пълен с всякакви лаборатории или в Български, където много наблягат на теорията?
За мен няма съмнение в предимството на академичния български университет.
Не мисля даже, че е необходимо да разполагам със статистика за обосновка - елементарно е…

Да разгледаме трети страни - извън Нидерландия и България.
В които да продължиш с по-Горна степен на обучение - магистър.
Къде е възможно с български бакалавър и къде със завършен приложен нидерландски следва да даде търсения от теб отговор кое обучение се приема за по-подходящо.

# 113
  • София
  • Мнения: 333
докато не се осъзнае, че приложното школо е създадено с цел задоволяване с кадри на вътрешния пазар и е неадекватно за чужденци. Обобщено - не очаквай да спре опита за осъзнаване.
Вътрешният пазар на Нидерландия по-различен ли е от вътрешните пазари на другите развити страни? Нали точно това е целта на ученето - да те подготви най-добре за бъдещата работа.
А изследователските университети за какво подготвят студентите си, щом не е за вътрешния пазар? За външния пазар ли? Смешно.
Няма значение за българите каква е системата в средното образование в Нидерландия. Решили са такива ограничение да сложат, сложили са ги. И при нас започват подобно с профилите в СОУ.
Висшето образование в Нидерландия, както и всичко нидерландско има високо качество. За българското образование се знае, че става все по-зле. И средното и висшето. Това се вижда от класациите, в които има едновременно български и нидерландски университети.
Родители, които не признават високите качества на нидерландското висше образование, какво търсят в тази тема? Скандали ли?

# 114
  • Мнения: 1 393
Моля ви за информация за Техническият университет в Айндховен. Пред подаване на документи сме, специалност архитектура. Интересува ме приемът, студенството, както и намирането на квартири. Всяка информация ще ми бъде от полза.
Благодаря!:hibiscus:

Последна редакция: пн, 14 ное 2022, 19:32 от ranimi

# 115
  • La casa de Mickey Mouse
  • Мнения: 1 404
докато не се осъзнае, че приложното школо е създадено с цел задоволяване с кадри на вътрешния пазар и е неадекватно за чужденци. Обобщено - не очаквай да спре опита за осъзнаване.
Вътрешният пазар на Нидерландия по-различен ли е от вътрешните пазари на другите развити страни? Нали точно това е целта на ученето - да те подготви най-добре за бъдещата работа.
А изследователските университети за какво подготвят студентите си, щом не е за вътрешния пазар? За външния пазар ли? Смешно.
Няма значение за българите каква е системата в средното образование в Нидерландия. Решили са такива ограничение да сложат, сложили са ги. И при нас започват подобно с профилите в СОУ.
Висшето образование в Нидерландия, както и всичко нидерландско има високо качество. За българското образование се знае, че става все по-зле. И средното и висшето. Това се вижда от класациите, в които има едновременно български и нидерландски университети.
Родители, които не признават високите качества на нидерландското висше образование, какво търсят в тази тема? Скандали ли?
Аз точно тези разлики се опитвам да обясня от много теми на сам.
Не знам кое е точно смешно - да вътрешния пазар на Холандия е по-различен от например вътрешния пазар на Испания. Ако се поразровите в обявите за работа, тук в Холандия (или в множество международни фирми) ще видите изискването за висше образование по Еди си коя специалност или НВО мисля, че беше (ще проверя), което е хохескул). Т.е. Дете завършило Фонтис, не може да заеме тази длъжност.
Относно подготовката за бъдещата работа - точно така, образованието те подготвя за бъдещата то работа, но според местните нужди и условия - така че не е миродавно за подготовка в други условия, освен Холандия.
Ами как ще направиш осъзнат информиран избор за учебно заведение ако не знаеш особеностите на дадена учебна система и какви ограничения има - това на мен пък ми звучи супер безотговорно.
Не е нужно някой да възхвалява холандската система, за да е в тази тема. Тук сме, защото отрочетата са избрали да учат в Холандия, а не защото смятаме, че Холандия и особено пък образованието в Холандия е по-по-най. Ама хич не е!
За да не ме нападнете имам дете в основно училище, средно училище и университет в Холандия. Самата аз съм завършила мастера си в Холандия. Пак за протокола - учих в Холандия, защото тук единствено (в цяла Европа), предлагат този мастер.друг в въпросът, че нищо не научих (имах достатъчно опит да няма на какво да ме научат), но имах нужда от дипломата. Без нея, не мога да работя, това което искам

# 116
  • София
  • Мнения: 333
Синът ми учи ICT и според мен няма никакво значение къде е учил програмиране, за да го вземат на работа. Важно е какво може. Още по-малко важно е от коя страна идва и какво средно образование има. Нидерландско или българско... Покажете конкретни обяви за работа в нидерландски сайтове.
Отрочетата избират да учат в чужбина, защото смятат, че в България нищо няма да научат. Повечето.

# 117
  • София
  • Мнения: 6 256
Не знам как е за другите специалности, но специално ИТ пазарът в България е гладен за кадри. Имам роднина рекрутър и търси програмистите по определени умения и знания и никога не ги пита къде са завършили. Тази информация се вписва в CV за сведение. Компаниите си правят интервюта и си препитват кандидатите. Кой къде и какво е завършил може да е важно за управленския персонал, но не и за старт в сферата.
Така че програмистите от приложните унита не ги мислете. Важното е да знаят и могат.

# 118
  • Мнения: 347
Не знам как е за другите специалности, но специално ИТ пазарът в България е гладен за кадри. Имам роднина рекрутър и търси програмистите по определени умения и знания и никога не ги пита къде са завършили. Тази информация се вписва в CV за сведение. Компаниите си правят интервюта и си препитват кандидатите. Кой къде и какво е завършил може да е важно за управленския персонал, но не и за старт в сферата.
Така че програмистите от приложните унита не ги мислете. Важното е да знаят и могат.
Точно така е за IT сектора, образованието го наричат formal education и няма особена тежест, много голямо значение опита, портфолиото, веднага се вижда какво можеш.

# 119
  • Бургас
  • Мнения: 4 558
Да, мой познат, завършил ИТ във Франция каза, че на всички интервюта за работа във Франция, на които е ходил, изобщо не са го питали каква диплома има, а са давали конкретни практически задачи, с които трябва да се справиш и ако успееш - си нает

Общи условия

Активация на акаунт