ДЕСЕТИ клас 2022/2023 - В очакване на ваканцията!

  • 46 908
  • 762
  •   1
Отговори
# 555
  • Мнения: 50 732
Аз не съм държала никаква матура по нищо, зет ми не е държал матура по някой си предмет в чужбина, даже не го е учил в гимназията. За различните университети е различно, но проблем с приема нямаше. Съвсем отделно в много университети има предварителен прием, или възможност за преместване на различни етапи. Тоест вариантите са безкрайни, житейските ситуации също. Допълнителната дата, за повишаване на оценката ще добави още възможности, така е, просто не ми се струва никак най-важното. За седми клас шанса е един. Един и край. Но ето, има явно много хора против. По този въпрос ми е чудно и на мен защо. Вероятно поради същата причина, поради която и аз съм "параноична," спрямо МОН. Досега не се сещам за случай министър да е дошъл и да е компетентен и да не чува за сефте за нещо и и случайно да въведат някоя свястна реформа. Просто не се сещам за такъв случай и най-добре е да не пипат нищо, щото поне така знаем за какво става въпрос, а иначе се борим с нова глупост и калпавото й изпълнение. За мен вече е абсолютно досадно да изтърсва министър аргументи " не е честно" за нещо си и как не бил знаел нищо по въпроса. Ми що са го сложили министър. И под него същите хора ли са, какво работят по цял ден,деца нямат ли, логика, очи,мозък? Та предполагам това са им аргументите, но нямам представа, защото ако ще живота ми да зависи, не бих чела другите наборни теми Joy

# 556
  • София
  • Мнения: 3 809
Според мен проблемът идва от това, че се пускат някакви фитили в пространството, които често не са добре обяснени и обосновани.
В случая с втората дата за НВО, в рамките на 24 часа, от устата на министъра излязоха две напълно противоположни идеи относно класирането на явилите на втората дата. Отделно кой ще има право и при какви условия е доста мъгляво. Докато не си оправят комуникацията положението ще е такова - дори и добри идеи, за които настояваме от години, рискуват да не получат одобрение.
С втора възможност за ДЗИ също съм съгласна главно по две причини - в момента има специалности, в който се кандидатства само с ДЗИ и отделно оценяването специално по БЕЛ, а и за чуждите езици съм чувала, все още е в много голяма степен субективно, а не обективно като това е оценка от учители, а не на децата. При такива "входящи условия" втората дата като възможност си е направо задължителна.
Съвсем друго би било ако кандидастването за ВУЗ става с някакви изпити тип САТ, а дипломата удостоверява само завършена образователна степен, а както знаем плащаш си за САТ и можеш да си се явяваш дооткат.

Последна редакция: нд, 30 юли 2023, 09:18 от green_dawn

# 557
  • Мнения: 5 465
Ох , таз параноя ,че не било честно..А честно ли е една квесторска грешка или заболяване да те пратят в кофти училоще? А честни ли е да идва 29то дете в класа ноември месец , просто така прието незайно как с надпланов прием, а на други да се обяснава, че то училища има за всички
За ДЗИ пък няма да коментирам. В уни кандидастват хора от всякакви възрасти, накои са държали ДЗИ БЕЛ преди 15г на друг формат, други автори и се състезават с младежи, завършили тази година

# 558
  • Мнения: 3 483
Ситуациите в 7 и 12 клас са тотално различни и несравними.
В 7 клас трябва да има втора възможност на всяка цена. Комбинатори винаги е имало и те нямат нужда от втора дата за да постигнат своето. Отделно според мен търсят проблема, не където трябва.  

За 12 клас не съм против, а имам резерви от смисъла и нуждата.
Такава, макар и несравнима с тази в 7 клас, има за специалностите, където се кандидатства с ДЗИ само и за чужбина. За кандидатстването само с ДЗИ, промяната е връщането на нормални изпити, както си беше преди, а не още ДЗИ.
Опции за разлика от 7 клас има тук - и кандидатстващите в чужбина, и с тези в специалности само с ДЗИ могат да учат същото и на друго място и хората винаги имат различни варианти. Опцията ново ДЗИ догодина няма да я чакат (говоря за учещите, които примерно са се поиздънили на самото ДЗИ). И стига с това 3,20. Готвил се човек трудно ще стигне до 3,20, колкото и да спече на ДЗИ. Говорим за тези, които ще изкарат добра оценка, но заради високите цели - недостатъчна. Тези с 3,20 или не записват нищо, или са записали матура, която не им трябва за нищо и не им е пукало, или се записват във филиали в Горно Нанадолно. Опция за втора матура не им трябва.
И понеже се даде пример с правото в СУ, аз ще дам друг частен случай. Тези с математиката, кандидатстващи за ТУ, СУ.
Имат пробни, основен изпит, ДЗИ МАТ. Дори и да си изкарал добре на всички тези, нова ДЗИ дата юни, ще те принуди и на нея да отидеш, за да няма разлики в трудността в посока надолу и оттам да се генерират високи балове, което да ти затрудни постигането на целта. То хубаво да имаш втора, че и трета възможност, ама там си принуден да ползваш 4-5 възможност , което вече е....
Проблемът е другаде. УАСГ правят хубав изпит. Попадна ми колко двойки има тази година. С 2 нормално не балообразуваш. Догодина ще има по-малко на изпита, защото ще си балообразуват с ДЗИ БЕЛ съвсем спокойно и това е голям фарс. И проблемът е другаде и решението не е в опции да се изкарват по-високи оценки.
И обезценяването на дипломите ни продължава. Като се наложи някъде да ползваш колко имаш на ДЗИ, ще следва въпрос и това от кой път стана. Simple Smile
И последно, имайте предвид, че Денков беше човекът, който иска да стегне и висшето образование, което е  напълно похвално. Нещата се се урегулират с времето, очевидно, но ако няма политически сътресения и Денков и като следващ министър на образованието си изпълни идеите, да не се озове баш нашия набор с намалени бройки за прием и класиранията на всеки кандидат с някаква различна оценка от нещо си.

# 559
  • Мнения: 7 674
В уасг и сега ако си с 2 на изпита можеш да балообразуваш с дзи бел.
И с 4,80 не можеш да учиш право в су, не само с 3,20. 3,20 е просто комбинация от числа, които написах произволно.
Друг случай: моята Ния целия трети клас изкара в ИСУЛ или в изолация вкъщи между операции. Ами това може да се случи и на дете в 12 клас и да не може да се подготви колкото добре му се иска. И все пак това дете да се пробва с дзи, за да завърши, а не да отложи дзи за следваща сесия и съответно да не може да постигне добър прием. И трябва да се примири, че може да учи в горнонанадолнище, защото там приемат всеки, а какво е нивото на обучение е без значение, нали е виШУ.
Друг пример: единственото дете с 6.00 на дзи бел тази година. То по Нова сподели, че на дзи мат е с оценка малко над 3. Нима това дете да не се е готвило? Готвило се е, но явно не е имало добър учител. След година готвене при друг може пък и 5 да изкара и да може да учи примерно в желан уни в чужбина, нима не заслужава?
Приемете, че някои деца не учат висше за да получат хартийката с дипломата, а за знания, та на тях не им е все едно дали са в уни А или уни Я, че да махаме с ръка, че не е важна тая промяна и можем да не я правим. За всеки различни неща са важни и след като са възможно изпълними и не нарушават чужди права не виждам защо да е проблем да имат повече възможности децата ни.

# 560
  • Мнения: 19 999
А защо трябва да е надпланов приемът и чак септември? Да направят две дати в рамките на две седмици и да се класират по едно и също време.
Малко ще е неприятно за първите, че класирането ще се забави, но е много по-добре от надпланов прием.

# 561
  • София
  • Мнения: 2 635
Ред, аз съм
"за

"да драснем едно писмо в подкрепа до МОН.

# 562
  • Мнения: 7 674
А защо трябва да е надпланов приемът и чак септември? Да направят две дати в рамките на две седмици и да се класират по едно и също време.
Защото ако си на тежка операция, със счупена ръка или си загубил родител след 2 седмици ще бъдеш ли в кондиция? И защото ще има по-малка вероятност за "шашмите", от които всички се притесняват. Никой не би удължил с 2 месеца агонията по изпитите за нво за доучване, с 2 седмици може би би имало такива хора. И какво като са надпланов прием? Говорим за 20 деца от цяла бг, които ще са с различен бал, различни желания и в различни градове. Ако се каже, че за смг се отпускат 3 надпланови бройки, за 1 аег 2 и т.н. нима това ще е драма, то е като с надпланов близнак, не тежи на класа.

Последна редакция: нд, 30 юли 2023, 10:54 от Maria 007

# 563
  • София
  • Мнения: 3 809
А защо трябва да е надпланов приемът и чак септември? Да направят две дати в рамките на две седмици и да се класират по едно и също време.
Малко ще е неприятно за първите, че класирането ще се забави, но е много по-добре от надпланов прием.
Защото при операция от апендицит например няма как да се възстанови човек за 2 седмици, за да бъде в кондиция за изпит.

# 564
  • София
  • Мнения: 7 670
А защо трябва да е надпланов приемът и чак септември? Да направят две дати в рамките на две седмици и да се класират по едно и също време.
Малко ще е неприятно за първите, че класирането ще се забави, но е много по-добре от надпланов прием.
Защото ако някой е със счупена ръка, 2 седмици няма да са достатъчни.
М.г. детето на приятели счупи дясна ръка 2 дни преди НВО 4. Беше вид късмет, защото детето пише с лявата ръка.
В момента 6-токласничката на колежка е със счупен крак. Точно в прогимназиален етап децата в нашия клас все нещо си чупеха. И моето дете беше със счупен пръст от баскетбол. В тази възраст телата им порастват, но акълът е все още детски и често стават такива работи.

# 565
  • Мнения: 19 999
Едва ли ще са само 20 деца.
Тежи на класа като бройка.
Според мен това трябва да се дообсъди, защото не е оптимално.

# 566
  • Мнения: 3 483
Мария, май въобще не се разбираме и пишем за различни неща.
Никъде не пиша, че е все едно къде ще учиш.
Казвам че, както виждам и от споделяното във форума за чужбина, кандидатстващите деца си приготвят варианти, включващи непостигане на нужната оценка на ДЗИ и не чакат явяване на ДЗИ догодина (ако се въведе явяване юни, пак с годините ще се разбере как ще реагират чуждите ВУЗ на това), и тук искащите да учат право няма чакат явяване догодина (освен някакви единици) и за нашите ВУЗ пътят е вкарване на ред в приема, а не още ДЗИ. За неявилите се по болест даже може нещо като за 7 клас предложението да се измисли, за да могат да кандидатстват в БГ ВУЗ за всяка специалност с оценката от августовската ДЗИ сесия.
Момичето с 6 на ДЗИ БЕЛ, което очевидно там е хвърлило силите и там му фокуса, и на което свалям шапка за постигнатото.
Сега ще му даде една година да да изкара и 6 по математика. После ще поиска 6 по история и т н. Интересно разбиране на почина "образование за цял живот".
Много от децата със слаби БЕЛ и силна математика и обратно са такива, заради целенасочено решение просто да не хвърлят усилия за другото. Ако завият догодина или някога ще е хубаво да могат да се явят на изпит във ВУЗ и да бъдат класирани адекватно сред кандидатстващите в момента.
Все пак мотивът на за вторите дати беше, че оценките от ДЗИ били за цял живот, та кой знае какво се има на ум.

# 567
  • Мнения: 50 732
В момента ДЗИ си има сесия септември месец. Тоест вариант има. Да, не е за повишаване на оценката, а по други причини. Отделно има много ВУЗ с изпити или комбинация. Алтернативи при висшето образование има доста. Има и доста динамика и доста автономност на университетите.
Според мен по-разумно е да се насочи енергията, както досега, главно за седми клас. За някакъв оптимален втори/ резервен вариант. В определени случаи, а не за повишаване на оценка.

# 568
  • Мнения: 7 674
И какво ти пречи, че ще се даде шанс на някое дете да изкара 6 по мат, а догодина по ист? Сменят си интересите децата, избират конкретна специалност, виждат какво им трябва и си се явяват на съответния изпит, който вече се казва дзи и се организира от мон, а не от унитата.

# 569
  • Мнения: 50 732
Дали няма специална тема за това предложение?

Общи условия

Активация на акаунт