Доходът и неговото значение в живота

  • 23 916
  • 726
  •   1
Отговори
# 270
  • София
  • Мнения: 18 347
Не е така. Ако разполагат с автомобили, можеш да си тръгнеш с нея и от салона.
Тестови автомобил може да вземеш и с голямо намаление.
Чакаш ако искаш да ти добавят екстри, докато базови модели се доставят за няколко седмици.
Но нека се върнем към типично женските теми и да оставим автомобилите на авто форумите.

# 271
  • Мнения: 3 919
Това е за вицовете, иди да пробваш да ти дадат веднага, дори най-базовия модел.
От 10 опита в различни магазини, ако намериш дори 1 кола ще е супер късмет.

# 272
  • София
  • Мнения: 4 668
Не мога да си представя да навъртам по 1000км на седмица. Колата се амортизирала, а човека?
Не знам какви пари биха компенсирали такова чудо. Това са 200км за делничен ден.
Половин ден зад волана, а ако е градско в трафик може и цял.
Всякакви рискове също се умножават за всеки километър. Включително и от чужда вина, лоша пътна обстановка, метеорологични условия и тн.
Аз и за 20к на месец не бих работил такава работа.

# 273
  • Мнения: 3 919

Иначе можеш и 0исто нова, но аутлет модел да си вземеш на 60% от цената.


Сега прочетох този бисер. Моля те, свери си часовника, тези неща са бяха преди 4-5 години.
В момента, масово хората си продават 3-4-5 годишни коли за почти идентични цени на които са ги купили като нови или с много малка загуба!
 Точно поради това, че цените на нови и стари се вдигнаха с много  и се чака с месеци.

Последна редакция: нд, 28 май 2023, 10:54 от Alexslav

# 274
  • France
  • Мнения: 15 892
Наистина не се заяждам, колите са една от малкото теми, в които нямам никакъв интерес. А и доколкото знам в този форум има и профи шофьори, нека да ме поправят ако греша, но обикновено фейслифтовете са на около 2 години за един модел, защото в дори и най-малкото въведение се влагат пари и е необходима промяна на поточната линия (която не е една или 2). Най-скъпоструващите промени са по мотора - там инвестициите във време и инженерна работа са колосални. И затова нови модели са на няколко години веднъж и рядко с нов мотор. И тези промени не попадат в един и същи ден, както е при ревютата с дрехи.
Този триместър ауди и бмв ще покажат 2 фейслифта на 2 модела, другият триместър концернът на фолксваген ще покаже 3 нововъведения при три серии на сеат, 1 фейслифт на модел на Шкода и за края на годината - нов хибрид. Следващите триместри крайслер и Пежо изваждат съответно 1 нов модел и 1 нова серия + 2 фейслифта на същесвуващи модели. Примерно казано.
Така че не виждам как ще е възможно всичко това да се окаже по едно и също време на едно и също място. Статистически е невъзможно. А една нова кола губи 20% от стойността си с излизането от гаража, около 30% първата година и до 60% втората. Като това зависи от км, модела, серията, екстрите.... Поправете ме ако греша.

В момента във Франция се чака от 6 до 12 месеца за френска марка. Може би немските производители са по-бързи.

# 275
  • София
  • Мнения: 18 347
Алекслав, нямам опит и наблюдения над пазара втора ръка. Само над този на нови автомобили. Като любител и клиент. Споделям личен опит.
Както казах, не желая да споря, но мога да те пратя поне в 3 магазина на прима виста, откъдето да си тръгнеш моментално с колата.
За 2023 г. нямам наблюдения като купувач.

И ок, съгласих се, че българинът масово изнемогва и само дебне как да си купи кола с добър външен вид, но на голяма отстъпка от заможен чужденец, който дори не иска да му вземе парите и направо му я подарява. Това ще да е причината да се осигурява на минимална и да кара модел от края на 2022 г.
Толкова по темата от мен.

# 276
  • Мнения: 17 116
Ти иди зимно време на кой да е от ски курортите, пък гледай автопарк Wink А официално хората със заплати над 10 000 били 20 000 човека... Как пък баш този ден всичките ще са в курорта на ски;-)
Дали са 10, 20 или 50хил имотните все тая. Масово населението пазарува в Лидъл и Кауфланд и се оплаква че са им скъпи.

# 277
  • Мнения: 3 919

Както казах, не желая да споря, но мога да те пратя поне в 3 магазина на прима виста, откъдето да си тръгнеш моментално с колата.
За 2023 г. нямам наблюдения като купувач.

Последно не желаеш да спориш, можеш да ме пратиш да си купя нова кола в магазин или  за 2023 не знаеш нищо?

Три коренно противоположни твърдения, та кое е вярното?


Ти иди зимно време на кой да е от ски курортите, пък гледай автопарк Wink А официално хората със заплати над 10 000 били 20 000 човека... Как пък баш този ден всичките ще са в курорта на ски;-)
Дали са 10, 20 или 50хил имотните все тая. Масово населението пазарува в Лидъл и Кауфланд и се оплаква че са им скъпи.

А от къде трябва да пазарува според теб? Не знам да имаме някакви луксозни вериги магазини, както е по света.

Ето поредния бисер, ама не е бисер, а жива истина и съм сигурен, че някой ще плати тези 33к лева за лятото което е 3 месеца у нас. Както се каза по-нагоре, това са дребни суми или джоб пара за семки.



Абсурдните в родината се виждат на всеки метър, не случайно и най-скъпото кафе еспресо се предлагаше в София години наред, само 60лв чашката! И не е било от маймуни, слонове или нещо екзотично, а кафе което се внасяше от Австрия и струва 8-10лв чашката  в Европа.
 Някой от вас да е чувал за тава цена където и да е по света?

Последна редакция: нд, 28 май 2023, 11:10 от Alexslav

# 278
  • Мнения: 936
Има много богати българи, колкото да ги е яд чужденците и те не се осигуряват на минималната работна заплата.
България не е това, която някои си спомнят отпреди 10-15 години.
Тези, които са на минимална+ плик са под средното ниво в БГ. Как иначе ще излезат тези официални статистики.
И жилища се купуват най-вече от тези с високи официални доходи, а се купуват доста, независимо от високите цени. За колите да не говорим- огромни списъци с чакащи за нови коли, при всички вносители на топ марки.
Много уважавам хора, които не претендират наляво и надясно с възможностите си, а иначе са от много богатите.

# 279
  • София
  • Мнения: 18 347
Лошото е, че мен (като редови гражданин) много ме е страх от ревящите колко са бедни, пък като ги погледнеш и се чудиш как е спестил от помощи за това по и около него. Но ако си кажа мнението за тях ще политизирам темата, а тя не е за това.

# 280
  • пустинята Гоби
  • Мнения: 8 534
В София е пълно със скъпи коли, чак не знам защо спорите като това е нещо, което се набива всекидневно на очи. И е вярно, че в панелните квартали не е рядкост да се видят коли, които струват колкото апартамент там.

# 281
  • Мнения: 23 981
До голяма степен това с колите и телефоните е въпрос и на културни особености. В държави като България, Албания, Грузия, Индия и пр. със сигурност можеш да сложиш един доста голям процент от хора, които притежават стоки, които обективно не могат да си ги позволят, и лишават себе си и семейството си от други важни пера, за да са с точно тази кола, чанта или телефон. Или пък живеят с родителите си, които им поемат всичко, и те използват заплатата си за джобни и купуване на вещи, надхвърлящи стандарта им. Тук не е рядкост пред магазина да спре някой с хубава кола и да си купи от магазина "Дерби" кола, кучешки салам с дъх на чесън и сирене имитиращ продукт.

П.П. Обаче аз не виждам как в днешно време може да се ползва смартфон 10 години. Може би, ако е някакъв скъп и качествен модел, но масовите смартфони на втората година започват да издават багажа, ако не и по-рано, появяват се проблеми с батерията, паметта и пр., и стигат до момент, в който ползването на телефона се превръща в мъчение. Говоря за някакво ежедневно ползване на телефона, естествено, че сигурно има и хора, които си използват телефона веднъж на 2-3 дни, ако някой ги търси, или трябва да се обадят някъде.  И го казвам като човек, който е карал по 10 години с телефон с копчета, и много мразя да свиквам с нов телефон и да се чудя прехвърлено ли е всичко и т.н., ама 3-4 години максимум им давам на телефоните.

# 282
  • France
  • Мнения: 15 892
И аз не виждам как. Най-използваният ми телефон беше един самсунг - 6 години. 2 ММ и после аз го доизносих още 4. Един път му е сменян екрана. Иначе бих. И смартфоните не ме вълнуват.

Има много богати българи, колкото да ги е яд чужденците и те не се осигуряват на минималната работна заплата.
България не е това, която някои си спомнят отпреди 10-15 години.
Дано, дано... Ще съм мн щастлива това да донесе бум на ражданията, бум на прираста и бум на цените на имотите. И в София, и в прованса. Директно ми влиза в личния интерес. "И само си викам дано" 🎵🎶

# 283
  • София
  • Мнения: 4 668
В София е пълно със скъпи коли, чак не знам защо спорите като това е нещо, което се набива всекидневно на очи. И е вярно, че в панелните квартали не е рядкост да се видят коли, които струват колкото апартамент там.
Аз имам приятели, които живеят по панелките от мързел. Вадят сигурно 20 бона на месец. Купуват си нови коли, крадат едната, веднага купуват друга нова. Но си търкат мозайката на 100 годишно ЕПК. Просто ги мързи да си купят и да се преместят другаде, дето би имало и гараж. Парите са им последния проблем.

Та има и този аспект. Колите се като фаст фууд. Поръчваш и сядаш. Не е като апартамент. Иска довършване, майстори. Е, има и довършени супер лукс, но явно тези хора ги устройва идеално панелката. Не са фенове на коли, колите им са среден клас, средна марка. Не парадират.

Телефонът ми е S8+. 6 годишен е, но работи перфектно и като бързина и като батерия. Изобщо нямам намерение скоро да го сменям. По-старият, note 3, 10 годишен, също се държи отлично.
Ползвам го доста, но не и вместо компютър, както много от младите хора.
Приключвам деня с над 50% батерия Simple Smile

Последна редакция: нд, 28 май 2023, 13:24 от Танграта

# 284
  • пустинята Гоби
  • Мнения: 8 534
Демек в панелните квартали е пълно с богаташи, които живеят там от мързел?

“Крадат едната” е вероятно грешка на коректора или?

Общи условия

Активация на акаунт