Плюсове и минуси на кварталите в София - тема 15

  • 37 108
  • 764
  •   1
Отговори
# 750
  • Мнения: 46 550
В Люлин като има метро и нови сгради, какво? Пак си е Люлин.
Районите около метростанциите, с изключние на най-крайната, се развиват много по-бързо, отколкото останалите части на квартала. Предо 20 г. избягахме от Хиподрума и се преместихме в Люлин 8. Нито за миг не съм съжалила. Цените не са никак ниски, но отговаря напълно на приоритетите ни. За мен е незаслужено подценяван, всъщност е много уреден и спокоен семеен квартал.

Разбира се, всеки има различни изисквания, ако търси затворен комплекс или атмосферата на центъра с определен тип сгради, няма да ги намери там.

# 751
  • пустинята Гоби
  • Мнения: 7 335
Аз говоря само и единствено за себе си, когато давам субективно мнение. Люлин е най-големия квартал в София, явно много народ си го харесва.

Трамвай 5 е бърз и удобен, ама спира на доста спирки. Върши добра работа, но метрото си е метро особено за големи разстояния.

# 752
  • Мнения: 934
С 5цата от Павлово до съдебната палата е горе долу бързо, с попрепълнен трамвай. Бавничко е от Павлово до Борисовата градина например, с градски транспорт си е доста път.

# 753
  • Мнения: 8 890
Княжево е на 7-10 км от Съд. палата. Не е малко разстоянието. Всъщност има и други отдалечени квартали без метро.

За да е бърза 5цата, трябва да се направят подлези  за пешеходци и пътни възели на нива  и да няма светофари.
На Красно село, колите минаха отдолу, а разни пешеходци си пресичат горе, т.е. ще трябва да има светофар дори там.
Единственото хубаво, че смениха релсите, жиците и сложиха спирки. Не го виждам като бърз трамвай.

# 754
  • Мнения: 9 828

За да е бърза 5цата, трябва да се направят подлези  за пешеходци и пътни възели на нива  и да няма светофари.
На Красно село, колите минаха отдолу, а разни пешеходци си пресичат горе, т.е. ще трябва да има светофар дори там.


В цивилизования свят пешеходците били отгоре, а колите - отдолу. Поне така твърдяха разни известни специалисти по градоустройство (някакъв холандец, по спомен), когото общината беше наела. Каза той това и му приключи договорът. Open Mouth
И колите ще продължават да са отгоре, а пешеходците - под земята. И да се мъчат майки с колички и трудноподвижни хора да слизат/да се качват по стълби, за да пресекат.

Ползвах редовно парижкото метро преди Ковида (командировки), в рамките на града повечето места са на не повече от 10 мин. от метростанция. Говоря за нормални градски условия - тротоари, например.

Ясно е, че не може всеки да е на максимум 5 мин. пеша от метро. Но поне трябва да има редовен градски транспорт до метро. Не че не сме нищили този въпрос и преди, но не знам дали някой от пишещите ползва ГТ - все още през уикенда дори в центъра на града, линии, които пресичат целия град, няколко квартала, са на по 25-30 мин. интервал. Е няма как да "свалиш" хората от колите, ако трябва да слязат от метрото и след това да чакат половин час за довеждащ транспорт. Или 1 линия е на до 5 мин. интервал, а други, спиращи на същите спирки в центъра - на 15-20 мин., дори и през работната седмица. И не говоря за линии към извънградските квартали, а такива, които возят от краен квартал през центъра до друг краен квартал. Или да пуснеш от дадена спирка 2 линии, с които за 2-3 спирки се стига до метро, през 2-3 мин. интервал, а след това следващите "слепени" превозни средства да са ти след 20 мин. Отново в делничен ден.

# 755
  • Мнения: X
Не е оптимизиран добре градския транспорт. За да стигнеш някъде трябват минимум две превозни средства. Често се върви от едното до другото доста и се чака доста. Понякога квартали, които са на 10 мин. с кола нямат удобна връзка помежду си изобщо и за да стигнеш с транспорт ти трябват минимум 40 за въпросния близък квартал. Нови квартали нямат изобщо транспорт. А когато имаш две деца (а някои и повече) посещаващи понякога различни учебни заведения, няма как да се метнеш на градския транспорт и да започнеш с 2-3-4 прекачвания да ги оставяш на градина и училище и ти да стигнеш на работа и всичко да е навреме. Естествено, че хората ще продължат да си ползват колите като няма условия за друго.

# 756
  • Мнения: 18 592
ГТ в София е развит от кварталите към центъра. Напречните връзки или са нарядко, или липсват.

Беше даден пример с Париж - там метрото сигурно е по-начесто и като спирки, и като разписание и от автобусите. При нас няма шанс това да се случи и по тази причина ще продължим да наблюдаваме аномалии в развитието на кварталите и вътрекварталните локации в зависимост от това ще има или не метростанция.

По-късно ще пусна нова тема.

# 757
  • Мнения: 9 828
ГТ в София е развит от кварталите към центъра. Напречните връзки или са нарядко, или липсват.

Беше даден пример с Париж - там метрото сигурно е по-начесто и като спирки, и като разписание и от автобусите. При нас няма шанс това да се случи и по тази причина ще продължим да наблюдаваме аномалии в развитието на кварталите и вътрекварталните локации в зависимост от това ще има или не метростанция.


За да приключа с въпроса с ГТ в тази тема, да си кажа:

Аномалиите в позиционирането на метростанциите ще продължат, докато основен критерий за избор на място за метростанция не е удобството за живеещите наоколо, а интересите на инвеститорите в мол-ове и бизнес сгради. И съответното "умение" на тези инвеститори да "убеждават" столичните управници.

Мое мнение.

# 758
  • Мнения: 18 592
Да, съгласна съм, че не се гледа удобството на вече живущите, а къде може да се смъкнат пари от бъдещо строителство, от поскъпване на парцелите и подобни.

# 759
  • онче бонче бонбонче
  • Мнения: 16 234
Не е оптимизиран добре градския транспорт. За да стигнеш някъде трябват минимум две превозни средства.
Е то оставаше в голям град да има един автобус дето да обикаля навсякъде 🤣

# 760
  • Мнения: 8 890
Не е оптимизиран добре градския транспорт. За да стигнеш някъде трябват минимум две превозни средства.
Е то оставаше в голям град да има един автобус дето да обикаля навсякъде 🤣
всеки квартал трябва да го свържат с ЖП гарата, автогарата и летището директно, в краен случай с 1 прекачване, но поне на една и съща същата спирка (слизаш от едното и веднага се качваш на другото). Българинът губби много време и в разни големи подлези в търсене на спирки на едно кръстовище.
Отделно райони без метро да имат редовно  извозване с надземен транспор до най-близката метростанция. И трябва да има и някакви връзки между кварталите без минаване през центъра.

# 761
  • Houston, TX
  • Мнения: 15 820
Не е оптимизиран добре градския транспорт. За да стигнеш някъде трябват минимум две превозни средства.
Е то оставаше в голям град да има един автобус дето да обикаля навсякъде 🤣
всеки квартал трябва да го свържат с ЖП гарата, автогарата и летището директно, в краен случай с 1 прекачване, но поне на една и съща същата спирка (слизаш от едното и веднага се качваш на другото). Българинът губби много време и в разни големи подлези в търсене на спирки на едно кръстовище.
Отделно райони без метро да имат редовно  извозване с надземен транспор до най-близката метростанция. И трябва да има и някакви връзки между кварталите без минаване през центъра.
Че то си има, всички тези неща.
Има и малки автобусчета, вътре в кварталите

# 762
  • Мнения: 9 137
Не е оптимизиран добре градския транспорт. За да стигнеш някъде трябват минимум две превозни средства.
Е то оставаше в голям град да има един автобус дето да обикаля навсякъде 🤣
Като дете за кратко учих на село. Училището всъщност беше в съседното село. Всяка сутрин идваше автобус за нас,качваше ни и обикаляше няколко села да събере още ученици,и после ни откарваше до училището. Сега не знам как е по селата.

# 763
  • Мнения: 9 828
Тези довеждащи бусчета са само в 1 квартал - Манастирски ливади. Току-що са пуснали и в Горна баня.
Много проблеми има, въпреки наличието на линии на ГТ по кварталите. Но няма не само визия, а дори наличието на елементарен здрав разум. Тези, които вземат решения (не са баш шефовете), просто нямат капацитет, често - и познаване на линиите и кварталите. Може би И защото не ползват ГТ. Или пък И защото основно разчитат на казаното от самия ГТ, които пък мислят за себе си - да им е по-лесно/евтино/удобно и т.н. Част от проблемите дори не изискват пари, а само управленски решения - например да наложат определени норми на поведение за шофьорите. Аз обикновено се изненадвам, ако шофьор се държи любезно, ако не ми захлопва вратата под носа, въпреки че това няма да му наруши графика (за няколко секунди става дума).
Графиците също са направени безумно, като човек, който ползва предимно ГТ, мога да го твърдя със сигурност. Каква полза има от това, че метрото е бързо и редовно, като с довеждащия транспорт ще трябва да чакаш по 20 мин.? И да добавя, не е инцидентно наблюдение - разписанията онлайн на сайта на ГТ се разминават с реалните, последно в неделя отново го изпитах. Добре че си знам (отидох по-рано), добре че става дума за първа спирка, а не се прекачвах - превозното средство тръгва реално 5 мин. по-рано от написаното в сайта.

# 764
  • Мнения: 18 592
Тъй като сме на петдесет и първа страница, да се преместим в новата тема - https://www.bg-mamma.com/?topic=1589945.new#new

Общи условия

Активация на акаунт