Новите безумни условия за градски транспорт в София

  • 80 109
  • 1 977
  •   1
Отговори
# 1 890
  • Мнения: 2 672
Мин. година претърпях ПТП. Пак бях с карта за ЦГМ.
Изобщо не ми беше до обезщетения, както е писала Айша.
Когато вече малко ми мина шок, болка и пр. позната адвокатка ми каза, че първо съм изтървала някакъв срок, 2. След като не съм се чекирала нямало как да се докаже, че съм била в даденото превозно средство и трето имаше, но спрях да слушам. С гипс как пък ли не тръгнах по 3000 инстанции. А и болничния не бе безкраен.
Та толкоз за обезщетенията.
Аз също не се чекирам. Толкова съм им набрала, че понякога и голямо отвращение им показвам и карта. Държа ги в шах и тъкмо като си кажат "ей тук ударихме кьоравото вадя карта.
Да - $#@)()Т...

# 1 891
  • Мнения: 2 240
Скрит текст:
Чл. 12. Пътник с редовен превозен документ има право да превозва в превозните средства на обществения градски транспорт:

1. безплатно до 2 броя ръчен багаж, вкл. музикални инструменти, като сбора от трите измерения за всеки от тях не надвишава 140 см. Багажът на пътника не трябва да представлява опасност за другите пътници, да не пречи на видимостта на водача на превозното средство и да не представлява заплаха за сигурността и безопасността на движение.

2. багаж с по-големи размери от посочените в т. 1 се таксува за всеки багаж поотделно с:

а) (изм. - Решение № 617 по Протокол № 52 от 21.11.2013 г.)  карта за еднократно пътуване (предварително закупена, закупена от водача или от автомат);

б) талон от карта за 10 пътувания, в случай, че пътникът пътува с талон от същата карта;

в) (изм. - Решение № 617 по Протокол № 52 от 21.11.2013 г.)  в метрото - електронна карта, заредена за десет еднократни пътувания за метро или карта за еднократно пътуване за метро, издавана от каса или автомат на входовете на метрото;

3. (изм. - Решение № 617 по Протокол № 52 от 21.11.2013 г.)  безплатно детска количка с дете или количка за лице с увреждания. Количка без дете или лице с увреждания се таксува с карта за еднократно пътуване.
Цитирате текст от отменената наредба.
Тази е действащата.

Права сте, цитирала съм стара. Беше ми интересно да прочета новата - откривам доста разлики, вкл. за начина на превоз на велосипеди.

# 1 892
  • София
  • Мнения: 10 632
А не се ли сещате, че има и едни "добросъвестни граждани", които биха направили доста, за да измъкнат пари от някъде.
"Добър ден, аз бях в този трамвай, контузен съм"...

# 1 893
  • Мнения: 19 064
Сигурно ще им се наложи да докажат, че са били.

# 1 894
  • Мнения: 2 980
Всички нови превозни средства имат камери вътре. Отделно нали има и свидетели.
Не могат да ти откажат обезщетение на база измислени си от тях правила.
Освен това нали с дневна/годишна карта можеш да се валидираш веднъж сутринта и да си се возиш напред-назад цял ден? Как ще докажат те кога си слязъл само с тая валидация?

Валидацията я е измислило някое жалко шефче и сега я налагат сляпо без грам мисъл. Не че са способни да мислят...
Като не им се върза никой на това със застраховката, почнаха да обясняват, че било за статистика колко са натоварени линийте. Което пак е измислица, защото като не се валидираш на слизане пак няма как да го измерят.

# 1 895
  • Мнения: 3 470
Жалко, че няма валидация и докато вървим по тротоарите в София, че бая хора се контузиха там, а застраховка йок!

# 1 896
  • Мнения: 650
Тъй като от известни години рядко ползвам градски транспорт, новите условия са ми много объркани и неясни. То всъщност откакто са влезли в сила даже и един път не съм се качвала, затова моля за извинение ако въпросът ми ви прозвучи глупаво.Blush

Дотук разбрах, че и да съм платила билет/карта с телефон през mpass, ако нямам интернет или ми падне батерията ще ме считат за нередовен пътник... Rolling Eyes
Не ми е ясно обаче как става плащането с банкова карта, просто доближавам до апарата и той си тегли пари от картата, но пак ли трябва да нося и телефон? Необходима ли е предварителна регистрация в mpass или друго приложение? Иначе ако е само банковата карта, не разбирам при проверка контролата как отчита дали е платено?

# 1 897
  • Мнения: 19 064
Ако е с карта,не ти трябва регистрация , само валидираш. Явно имат начин да я отчетат

# 1 898
  • София
  • Мнения: 457
Тъй като от известни години рядко ползвам градски транспорт, новите условия са ми много объркани и неясни. То всъщност откакто са влезли в сила даже и един път не съм се качвала, затова моля за извинение ако въпросът ми ви прозвучи глупаво.Blush

Дотук разбрах, че и да съм платила билет/карта с телефон през mpass, ако нямам интернет или ми падне батерията ще ме считат за нередовен пътник... Rolling Eyes
Не ми е ясно обаче как става плащането с банкова карта, просто доближавам до апарата и той си тегли пари от картата, но пак ли трябва да нося и телефон? Необходима ли е предварителна регистрация в mpass или друго приложение? Иначе ако е само банковата карта, не разбирам при проверка контролата как отчита дали е платено?
да, ако си без интернет или батерия си нередовна, защото няма как да се докаже плащане, скрийншот не върши работа, защото не показва в реално време, с банкова карта само доближаваш, контролите си имат две устройства и така се случва проверката, едното си е само за банкови карти

# 1 899
  • София
  • Мнения: 19 490
Новите условия в крайна сметка улесняват хората, или поне такова е било намерението.
Хартиен билет все още се продава от водачите, но е 2 лв., а електронният е 1,60

# 1 900
  • Мнения: 936
Тъй като от известни години рядко ползвам градски транспорт, новите условия са ми много объркани и неясни. То всъщност откакто са влезли в сила даже и един път не съм се качвала, затова моля за извинение ако въпросът ми ви прозвучи глупаво.Blush

Дотук разбрах, че и да съм платила билет/карта с телефон през mpass, ако нямам интернет или ми падне батерията ще ме считат за нередовен пътник... Rolling Eyes
Не ми е ясно обаче как става плащането с банкова карта, просто доближавам до апарата и той си тегли пари от картата, но пак ли трябва да нося и телефон? Необходима ли е предварителна регистрация в mpass или друго приложение? Иначе ако е само банковата карта, не разбирам при проверка контролата как отчита дали е платено?
да, ако си без интернет или батерия си нередовна, защото няма как да се докаже плащане, скрийншот не върши работа, защото не показва в реално време, с банкова карта само доближаваш, контролите си имат две устройства и така се случва проверката, едното си е само за банкови карти
То всеки може да се направи на контрольор и да ти източи картата..
Със хартиен билет или карта е по добрия вариант според мен.

# 1 901
  • София
  • Мнения: 10 508
И аз нямам доверие на плащането с карта, било и от телефона, и не обичам да развявам портфейл/телефон с катата в блъсканицата. Та ползам M-Pass. За мен е идеално. То и да си загубиш картата/билета е възможно, както и да ти падне батерията/да се загуби нета.

# 1 902
  • София
  • Мнения: 1 314
Живеещите в София защо не си извадите карта от софия-трафик и да си зареждате каквото искате - билетчета, дневни, месечни, годишни карти. Зареждането става онлайн. Понеже и аз пътувам рядко, още не съм пробвала варианта в картата да имам билети, да си купя дневна карта и картата да се усети да ползва дневната, а не билетите. Някой каза, че става. Но не пречи да имаш 1 персонална и 1-2 неперсонализирани карти.
MyPass има доста нисък рейтинг и съм чела оплаквания за него. То е достатъчно да те предаде в критичен момент - когато те приближи някой як контрольор, а апът се е бъгнал.

# 1 903
  • София
  • Мнения: 10 508
Не ми се занимава с пластика. Телефонът ми е все с мен, удобно ми е. Приложението досега не ме е подвеждащо.

# 1 904
  • Мнения: 1 657
Когато има и по-лесен начин, дори зареждането онлайн ме домързява да го правя. Напоследък пътувам рядко с ГТ и си плащам директно с банкова карта на валидатор. Така или иначе ако чекирам 3 пъти, автоматично картата става дневна и нуждата от пластика отпада. Има смисъл ако ще зареждаш месечна или годишна.

Общи условия

Активация на акаунт