Детски център за ранно развитие

  • 6 700
  • 63
  •   1
Отговори
# 15
  • На небето
  • Мнения: 5 530
stefmari , къде се изгуби, кажи подробности, че тук се заформихме голяма групичка мераклийки. Ще се обадя и на мои приятелки които имат мерак.

# 16
  • Мнения: 206
Само да кажа ,че дъщеричката ми е на 1г.и8м. и ако във Варна има такъв център ние сме първи !

# 17
  • Мнения: 2 839
Много моля, не се пререждайте, ние бяхме първи  Mr. Green

# 18
  • Варна
  • Мнения: 6 873
I това целодневно, почасово ...аз не разбрах как си го представяте и за какво иде реч. Thinking
Не, че ще си запиша детето в такова нещо де, чисто любопитство си е моето. "Ранно развитие' буквално не ми се нрави, предпочитам всяко нещо с времето си.
Иначе - успех! Аз съм ЗА повече алтернативи, разни хора - разни идеали. Simple Smile

# 19
  • Варна, България
  • Мнения: 730
Ще следя темата с интерес  Hug

# 20
 newsm78
Ако целта на заниманията е различна от тази в детските градини, кога ще остане време да едно дете да ходи на детска градина и във въпросния център? Няма ли да се получи голямо натоварване на детето и да се открадне още от оскъдното време, което детето прекарва с майка си?

Или ще е детска градина, даваща базовите знания на детско-градинските учебни мероприятия, а и някои допълнителни? Или само начина на поднасяне на информацията ще е различен?
Не мога да си го представя точно, затова са ми въпросите.

Малко ОФФ - дайте идея - "подозирам" че дъщеря ми има дарба за рисуване и искам някой професионалист да си каже мнението, но все пак тя е само на 5 годинки, така че незнам дали пък не е рано още. Някакви съвети?

# 21
  • На небето
  • Мнения: 5 530
newsm78
Ако целта на заниманията е различна от тази в детските градини, кога ще остане време да едно дете да ходи на детска градина и във въпросния център? Няма ли да се получи голямо натоварване на детето и да се открадне още от оскъдното време, което детето прекарва с майка си?

Не е задължително детето да ходи на детска градина или ясла. Аз нямам намерение да давам сина си нито на ясла нито на детска градина и подобна възможност ми е идеална, за да мога да осигуря на детето си социалните контакти от които има нужда. Аз самата съм израснала по ясли и детски градини, посещавах седмична ясла и детска градина. А именно прибираха ме само събота и неделя, през другото време бях в яслата. Не смятам, че съм спечелила нещо, а по скоро обратното. Единственото положително нещо е възможността за контакти с други деца. И ако мога да осигуря на сина си, тези контакти извън детската градина ще се радвам да го направя за да не се налага да я посещава.

# 22
  • Мнения: 6 206
newsm78
Ако целта на заниманията е различна от тази в детските градини, кога ще остане време да едно дете да ходи на детска градина и във въпросния център? Няма ли да се получи голямо натоварване на детето и да се открадне още от оскъдното време, което детето прекарва с майка си?

Или ще е детска градина, даваща базовите знания на детско-градинските учебни мероприятия, а и някои допълнителни? Или само начина на поднасяне на информацията ще е различен?
Не мога да си го представя точно, затова са ми въпросите.

Малко ОФФ - дайте идея - "подозирам" че дъщеря ми има дарба за рисуване и искам някой професионалист да си каже мнението, но все пак тя е само на 5 годинки, така че незнам дали пък не е рано още. Някакви съвети?
Много правилно напипахте проблема.
Голяма част от моите занимания се покриваха с аналогични по детските градини, макар и по съвсем различен начин направени и като цяло различни. Но родителите не го виждат.
И се озовах с прекалено малки деца, много малки примерно по на годинка, годинка и половина, защото все още не посещават детско заведение, а изпратени от майките си с голям мерак, обаче не бях подготвена за толкова малки и толкова много. И общо взето не стана както го очаквах.
Но въпреки всичко не съм се отказала, в никакъв случай, просто сега го преосмислям да го направя по различен начин.
За дъщеричката ти - не казваш в кой град си.

# 23
  • Мнения: 2 093
stefmari искам само да те подкрепя в идеята ти и да ти кажа че това което си намислила е много добра идея. Дори те сьветвам да го направиш за деца от о-6 и сьм сигорна че ще има голям интерес, защото много повече жени са по майчинство и ще им хареса идеята да водят бебетата си на подобно място. Аз водих мойто бебе цялата пьрва година в подобен центьр и сьм страшно доволна. Ползата е и за майките и за децата, майките се запознават една с друга, обменят си опит или просто имат вьзможност да си побьбрят . Бебета свикват от сьвсем малки да са сред хора и да се социализират. Начина по който програмите за 0-1 година тук са организирани е следния: около час ( с малки прекьсвания) се пеят песни, разказват се истории, подходящи за вьзраста и още един час, в който хората просто си говорят, обменя информация и т.н. В помещението в което се провеждат тези програми, има играчки и матраци, от тези като в физкултурен салон и майките  седят направо на пода.  Разбира се сьвсем малки бебета не правят нищо, но след 6 месец, за тях става доста забавно и са много по активни и си играят.
Така че давай смело с идеята си и успех.

# 24
  • Мнения: 5
Цитат
"подозирам" че дъщеря ми има дарба за рисуване и искам някой професионалист да си каже мнението, но все пак тя е само на 5 годинки, така че незнам дали пък не е рано още. Някакви съвети?
Ако успеете да намерите книгата на Масару Ибука "След 3 вече е късно", от нея може да разберете, идеята за ранно развитие. Автора пише, че малките деца притежават способности да се научат без усилие на каквото и да е. Това, което усвояват без никакви усилия децата на 2, 3 или 4г., в бъдеще им се отдава с много труд или въобще не успяват. По негово мнение, това което възрастните усвояват с много труд, децата научават с лекотта чрез игри. Това, което възрастните усвояват със скоростта на охлюв на децата се отдава почти мигновенно.
Цитат
А какви Монтесорски материали използваш и откъде черпиш информация за работа по програмата на Монтесори? Същите материали ли ще използваш и за центъра, за който говориш?
От Монтесори и други автори съм чела много, но на руски. В Русия сега е много разпространено ранното развитие и има достатъчно опит в тази област. НЯКОИ от материалите са:
• Руководство для родителей.  Мария Монтессори
• Монтессори-материал (школа для малышей). Мария Монтессори
• Педагогика Монтессори
• М. Монтессори. Помоги мне сделать это самому
• После трех уже поздно. Масару Ибука
• Глен Доман. Гармоничное развитие ребенка
Цитат
Същите материали ли ще използваш и за центъра, за който говориш?
Да.
Цитат
Къде си присъствала на такива занятия?
В Русия и Украйна
Цитат
Ако целта на заниманията е различна от тази в детските градини, кога ще остане време да едно дете да ходи на детска градина и във въпросния център? Няма ли да се получи голямо натоварване на детето и да се открадне още от оскъдното време, което детето прекарва с майка си?
Или ще е детска градина, даваща базовите знания на детско-градинските учебни мероприятия, а и някои допълнителни? Или само начина на поднасяне на информацията ще е различен?

Няма да крадем от времето за общуване с родителите, точно обратното - занятията ще са един (или 2) пъти в седмицата по 60мин. И това в присъствието на родителите, които ще виждат как детето се справя със заданието. Всички задания ще са поднесени така, че да са им интересни и във формата на игри (играя и се уча), така че нито родителя нито детето да се измори, а същевременно да получи удоволствие от това и да има полза.
Радвам се, че въпроса ми предизвика такъв интерес у Вас и намирам съмишленици във Ваше лице.
Идеята за такъв център се появи отдавна - още с раждането на дъщеря ми. Целта му ще е максимално развитие на детето и на неговите творчески способности. По този начин бих искала да помогна на майките, на които не достига достатъчно време или опит да се занимават с децата си.
Сега подготвяме сайт и разработваме програмите за занятия в съответствие с възрастта. Планираме откриване на детския център към лятото, а сайта трябва да е готов до пролетта. В него ще можете да намерите отговори на всички интересуващи ви въпроси и да вземете собствено решение. Ще се радваме, ако оправдаем Вашите очаквания.

# 25
  • Мнения: 1 278
От Монтесори и други автори съм чела много, но на руски. В Русия сега е много разпространено ранното развитие и има достатъчно опит в тази област. НЯКОИ от материалите са:
...

Стефмари, под материали нямам предвид литературата, която си изчела, а Монтесори материалите, с които децата ще работят, както и твоята Монтесори квалификация за това. Зададох въпроса, само защото в краткото представяне на центъра, ти индиректно обяви, че ще използваш програмата на Монтесори.

Моля те да дадеш по-точна информация в подкрепа на тази програма или да се разграничиш от нея, защото до този момент твърдението ти дава изключително подвеждаща представа за Монтесори! Визирам не само примера, който даваш със своето дете на две години, което вече може да чете някои думички. Говоря изобщо за идеята името й да се свързва с така нареченото "ранно развитие".

Ранното учене не е било правило, нито пък цел на д-р Монтесори. Нещо повече. Тя казва следното:

"Придобиването на знания, което основно става чрез сетивата, трябва да бъде в синхрон с природата и с естествения темп на всяко едно дете. Истината е, че не можем да направим гении. Можем само да помогнем на личността да развие своите потенциални възможности и да стане независимо, уверено и уравновесено човешко същество."

Още веднъж те моля да преразгледаш нещата или да се разграничиш от Монтесори.

Желая ти успех с начинанието!  Simple Smile

# 26
  • Мнения: 5 877
Хубава е идеята. "Ранно развитие" не значи непременно "изпреварващо развитие", нали - просто развитие в ранните години, така поне го схващам аз.
Доколкото имам представа от методиките, наистина са много хубави и дори отчасти да се заимстват някои идеи, пак е добре. Може би действително обаче трябва да отбележиш, че прилагаш нещо "на базата" на М., както впрочем са всички подобни заведения по света и у нас. Самата Мария Монтесори е живяла доста отдавна и съвсем едно към едно никой не прилага заниманията й, по-скоро се взема общия дух.
Наистина не се цели изпреварващо развитие, Деметра е права, но пък аз не намирам за кой знае колко изпреварващо научаването на буквите. Децата между една и две годинки набавят речник, тоест запомнят съответствието между визия и звуков символ. Не е по-различно да свържат картинката на жираф (достатъчно абстрактно, никога не са виждали такъв) и думата "жираф" от това да свържат буквата "О" и звука "О".

# 27
stefmari,
Може би имаш желание за бизнес начинание, но не си го изчистила като идея и се обръщаш към майките за съвет и мнение какво точно да представлява и как да оформиш заниманията. Идеята ти е чудесна, най-вече това "предварително проучване", тъй като ще позволи да намериш въпросната пазарна ниша (от това дето съм чела по икономика).

Ако си се спряла на веднъж седмично за по 60 минути, при това с родителите, бих се спряла на вариянт училище за родители. Бих посещавала такова, но може би замаскиран с друго име. Но място, където ще ме учат как да набутам по-лесно в устата на бебе пюрето от тиква, как да го науча да си обува гащите правилно, как да хване химикалката правилно за да рисува - много ще ме заинтригува. Освен това много деца започват да се хранят в градината по примера на другите деца. В такова едно училище може да се научат родителите как да учат и общуват с децата си, като при това няма да се краде от времето за общуване с родителя, както споменах в предишния си постинг.

Каспър, от София съм. Записах дъщеря ми на "Приложно изкуство" в детската градина, но резултата е направо отрицателен - тя започна да рисува заучени шаблонни форми "като на Елица" "като на Деси" и т.н. Започна да губи от виждането на нещата, защото преди рисуваше чудесно и виждаше правилно, рисуваше това, което вижда. Трябва да побързам преди да е загубила виждането си изцяло. В ръцете също е много сръчна и рисунките и от миналата година са много по-добри от таз годишните, защото сега копира деца, рисуващи по-лошо от нея.Книжки за рисуване има много, но аз не мога да преценя кое ще я притисне в някоя посока и ще я шаблонизира на свой ред. Затова ми трябва консултация със специалист да си каже дали това дете има дарба и дали си заслужава да се влагат сили и средства за развитието и. Не съм с болни амбиции, второ дете ми е и виждам разликата с първото.
stefmari р ще я потърся книгата, която ми препоръчваш.

# 28
  • Мнения: 6 206
Имам перфектните хора, но са в Пловдив.
Самата аз от изобразително изкуство нищо не разбирам и мнение не мога да дам.

# 29
  • На небето
  • Мнения: 5 530
Каспър, от София съм. Записах дъщеря ми на "Приложно изкуство" в детската градина, но резултата е направо отрицателен - тя започна да рисува заучени шаблонни форми "като на Елица" "като на Деси" и т.н. Започна да губи от виждането на нещата, защото преди рисуваше чудесно и виждаше правилно, рисуваше това, което вижда. Трябва да побързам преди да е загубила виждането си изцяло. В ръцете също е много сръчна и рисунките и от миналата година са много по-добри от таз годишните, защото сега копира деца, рисуващи по-лошо от нея.Книжки за рисуване има много, но аз не мога да преценя кое ще я притисне в някоя посока и ще я шаблонизира на свой ред. Затова ми трябва консултация със специалист да си каже дали това дете има дарба и дали си заслужава да се влагат сили и средства за развитието и. Не съм с болни амбиции, второ дете ми е и виждам разликата с първото.
stefmari р ще я потърся книгата, която ми препоръчваш.

Ако искаш и имаш време можеш сама да се занимаваш с нея. Като и поставяш различни предмети, които тя да пририсува. Можеш да я водиш на учител 1 седмично, който да я насочва и коригира, като се занимава с нея индивидуално. Понеже на тази възраст се влияят едно от друго и може да се получи това което пише в по горния постинг, да копира начина на рисуване на другите деца.

Общи условия

Активация на акаунт