Въпроси всякакви за автомобилите и задволанните устройства през 2023 година

  • 37 276
  • 866
  •   1
Отговори
# 135
  • Мнения: 1 304
Ако искате да го унижите тотално му разпечатвате мнение на друг мъж от БгМама и му казвате да следва упътването.

# 136
  • Мнения: X
намирате си един мъж притежаващ машинка за помпане ...
Даже и това не е необходимо. Има си стикер на вратата на колите

# 137
  • София
  • Мнения: 660
Да обсъдим към кои марки, модели и размери сте се насочили, че това е малко по-важно.
Както и как правилно се помпат гуми.
Горното го написах от опит с търсене на добра цена на точно избран  марка, модел  и размер.
Размерът не беше избор, а препоръчан в ръководството на автомобила(и лепенката на шофьорската врата), като имаше две допустими ширини, но ми казаха с какъвто размер гуми е купен автомобилът, такива да взема, а разликата беше по 100-ина лв. повече за гума.

# 138
  • Мнения: 1 304
Само не купувайте китайски, защото са опасни.

# 139
  • Мнения: 5 184
Благодаря,  не бях забелязала, че картите
на Л и К предлагат отстъпки. Ще проверя точно къде и какви.
Ммм, да кажем тези 4 ?  До момента съм с първите и ги харесвам.









Между другото, аз помпам гумите малко повече, отколкото е оказано на шофьорската врата, защото иначе ми изглеждат твърде меки. Дори визуално - и са ме спирали хора и са ми казвали, че са ми меки гумите, когато с посочените стойности.

Последна редакция: вт, 02 май 2023, 21:27 от Витаминче_

# 140
  • Мнения: 50 620
Потърси тестови резултати в нета за всички и си реши.
Например тук:
https://www.tyrereviews.com/Tyre/Pirelli/Powergy.htm

Или пък тръгни от другата посока:

https://www.thetyrelab.com/225-45-R17/summer/premium/

Последна редакция: вт, 02 май 2023, 21:34 от Черна станция

# 141
  • Мнения: 1 304
Фулда са меки и комфортни гуми.
Пирелито го имам в по-голям размер, взех ги от саклет да пробвам летни гуми на зимните джанти, тихи, икономични, имат сцепление, но не возят добре, първо, а второ фабричният им грайфер е 6.6-6.8мм, което е нормално за еко гуми. Другите такива са Континентал Еко контакт, те возят, но пък на вода са зле и грайфера пак им е малък.
Бриджстоун Т005 са малко пръчка, но ако намериш Т006 новите са фантастични, модела е от тази година, вече го пробвахме, возят, икономични, супер сцепление, но пък не са толкова тихи.

От 4-те предложения най-балансирани са Унироял и са най-безопасни на вода.
В същия клас виж дали има Фалкен Ziex 310, те ще са малко по-хубави и комфортни. И на подобна цена.
Добавям и Дънлоп Спорт BluResponse, не знаех, че ги има в този размер. Много хубави, имаме ги.

За налягането, това което пише на вратата за точно този размер ли се отнася?
Ако не трябва да смятаме по теглата на колата и % сплескване на гумата.

Гуми се проверяват сутрин на хладно на всеки две седмици. Не на бензиностанция и не топли или напечени от слънцето.
На бензиностанцията минимум 2 десети повече. Като се въртят се загряват.

Последна редакция: вт, 02 май 2023, 22:49 от Тифи19

# 142
  • Мнения: 5 184
Фалкен ги няма като опция.

Унироял казваш, а?

# 143
  • Мнения: 1 304
Виж и Дънлоп Спорт Bluresponse, имаме ги и са много добри.
Никой да не мърда!
https://www.gumi7.com/bg/avtomobilni-gumi/falken-azenis-fk520-xl … y/dcat352574.html
Това е три класа по-високо, нов модел от миналата година, вози, най-добрата гума на вода и въобще най-добрата гума. 6 секунди аквапланинг в дълбока вода в завой и останах в средата на лентата. Бях с FK510, а тези са по-добри.

Не съм предполагал, че ще ги има толкова евтино.

Последна редакция: вт, 02 май 2023, 22:56 от Тифи19

# 144
  • Мнения: 50 620
Не ги бях чувала, но доста добро представяне за тези пари.

https://www.tyrereviews.com/Article/2023-AutoBild-Sports-Car-Summer-Tyre-Test.htm

# 145
  • Мнения: 1 304
510 печелеха тестове, 520 или имат други приоритети, или са ги качили при по-спортни гуми, а те са спортно-комфортна гума.
Произвеждат ги японците Sumitomo...

Uniroyal също е много добър избор. Нокиан също и са с много подобен замисъл, но съм се наслушал на оплаквания и дефекти.

# 146
  • Мнения: 5 624
Витаминче, преди месец дъщеря ми си хареса посочените от теб Унироял Рейнспорт и си взе за нейната кола. Като ги тества и похвали - след седмица оборудвахме със същите гуми и другите три коли. Simple Smile Много сме доволни. Да си споделя личните впечатления: на прашен асфалтов път, когато започва да вали дъжд на едри капки и пътя става хлъзав, колата се държи много добре, спирането е адекватно. На нормален дъжд и из софийските дупки и локви също си е ОК. Не съм пътувала през такива участъци, при които може да се случи аквапланинг, та не мога да кажа, но за мен и фамилията гумите са чудесни. Препоръчвам.

# 147
  • Мнения: 1 304
Как да намерим правилното налягане за нестандартен размер гуми?
Сплескването на борда на гумата трябва да бъде под 4%. За нископрофилни гуми 3.5-3.8%, за гуми от 50-та серия нагоре на автомобили до 1600 кг може и под 3%.
Същевременно при загряли гуми налягането не трябва да се качва над 3.3-3.4 бара.
И така.
Височината на борда в милиметри е равна на ширината умножена по височината в проценти разделено на 100.
(245х40)/100=98мм
98х3.7%=3.626мм - това е колко мм може да се сплеска борда на гумата при пълно натоварване.
Сега решаваме правоъгълен триъгълник.
Хипотенуза = Rnom - номиналния радиус на гумата 245/40/20 има радиус 254мм (10 инча е 1/2-ра от джантата) + 98 мм
Хипотенузата е 352мм
Дългия катет е Reff - ефективен радиус - това е от оста право надолу заедно със сплескването или 352-3.626=348.374 мм
Търсим основата или малкия катет.
От квадрата на Хипотенузата вадим квадрата на дългия катет...
123.904-121.364,4439=2.539,56
Втори Корен от 2.539,56=50,394мм
50,394мм е 1/2 от дължината на контактното петно.
Контактното петно в покой е широко 245мм и дълго 100,8мм
Площ на контактното петно 247 см2
Колата е тежка и на всяка предна гума има по 667кг.
667/247=2,7 бара трябва да бъде налягането на гумите на студено.
Ако на табелата за стандартния размер са дадени еднакви налягания, помпате на това налягане всичките гуми. Нищо, че задния мост може да е по-лек. Той се нуждае от по-малко сцепление. На някои автомобили задния мост се помпа по-малко, ще пренесете разликата същата или ще я намалите с една десета.
На някои автомобили задния мост се помпа повече, това вече е проблем с нископрофилни гуми, защото в движение може да загреят и да стигнат над 3,4 бара, което е лошо.

Много често хората използват един размер по-широки гуми, особено на някои мощни автомобили. - това е много изгодно, защото като го сметнете така ще получите малко по-ниско налягане, което вози по-добре при запазване на останалите параметри.
Не Ви съветвам да избирате нестандартни размери в по-висока серия, например от 40 на 45 или от 45 на 50, защото разликата в диаметъра е прекалено голяма, спирачките стават по-неефективни, автоматика не работи правилно, все едно сте постоянно на лек баир.

# 148
  • Мнения: 687
Ако трябва да викам доцент и асистент от ТУ с микробус лабораторно оборудване на две седмици за да определя колко да си помпам гумите, можеш да си забравиш, ще карам по капли.

# 149
  • Мнения: 1 304
Ако трябва да викам доцент и асистент от ТУ с микробус лабораторно оборудване на две седмици за да определя колко да си помпам гумите, можеш да си забравиш, ще карам по капли.

По принцип правоъгълен триъгълник решаваме, което е геометрия за 7-8-ми клас, но ще го приема за комплимент така или иначе.

Общи условия

Активация на акаунт