Пусти неудачи с няколко задачи - някой ако смогне, нека да помогне :)

  • 22 818
  • 780
  •   1
Отговори
# 75
  • Мнения: 6 906
Мама Ру, няма нужда да е толкова сложно. Скоростта на автомобила х,у,v както ти харесва. Тази задача е с непълно условие и не може да се реши в този й вид.

# 76
  • Мнения: 4 159
Имам въпрос за неравенства 9 клас
При метод на интервалите от по-висока степен се слага интервал на четните степени' на нечетните НЕ. Това само ако неравенството е >0 или и при <0 важи
Това верно ли е?

# 77
  • Мнения: 3 083
В случая 1 е решение, защото неравенството е <=, ако беше само <, щеше да трябва да внимаваме, за да изключим 1 от интервала на отговора.
Не съм сигурна, че ти разбрах въпроса, но четните степени ги изключваме (като внимаваме само за стойността, при която са 0) при всички случаи. Бидейки винаги положителни или нула, те не влияят на знака на целия израз. А ние дали решаваме <0 или >0 няма значение.

# 78
  • Мнения: 4 159
Ами в училище така са ги учили' ако е четна степен се пише балонче -интервал на самото число( в случая 1) ако е нечетна не
И за неравенство >0 е вярно
За <0 не знам дали важи същото правило

# 79
  • Мнения: 3 083
Това балонче ме озадачава и не ми е подръка учебника за 9 клас на моя син, как са дали там. Идеята тук е следната:
 Да вземем израза (х-1)(х-2)^2
(х-2)^2 (или друга четна степен) е винаги >=0.
Знакът на нашия израз зависи от (х-1).Ако то е <0, изразът ще е по-малък от 0, ако е >0, ще е положителен знакът. Това е целият смисъл.
Сега горният израз, ако търсим кога е >0, ще маркиране, че х=2 не е решение, ако е >=0, няма.
Ако решаваме неравенство с <=0, към интервала ( - безкр. ;1), добавяме и 2 като решение.

Изразът може да е с много множители,  няколко с четна степен и за тези с четна степен  е важно кога стават 0, но в тези точки не се сменя знака.

# 80
  • Мнения: 6 906
Мама Ру, специално за теб една задача за движение.
Запазила съм я, защото има емоционална стойност за мен - падна се на сина ми на НВО 7-ми клас.

Автобус тръгва по автомагистрала от град А за град В в 8 ч. сутринта и без да спира
пристига в В. Лек автомобил тръгва 15 min по-късно по същата магистрала от А за В и
задминава автобуса 45 min след тръгването си. Известно време след това автомобилът
спира за почивка. Той потегля 20 min по-късно и пристига в В заедно с автобуса.
Автобусът и автомобилът се движат с постоянни скорости, като скоростта на
автомобила е с 30 km/h по-голяма от скоростта на автобуса. Да се намери в колко часà
автобусът пристига в В и разстоянието между А и В.

# 81
  • София
  • Мнения: 1 273
Мама Ру, специално за теб една задача за движение.
Запазила съм я, защото има емоционална стойност за мен - падна се на сина ми на НВО 7-ми клас.

Автобус тръгва по автомагистрала от град А за град В в 8 ч. сутринта и без да спира
пристига в В. Лек автомобил тръгва 15 min по-късно по същата магистрала от А за В и
задминава автобуса 45 min след тръгването си. Известно време след това автомобилът
спира за почивка. Той потегля 20 min по-късно и пристига в В заедно с автобуса.
Автобусът и автомобилът се движат с постоянни скорости, като скоростта на
автомобила е с 30 km/h по-голяма от скоростта на автобуса. Да се намери в колко часà
автобусът пристига в В и разстоянието между А и В.

# 82
  • Мнения: 6 906
buty, защо разваляш удоволствието на Мама Ру?

# 83
  • София
  • Мнения: 1 273
buty, защо разваляш удоволствието на Мама Ру?
Sorry, мислех, че се търси помощ, а не удоволствие.

# 84
  • Мнения: 6 906
Шегувам се, но не съм написала, че търся решение, а че е пример.

# 85
  • Мнения: 12 627
Е, ще напиша моето решение и после ще гледам:
s=v* 60
s=(v+30)* 45
v*60=(v+30)*45
60v= 45v-1350
15v=1350
v=90 km/h на автобуса
120 - на леката кола
90*t = 120*(t - 35)
90t = 120t - 4200
30t = 4200
t= 4200:30=140
Автобусът е пристигнал в 10:20
Тъй като е пътувал 2 часа и 20 минути, то разстоянието е 2*90+30= 210км

Последна редакция: ср, 05 апр 2023, 20:42 от Mama Ru

# 86
  • Мнения: 6 906
Мама Ру, първата част добре, но колата е тръгнало 15 минути след автобуса и е почивала 20 минути, т.е. се е движила 35 минути по-малко..

# 87
  • София
  • Мнения: 18 249
The invisible, с метод на интервалите е точно така.  Неравенствата  могат да се решат и с обединения, и по логиката на Солничка, но  конкретно с метода на интервалите се процедира накратко така:
Разглеждаме участващите множители.  Виждаме къде се нулират. Ако сред тях има такъв на четна степен, знакът при интервалите се дублира. Това НЕ важи за множители на нечетна степен. Започва се нанасянето на знаци от горния десен ъгъл на оста, като се започва с такъв знак, какъвто е знакът на коефициента пред най-високата степен на многочлена. Ако някъде има  дублиране заради упоменатата вече четна степен, дублираме. Ако не, редуваме знаците. И няма значение дали става дума за строго или нестрого неравенство, за по-малко или по-голямо. Едва след нанасянето на интервалите се събразяваме със знака на неравенството и определяме финално решенията му. След малко ще напиша 4 примерчета с всички знаци. Simple Smile

# 88
  • Мнения: 12 627
Мама Ру, първата част добре, но колата е тръгнало 15 минути след автобуса и е почивала 20 минути, т.е. се е движила 35 минути по-малко..
Коригирах, усетих се.
Не съм вече във форма, а се налага пак да вляза.
Шестокласничката тази година учи модули, ама аз нещо не схванах, а гледах уча.се и уж го разбрах, ама не.
И на мен ли ми се струва или задачите от НВО 7 клас през 2017 и 2018 са по-трудни от тези през последните 4 години?

# 89
  • София
  • Мнения: 12 394
Не ти се струва. Така е.

Общи условия

Активация на акаунт