СЕДМИ КЛАС - часът на истината - ИЗПИТНА ТЕМА (12.06 - 18.06)

  • 137 505
  • 1 587
  •   1
Отговори
# 1 440
  • Мнения: 1 932
Само едно нещо ще кажа. Ако искате може да не ми вярвате или да смятате само своето мнение за единствено меродавно. Преди точно пет г. и аз се тресях за едно от най-елитните и велики училища. Е, то още е с подобна слава, естествено базираща се само и единствено на реклама. Не на знания, които да е предало на големия ми син. Та това училище, преди 20 г. и аз завърших. Мога да сравня нещата не от кухнята, а в повече. Така или иначе една единствена е истината. Списъкът с елити всяка год. еднакъв плюс минус нещо си се движи и не покрива желаещи заради едно нещо и то е реклама и изкуствено завишен бал. От ден първи в осми клас, рязко научаваш, че покритието, което те дават се различава от очакванията. Нито искам да наложа мнение, нито да предизвикам н броя овиквания.
За мен критерии са първо място като локация, като удобство, второ реноме дотам, че да не прекарват часовете си на фонтаните на НДК примерно, и не накрая база! Нагледах се на западнали такива.
И от тук желана специалност/паралелка, бал и тн.
Да се върна на училището, което завършва в момента големия ми син. Е,очаквах доста в повече, дори бях сигурна, че могат доста повече. Но се разочаровах.

# 1 441
  • Мнения: 935
Страхотна идея- НВО ЗА УЧИТЕЛИТЕ до 7-ми клас по БЕЛ и МАТ !!! Страхотно, трябва да пишем на МОН!
Какви нещица ще цъфнат, леле...., а и директорчетата с тяхната подкрепа на некъдърниците!

# 1 442
  • София
  • Мнения: 19 912
Един може да го решава за 45 минути, друг за 2 часа. Това не прави вторият по-малко знаещ от първия и точка. Математиката не е тест за скорост, освен ако не отсяваме математици за състезателен отбор, което очевидно не е целта на НВО.

Това няма как да е приемливо като довод. Един за 45 мин, друг за 2 часа, трети за 3, а на четвърти и 24 часа да му дадат, може би пак няма да ги осмисли. Simple Smile Добрите тестове по света, тук нямам идея дали се прилага това, се пускат след пробация. Ако учител е в състояние да се справи за време,  доста по-малко от заложеното,  то тестът е добре съобразен времево с възможностите на учениците. Говорим за тест изцяло върху учебния материал, без съществени клопки, точно каквато е първата част от НВО. Да, има деца, които имат знанията  и не се вместват във времето, но това може  да се тренира по ред начини:
1. ходене на пробни с цел  изграждане на тактика/верен подход при решаването. Примерно запецвам на зад.5, не стоя на нея, мъдрейки  неуспешно 10 мин. решението й, а  продължавам напред. Ако остане време, връщам се на нея. Ако не,  заграждам дори на тото в последния момент, вероятността да нацеля е 25%.
2. овладяване на немалкото ОЗ, с помощта на които доста задачи се решават в първата част в пъти по-бързо
3. отърваване в първата част от иначе трудно изградения навик за  детайлно разписване във втората част, тоест директна, бърза работа върху чертежа с минимум писане
4. решаване на много пробни вкъщи, и първа, и втора част, ама  за време, не просто за упражнение..
5.др.

# 1 443
  • Мнения: 815
Janakrasiможе ли да попитам кое е училището, може и на лични.
valdне съм особено съгласна с това, че едно спокойно дете без знания, би се представило по-добре от дете, което е математик, но се е поддало на стреса.
Мога да дам пример със себе си - колкото и да съм спокойна и колкто време да ми дадат да решавам НВОто по мат. за седми клас - вярвайте ми - няма да мога да реша нито една от задачите. Ако ще да ги гледам цяла седмица в пълна нирвана!
От друга страна смятам, че бързина се тренира с повече решаване на задачи. Детето ми миналата година имаше точно такъв проблем и положихме усилията си в тази насока.
За стресът съм напълно съгласна, че има много притеснителни деца, но това не виждам как би им помогнало, дори да имат повече време за полагане на изпита. Блокираш ли от стрес - времето едва ли ще ти даде по-голямо спокойствие.

# 1 444
  • София
  • Мнения: 41
Само ви четях досега. Имам питане: Детето е доказало четири еднакви страни, но думичка няма за успоредност и взаимно разполовяващи се и перпендикулярни диагонали. Чета обаче в нета теорема, че четириъгълник с 4 равни страни е ромб. Дали е вярно? Теорема е, ама дали е в учебника за 7ми клас?

# 1 445
  • Мнения: 672
герани, ама те нещата са цъфнали и без НВО са от ясни, по-ясни , НО няма алтернатива - хайде уволнете тези и кои ще назначите ?!? къде са желаещите да станат учители ?!? Вие ще станете ли /риторичен въпрос/ Wink

# 1 446
  • Мнения: 6 327


С последните два реда съм напълно съгласна, с останалото - не. Убедена съм, че има талантливи математици, които не могат да работят бързо под стрес. И точно този формат изключително много ги ощетява, за сметка на, да кажем деца с по-средни умения, но умеещи да контролират стреса. Колкото и да си подготвен, понякога може да блокираш под стреса от кратко време и това да даде предимство на деца, на които единственото им предимство пред теб не са знанията им, а това, че са по-спокойни, например. Затова за мен тази форма изобщо не е обективна за ниво на подготовка

НВО е направено да оценява болшинството от децата. Всеки, който счете, че има проблем с нещо от него, следва да се упражнява в проблемните части. Светът не е справедлив, и не може да очаквате, че НВО ще се конструира за всеки поотделно според личните му особености и предпочитания.

Всяка форма на изпит е и форма на стрес. От тази гледна точка, каквото и да ви предложат, винаги тези, които остават спокойни и събрани, имат предимство. Независимо дали е НВО от два часа и 30 мин. или олимпиада с 4 часа.

# 1 447
  • Мнения: 461
Janakrasiможе ли да попитам кое е училището, може и на лични.
valdне съм особено съгласна с това, че едно спокойно дете без знания, би се представило по-добре от дете, което е математик, но се е поддало на стреса.
Мога да дам пример със себе си - колкото и да съм спокойна и колкто време да ми дадат да решавам НВОто по мат. за седми клас - вярвайте ми - няма да мога да реша нито една от задачите. Ако ще да ги гледам цяла седмица в пълна нирвана!
От друга страна смятам, че бързина се тренира с повече решаване на задачи. Детето ми миналата година имаше точно такъв проблем и положихме усилията си в тази насока.
За стресът съм напълно съгласна, че има много притеснителни деца, но това не виждам как би им помогнало, дори да имат повече време за полагане на изпита. Блокираш ли от стрес - времето едва ли ще ти даде по-голямо спокойствие.

Това е в подкрепа на моята теза. При изпит с отворени отговори ще се избегне шансът игра на тото 1 от 4, ще се избегне рискът на грешка от сорта 6-3=2, или нещо подобно беше цитирано вчера. Ще се избегне, нанесох отговорите на 19 на реда за 20 и ги задрасках и купища други недомислици. Накзаваме децата заради невнимание, не за незнание. Нали изпитът е за знания, не за внимание. Ето защо, продължавам да твърдя, че задачите от втори модул с градация на търсените знания в отделните подточки е в пъти по-добрия вариант

# 1 448
  • Мнения: 138


Не ми се водят безсмислени спорове с Вас. Казах си мнението и приключвам. Един може да го решава за 45 минути, друг за 2 часа. Това не прави вторият по-малко знаещ от първия и точка. Математиката не е тест за скорост, освен ако не отсяваме математици за състезателен отбор, което очевидно не е целта на НВО

Аз не споря, а казвам, че времето за първи модул е напълно достатъчно, защото задачите са елементарни. Технически грешки има и се дължат на малко решавани задачи, стрес и т.н. Все неща, които могат да се отработят в клас с адекватен учител. Грешки от незнание също има, и там причините също следва да се търсят в преподаването.
На олимпиада имате 4 часа с далеч по-сериозни задачи. Нашето НВО се доближава до друг тип изпити, които целят да обхванат по ниско ниво на знания с повече, като обем задачи. Никой не е казал, че трябва да се решат всички. Но това за 100 т. е истерията в София и се дължи на малко на брой добри гимназии на фона на броя ученици.
Повече добри учители с повече добри училища и няма да я има тази истерия в 7 клас.
Извинявайте, че се намесвам в спора, но не смятам , че задачите на първи модул са елементарни.  Времето трябва да е повече, за да имат шансове и децата, които знаят, но не са толкова бързи, притеснението ги обърква и мисълта им не тече сякаш са роботи. Времето за втория модул, според мен е достатъчно.   Майка съм на дете, което влезе в езиковата гимназия, която искаше, но не е ходила от 4- ти клас на уроци, нито й се отдава толкова математиката. Първи модул й е бил по- труден, точно защото се е притеснявала
че времето няма да й стигне.

# 1 449
  • Мнения: 6 327
Как точно ще се избегне 6-3=2? И сега втори модул е с отворени отговори, както и 3 задачи от първи. Останалите 17 задачи са елементарни и не се нуждаят от пълно разписване. От 1 клас са научени да се справят с тестови варианти на изпити и контролни. Аз лично не разбирам какво толкова сложно виждате в цялата тази работа.

# 1 450
  • София
  • Мнения: 19 912
За сравнение само ще кажа, че до някакъв момент, ще излъжа до коя година, първият модул/част на НВО не беше 20, а 25 задачи. Пак за 1 час. Отделно понеже става дума за старата програма, в изпита се включваха допълнително и  параметрични уравнения, и параметрични неравенства ( и двете с разглеждане на случаи), и трапец.

# 1 451
  • София
  • Мнения: 16 184
Как точно ще се избегне 6-3=2?
При моя младеж никак не може да се избегне. Joy

# 1 452
  • Мнения: 4 551
Да, изключени са параметричните уравнения, построителните задачи, задачи с допълнителни построения нямаше тази година. За съжаление в 7 клас на това НВО лъсват неща, които още в 1 клас не са изчистени, но децата не са виновни. До 4 клас ги обгрижват, пробутват ги на учителите от 5 клас. След това 5-7 е ужас в повечтео училища и е налице резултатът.

# 1 453
  • Мнения: 9 486
Моето дете е от мнооооого бавните.
Но е имала време да си напише в колонка на тестовата бланка "въпрос - отговор" проверявайки се и в момента в който са им казали "5минути" тя вече е пренасяла...
Втори модул в написала чернова (маркирала доказателство) и преписала... Излязла 5 мин преди края.
Този и тренинг не дойде от много пробни, а от много домашни. Моето дете не може и да си представи, че може да иде на училище без изцяло решено домашно и ако иска да иде на танци, ако иска да гледа филм, ако иска да се разхожда, от трябва тя сама да си сложи граница на времето. Ревала ми е, че не е готова преди танци, дописва по нощИте, след третия път се научи да се концентрира и да работи за време Hands V

# 1 454
  • Мнения: 935
Това пък е другото, съгласна съм с peneva_a. Ако родителите остават децата си до 6-ти клас да си правят каквото си искат и не упражняват някакъв елементарен контрол за ученето, ще е трудно само в 7-ми клас да се настрои на повече учене. Много малко деца имат хъс за учене и знам, че вината не е само в учителите.
Признавам си, че аз  бях от доверяващите се родители, докато не присъствах на един-два урока на дистанционното и не слушах как преподаваха учителите на деца в 6-ти клас! Нашата мотивация с детето е да се махне от това училище!

Общи условия

Активация на акаунт