Обезщетение за полети

  • 4 270
  • 39
  •   1
Отговори
# 15
  • Sofia, Bulgaria
  • Мнения: 16
Защо изобщо ползвате фирми комисионери? Имах закъснял полет, имаше още 4 човека на резервацията ми, направиха ми по едно пълномощно за 6лв, подадох иск към уиз еър и след 5 дни, парите бяха в сметката ми. Общо спестихме 700лв за комисионни, попълването на иска става за под минута.
Няма нужда пълномощните да са нотариално заверени.

# 16
  • Мнения: 92
Защо изобщо ползвате фирми комисионери? Имах закъснял полет, имаше още 4 човека на резервацията ми, направиха ми по едно пълномощно за 6лв, подадох иск към уиз еър и след 5 дни, парите бяха в сметката ми. Общо спестихме 700лв за комисионни, попълването на иска става за под минута.
Няма нужда пълномощните да са нотариално заверени.
Понеже правя пълномощни всяка седмица служебно, и не съм и предполагал, че незаверено от нотариус пълномощно има някаква правна сила, просто написах пълномощни на спътниците ми и те си ги завериха. Както и да е, наистина недоумявям, как хората с лека ръка дават 25% от сумите на фирми посредници, които дори те бавят повече.

# 17
  • Единбург
  • Мнения: 15
Здравейте!
Началото на месец се върнахме от Малта.
Летяхме с Ryanair и полетът имаше закъснение над три часа.
Веднага попълнихме формата за иска и на следващия ден получихме отговор ,че е одобрен иска и трябва да се изплати в рамките на седем дена.
Това не се случи и пак през формата на ryanair пуснахме запитване.
Новият отговор на имейл беше, че се извиняват и плащането ще бъде извършено в рамките на 21 работни дни.
След два дена изтича и този срок.
Някой сам подавал ли е иск и получил ли е от ryanair обезщетение и в какъв срок?
Края на октомври пътувах Страсбург-Единбург,имаше закъснение от около 4-5 ч. полета с Райънер.Попълних  веднага след кацане онлайн формата им  за компенсация.Получих отговор 3 дни след това, че в рамките на 21 дни ще си получа компенсацията( определя се по таблица за разстояние ).
Препоръчвам на всеки да си търси правата 1-во директно от самолетните компании ,не се плащат комисионни на посредниците и става наистина бързо.
Тъй като моя полет се осъществи, аз кандидатствах само за компенсация,но ако беше и отменен щях да имам право и за възстановяване на сума.Така или иначе  билета ми бе 25 евро , те ме компенсираха 215 евро , а аз бях супер доволна.

# 18
  • София
  • Мнения: 3 327
Здравейте, имаме да получаваме обезщетение за полет от България Еър, постановено в началото на октомври 2023 и сме подали банкови детайли за превод. Няколко емейла оттогава им пишем, но освен автоматични безсмислени отговори не получаваме нищо друго. Колко да чакаме още? Нито дават информация за размера на обезщетението, нито някакъв срок за изплащане. Ако може, моля, някой да ме ориентира колко дълго да ги чакаме още.

# 19
  • Мнения: 12
Здравейте, имаме да получаваме обезщетение за полет от България Еър, постановено в началото на октомври 2023 и сме подали банкови детайли за превод. Няколко емейла оттогава им пишем, но освен автоматични безсмислени отговори не получаваме нищо друго. Колко да чакаме още? Нито дават информация за размера на обезщетението, нито някакъв срок за изплащане. Ако може, моля, някой да ме ориентира колко дълго да ги чакаме още.

Здравейте, ние имаме същата ситуация с България еър . Полет със закъснение над 8 часа . Жалба подадена в системата им в края на Октомври , до ден днешен имам само един автоматичен имейл , който гласи ,че ще върнат отговор до 2 месеца . Отговор така и не получих . Писах им миналата седмица отново , но някак не очаквам някой да ме отрази.
Някой знае ли и би ли ме ориентирал ,коя е следващата инстанция ,защото явно те нямат намерение да реагират ? Ако се свържа с КЗП ,те дали биха ми съдействали ?

# 20
  • София
  • Мнения: 3 327
Следващата инстанция е ГВА.

# 21
  • София
  • Мнения: 5 794
Здравейте! И аз със същия проблем - липса на комуникация от страна на България Еър. Полетът закъсня с повече от 12 часа. Подадохме рекламация в  системата им и получихме автоматичен имейл, че до 2 месеца ще отговорят. Изтекоха 2-та месеца, дори и 3-ти изтича скоро. Писах им на имейл адреса два пъти - ни вест, ни кост.
Моля дайте малко подробности, ако някой има опит с ГВА. Благодаря.

# 22
  • София
  • Мнения: 718
Ние получихме януари месец втори имейл в който искаха копие на самолетните билети и IBAN за превеждане на сума, но до този момент няма последващо писмо или преведена сума ,каквато и да е.

# 23
  • София
  • Мнения: 3 327
След 6 месеца чакане и размяна на няколко безсмислени мейла, статуса на рекламацията ми се смени от “Отворена” на “За компенсация”. Сега сигурно още 6 месеца ще ги чакам. Скандално е просто! И няма какво да се направи, просто няма. ГВА ти казва, че нямат правомощия да принудят или да поставят срок за изплащане и това е. Сумите са такива, че изобщо не си заслужава човек да ги съди. Но това е.

# 24
  • София
  • Мнения: 718
След 6 месеца чакане и размяна на няколко безсмислени мейла, статуса на рекламацията ми се смени от “Отворена” на “За компенсация”. Сега сигурно още 6 месеца ще ги чакам. Скандално е просто! И няма какво да се направи, просто няма. ГВА ти казва, че нямат правомощия да принудят или да поставят срок за изплащане и това е. Сумите са такива, че изобщо не си заслужава човек да ги съди. Но това е.
Къде видяхте статуса?🌻

# 25
  • София
  • Мнения: 3 327
Статусът си го следя на апп им в Жалби. На браузър не ми излиза изобщо, като натисна Жалби и ме прехвърля на началната страница.

# 26
  • София
  • Мнения: 5 794
Да дам и една хубава обратна връзка. При нас се получи много приятно развитие с България Еър. Получихме отговор, в който ни предложиха два билета отиване и връщане до която си искаме дестинация, до която летят директно. Можем да се възползваме в рамките на една година. Има опция и за преотстъпване на билетите на близки роднини. Ние бързо си харесахме до къде да се разходим и вече си имаме билети:-) Много хубаво впечатление ни направи, че покриха наистина пълните билети, плюс летищни такси и дори има включени багажи за чекиране.

# 27
  • София
  • Мнения: 3 327
След 6 месеца статус Отворена, преди няколко седмици статуса ми се промени на За компенсация. Сега сигурно още 6 месеца ще ме развъртат.

# 28
  • Мнения: 1
След 6 месеца статус Отворена, преди няколко седмици статуса ми се промени на За компенсация. Сега сигурно още 6 месеца ще ме развъртат.


Здравейте,
При възникнали затруднения или въпроси относно получаване на обезщетение от закъснял или отменен полет, може да пишете на имейл адреса: rm01.law@gmail.com
При авиокомпаниите най-сигурният начин за получаване на обезщетение за закъснял или отменен полет е чрез предявяване на съдебен иск, при който те предпочитат да заплатят веднага дължимата сума, за да не заплащат допълнително разходи за съд. Хубав и успешен ден Ви желая!

# 29
  • София
  • Мнения: 3 327
Благодаря, най-после си получих обезщетението!

Общи условия

Активация на акаунт