Въпроси всякакви за автомобилите и задволанните устройства през 2023 година

  • 28 683
  • 866
  •   1
Отговори
  • Другата България
  • Мнения: 37 295
Безаварийно пътуване на всички, независимо къде, независимо кога, независимо с кого!
Шофирайте внимателно и спазвайте ЗДвП!

Линк към старата тема :
https://www.bg-mamma.com/?topic=1398958

# 1
  • онче бонче бонбонче
  • Мнения: 16 061
Мерси за темата. Защо ползването на мигачи не е сред 10-те златни шофьорски правила горе? Smile

# 2
  • Мнения: 1 613
За да приключим темата с дясната лента, ще уточня, че в предния ми пост имах предвид движението по магистрала (редактирах го). Аз лично винаги правя път независимо дали съм на магистрала или не. Не ми липсват първите седем години и гледам да съм възпитан, културен и да не преча на останалите участници в движението.

Последна редакция: нд, 29 яну 2023, 17:18 от Мъфин

# 3
  • Мнения: 1 281
Това с дясната лента по магистралата 100% ясно написано в закона, така че що се води този спор. Дъщеря ми в момента кара шофьорски курс и аз покрай нея се забавлявам да си решавам листовки... Ми, сори на твърдящите, че могат ва магистрала да си карат където им е удобно... Как сте взели листовки и аз се питам.
Иначе миналата година пътувах до Италия, там не съм шофирала, но ни повозиха на магистрален път с четири ленти и действително се караше, в която е удобно, дори да не е по закон, но четирите позволяваха много по-спокойно шофиране. И въпреки това пак в най-крайна лява само изпреварваха и хоп се прибират в средните.
Безсмислено е да се води  подобен спор. Написано е ясно и се учи на курсовете, който не го знае е нарушител.

# 4
  • Пловдив
  • Мнения: 869
Лошото е че си вярват , че са прави тези , които не са наясно с правилата и карат като интерпретират правилника по свой си начин. Но са убедени , че е правилно .

# 5
  • Другата България
  • Мнения: 37 295
Мерси за темата. Защо ползването на мигачи не е сред 10-те златни шофьорски правила горе? Smile
Blush Защото /вероятно/ все по трудно става на индивида зад волана да проумее, че това трябва да бъде А и Б на задкормилното устройство и не е в пряка връзка с личното мнение и физически данни на същия индивид, както и с личните му разбирания за движение по пътищата. Blush

Благодаря на автора, който си редактира поста в миналата тема, за уточнението. Blush

# 6
  • Мнения: 40 892
Не знам защо някои хора четат избирателно и омешват нещата.
- Никой не е казвал, че на магистрала се кара в която лента ти е удобно (ти харесва). Аз поне не видях такова мнение.
- Където ти е удобно се кара по многолентов път в населено място и в това има логика, защото в час пик например е невъзможно да се престроиш в последния момент преди светофара, защото има непрекъсната колона от спрели автомобили.
- На магистрала се кара в най-дясната СВОБОДНА лента и ако в нея пъпли колона от тирове тази лента не е свободна.
- Всеки, който в мерака си да кара със 180 ти святка и те натиска е в нарушение по подразбиране и не може да има по-големи права от изправен водач. Да, нормално винаги пускаме подобни екземпляри за да ни се махат от главата, но не винаги е възможно това да стане на секундата. Много ми е мъчно, че на някого ще му се наложи да намали за малко, но няма начин аз, движейки се законно  със 120, да набия спирачки и екстремно да се завра в десет метровата празна зона между два тира, каращи с 90 заради кефа на онзи. Ще му направя път разбира се, но в момента, в който видя достатъчно място за да се престроя безопасно, защото безопасността е с най-голям приоритет.

# 7
  • Мнения: 1 613
Не знам защо някои хора четат избирателно и омешват нещата.
- Никой не е казвал, че на магистрала се кара в която лента ти е удобно (ти харесва). Аз поне не видях такова мнение.
- Където ти е удобно се кара по многолентов път в населено място и в това има логика, защото в час пик например е невъзможно да се престроиш в последния момент преди светофара, защото има непрекъсната колона от спрели автомобили.
- На магистрала се кара в най-дясната СВОБОДНА лента и ако в нея пъпли колона от тирове тази лента не е свободна.
- Всеки, който в мерака си да кара със 180 ти святка и те натиска е в нарушение по подразбиране и не може да има по-големи права от изправен водач. Да, нормално винаги пускаме подобни екземпляри за да ни се махат от главата, но не винаги е възможно това да стане на секундата. Много ми е мъчно, че на някого ще му се наложи да намали за малко, но няма начин аз, движейки се законно  със 120, да набия спирачки и екстремно да се завра в десет метровата празна зона между два тира, каращи с 90 заради кефа на онзи. Ще му направя път разбира се, но в момента, в който видя достатъчно място за да се престроя безопасно, защото безопасността е с най-голям приоритет.
Разрешената от закона скорост на магистрала е 140 (километража на повечето коли трябва да показва почти 150). В България колоните от тирове хич не са километрични и ако караш с максимално разрешената от закона скорост ще ги изпревариш за секунди (образно казано) и след това ще се прибереш в дясната лента. П.П. Дори да изпреварваш с 120 пак не би трябвало да ти отнеме много време да подминеш 5-10 тира.

Последна редакция: нд, 29 яну 2023, 17:29 от Мъфин

# 8
  • Мнения: 40 892
Разрешената от закона скорост на магистрала е 140 (километража на повечето коли трябва да показва почти 150). В България колоните от тирове хич не са километрични и ако караш с максимално разрешената от закона скорост ще ги изпревариш за секунди (образно казано) и след това ще се прибереш в дясната лента. П.П. Дори да изпреварваш с 120 пак не би трябвало да ти отнеме много време да подминеш 5-10 тира.

Първо, съвсем не за всички магистрали.
Второ, това е РАЗРЕШЕНА скорост, а не ЗАДЪЛЖИТЕЛНА скорост. Респективно това, че не искам да карам с максималната разрешена скорост, не ме задължава с нищо, докато онзи със 180 е в твърдо нарушение.
Колоните от тирове СА километрични доста често (не винаги, но говорим за когато са). Е, не са само тирове, има и всякакви други возила, но общото е, че се движат с 90 км/ч. И това, че ще изпреваря единия тир за секунди не значи, че има  място да се намърдам зад следващия без опасно скачане на спирачките.
Аз, ако забеляза казах само, че няма да го пусна НА СЕКУНДАТА, а не че няма да го пусна като си изпреваря съответните 2, 3 или 5 тира и си намеря място.  Да не би нещо друго да написах? В края на краищата в мой интерес е онзи да си заминава и да не ми виси отзад. Не знам защо така изкривено се възприема написаното, спор да става.

# 9
  • Мнения: 1 613
Радвам се, че се прибираш много бързо. Така трябва.

# 10
  • Mars Hotel
  • Мнения: 4 867
Най-големият проблем при нашите магистрали е наличието само на две ленти. Така в голяма степен се обезмисля идеята на "най-дясната свободна", тъй като дясната е само една и рядко е свободна. И тогава или трябва да караш с 90, за да си вдясно, или да изпреварваш с превишена скорост по дупките и неравностите, за да не те натискат симпатягите с комплекси. Но това няма как да се промени, още по едно платно на магистралите ни е утопия.

# 11
  • Мнения: 1 613
Най-големият проблем при нашите магистрали е наличието само на две ленти. Така в голяма степен се обезмисля идеята на "най-дясната свободна", тъй като дясната е само една и рядко е свободна. И тогава или трябва да караш с 90, за да си вдясно, или да изпреварваш с превишена скорост по дупките и неравностите, за да не те натискат симпатягите с комплекси. Но това няма как да се промени, още по едно платно на магистралите ни е утопия.
По твоята логика в Германия половината от комбитата се карат от симпатяги с комплекси. Това са хора изминаващи служебно хиляди километра месечно и каращи най-често с около 180 км/ч. Много от другите шофьори също карат с над 130-140 км/ч. Припомням, че дори и там трилентови са само част от магистралите. Германците обаче са възпитани и спазващи правилата хора. Това е причината да правят място, да имат малко жертви по пътищата и да не наричат комплексирани хората, които карат с над 130 км/ч.

# 12
  • Мнения: 4 239
Е стига де - всеки германец е с бели крилца, а всеки българин е с рога и копита. Като започнете така да обобщавате на килограм...
Минавам да се похваля, че си възстанових газовата уредба на колата. Сложихме нова бутилка на мястото на резервната гума и сега се радвам на шофирането на по-тънка цена. И други настройки  направихме. Колата е като осичка. Вече наистина мога да се нарека турбо-баба.

# 13
  • Mars Hotel
  • Мнения: 4 867
По твоята логика в Германия половината от комбитата се карат от симпатяги с комплекси. Това са хора изминаващи служебно хиляди километра месечно и каращи най-често с около 180 км/ч. Много от другите шофьори също карат с над 130-140 км/ч. Припомням, че дори и там трилентови са само част от магистралите. Германците обаче са възпитани и спазващи правилата хора. Това е причината да правят място, да имат малко жертви по пътищата и да не наричат комплексирани хората, които карат с над 130 км/ч.
По моята логика има една голяма разлика - магистралите в Германия и България нямат нищо общо.
В България да се кара с 150-180 е нарушение навсякъде, в Германия има и участъци без ограничение. Там ако щат да карат с 250, аз се съобразявам. Също така, в Германия в участъците, където има препоръчителна скорост на таблата отгоре, всички я спазват, точно защото са дисциплинирани. Препоръчителна/максимално разрешена скорост в България важи за балъците явно само.

# 14
  • При любимите ми хора
  • Мнения: 112
Здравейте! Има ли препарат против изпотяване на стъклата на колата, от който сте доволни?

Общи условия

Активация на акаунт