Q&A
Обобщени въпроси и отговори от темата *
Какви са притесненията на майката относно езиковото развитие на нейното дете?
Какви съвети дават другите майки за развитието на детето?
Какви промени или прогрес в речника наблюдават родителите у своите деца, които не са говорили до две или три години?
* Предложените въпроси и отговори се генерират машинно от автоматизиран езиков модел на база потребителските мнения в темата. Генерираното съдържание може да е непълно, неактуално, подвеждащо или неподходящо. Вашите оценки спомагат за подобряване на модела и неговото усъвършенстване.
-
Какви са притесненията на майката относно езиковото развитие на нейното дете?
Майката е загрижена, че нейното момченце, което е на 2 години и 1 месец, има ограничен речник, като използва само думата „мама“. Тя отбелязва, че детето следва команди и може да идентифицира цветове и превозни средства; въпреки това липсата на други думи я тревожи още повече, особено след като е посетила невролози и логопеди без да открие някакви проблеми.
-
Какви съвети дават другите майки за развитието на детето?
Други майки предлагат различни съвети, като например повторно посещение при логопед, работа с деца със сходни трудности и фокусиране върху дейности, които подобряват фината моторика и слуховото възприятие. Те споделят своя опит, като отбелязват, че децата понякога натрупват пасивен речников запас преди да започнат да говорят. Освен това подчертават важността на комуникацията с детето и осигуряването на стимули.
-
Какви промени или прогрес в речника наблюдават родителите у своите деца, които не са говорили до две или три години?
Родителите забелязват, че децата им, които не са говорили до 2-3 години, по-късно започват да говорят с изречения и показват значителен напредък в езиковите умения. Някои отбелязват, че след започване на детска градина или ясла децата стават по-общителни и започват да използват по-сложни изрази. Важно е родителите да не се притесняват и да бъдат търпеливи, тъй като развитието на всяко дете е индивидуално.
-
Какви конкретни действия могат да се предприемат, за да се подпомогне развитието на речта при дете с подобни затруднения?
Във връзка с говора, ние на практика почти нямаме семейни спомени от смешни детски думички по причина, че се опитваше да говори само това, за което беше сигурна, че ще се получи добре. Някои смешки дойдоха доста по-късно, когато се беше отпуснала и говореше като кречетало. И този период беше сравнително кратък. Израсна мълчалива девойка, да ѝ вадиш думите с ченгел от устата и все още си е такава.