Частни училища - информативно-дискусионна тема -60

  • 46 837
  • 774
  •   1
Отговори
# 45
  • Мнения: 21 455
Моето мнение е, че докато има изпити, ще има и допълнителна подготовка. Дали за наваксване, или за надграждане, ще я има. Курсове, школи, ФУЧ, домашна...Кой както може и каквото работи добре за него.

# 46
  • Мнения: 96
С една все пак съществена разлика - ходиш на курс за CPA, така както НВО оценява знанията в училище. А не се записваш веднъж примерно в Аво Бел, втори път - в British council. Ето това дублиране - или по-скоро заместване на това, което би трябвало да се дава в училище - превръща амбициозните деца в 6-ти и 7-ми клас в нещо като зомбита, разкъсани от уроци на 5 места, родителите - плащат колосални суми. Който не може - ядец. Безплатно образование, но се оказва - далеч не.
За мен тази система не е честна. Ако наистина част от общинските училища са много, в пъти по-добри и желани от други /отделен въпрос тук е защо системата не ги балансира и "бута" по-закъсалите, така че да няма огромни пропасти/, то входът за тях не следва да е обвързан от една-единствена дата - матурата. А например срочни тестови оценки за целия прогимназиален етап. Без този "специален формат", за който "не може" без частни уроци.


Който иска да вземе сертификат за английски на ниво СРА обикновено ходи на курс. Който иска да има висока оценка на НВО прави същото. И това е, защото познанията и оценката не са абсолютно корелирани и за да се изкара висок резултат на определен формат трябва да се познават тънкостите и триковете на формата. Иначе може английският да ти е роденият език, но да се издъниш на изпита. И то не, понеже не знаеш английски, нали?

Помня как моята дъщеря се ядосваше на тезата от изпита по БЕЛ, каква идиотщина била, какво не знам си какво (споделено от мен, за протокола). Но след няколко посещения на курс за подготовка по БЕЛ заяви, че им е схванала цаката и почна да пляска тези за пълен брой точки като на конвейер и за броени минутки. Ще кажете, че са и вдигнали нивото по литература? Ми не, нищо такова, просто я научиха на алгоритъма за изкарване на висока оценка. Ей затова се ходи на курс даже и да имаш знания, това е системен бъг в тези изпити.
А отделно от това мисля, че все пак и не и е навредило малко опресняване на правописа и граматиката, все е запълнила някой пропуск.

# 47
  • София
  • Мнения: 746
Винаги и навсякъде е имало предпочитани училища и за тях се хвърлят екстра усилия. Наивно е да си представяме, че ще измислим вариант, при който изведнъж всички деца ще бъдат приемани в СМГ без да ходят на уроци. Нали пак ще бъдат приети едни, а други остават под чертата? Тогава ще започне трескава подготовка за "срочните тестови оценки", да не говорим пък колко ще са честни ако се поставят в училищата.

Редактирам, за да допълня, че има много родители, които осъзнато избират да оставят децата извън НВО истерията - дали с частни училища с гимназиален курс, или като умишлено избират квартални училища. Това често е много добър вариант и децата пак си се развиват прекрасно в личен и академичен/професионален план. Само че в тази дискусия ми се струва, че основно се борим за това с лекота децата (ни) да бъдат приемани в топ гимназиите в София без уроци и особена конкуренция.

# 48
  • София
  • Мнения: 12 070
"Срочни тестови оценки за целия прогимназиален етап"... Екстра! Вместо едно НВО - 6 броя. Joy И вместо само в 7-ми клас, ще ходят на уроци от 4-ти. Хора, мислете малко преди да давате предложения!

# 49
  • в страната на чудесата
  • Мнения: 8 302
Ми защо да мислим за тези, които имат нужда от уроци? Какво и да се измисли, все ще ходят на уроци. Онези, които нямат нужда, ще се оправят с всяка система.
Да не рушим  пазара моля 😂😂😂

# 50
  • София
  • Мнения: 2 780
Аааа, то и дума не става да го рушим, ама предлагат да го разширим Joy

# 51
  • Мнения: X
Аз предлагам направо да сменяме името на темата на "Тема за хейт по адрес на Иззи".

Как пак намерихте да се заядете, не мога да разбера... Първо, току що проверих сайта на Иззи и средните резултати от НВО и след 7, и след 4 клас са много ясно посочени там, не ми се струва, че някой крие нещо. Второ, факт е, че това им е първи випуск 7 клас и децата не са стартирали в училището, което логично води до различно ниво, което са получили през първите базисни години. Не отричам, че са имали време да наваксат, но при толкова малка бройка явили се деца, дори един нисък резултат силно влияе на средния. Крайно съм несъгласна, че този първи випуск ще зададе тренда оттук нататък, напротив, могат да се анализират пропуските и преподавателите да се опитат да ги отстранят за следващите випуски. 

Друго полезно упражнение би било да се сравнят резултатите на сегашните 4-класници с другите частни училища, тъй като те в общия случай са изкарали целия начален курс в Иззи. Средните резултати там са 93 точки и по двата предмета, ще ми е интересно да видя как се съпоставят с другите училища, ако излезе такава статистика. Аз персонално съм доволна от резултатите на сина ми, (99 точки на НВО по БЕЛ), който учи в българско училище за първа година, никога не е стъпил на частни уроци и никой не му е помагал вкъщи и смятам шапка да сваля на учителката му, която отдели време и желания да му помогне да навакса, откакто се върнахме в България. Сега сигурно някой ще каже, че НВО след 4 клас е елементарно и може би е така, но не и за деца, които влизат в системата на по-късен етап.

# 52
  • София
  • Мнения: 18 089
Wild boys mom, далеч съм от споровете за/против Иззи.  НВО в 4 клас обаче не е добра база за сравнение, не защото е твърде лесно (то и седмокласното за подготвени деца  е елементарно), а по-скоро защото макар да се провежда в училището на децата като седмокласното, квесторите са си вътрешни, работите не се проверяват от външни проверители, а от учители в училището, няма арбитражи и т.н. Всичко това предполага навсякъде подсказване, допускане на преписване от другарчето, ларж подход при оценяването и т.н.

# 53
  • Мнения: 135
НВО не е и няма начин да бъде обективен изпит за кандидатстване в СМГ, например. Точно защото много добър математик може да отпадне от надпреварата заради загубени стотни по БЕЛ. Рано или късно, СМГ  ще се преборят за отделен изпит или поне допълнителен към НВО. Хубаво би било и останалите топ гимназии да измислят нещо за допълнително отсяване на кандидатите. Дали ще е есе или тест по история или дори интервю или мотивационно писмо, винаги могат да се намерят варианти. Така и истерията няма да е толкова голяма и няма да има вероятност топ математици да остават извън СМГ, защото са изкарали по-малко точки по БЕЛ.

# 54
  • София
  • Мнения: 12 070
Напротив, НВО има начин да бъде обективен изпит за кандидатстване в СМГ. Просто сложността на НВО МАТ трябва да се върне на нивата от 2018 /и преди това/. Тогава в СМГ се влизаше с бал 446,25 и нито стотните по БЕЛ, нито дребните технически/изчислителни грешки се отразяваха на топ математиците.
А това за есето, тестът по история или мотивационно писмо за другите гимназии, просто няма да го коментирам... Rolling Eyes Всеки е експерт, братче!

# 55
  • Мнения: 8 282
Напротив, НВО има начин да бъде обективен изпит за кандидатстване в СМГ. Просто сложността на НВО МАТ трябва да се върне на нивата от 2018 /и преди това/. Тогава в СМГ се влизаше с бал 446,25 и нито стотните по БЕЛ, нито дребните технически/изчислителни грешки се отразяваха на топ математиците.
А това за есето, тестът по история или мотивационно писмо за другите гимназии, просто няма да го коментирам... Rolling Eyes Всеки е експерт, братче!

Радвай се, че тези глупости с допълнителният изпит и есето няма да влязат следващата година. После умниците да си берат плодовете на глупостта Simple Smile
Такава боза ще забъркат и такива глупосто почват да правят, че не е истина. А СМГ - дава тон и масата подема Simple Smile

# 56
  • София
  • Мнения: 12 070
Много несъстоятелни идеи за промяна на приема в гимназиите съм чела, но определено в тази тема са най-глупавите. Rolling Eyes

# 57
  • Мнения: 135
Напротив, НВО има начин да бъде обективен изпит за кандидатстване в СМГ. Просто сложността на НВО МАТ трябва да се върне на нивата от 2018 /и преди това/. Тогава в СМГ се влизаше с бал 446,25 и нито стотните по БЕЛ, нито дребните технически/изчислителни грешки се отразяваха на топ математиците.
А това за есето, тестът по история или мотивационно писмо за другите гимназии, просто няма да го коментирам... Rolling Eyes Всеки е експерт, братче!
Ми, не го коментирайте🙂 Няма как да се върне сложността на НВО, защото ще лъснат едни неща, които не е удобно да лъсват. И да, държа си на мнението, че една топ гимназия трябва да има допълнителна цедка на входа, която да отсява най-добрите кандидати.
Санака, Вие нещо състоятелно да предложите? Или се страхувате, че веднъж излезли от заучения формат по БЕЛ и елементарната математика, кандидатите ще трябва да се сблъскат с необходимостта да мислят и да покажат реално на какво ниво са?

# 58
  • София
  • Мнения: 18 089
Напротив, НВО има начин да бъде обективен изпит за кандидатстване в СМГ. Просто сложността на НВО МАТ трябва да се върне на нивата от 2018 /и преди това/. Тогава в СМГ се влизаше с бал 446,25 и нито стотните по БЕЛ, нито дребните технически/изчислителни грешки се отразяваха на топ математиците.
А това за есето, тестът по история или мотивационно писмо за другите гимназии, просто няма да го коментирам...
+1 000 000

Още субективизъм с есета, практиката показа как се оценяват Sad И откъде - накъде история за  прием в ЕГ?  Езиковите НЕ са хуманитарни гимназии. Не знам има ли тема из форума, в която да не  е писано, че масово в тях в 11 и 12 клас се избират НЕхуманитарни профили и огромна част от децата продължават в инженерни, икономически специалности, информатика, математика, физика, архитектура, медицина..

fauvette, те и сега лъсват..С тази "сложност" на НВО - тези "прекрасни" резултати...

 Аз със Санака  съм кръстосвала шпаги понякога, ама това хич не ми пречи засега  в предложеното от нея  в друга тема да виждам най-смисленото. НВО да си остане, но във втория модул да има такива елементи, с които да се пресяват  наистина знаещите по мат. Допълних там нейното предложение  с конкретика, по една  завързана подточка във всяка от трите задачи, която не може да се реши толкова лесно от масовия седмокласник, пък бил той и БЕЗ грам пропуски на ниво училищна математика. Такъв подход би дал преднина от примерно сборно десетина точки на математиците преди утрояването.. Ако и тогава не могат да  компенсират БЕЛ, проблемът вече си е техен..  А в ЕГ ще се влиза просто с по-нисък бал, но всички ще са доволни.

Последна редакция: пн, 03 юли 2023, 12:44 от пенсионирана русалка

# 59
  • Мнения: 6 595
Българската система за прием не е чак толкова лоша. Поне има някаква обективност. Може да отидеш и да видиш работата на детето, да разбереш къде не се е справило.
В чужбинските училища, с които имам опит, критериите за прием са "тъмна Индия". Получаваш само "прието" или "неприето" със съответните "удоволствие е да Ви съобщим" или "съжаляваме да Ви съобщим". Дори и да получиш обратна връзка, тя е доста шаблонна. Никой няма да седне да ти обяснява колко точки са дали на есето, нито на интервюто с детето, то и въобще няма точки, де. Интервюто може да е от супер изи-гоинг фън до тегаво натискане на детето с въпроси от типа на какво мисли за световната политика (на 10 години). Това ако се прилага у нас, направо не мога да си представя какви избухвания ще има сред родителите.

Допълвам: Случвало се е и да ни искат есе от родителите на тема "Защо искаме нашето дете да учи във Вашето училище" Joy Прилага съм към молбата за кандидатстване.

Последна редакция: пн, 03 юли 2023, 11:41 от sylviana

Общи условия

Активация на акаунт