ДЕСЕТИ клас 2022/2023 - В очакване на ваканцията!

  • 46 886
  • 762
  •   1
Отговори
# 585
  • Мнения: X
Санчо, в интерес на истината започвах да пиша няколко пъти в шестокласната и после просто затварях прозореца без да довърша. Мисля, че вече споделях. Напоследък, особено след излизането на резултатите от ДЗИ, колкото повече чета, толкова по-малко ми се пише. Не говоря само за форума. Лично аз не виждам нищо оптимистично в цялото това бързане за голям брой промени в изключително кратък срок.

# 586
  • София
  • Мнения: 3 307
Аха, значи, ако не се запиша за вишу с моя си набор, не би следвало да го правя след 3 години например?! Що? Щото оценката ми нямало да бъде съпоставима по трудност или по нещо друго си със съответния набор  кандидатстващи?! Или може би защото някой, някъде се тревожи, че ще объркам плановете на отрочето му. Да бе да, как ли не ще се съобразявам с това. Да ви питам само нещо - колко от вас вярват в някакви реални, адекватни промени в образованието в България? Всяко чудо е за 3 дни. От утре отиват на морето и край. Под жаркото слънце ще забравят реалните проблеми и тяхното адекватно решаване.

# 587
  • Мнения: 5 464
Хелене, днес на морето не е жарко, а много приятно и дори има тънък ветрец за разхлаждане..
Сипах си от обяд..ваканция е, имаме гости с други двама десетокласници и се кефя колко са различни децата и какви мечъи има всяко...

# 588
  • София
  • Мнения: 16 209
Дидева, и аз така мисля за множеството промени. Единствено за втори дати за НВО и ДЗИ съм "за". Идеята за връщане на два модула на НВО, като вторият е само за кандидатстване, е безумна. При сега действащия образователен модел, това разделяне ще е абсолютно изкуствено, без практическо приложение и ще е единствено за обслужване на целите на МОН да отчитат формално по-високи средни резултати само на база първи модул. За промените в учебните програми, аз не съм капацитет по математика, но доколкото разбирам от по-вещи, преместването на еднаквости в равнина в РП е откровена глупост.

# 589
  • София
  • Мнения: 3 809
Еднаквостите в равнината в 8 клас ли се учеха? Ако е това, което си мисля, синковец въобще не стигнаха до тях...

# 590
  • Мнения: 7 674
На мен не ми допада идеята за едно-единствено явяване и то в рамките на годината. Представях си промяната като мон да бъде изпитен център, както е за сат примерно, но за всяка дисциплина. Решаваш днес да кандидатстваш история, искат ти дзи история, плащаш на мон за изпита, явяваш се на съответната сесия и си имаш документ за резултат. Догодина или след 5 години решаваш, че химията е твоето, плащаш си, явяваш се и имаш нов резултат, с който може да кандидатстваш било то в бг или чужбина. Хем и пари ще влезнат в държавата, хем ще има единен изпит, хем ще съм спокоен, че винаги мога да се явя на изпит, а не да запиша 2 матури по избор за всеки случай в изпитната сесия, когато ходя на дзи бел и дзи2.

За инж. в бг е най-лесно кандидатстването (уви). Приемат всички. И аз не бих се кахъряла какво дзи ще има и колко поправки ще може ако детето ми искаше инж в уасг примерно.

Еднаквостите в равнината в 8 клас ли се учеха? Ако е това, което си мисля, синковец въобще не стигнаха до тях...
Е как в 8ми? В 7ми. Ако говорим за признаци на еднаквост на триъгълници. Въобще не съм отваряла предложението, не ме касае промяна до 10 клас и не задълбавам.

# 591
  • София
  • Мнения: 3 809
Ако признаците за еднаквост са преместили от ООП в РП, това е велика глупост.

# 592
  • София
  • Мнения: 16 209
Четох тук във форума, че ако не учат признаците на еднаквост, после няма да могат да разберат стереометрията.

# 593
  • Мнения: X
8. клас
1. В частта от учебната програма „Очаквани резултати в края на класа“ в колона „Знания, умения и отношения“ се правят следните промени: Срещу Области на компетентности „Функции. Измерване“ от колона „Знания, умения и отношение“ отпадат очакваните резултати „Знае еднаквостите в равнината (осева симетрия, ротация, централна симетрия и транслация) и техните свойства.“ и „Намира образ на точка, отсечка, окръжност и познати геометрични фигури при еднаквост“.
2. В частта от учебната програма „Учебно съдържание“ се правят следните промени: отпада ред 9. „Еднаквости в равнината“ със съответното съдържание в колони „Компетентности като очаквани резултати“ и „Нови понятия“.


Моите впечатления са, че в училища ( паралелки), които не са с математическа насоченост ( особено в професионални паралелки), често се случва това, за което пише green_dawn. Разделът просто се пропуска.

# 594
  • София
  • Мнения: 3 809
Благодаря, Дидева. Правилно съм се ориентирала.

# 595
  • София
  • Мнения: 16 209
Сега погледнах в Школо. В Испанската са учили еднаквостите в 10 учебни часа и после и контролно са имали върху тях /+ още 4 часа в РП/.

# 596
  • София
  • Мнения: 7 670
За учебните програми по никакъв начин не мога да се изкажа. Не разбирам от това.
Лично мене винаги ужасно са ме дразнели само тези по история и литература. Проява на някакво страшно провинциално мислене е сто пъти да се учи бг история и бг литература като паралелно се препуска през световната нова история, а фундаментални световни литературни произведения остават неизвестни за учениците.
Но това си е мое субективно мнение. 😁

Последна редакция: нд, 30 юли 2023, 15:45 от Red

# 597
  • Мнения: 3 483
На мен не ми допада идеята за едно-единствено явяване и то в рамките на годината. Представях си промяната като мон да бъде изпитен център, както е за сат примерно, но за всяка дисциплина. Решаваш днес да кандидатстваш история, искат ти дзи история, плащаш на мон за изпита, явяваш се на съответната сесия и си имаш документ за резултат. Догодина или след 5 години решаваш, че химията е твоето, плащаш си, явяваш се и имаш нов резултат, с който може да кандидатстваш било то в бг или чужбина. Хем и пари ще влезнат в държавата, хем ще има единен изпит, хем ще съм спокоен, че винаги мога да се явя на изпит, а не да запиша 2 матури по избор за всеки случай в изпитната сесия, когато ходя на дзи бел и дзи2.

За инж. в бг е най-лесно кандидатстването (уви). Приемат всички. И аз не бих се кахъряла какво дзи ще има и колко поправки ще може ако детето ми искаше инж в уасг примерно.

Мария вече се доближихме. Дооформям ти идеята, когато се кандидатства не в същата година да си задължен да се явиш на нов изпит в МОН (който съвпада с ДЗИ май месец). Просто няма нужда да се сменят дипломи и да се явиш на изпит, и за теб да е наречен ДЗИ на 30, да речем. Кандидатствалите в една година да се сравняват на базата на едни и същи оценки.
Така зададена идеята не я ясна, доколко ще е от полза от гледна точка на настоящия набор, предвид разболели се на ДЗИ или блокирали и желаещи втори шанс за по-висока оценка. Според текста на Дидева, ако това повторно еднократно явяване е  септември, най-вероятно и тези за чужбина, и тези за право СУ да са си намерили други варианти. И така или иначе не дава нови възможности на тези, за които ти говориш - решилите да сменят посоката на следваща или по-късна година.

А иначе, както не е популярно кандидатстването за инженерни дисциплини, така това може да се промени, така че трябва да се създадат справедливи правила по принцип.
Многото възможности за кандидатстване с математика в една година все пак сравняват децата в едни и същи изпити (макар и там тези с матурите от предни години да вземат предимство), което не можем да кажем за кандидатстващите право в СУ.

# 598
  • у дома
  • Мнения: 7 964
Ох , таз параноя ,че не било честно..А честно ли е една квесторска грешка или заболяване да те пратят в кофти училоще? А честни ли е да идва 29то дете в класа ноември месец , просто така прието незайно как с надпланов прием, а на други да се обяснава, че то училища има за всички
За ДЗИ пък няма да коментирам. В уни кандидастват хора от всякакви възрасти, накои са държали ДЗИ БЕЛ преди 15г на друг формат, други автори и се състезават с младежи, завършили тази година
Дам,аз имам в дипломата ДЗИ бел 6,00,държано преди точно 34 год

Последна редакция: нд, 30 юли 2023, 15:33 от svetlaem

# 599
  • София
  • Мнения: 16 209
И аз. Освен да запиша една психология за кеф.

Общи условия

Активация на акаунт