Банята - тема 43

  • 28 894
  • 738
  •   1
Отговори
# 510
  • Мнения: 9 937
Ох, защо сте ги оставили да слагат гипсокартон и да смаляват банята? Да бяха изкъртили старата мазилка, ама не щат. Изтарикатили са се майсторите - всичко да е без зор и за много пари.

Точно така си е, както го казваш. Но не аз имах решаващата дума от наша страна. И още в самото начало, на първото ми възражение, "строго и справедливо" беше заявено "авторитетно" - ние си разбираме от работата, лошо тръгваме, като не ви харесва - връщаме ви парите и си тръгваме, ние клиенти си имаме, не сме опряли до вас.

# 511
  • Мнения: 2 338
Е аз тия бих ги изгонила. Не каквото иска клиента, а каквото те са решили. При нас единия, който идва да дава оферта, искаше картон на стените, да се изкърти здравата мозайка от пода и да се прави нова замазка(която ще съхне мнооого дни), за да са му гладки стените и наклона на пода да му е готов само да налепи набързо плочките.

# 512
  • Мнения: 9 937
Аз също бих ги изгонила, но не решавах аз. И като ги изгониш, за читав майстор/фирма ще чакаш няколко месеца, евентуално. Реално разстоянието от стена до стена в едната посока се стесни с около 10 см., заради плякания картон за изправяне и юнашкото плякане на лепило на плочки, които са 7 мм. А точно тази ширина ми е особено важна, едвам намерих мивка с шкаф 50 см., максимумът беше 55 см., а такива под 60 см. има само едни ужасно демодирани.
Визуално става добре, доволна съм от себе си, защото на мен ми изтекоха очите да търся подходящи плочки, които да ми харесат. И накрая, в поредния магазин, се оказа, че тези, за които отидох да ги видя на живо и да ги купя, не били налични (въпреки написаното на сайта), а с поръчка за 2-3 седмици. И тогава просто видях тези, които избрах и разбрах, че са ТЕ. Вярно, уж ми направиха проект от магазина, но добре, че мога сама да си представя какво ще се получи, защото на живо е по-добре, отколкото на проекта (обикновено е обратното). Има няколко функционални компромиса, които не са мое решение, но трябва да се съобразя.

Като приятна изненада вчера в Рокандо разбрах кой им прави шкафовете - Дейзи 13. Имаше един шкаф в невероятен маслено зелен цвят. Ако беше наличен, а не с поръчка, веднага го грабвах. Пиша го, ако някой иска шкаф, който да не е бял.

# 513
  • Sofia
  • Мнения: 2 375
Не искам да защитавам майсторите, защото повечето са мизерници, но стените в баните задължително се изправят, иначе след това ще ревете, че плочките са криви и лепени на топки. Ще ревете, че и отнема много време.

За изправяне с гипскартон в баня си е гавра - при лош късмет и наводнение може да се срине цялата стена с плочки.

Ако го направят майсторите както трябва ще ви вземат различни пари. Може би двойно, на това, което първоначално сте договаряли.

За това и питайте подробно, как ще направят банята, преди да приемате офертата.

# 514
  • Мнения: 1 042
Какво ви е мнението за мивките от смола? Гледам, че доста шкафове са с такива мивки, но нещо не ми вдъхват доверие.

# 515
  • Мнения: 9 937
Сетих се още нещо - в средата на седмицата казах, че отивам в Баня Мечта и ще дам мнение. Ако потребителите са доволни от този магазин, вероятно не е от магазина им на Тодор Александров. Малък магазин, много ограничен избор, както и в повечето - написано, че е налична стоката, но е с поръчка. Персоналът - може и по-любезно. Ако естеството на тяхната работа е да седят на бюрото и да отговарят по телефона, то отговор - "Можехте да се обадите, щяхме да Ви кажем!", не е ОК, не всички хора могат да си лафят по телефона в работно време.
И както в повечето магазини - записвайте си/снимайте си/разпечатвайте си това, което сте си харесали онлайн. Иначе няма как те самите в магазина да открият това, което искате, на същата тази онлайн страница. Чак като кажете нещо конкретно и искате да го купите, тогава проверяват за наличност в някаква друга база данни. Това са ми личните впечатления от всички магазини за плочки и санитария, както и от строителните хипермаркети. Така или иначе на магазините им е все едно какво ще купите, ще се опитат да ви предложат каквото и да е.

# 516
  • София
  • Мнения: 44 349
Ааа не е баш така, аз където и да ходя показвам линк към техните страници(или поне посочвам конкретно име на фирма, модел, цвят) и веднага ми проверяват в базите за наличности, звънят по складове и тн. И най-често аз си казвам, че питам информативно и теперва имам да си смятам какво ми трябва, т. е. , не е като да са се разбързали, за да поръчам веднага.
Ясно, че няма да могат винаги адекватно да откликнат ако отидеш и кажеш, бе нещо видях на вашата страница, едно такова сиво, я ми кажете каква наличност има, разбира се трябва да си съвсем конкретен.

# 517
  • Мнения: 9 937
Ох, преди 2 седмици имаше някаква промоция на неща за баня в Практикер (май още върви). Като цъкнеш страницата, най-отгоре ти излиза картинка на горен шкаф с огледало. Ами пак ме попитаха - а някакъв номер знаете ли? Би трябвало да са ориентирани поне за промоционалните артикули.
Бяха много любезни, наистина, 2-3 бяха в секцията за баните и реагираха веднага. Но добре, че си бях разпечатала всички неща, които си бях набелязала. Много съкрати времето за търсене.

Попадала съм и в други ситуации - изръшкала съм по 20-30 стр. с плочки на сайт, помня 2-3 неща, които искам да видя на живо (а дано, ама надали), но като разгледам изложените неща и се окаже, че моите ги няма, те решават, че съм само екскурзиантка. Казвам им размер (знам, че има, видяла съм на сайта), но съм забравила фирмата - отговарят ми, че няма такива размери. Казвам им фирма - няма с такива размери на тази фирма. А търсенето е за плочки на цени 60-80 лв. на квадрат, 0 внимание към мен. Насочват ме към Кай, там хамалинът охотно дава дизайнерски съвети на клиентки, които търсят такива.
И специално за по-скъпите плочки, в доста сайтове информацията е супер оскъдна, гледаш картинка, няма други характеристики. Ако благоволят, слагат линк към пдф каталог, не стига, че ти изтичат очите по техния сайт да листиш, а след това и каталозите. Накрая си забравяш и името.
В единия магазин на една от фирмите за по-скъпи плочки попаднах на свестна жена (средна възраст и нагоре), минавах само и реших да хвърля едно око, защото съм влизала в другия им магазин (изръшкала съм им и сайта няколко пъти), та съм ориентирана за марки, колекции и т.н. С очакването, че ще ми каже, че няма това, което търся и бързо ще си тръгна, казах търсенето - гранитогрес, не повече от 45х45, R10 противохлъзгане и тя веднага ми показа нещо, което на сайта им поне аз не го бях виждала, а и в каталозите на фирмата - също. Харесах ги и след седмица отидох и платих. В другия магазин на същата фирма млади момичета категорично ми казаха, че няма това, което търся.

# 518
  • София
  • Мнения: 44 349
Аз понеже съм прясно минала през ровения безкрайни за двете бани, просто букмарквам или сейвам линк отделно на каквото ме интересува. Когадо сведа избора до 2-3-5вида отивам да гледам, ако не ме мързи вече звъня предварително да питам има ли мостра в магазина(след няколко разходки до магазини на майна си райна, за да ми кажат - нямаме мостра, само по поръчка доставяме този артикул. Такива директно ги отписвам вече
от желанията си). Така преживях не едно разочарование виждайки плочки на живо, не са като на картинки, също съм харесвала на живо неща, които съм подминавала в нета. Въобще нищо не бих поръчала по картинка.... А да, получавала съм и безумния съвет да си поръчам каквото искам да видя по една плока и после да ги върна 🤪😂
Но като цяло хората винаги са били отзивчиви, когато отида с конкретно питане, звънят където трябва, питат, проверяват, пускат запитвания(последно даже до производител в турция) , обаждат ми се да казват резутати... Даже последно едни ми сваляха бройки плочки от мострени табла... Изобщо гледат да помогнат с каквото могат независимо колко струват плочките, дали искам 3плочки,4 или20квадрата... Даже не си правя при тях проекти, да кажеш и си купувам едните плочки от едни, другите от други и тн

# 519
  • Мнения: 13 224
Ако го направят майсторите както трябва ще ви вземат различни пари. Може би двойно, на това, което първоначално сте договаряли.

Ъъъ?! Значи предварително, още при договорката се приема, че няма да го правят както трябва?!?
И ако пък сме някакви келеши и искаме да стане добре - плащаме допълнително?

Всяко нещо трябва да направят както трябва.

# 520
  • Sofia
  • Мнения: 2 375
Ъъъ?! Значи предварително, още при договорката се приема, че няма да го правят както трябва?!?
И ако пък сме някакви келеши и искаме да стане добре - плащаме допълнително?

Всяко нещо трябва да направят както трябва.
Почти винаги се предполага, че ще получите "стандартна" услуга, а за всяка екстра ще си плащате допълнително.
Примерно искате стол от дърводелец и получавате оферта от 100лв. Тя включва стандартен модел с 4 прости крака  и облегалка. След това, като видите какво получавате се развиквате на майстора, ама как така - трябва да е от естествена кожа, крачетата трябва да са с фрезовани фигурки, седалката да е от мемори пяна! И искам да ми го направите това за 100лв.

Същото е с баните. Има бани за 3500, има бани за 7000, има бани и за 30 000. За това много внимателно се уточнете точно какво и как ще се направи, защото ако имате претенции ще трябва да платите за тях.

Ако са ви направили оферта за изправяне с гипсокартон, а не с измазване на стените - това, което пести майстора е усилия и време за съхнене - т.е. по-бързо ще отиде на следващия обект и ще е калкулирал по-малко труд отколкото вие очаквате.

Има много, много примери за това колко бързо една баня може от нещо просто, да се усложни драматично, без да го осъзнаете.

# 521
  • Мнения: 9 937
Ами при нас не беше на етап договаряне, защото договарянето не е било с мен. При подписване на договора зададох няколко прости въпроса, които бяха възприети като заяждане. За изправянето отговорът беше - ще видим после, ако е много има варианти - с картон, със замазка... На практика по време на изпълнението, като стигнаха до въпросната крива стена, дадоха само 1 вариант - картон. А останалите 3 вече ги бяха направили (разбира се, почнаха от лесните стени). И не можехме да си позволим да се фръцнат и да си тръгнат.

Предстои монтаж на моноблок, и там ще има проблеми - още от началото беше - ама защо не искате структура? Няма как моноблокът да е хоризонтален, заради наклоните на пода към сифона (централен, в средата). Няма как моноблокът да е долепен за стената - пак заради наклоните, а и знаете ли колко трудно се монтира такъв! Сега последното е да го лепят с полиуретаново лепило, не с предвидените планки. Да не дупчим пода, да нарушаваме хидроизолацията. Знаеш ли колко тоалетни чинии съм залепил с такова лепило, много е яко, мога да ти залепя тоалетната на тавана и няма да падне.

Питам майстора какви крепежи да купя за горния и долния шкаф за мивка. Той ми казва - ама то няма ли включени в комплекта? В магазина питам има ли включени крепежи в комплекта, отговарят ми - ами той майсторът ще си купи, каквито му трябват. А аз накъде сега - утре ще купя някакви, по-дълги, като смятам 2 см. плочка с лепило, 2 см. хоросан и още там да влезе в стара куха соц.тухла. Ще пробвам в магазина да питам, въпреки че не съм убедена, че и там ще ми дадат смислен отговор. Може да купя и 2 вида, за всеки случай.

# 522
  • Sofiа
  • Мнения: 3 244
Към нашите шкафове имаше крепежи, но бяха много смотани и мм си купува допълнително по-сериозни.

# 523
  • Мнения: 13 224
Цитат

Почти винаги се предполага, че ще получите "стандартна" услуга, а за всяка екстра ще си плащате допълнително.
Примерно искате стол от дърводелец и получавате оферта от 100лв. Тя включва стандартен модел с 4 прости крака  и облегалка. След това, като видите какво получавате се развиквате на майстора, ама как така - трябва да е от естествена кожа, крачетата трябва да са с фрезовани фигурки, седалката да е от мемори пяна! И искам да ми го направите това за 100лв.

Има много, много примери за това колко бързо една баня може от нещо просто, да се усложни драматично, без да го осъзнаете.
То какво ли можем да осъзнаем ние?!
Казваме набързо, защото сме неуки и хабер нямаме, направи ни една стандартна баня в розово и за малко пари...
Почти винаги като се договаря не очакваме стандартната услуга, а се договаря това, което очакваме. Никой не иска стол от кожа, без да го е поръчал.
Като се договаряме сме поставили условията, пък после майсторите излизат с номера, че не сме разбрали, това не е възможно, няма да се получи, никога не са го правили така...
Като много внимателно сме уточнили какво искаме и сме сключвали договор с оферта, спрямо нашите изисквания и цената спрямо тях, хайде да не правят стандартната си баня, която винаги правят.
Като съм казала на всяка среща категорично, че не искам лепене на кюфтета и искам голям наклон към сифона - какво получавам - плочки на кюфтета, равен под, готов за тенис и рецепта за лекарства за кръвно.
След това разбиване за наша сметка. Защо за наша?!? Защото майсторите у нас знаят, че за да ни вземат една огромна сума пари не се изисква нито разрешение за работа, нито да имат някакви доказани знания и опит, нито нищо. Иска се само да правят намеци за смешните изисквания на клиентите.

# 524
  • Сф
  • Мнения: 10 775
Леле Мандаринка, моноблока ако е достатъчно тежък,няма проблем да се залепи
 Но това за крепежните е несериозно. Какви са тия майстори, които те пращат за крепежни и не ти казват какви?? За гипсокартона на стената ..малко е против е и моя човек..всичко може да се издърпа или както се казва. Мислех, че държиш на качество и разбираш...трябваше препоръчан да викнете.Защо така фирма..и цената си я бива . Височка е. Но, станалото станало. Дано премине без усложнения.Жалко.

Общи условия

Активация на акаунт