СЕДМИ КЛАС - часът на истината - ИЗПИТНА ТЕМА (12.06 - 18.06)

  • 138 153
  • 1 587
  •   1
Отговори
# 720
  • Мнения: 9 050
Ако има грешна задача, кой ще е виновен родителите или съставителите?

Tи пък Simple Smile в  тази структура виновани няма. Единствените които го отнасят са децата.

# 721
  • Sofia
  • Мнения: 4 835
Е, ако има грешна дазача, ще е грешна за всички. Все едно я няма, аз не виждам драма.
Има ли училища, в които масово не се ходи в последната седмица? Моя приятелка, чието дете учи в едно обикновено квартално училище, ми каза, че се чуди как да извинява отсъствия тези дни, от децата се очаква а да ходят по всичко всеки ден и даже си оформят оценки. При нас почти никой не ходи, часове няма, само някои се събират по мат и по бел, нито отсътствия се пишат, нито се чакат извинителни бележки. Та приятелката ми се чуди как е възможно това и как го допуска директор. Тя самата също работи в училище и й се струва абсурдно.

Последна редакция: чт, 15 юни 2023, 13:20 от desive78

# 722
  • София
  • Мнения: 20 052
Фенси, аз най-малко съм защитник на МОН и идиотизмите му, но пък безброй пъти грешки в задачите е нямало.. Имаше  грешно назован според ъглите триъгълник в една от годините, беше зададен в условието като остроъгълен, а  се оказваше тъпоъгълен. Въпросът е принципен и трябва да се внимава , да, условията да са прецизни/проверени, но тази неточност конкретно не пречеше на децата.. Те дори в 7 клас не разполагат с нужния инструментариум да  докажат, че триъгълникът е тъпоъгълен..Аз лично за друга грешка в момента не се сещам.

# 723
  • София
  • Мнения: 3 813
Моето си ходи на училище. Направи си устата да не ходи. Казах му, че фалшиви медицински няма да вадя, а личните дни ни трябват за края на годината.

# 724
  • Мнения: 5 466
Конкретната задача цели да установи именно дали децата успяват да четат и правят изводи първо от въпроса, а после и от двата текста. Да анализират и да правят причинно-следствени връзки.

И едни бивни доказват, че не могат да четат и да анализират, при все, че всичко останало им е написано правилно ( дори и този въпрос с допълнението). Хайде стига. Да им вземат там 1 т. , 2  т. ли и да мирясваме, че вече и на мен ми идва в повече, за децата не знам.

Последна редакция: чт, 15 юни 2023, 13:27 от Radina

# 725
  • Мнения: 3 532
Очаквам НВО да се взема основно в посока +. С делегираните бюджети никое училище няма интерес да слиза надолу в статистиките за успеваемост. Добро, лошо, случайни събития, НВО-то си е относително обективна форма на оценяване, предвид предимно субективните балообразуващи в различни училища.
Не е за радост това и е част от бъговете. То не е в този момент да уместно да го кажа, когато още се събират точки, ама като дойде време за класиранията и всички гледат колко има преди тях в класацията ще е актуално.

Дете със 75 т. и 5 в дипломата, към която то няма претенции. Наглед съвпадат резултатите и всичко е ОК.
Сега това дете го "дърпат" в класацията всички от 69,75 до 75, които от благосклонна учителка са получили  не съвсем заслужена 6. А то дори е изкарало по-висок резултат на НВО от тях. И не всички изпреварили го ги е болял корема и затова нямат 90+.
То и няма рязка граница докъде е 6, докъде е 5 и т.н.. Ама и тези със 6 като се замислите, дали всички на 5,5 точки преди вас (разликата между 5 и 6 в дипломата за догонване на НВО) са със заслужени 6 и дали не е трябвало да сте преди тях, а не сте.
Справедливото не е в по-високи оценки за всички.

# 726
  • Мнения: 928
Понеже още дъвчем бивните Kissing Heart, аз така и не разбрах - на ученик, който е посочил верените отговори според ключа (ръст и тегло) + бивни или др., как се оценява? Ще му дадат 4 т., ще му дадат 0 т., или ще му отнемат някакви точки от максималните 4?

# 727
  • Мнения: 463
Да, точно това е четенето с разбиране, което някои родители не разбраха. И направиха извода от една сгрешена задача, че част от децата не могат да "четат с разбиране" колкото техните!И на мен ми интересно при отговор "ръст и тегло, и обърнати бивни" - колко точки трябва да се вземат и колко да се дадат?
Always_in_love явно сме писали по едно и също време.

# 728
  • София
  • Мнения: 7 155
Както май писах, известиха ни в Школо, че директорката не одобрявала дни по "семейни причини" преди и СЛЕД изпитите. За малко да увиснем, нашият се поразболя нещо и му взех мед.бележка, но изключително глупаво да не разрешават отсъствия следващата седмица, когато повечето ще са на зелено училище.
Не знам колко присъстват тази седмица и какво правят в часовете, но отсъствия си се пишат.

# 729
  • Мнения: 9 515
Освен да питаме арменскяи поп за точкуването Rolling Eyes
Моето дете си вади с минусче всичките 4, ще видим накрая как ще е, освен да ходя да гледам работата Thinking
Сутринта ми каза за удивителната "Не съм я сложила, разбира се!", Ама това, че името на стихотворението го пише със все удивителната няколко въпроса по-напред... не коментирах. Кому е нужен този стрес? На нея в никакъв случай не ѝ трябва, аз ще си го смеля и преживея, не коментирам нищо повече пред нея Hands V

Вчера в клас са били по 5-6 деца от клас, по толкова са били и на НВО език... Другите са си били вкъщи. Тези на НВО уж бяха "освеободени" от часовете, но си им стоят неизвинени отсъствия за деня. Ако не ги извини класната "служебно", ще трябва да говоря с директорката какво точно се очаква от родителите в този случай.

# 730
  • Мнения: 3 453
Коментирали сте,  че е нужно изпитът да покрива училищното ниво. Съгласна съм, но самото то не е еднакво за всички, защото нивото в различните класове не е едно и също. С други думи - добър учител по математика може да не стигне изобщо до обясняване на задачи от втори модул в клас, с ниво, което едва покрива първи модул. Естествено е госпожата да се фокусира върху мнозинството,  за да избутат първи модул. В класа на детето втори модули се решават единствено в т.нар занимания по интереси /кръжок/, при частни учители и у дома.
Госпожата в училище е страхотна, обаче ги пое в 7 клас. Наследи батаците,  сътворени от предната учителка, но ситуацията е вече неспасяема и за надграждане изобщо не може да става дума. Който се усетил в 5кл, усетил.  Другите се надяват на първи модул. Дотук с "еднаквото" училищно ниво.

# 731
  • Мнения: 6 382
Ами няма кой да ти отговори, защото още няма критериите за оценяване. А и не мисля, че ще излязат официално.

И да, ако в условието е подчертано за ДВЕ особености, а детето е посочило и трета грешна, за мен лично не би следвало да се дават пълни точки на конкретния въпрос. Ако беше зададен, като "посочете поне две"... е друго.
Не е справедливо деца сетили се за точното задание и деца, които не са се сетили да имат еднакви точки. Разбирам, че това не ви харесва особено, но това е реалността. В ключа са посочени САМО две особености, точно както е и поставена задачата. Всяко следващо трето грешно не отговаря на условията на задачата. И показва липса на четене с разбиране:

Ама защо не приемете, че това е задача за четене с разбиране. Задачата е много ясно зададена, без грам подвеждане:
1. ДВЕ особености;
2. според ТЕКСТА го отличават от слона;
3. за които  В ТАБЛИЦАТА ИМА ДАННИ.
Двете особености трябва да отговарят на точка 2 и точка 3 ЕДНОВРЕМЕННО.


Никъде в задачата не фигурира изискването да сравняват и картинка.


Русалка, в даденият от теб пример все пак условието е неточно. Но в случая с мамута не е така. Условието е пределно ясно и няма нищо, което да подвежда.

Последна редакция: чт, 15 юни 2023, 13:41 от Fancy

# 732
  • София
  • Мнения: 20 052
Аз за  НВО по БЕЛ не споря въобще Simple Smile, нито съм коментирала каквото и да е във връзка с него, визирах само изречението ти по повод утрешното НВО по мат  - да се молим да няма грешки както  безброй пъти досега. Че са за критика по n  на брой други параграфи МОН-човци е факт, но нека не им приписваме И грешни задачи, с което да вземем, не дай си боже, да предизвикаме съдбата и да допуснат такива...

Последна редакция: чт, 15 юни 2023, 13:46 от пенсионирана русалка

# 733
  • Мнения: 463
Ето ти ги и "локумите", за които говорим. Ако верните ДВЕ особености присъстват в отговора, какво правим?
И от един сгрешен отговор, следва липса на четене с разбиране?

# 734
  • Мнения: 1 222
А дали е равно на нула точки за дете  посочило разликите + бивни и за дете , което нищо не е отговорило или съвсем друг отговор? Нали разбирате, че колкото и да ви се иска точки ще вземат децата, поне 3 или 3.5, защото все пак са посочили разликите. 
Няма как да им се отнемат всичките точки и да ги изравнят с “знанията “ на Минчо от Горно Нанадолнище, който грам нищо не е написал там.

Общи условия

Активация на акаунт