Училището сменя формата на обучение

  • 5 063
  • 61
  •   1
Отговори
  • Мнения: 105
От училището, където детето ми завършва 3ти клас ни уведомиха, че от другата година преминават от полудневна в целодневна форма на обучение. Решението било на педагогическия съвет.

Въпросите ми са: на база на какъв закон/правилник и т.н. това нещо може да се случи за ученици от 4ти клас и какво мога да направя, освен да преместя детето в друго училище? Училището има само по една паралелка от клас.

Благодаря на всички отзовали се.

# 1
  • Мнения: 1 194
Всяко училище има право да си определи формата на обучение. Ако детето е ходило на занималня досега, няма да забележите промяната. Тъкмо може и (евентуално) малко по-късничко да ги викат за първи час. Ако е свикнало да се прибира на обяд вкъщи, ще е голяма греда.

# 2
  • Мнения: 13 775
Дори и да е ходило на занималня до момента, то може да е било в частна такава, може да е вземано по-рано - след 15:30-16:00, да ходи на специалисти - психолог, логопед, кинезитерапевт и т.н...
Не мисля, че е редно да се прави такава промяна на този етап. Такова нещо трябва да се прави от първи клас. Аз лично бих си изместила детето. Моето сега завърши втори клас и ходи на занималня само в първи клас.

# 3
  • Мнения: 105
Ако е свикнало да се прибира на обяд вкъщи, ще е голяма греда.

Точно, че е свикнало да се прибира в къщи по обяд и гредата е голяма.

Ясно е, че ще го преместим, ако не ни остават други варианти.

Странното ми беше как така "хоп, сменяме формата на обучение". Ако се прави така лесно де факто никой български родител няма сигурност как ще се обучава детето му, не е ли така? Ще си казваме: "Абе тая година дали ще решат да сме половин ден или цял ден..."

И другото нещо е, че като го преместиш, няма ли да си кажеш: "Стискам палци новото училище да не сменят режима като старото..."

# 4
  • Мнения: 13 775
То тази дивотия, когато цял ден се редуват часове от задължителната програма със занималнята е само до 4 клас. Поне до сега не съм чула да я има в прогимназиален курс.

# 5
  • Мнения: 13 584
След като е само една паралелка, може би, ако и остааналите родители на децата от класа не са съгласни, да може да разговаряте с ръководството на училището.

# 6
  • Sofia
  • Мнения: 6 543
По принцип от години слушам как искат всички училища да минат от двусменен режим на едносменен. Четох, че вече доста училища са минали на едносменен режим. Но в големите градове това все още е трудно да се случи, просто защото сградния фонд не го позволява на този етап. Но като цяло това е идеята.
А щом във вашето училище е само една паралелка, значи у-щето има възможност за едносменен режим и просто следва тенденцията.

# 7
  • Варна
  • Мнения: 25 520
Едносменен режим и целодневна форма на обучение са коренно различни неща.
В 4 клас целодневна форма ми звучи абсурдно, а ако в 3-ти децата са учили само по половин ден - абсурд на квадрат. Но и аз си мисля, че освен преместване нямате други варианти, ако под целодневна форма се има предвид учебни часове през целия ден, а не до обяд училище, следобед занималня. Във втория случай евентуално може да преговаряте детето да не ходи на занималнята.

# 8
  • Sofia
  • Мнения: 6 543
В 4 клас целодневна форма ми звучи абсурдно
Където живеех (в чужбина) децата са на целодневно обучение от 1-ви клас. Но свършват училище в 16:30.
Аз самата (в БГ) бях в училище, което от 4 кл си беше целодневно.
Не виждам нищо абсурдно. Децата и в двата случая (и в чужбина и в българското училище) си се справяха и не бяха преуморени.

Друг е въпросът, ако на родителите не им е удобно.

# 9
  • Варна
  • Мнения: 25 520
Изразявам личното си мнение, нищо повече. За мен е абсурдно.

# 10
  • Мнения: 1 194
Не е чак толкова абсурдно, защото при целодневна форма на обучение отпадат домашните. Но пък някой може да си предпочита да пише домашни. Няма как всички да са доволни.

# 11
  • Варна
  • Мнения: 25 520
Зависи. Синът на моя приятелка е в целодневна форма и казва, че всеки ден имат домашни. Точно затова попитах училище сутрин + занималня следобед ли се предвижда или баш целодневна форма с учебни часове, пръснати през целия ден. Сега, може и детето да не успява да учи качествено в училище, но това не променя факта, че след 7-8 часа на чина има още за учене. Т.е. тези допълнителни часове на чина са пропиляно време отвсякъде.

# 12
  • Мнения: 105
Т.е. тези допълнителни часове на чина са пропиляно време отвсякъде.

Детето ми е отличникът на класа, спечели за поредна година златен медал от състезанието на българските начални учители. Чудесно си учи и предпочита да учи сам, у дома и на тишина.

Повечето деца стоят на занималнята, но не всички, да кажем 2/3ти. Възмущава ме фактът не, че се сменя режима по желание на родители, а по желание на учителите. Твърдо съм решена да проверя, ако трябва с обаждане в МОН, как се регулира законово такова нещо и ако няма регулация - каква е общоприетата практика. Довечера има родителска среща породена от остри реакции на други недоволни родители и ще видим какви ще са аргументите на "педагогическия съвет".

# 13
  • Мнения: 13 775
На моят син му трябва около половин час, за да си напише домашните. Занималнята за него е изнервяща и стресираща, да не говорим, че е и излишна. Учи си сам, справя се бързо и категорически не е съгласен да седи на чина и да не прави нищо в запрашена стая с още 25 деца или да му се дава допълнително работа. Едвам изтика първи клас с тази занималня с хилядите уговорки, че от втори клас няма да го записвам. Занималнята е услуга за родителите, които нямат кой да гледа детето докато не стане на възраст да седи само.

# 14
  • Sofia
  • Мнения: 6 543
Аз доколкото разбрах училището не прави занималнята задължителна (няма и как да го направи това), а преминава към целодневна форма на обучение - с учебни часове сутрин и следобед.
Или аз бъркам?