На море в Турция - тема 79

  • 73 515
  • 742
  •   1
Отговори
# 75
  • София
  • Мнения: 1 561
Валерко, точно за този ни казаха от хотела, но нарочно попитах, да не би да послъгват. Благодаря ти, утре смятаме да го посетим. Имаме координатите и ще го открием чрез навигацията. По пазари не ходим, никога не бих си причинила това "удоволствие".
Неприятно съм изненадана от цените на водните атракции - джетове, банани, парасейлинг. Между 60-80 евро на човек за мижавите 15 мин. Обещала съм на дъщеря ми парасейлинг и утре или в петък ще й направим кефа. 60 евро за 15 мин. като ще се качи с моя приятелка. 80 евро е самостоятелно.
Щом сте с кола, като че ли една идея по-добър е Новада оутлет
https://www.google.com/maps/place/Novada+Outlet+S%C3%B6ke/@37.75 … 2117,13.75z/data=!4m15!1m8!3m7!1s0x14be86d2ad80ec37:0x330796f2c071da8d!2z0JTQuNC00LjQvCwgRGlkaW0v0JDQudC00YrQvSwg0KLRg9GA0YbQuNGP!3b1!8m2!3d37.376094!4d27.264729!16zL20vMDloMmN0!3m5!1s0x14beba70b93d8185:0xd548ac03aa196ebe!8m2!3d37.767087!4d27.4259842!16s%2Fg%2F11g_csrhz?entry=ttu
На има-няма 25 км от Кушадасъ, посока Соке, Дидим, по-компактна е територията има оутлети на Найк и Адидас, в този в Кушадъсъ няма. Аз по харесвам Новадата, има и за папане, Макдоналдс също. Но общо взето на 90% се припокриват магазините, Котон, Уайкики и още куп знайни и незнайни марки.

# 76
  • Мнения: 179
Заслужава ли си посещението в тематичния парк на Легендите и голяма лудница ли! На сайта им за двама възрастни и две деца ми излиза 336 долара, което не е никак малко. По време на престоя ни имам рожден ден и ми си ще да заведа децата там! Та се чудя дали си заслужава? да не се окаже лудница, много чакане за атракционите и накрая на деня да си минал 3-4 неща за тия пари, което е лудост!
Някой ако има информация и може да сподели ще бъде чудесно!

# 77
  • Мнения: 685
Скрит текст:
Adventurer, дължи се в определени случаи. В други не. При технически проблем. Как ще го обяви авиокомпанията....всички знаем.

Грешите и за нещо друго. Към кого е насочена критиката ми. Възмутена съм от уж "професионална" медия, която пуска статия в стил подходящ за Блиц. Предвид количеството им платени статии=реклами имам съвсем резонни съмнения в идеята зад тази публикация.

Обезщетение може да се поиска от авиокомпанията директно.

Иначе аз лично също бих побесняла при такова забавяне. То да си затворен в летище за 7-8 часа си е мъка.


Компанията превозвач е доставчик на услуга на туроператораа, т.е. крайният клиент няма договорни отношения с превозвача и не може да предяви искане за обезщетения и въпросът ми е как е уреден този казус от превозвача, към туроператора - респ. от туроператора към клиента.


Adventurer, потребителят е прецизирал въпроса си и допуска, че е зададен неясно и/или неправилно.
Скрит текст:
Пример: Ако  в Договора с туроператоря няма клауза, която касае извънредно забавяне, но тур оператора има възможност да предяви иска към превозвача, клиентът е без никакви права. Това така ли е и ако е така, защо след като има отговоронт по договор от трета страна - в случая доставчика на транспортната услуга.

cardinal, при закъснение на полет над 3 часа независимо от това дали е редовен или чартърен или част от туристически пакет, за компенсация се обръщаш директно към авиокомпанията.

Отделно вече, заради голямото закъснението можеш да имаш претенции за компенсация към самия туроператор, но като връщане на част от цената на първата нощувка например.

И тук обръщам внимание на всички, че когато пътувате организирано и получите услуги, които не отговарят на договореното и рекламираното, независимо дали става въпрос за проблеми с транспорта, хотела, обслужването или храната можете да претендирате за обезщетение от туроператора/агенцията, като естествено е най-добре първо да се опитате да уредите спора доброволно, а след това вече, ако се налага и по съдебен ред…

Статията долу е за една таблица наречена Франкфуртска, която е много популярна и се прилага ориентировъчно не само в Германия, а всъщност е списък на най-често срещаните проблеми при изпълнение на договорите между туроператорите и клиентите, и съответната ориентировъчна компенсация (в проценти от общата сума), която може да се получи за тях на базата на установената дългогодишна съдебна практика в Германия.   

Geld zurück bei Reisemängeln: So viel kannst Du fordern
https://www.finanztip.de/frankfurter-tabelle/

# 78
  • Мнения: 506
Поствам линк за онези от вас които живо се интересуват от различните екскурзионни турове в различните курорти. На началната страница на сайта попълваш името на хотела и след това ти излизат различните програми, с подробно описание за всяка, цената и, продължителността и нагледен снимков и видео материал!
За мен беше доста полезно, че няколко дни вече ровя в нета и търся инфо, ама все едни откъслечни неща! Вярно туровете не са евтини, но пък изглеждат завладяващи! До юли ще му мисля какво да избера!
Ето и линк:
https://www.seasonstravel.com.tr/

Много интересно и полезно Simple Smile

Благодаря

# 79
  • Beyond the stars
  • Мнения: 9 085
Горивната такса, която платихме беше 27 евро на човек двупосочно.

Не разбрах с автобус или със самолет сте пътували? В нашия договор горивото е калкулирано на 2.50 лв., чудя се дали ще ни изненадат с такса...

Има ли опция за горивни такси с автобус?
Мислех, че се отнася за самолет само. За самолет ставаше въпрос при нас.

# 80
  • Beyond the Frontiers
  • Мнения: 5 477
Франкфуртската таблица е чудесна, но никога не се е прилага в България. И няма законодателство, по което да се приложи.

Разбира се всеки има опция да си търси правата по съдебен, частен път.

Последна редакция: ср, 07 юни 2023, 19:27 от Galactic Voyager

# 81
  • Мнения: 404
Selectum family comfort Side дали отвори? Има ли някой който е там или му предстои?

# 82
  • Мнения: 685
Скрит текст:
Adventurer, дължи се в определени случаи. В други не. При технически проблем. Как ще го обяви авиокомпанията....всички знаем.

Грешите и за нещо друго. Към кого е насочена критиката ми. Възмутена съм от уж "професионална" медия, която пуска статия в стил подходящ за Блиц. Предвид количеството им платени статии=реклами имам съвсем резонни съмнения в идеята зад тази публикация.

Обезщетение може да се поиска от авиокомпанията директно.

Иначе аз лично също бих побесняла при такова забавяне. То да си затворен в летище за 7-8 часа си е мъка.


Компанията превозвач е доставчик на услуга на туроператораа, т.е. крайният клиент няма договорни отношения с превозвача и не може да предяви искане за обезщетения и въпросът ми е как е уреден този казус от превозвача, към туроператора - респ. от туроператора към клиента.


Adventurer, потребителят е прецизирал въпроса си и допуска, че е зададен неясно и/или неправилно.
Скрит текст:
Пример: Ако  в Договора с туроператоря няма клауза, която касае извънредно забавяне, но тур оператора има възможност да предяви иска към превозвача, клиентът е без никакви права. Това така ли е и ако е така, защо след като има отговоронт по договор от трета страна - в случая доставчика на транспортната услуга.
cardinal, при закъснение на полет над 3 часа независимо от това дали е редовен или чартърен или част от туристически пакет, за компенсация се обръщаш директно към авиокомпанията.

Скрит текст:
Отделно вече, заради голямото закъснението можеш да имаш претенции за компенсация към самия туроператор, но като връщане на част от цената на първата нощувка например.

И тук обръщам внимание на всички, че когато пътувате организирано и получите услуги, които не отговарят на договореното и рекламираното, независимо дали става въпрос за проблеми с транспорта, хотела, обслужването или храната можете да претендирате за обезщетение от туроператора/агенцията, като естествено е най-добре първо да се опитате да уредите спора доброволно, а след това вече, ако се налага и по съдебен ред…

Статията долу е за една таблица наречена Франкфуртска, която е много популярна и се прилага ориентировъчно не само в Германия, а всъщност е списък на най-често срещаните проблеми при изпълнение на договорите между туроператорите и клиентите, и съответната ориентировъчна компенсация (в проценти от общата сума), която може да се получи за тях на базата на установената дългогодишна съдебна практика в Германия.   

Geld zurück bei Reisemängeln: So viel kannst Du fordern
https://www.finanztip.de/frankfurter-tabelle/

Да си прецизирам и аз отговора, защото и у нас има съдебна практика по всякакви въпроси и решенията са публично достъпни.

Това е гражданско дело от ноември миналата година, случаят е следният: клиент си купува "билет" за чартър от туроператор, който впоследствие излита с голямо закъснение, за което се дължи обезщетение от авиокомпанията по Европейския регламент 261/2004, което той изисква от нея, но така и не получа и се стига дело. По време на делото авиокомпанията се опитва по всякакъв начин да прехвърли отговорността към туроператора, което естествено е отхвърлено от съда, който постановява изплащане на претендираното обезщетение с лихвите, както и разноските по делото. Произнасянето на тази инстанция е отнело около 5 месеца.

По принцип, обезщетенията за закъснели/анулирани полета са големи, дължат се директно от авиокомпаниите и естествено те правят всичко възможно да не ги изплащат, включително всякакви опити за прехвърляне на отговорността, обезсърчаване и размотаване на клиентите и комуникацията е много мудна и досадна...

В горното дело става въпрос за българска чартърна компания, което улеснява нещата с воденето на дело, но във вашия полет до Анталия е трябвало да пътувате с турска, а те по принцип не са много комуникативни, а това че са регистрирани извън ЕС е отделно затруднение. Именно по тези причини казах в предишен пост, че ако директната комуникация с тях не даде никакъв резултат си има достатъчно юридически посредници, които са натрупали достатъчно опит и знаят кога и как да действат и дали си струва да се водят дела.

Толкова по този случай, все пак да разнообразим малко разговорите за магистрали, бензин, такси и глоби, като е добре, че това разнообразяване се налага сравнително рядко.

# 83
  • Мнения: 86
Здравейте!Нашата почивка почти дойде.Летим за Анталия в събота и се включвам с един въпрос.Като кацнем на летището преди трансфера до Сиде ще има ли от къде да си купим техни цигари или да си носим от тук?И интересно...около хотелите дали има магазинчета за цигари...

# 84
  • Beyond the stars
  • Мнения: 9 085
Здравейте!Нашата почивка почти дойде.Летим за Анталия в събота и се включвам с един въпрос.Като кацнем на летището преди трансфера до Сиде ще има ли от къде да си купим техни цигари или да си носим от тук?И интересно...около хотелите дали има магазинчета за цигари...

По-скоро не, но на място в курорта със сигурност ще има. В магазинчето в самия хотел имаше при нас. Аз си нося, защото паля много рядко и много слаби цигари.

# 85
  • Пловдив
  • Мнения: 1 022
На безмитна на летището в Анталия миналата година видях, че има цигари, но какви и на кави цени не мога да кажа...В близост до хотелите обикновено има магзинчета и продават цигари.
Аз пробвах показания по-горе сайт за екскурзии, но той май е само за Анталия...или аз нещо недовиждам.
Може ли да препоръчате интересни места за разходка около Кушадасъ? Хотел Корумар,ако има значение. с личен автомобил ще сме. Някакви пазари, молове в близост също бих посетила Simple Smile

# 86
  • София
  • Мнения: 23 746
Seengirl, ние днес бяхме в мол AVM в Кушадасъ и напазарувах стабилно дрехи и козметика. Разкошни тениски по 10 лв, всеки от нас си взе по 7-8 броя. Рокли купувах, подаръци... Взех си 7 шампоана и още толкова балсами. Само в Мигрос нямаше големи разфасовки течен прах за пране и зехтин, така че ще купуваме навръщане от Одрин. Като цяло не мога изобщо да се оплача.

В Отуим пристигнаха цели автобуси българи, приличат ми на абитуриенти и не са добре нещата. От бара се лее Сашо Роман и Софи Маринова. Без думи съм.

# 87
  • Бг-мама
  • Мнения: 2 329
Едно бързо включване от много слънчево Сиде. Температура вчера и днес над 30 градуса. Хотела ни е ТМЛ Jakaranda. Понеже ни е първа ваканция в Турция и сме много очаровани. Хотела е изключително чист и озеленен със много подържани части , любезен и отзивчив персонал. Храната в доста разнообразна и много вкусно приготвена. Ако мога да съм полезна с нещо питайте. Ще се допълня, че забравих. Вземете си репелент, че излизат комари , а в хотела в магазина цената му е дебела.

# 88
  • Мнения: 1 692
На главния път до Айвалък има фабрика за зехтин, тук. Който минава там, може да я види. Не знам как са вече цените, но поне за почивка и тоалетна може. Simple Smile Зехтинът беше хубав.
В град Ezine пък има магазини за сирена на главния път. Някои неща е хубаво да се купят преди Одрин, защото ми се струва, че много вдигат цените там заради българите, докато навътре в страната (не по туристически места) е по-евтино.

# 89
  • На изток от Рая
  • Мнения: 1 402
Здравейте!

Не успях да намеря отзиви за хотелите в Алания - Club hotel Anjelik и Kemal bay hotel. Има различни мнения - от хубави до много лоши. Някой може ли да сподели отзиви?

Общи условия

Активация на акаунт