Отговори
# 1 365
  • Мнения: 2 169
Ами не знам, моят миналата година беше 5 клас, прясно ми е, нямаше никакъв проблем с процентите. И не защото е много умен, най-обикновен средностатистически хашлак, който го мързи, та две не вижда.
И тук да споделя, че аз НЕ се занимавам с него, НЕ му помагам, НЕ му смилам информацията. Съвсем умишлено. Така се научи да вика неволята и да се оправя сам. Никога не е посещавал занималня, не ходи на частни уроци, никога не съм му помагала с домашните, само в първи клас хвърлях един поглед дали ги е написал, но без да проверявам дали са правилни. От втори клас насам - и сам войнът е войн.
Това е нашата лична семейна рецепта.

Последна редакция: вт, 05 дек 2023, 16:48 от Мила Атова

# 1 366
  • Мнения: 9 125
.........
Абе ние от 4 до 8 клас имахме в кварталното училище чертожни дъски за обучението по техническо чертане, сега и в професионалните гимназии май няма такива.


Кой чертае на ръка сега?

# 1 367
  • волно калдъръмче
  • Мнения: 6 669
Черна станция, моля те отвори някой учебник, за да видиш как са обяснени процентите и задачите към тях и ще разбереш защо децата не ги разбират. Когато бях ученичка имахме по 5 или 6 часа на ден, петдневна седмица, но учебниците бяха много по-разбираеми, с по-добре обяснени уроци.
Аз не си спомням времена с читаво написани учебници. Едно време нашите учители се шегуваха с това, че от "Рибния буквар" насам едва ли има учебник, който може да се нарече сполучлив, а "Рибния буквар" печелеше класацията заради времето, в което е писан, и ентусиазма на създателя си.

# 1 368
  • Мнения: 17 377
Когато бях трети клас и имах нужда от помощ за някаква задача по математика, майка ми, която е била толкова зле, че е прекъснала след 9 клас и е доучвала много години по-късно, ми показа така нареченото просто тройно правило. Единственото нещо, което ми е показала и, което ползвам и до ден днешен. На нея й е било дадено още в отделенията (1-4 клас са се наричали отделения по нейно време) или в 1 прогимназиален клас (сегашен пети) от учителя й в София, училището в Подуяне - "Раковски". Говорим за 1942-1943 година някъде. И то наистина е адски просто, с него могат да се решават много задачи, в това число и с проценти. Но на сегашните поколения, дори на моето се дава нещо по-сложно, вместо простото. И още нещо, което ще научила в детството си в софийското училище (до първия срок на сегашния пети клас) - да пресмята на ум цената. Ама не кръгли числа, ами на онези кантари по пазарите с грамчетата. И смяташе по-бързо и точно от продавачите с молива в ръка. Така и не успя да ми обясни как го прави. И това човек с огромни пропуски по предмета математика.

# 1 369
  • Мнения: 159
.........
Абе ние от 4 до 8 клас имахме в кварталното училище чертожни дъски за обучението по техническо чертане, сега и в професионалните гимназии май няма такива.


Кой чертае на ръка сега?
Все още чертаят на ръка в някои техникуми и специалности първи-втори курс студенти. Едва след курс по чертане на ръка се прехвърлят на компютър.
 На спирка "Стадион "Васил Левски" редовно виждам деца, носещи папки с листове, моливи и рапидографи. Предполагам от Строителния техникум и ВИАС.

Последна редакция: вт, 05 дек 2023, 16:50 от Bonikova

# 1 370
  • Мнения: 17 377
.........
Абе ние от 4 до 8 клас имахме в кварталното училище чертожни дъски за обучението по техническо чертане, сега и в професионалните гимназии май няма такива.


Кой чертае на ръка сега?
Имат часове за утокад, но имат и на ръка. Отделно, че техническото чертане е включено в обучението по ТП в периода 5-7 клас.

# 1 371
  • Мнения: 963
Тези от Pisa не знаят, че резултатите по природни науки в началото на 9-ти клас няма как да не са на дъното, защото децата в БГ учат предимно по Бел и Мат за НВО след 7-ми клас. Но, защо и по Бел и Мат сме зле??
Голям срам е да сме след Мексико и Бразилия, дори и Филипините. Не е лошо повече да се замислим, а не само да чакаме да ни оправят образователната система.
Днес сутринта чух, че ще въвеждат някакви глоби на родителите, чиито деца са след 22 часа по заведения и по улиците. Много се чудих, от къде дойде пък това, но явно е масово явление това скиторене след 22 ч., не знам.
Сега очаквам и да забранят чалгата, промиващите мозъци тъпи предавания по телевизиите и да забранят всякакви златки, инфантилни "игри на волята" и подобни. Опростачването на нацията ни доведе до дъното.

# 1 372
  • Мнения: 159
Това е любимата ми мантра - децата са мързеливи, а родителите им не ги възпитават добре, и не им обясняват каква ценност е образованието, т.е. не дават пари за частни уроци. И не ги изпращат в училище вече научени.
        В Мексико, Бразилия и Филипините сигурно родителите са по-отговорни?

Последна редакция: вт, 05 дек 2023, 17:44 от Bonikova

# 1 373
  • Мнения: 4 692
Цитат
Според МОН обаче тестовете PISA не дават оценка на нашите учебни програми, тъй като те изследват качеството на цялата образователна система. Оттам определиха резултатите като стабилни, макар и в долното ниво на скалата, тъй като спадът при други държави е доста по-голям от нашия. Образователният министър проф. Галин Цоков посочи, че в следващите години трябва да се продължи още по-целенасочено по пътя, който сме поели - към компетентностния подход, при който акцентът е не върху знанията, а върху уменията на учениците, да се набляга на проектите в клас, междупредметните връзки и решаването на практически задачи в часовете и на изпитите. 
 
По-неадекватна реакция от тая едва ли може да има. Значи стабилно в дъното! И поради това още по-целенасочено?!  И МОН не е виновно, щото отговаря само за учебните програми, а не за цялата образователна система?! Scream

# 1 374
  • София
  • Мнения: 3 374
Къде мога да видя примерен тест PISA на български? На англиски гледам OECD

# 1 375
  • European Union
  • Мнения: 1 980
В нашето училище имаше указания да не го разпространяваме и да изтрием всичко от компютрите след работата на учениците. Аз разгледах въпросите от любопитство, но нямам копие.

# 1 376
  • София
  • Мнения: 3 374
Една стара статия - https://offnews.bg/obshtestvo/zadachite-ot-pisa-2018-koito-prepa … ishni-716843.html    Задачите от PISA 2018, които препъват повечето български 15-годишни ученици

# 1 377
  • Мнения: 2 275
.........
Абе ние от 4 до 8 клас имахме в кварталното училище чертожни дъски за обучението по техническо чертане, сега и в професионалните гимназии май няма такива.


Кой чертае на ръка сега?

В днешно време и на ръка рядко ми се налага да пиша. Може би трябва да помислят над това също от Мон и да не ги занимаваме с глупости децата. Даже и тоя правопис не знам за какво им е, като вече аутокоректорите работят на всякакви езици.


По темата с лабораторните и опитите в училище, още съм в шок от миналата година поради липсата на кабинети и елементарно оборудване в "елитна" гимназия в София.

# 1 378
  • София
  • Мнения: 3 374
въпросите по математика -
https://pisa2022-questions.oecd.org/platform/index.html?user=&am … &lang=bul-BGR
https://www.dnevnik.bg/bulgaria/2023/12/05/4562125_za_kolko_moje … i_kola_ili_kakvo/
По математика и по български има подобни задачи в 7 клас.

Един коментар под статията - Това са тъпотии. Сигурен съм, че всеки юнак на автокъща със стари бръкми от Италия, ги решава тия задачки наум за 1 минута, без даже да е помирисвал ПИЗА и даже понякога и без средно образование.
Допълвам - ако е успокоение и в САЩ са зле
https://www.msn.com/en-us/news/us/math-scores-for-u-s-students-h … -exam/ar-AA1l1lwm
Math scores for U.S. students hit all-time low on international exam
>>>Ситуацията с резултатите по математика е аналогична на тази в САЩ.

Последна редакция: вт, 05 дек 2023, 18:28 от milka22

# 1 379
  • Мнения: 51 997
А не тръгва ли всичко от учебниците и учебната програма?
Ако учебниците са добре написани, задачите в тях обмислени, така че да затвърдят материала, няма ли и децата да бъдат по-добре подготвени? Нали у дома отварят точно учебника за самоподготовката?
Задачите на тестовете са като учебниците.

Тръгва, но аз коментирах пост за задачите на изпита. И не виждам защо изведнъж фокусът се премести върху учебниците.
И много пъти писах - не може да комбинираш матура и състезателен изпит и да се получи нещо добро.  В този дух беше и моят пост, а учебниците са друга тема.


Това е любимата ми мантра - децата са мързеливи, а родителите им не ги възпитават добре, и не им обясняват каква ценност е образованието, т.е. не дават пари за частни уроци. И не ги изпращат в училище вече научени.
        В Мексико, Бразилия и Филипините сигурно родителите са по-отговорни?

Пример за демагогия е този пост Simple Smile
- Мотивацията и обясненията за стойността на образованието нямат нищо общо с парите за частните уроци. Ашладисала си едно тотално невярно твърдение към едно вярно.
- Не ги изпращат вече научени също е манипулативно.
- Нищо чудно родителите в Мексико и Бразилия да са и по-отговорни, защото там има доста голямо класово разслояване и децата имат пред себе си пример до какво води необразоваността. А и се съмнявам, че са тествани деца от бидонвилите.

Последна редакция: вт, 05 дек 2023, 18:16 от Черна станция

Общи условия

Активация на акаунт