Американски колеж - двадесет и седма тема

  • 66 258
  • 750
  •   1
Отговори
# 345
  • Мнения: 2 152
доста масивно увеличение на цената, факт, колкото и да го обосновават... за сравнение погледнах таксата на AUBG за 2023/2024, и е абсолютно същата като за 2022/2023 номинално, но са сменили валутата и сега я дават в евро, вместо в долари, включително и за кампуса и студентските активности, отделно сравних колко е била преди 4 години, когато синът ми започваше там и се оказа, че за тези 4 години се е повишила с 600 евро

смяната на валутата не е толкова съществена, доколкото миналата есен доларът беше по-скъп от еврото, по-скоро искам да кажа, че увеличението за четири години общо е с по-малко от 5%, и затова съм леко смаяна от 20% увеличение от раз на училищна такса

# 346
  • софия
  • Мнения: 5 148
Амели, друга е логиката. Вдигайки драстично таксата, ще направи недостъпно училището за класирали се на по-предни места ученици. Това ще доведе да класиране на деца с по-нисък успех на приемния изпит, на с по-добри финансови възможности. Това не ги прави глупави по никакъв критерий, но прави селекцията наистина с по-различен характер. Помня много добре периода, в който намаляваха таксата на първите n на брой. И тогава тези деца наистина бяха академично по-напред.

а пък аз не помня, видях, изживях, категорично се убедих в това, че някой от по-задните позиции може да задмине всички от първите.
категорично не съм съгласна с болднатото.

# 347
  • Мнения: 1 865
Амели, друга е логиката. Вдигайки драстично таксата, ще направи недостъпно училището за класирали се на по-предни места ученици. Това ще доведе да класиране на деца с по-нисък успех на приемния изпит, на с по-добри финансови възможности. Това не ги прави глупави по никакъв критерий, но прави селекцията наистина с по-различен характер. Помня много добре периода, в който намаляваха таксата на първите n на брой. И тогава тези деца наистина бяха академично по-напред.

а пък аз не помня, видях, изживях, категорично се убедих в това, че някой от по-задните позиции може да задмине всички от първите.
категорично не съм съгласна с болднатото.

Не разбирам с кое не си съгласна. Високият резултат на приемен изпит, какъвто и да е, показва бърза мисъл, солидна подготовка и устойчива психика. Приемам, че има доза субективизъм, заради есето. Именно, за да не ме разбере някой погрешно, подчертах, че това не прави останалите деца по-глупави.

Отделно, че през следващите пет години децата се променят, мотивацията е различна и еднократните резултати не отразяват общото представяне нататък. Не зная как е било преди, но сега със сигурност тази стипендия се определя всяка година и е безпредметно да говорим за успеха на децата в последствие.

Няма да задълбавам в темата, че академичният успех изобщо не е гаранция за успешно професионално развитие след завършване на образователния етап.

# 348
  • Мнения: 3 011
Наистина е много неприятно това с увеличената такса.

-Изпит, който е направен да нямаш време да отговориш на всички въпроси и никой никога не е изкарвал над 90%, означава, че на немалък процент въпроси играеш на тото, с което автоматично можеш да задминеш по-знаещи, особено при лесни задачи.
- На  дипломирането на дъщеря ми 2013 г, ревах на речта на дама от борда на АК, която към тогавашния момент беше вицепрезидент на фирма в топ 5 технологичните. Въпросната дама е била приета последна в списъка
- Нашият випуск беше първият, за който премахнаха 50% отстъпка за първите 100 ( при прием 144). Тоест 100% увеличение! Помня момиче, което ни беше съученичка в 7 клас и беше с отлични оценки на олимпиада БЕЛ, Беше винаги първа за София на замерванията на МОН, които тогава се правеха ( Бяха нещо като пробни изпити на МОН). Това дете влезе на трето класиране в АК
Въпреки че за нашия випуск се говореше, че при това 100% увеличение, няма да се запишат умните деца, а тези с финансови възможности, нашията випуск завърши като випуска, завършил с най-голям брой деца към този момент. Приети 144, завършили 133

Не поддържам никаква теория, само излагам факти.

# 349
  • Мнения: 9 521
Пак почваме да дъвчем същото, но... При предоствяне на по-добри финансови условия на първите n деца, много вероятно n+1, n+2... n+15 ...n+50... и т.н. да не се запишат, освен ако им е абсолютно все тая колко е таксата... И като имаме предвид, че в първите n 50% са СМГ, за които Колежа често е "резервен" вариант, да не кажем "поредно състезние за рейтинг", то в следващите остават много мотивирани, заитересовани и наистина умни деца...
Синът ми беше приет сред последните 10%, а може и 5% да са били ... Още в осми клас беше със сума ти грамоти за "най-добро представяне по...", все беше в президентския лист, завърши Summa Cum Laude с награда от Science Department, с национална литературна награда, иначе беше физик в отбора на Колежа... Т.е. за Колежа беше "добро попадение" да "вземе" дете от последните 10%, като го финансира. Ако не беше така, пълна такса нямаше никакъв шанс да му платя.

Сега си мисля - с тази така драстично увеличена такса какво се цели Rolling Eyes Да вдигнат % на "финансирани" ли?
Много сериозно обмисляхме вариант и дъщеря ми да учи там, точно би й паснало училището (каквото беше спрямо моите наблюдения до випуск 2018, среда, акценти, академични резултати и т.н.)... Сага си мисля, че ако я приемат, то това ще е краен вариант, ако нещо суперяко се издъни на НВО Head Band

# 350
  • София
  • Мнения: 5 469
Тази такса няма как да не повлияе при вземането на решение за много семейства. Дано да доведе до реално повишаване на нивото на обучителния процес, до освежаване на състава с добре подготвени и мотивирани учители, до засилване на контрола (спазване на дисциплина в часовете, качествено преподаване, добре направени тестове и файнъли, съобразени с изучаваното в час, оразмерени и без грешки, навременно нанасяне на оценки и т.н.). 
В колежа средата не е еднородна, има академично амбициозни деца, има такива, които са насочени към творчески професии и академичните резултати не са им първи приоритет, акцентът при тях е върху участия, изграждане на портфолио и т.н., има и такива, които през повечето време се носят по течението и или се събуждат в 11-12 клас, или просто завършват някак. Важното е какво се предлага, за да може всеки да реши какво да вземе за себе си. Ако обучението, което предлага колежът, си струва, ще се намерят кандидати.

# 351
  • София
  • Мнения: 7 059
Изобщо не ми се пишеше по темата. С две деца в колежа, увеличението на таксата буквално ми приседна и не съм спряла да го мисля.
Като се увеличава таксата, не може ли поне да се направи усилие да се "развържат" профилиращите предмети. Дори не искам да има нови като география и икономика например (макар там да има много силни чуждестранни преподаватели) , но поне да може да се съчетае химия с физика или история с информатика или биология с математика. Това е усилие свързано с напасването на учебната програма и сформирането на отделните групи по предмет и ми се струва, че се ангажира само административен потенциал. Може би с една такава гъвкавост (която не е новост за някои ДУ) и много повече кандидати ще припознаят Колежа като своето училище.

# 352
  • софия
  • Мнения: 31 105
В писмото пише, че ще има среща, ще има и анкета за изминалата година.

# 353
  • София
  • Мнения: 689

Българските преподаватели напускат, защото не владеят свободно английски/не могат да се напаснат към различния стил на работа. Чува се, че и атмосферата в общността не е най-приятна.
Писах и за нивото на администрацията и бях наритана, че си позволих да се възмутя.


Вчера 8-ми клас правили PSAT, две от частите били математика. Питам, вие термините учихте ли на английски - ми не, по математика учили само на български. Т.е. преподавателят  по математика в 8 клас не е проговорил и една дума на английски. Сега е края на април, можеха поне математическите термини въведени до 8-ми клас вече да са понаучили.

# 354
  • София
  • Мнения: 5 469
Щом се предвижда разяснителна среща с възможност за диалог, поставете тези въпроси.
Темата за профилирането е важна и Горгонзола е права, че не е добре да са скачени профилиращите предмети. В редица водещи държавни гимназии, като СМГ, испанската, френската, НПМГ, учениците имат избор. Тук част от "профилите" са с три профилиращи предмета, а други с четири, и не знам дали това позволява тази гъвкавост. На другите места броят предмети е еднакъв. Това е решение на АК и може да се промени от административна гледна точка.

# 355
  • софия
  • Мнения: 31 105
Българските преподаватели напускат, защото не владеят свободно английски/не могат да се напаснат към различния стил на работа. Чува се, че и атмосферата в общността не е най-приятна.
Писах и за нивото на администрацията и бях наритана, че си позволих да се възмутя.

Вчера 8-ми клас правили PSAT, две от частите били математика. Питам, вие термините учихте ли на английски - ми не, по математика учили само на български. Т.е. преподавателят  по математика в 8 клас не е проговорил и една дума на английски. Сега е края на април, можеха поне математическите термини въведени до 8-ми клас вече да са понаучили.
В 8. клас госпожата на класа на дъщеря ми им беше дала термините. За съжаление този преподавател беше един от прекрасните, но в момента не преподава.
Различно ниво в отделните класове, почти никакъв контрол и наблюдение от страна на факултета/ръководството и общ шаблон с високо ниво на оценяване. Това не се променя в годините и по различните предмети.

Доп. Сега са в другата крайност - ще разберем ли задачите на НВО, защото са на български 😂

Последна редакция: чт, 20 апр 2023, 10:29 от zvаnchе

# 356
  • Мнения: 20 049
Абе, само аз ли мисля, че е различно да си приет сред първите сто и няколко, пък макар и последен, и да си приет сред първите двеста и няколко. Ами, направо да махнем изпита в този случай щом няма никакво значение представянето на него.

# 357
  • Мнения: 9 050
Абе, само аз ли мисля, че е различно да си приет сред първите сто и няколко, пък макар и последен, и да си приет сред първите двеста и няколко. Ами, направо да махнем изпита в този случай щом няма никакво значение представянето на него.

Имам дете прието от последните по ниската такса преди сто години - излезе със знания у умения които трудно се мереха с ДГ по това време.
Имам друго което влезе 7-мо когато таксата вече беше еднаква за всички, е излезе със знания, но не такива като другото и не по-различни от доста ДГ.
Сега даже не го пуснах. Такова училище с висока такса и умни деца вече имаме ААУ - не виждам смисъл от второ.

# 358
  • Софето
  • Мнения: 645

Българските преподаватели напускат, защото не владеят свободно английски/не могат да се напаснат към различния стил на работа. Чува се, че и атмосферата в общността не е най-приятна.
Писах и за нивото на администрацията и бях наритана, че си позволих да се възмутя.


Вчера 8-ми клас правили PSAT, две от частите били математика. Питам, вие термините учихте ли на английски - ми не, по математика учили само на български. Т.е. преподавателят  по математика в 8 клас не е проговорил и една дума на английски. Сега е края на април, можеха поне математическите термини въведени до 8-ми клас вече да са понаучили.
Две деца имам в 8-ми клас, при различни преподаватели, нямаме този проблем. Математика учат на български и английски, математическите термини ги учат и на английски.

# 359
  • Мнения: 7 288
Премахването на 50% отстъпка за първите 100, при прием 144 беше само началото.
Увеличението на таксата за следващата учебна година е безумно много.
Бих била бясна.
Със сигурност обаче ще се намерят платежоспособни родители.
Със сигурност ще се намерят и добри учители, чиито труд ще се заплаща повече (ако това е част от целта).
Но какво ще е нивото и амбицията на децата, които ще обучават?

Откакто дъщеря ми завърши, не виждам АК да се движи в положителна посока, а напротив.

Общи условия

Активация на акаунт