СЕДМИ КЛАС - в очакване на първо класиране - 10.07-17.07

  • 104 455
  • 1 024
  •   1
Отговори
# 885
  • Някъде там...
  • Мнения: 4 328
Санака, къде ориентираш хората за баРовете?
Много хубава грешка се е получила. Grinning
Прасунчо, падането на баловете реално не е проблем, ако го няма това пренасищане с максимални резултати. При 100 т. на НВО по математика има деца, които нямат шанс за класиране в профилирана математическа гимназия.
В София определено има нужда от повече паралелки с математика. Търсене има.

И понеже някои влизаме вече в стандартен ваканционен режим, да споделя:
Списък със задължителна литература за 8. клас
1. Старогръцка митология. Митът за Прометей. Митът за Едип. Митове за Троя
2. Омир – епосът „Илиада“
3. Софокъл – трагедията „Антигона“
4. Сафо – „100 + 1 фрагмента”; лирическото стихотворение „Любов“
5. Библия. Стар завет. Нов завет
6. „Пространно житие на Константин-Кирил Философ“
7. Константин Преславски – стихотворението „Азбучна молитва“
8. Черноризец Храбър – полемичната апология „За буквите“
9. Джовани Бокачо – сборникът „Декамерон“: „Притчата за трите пръстена“
10. Мигел де Сервантес – романът „Дон Кихот“
11. Уилям Шекспир – трагедията „Хамлет“. Сонети

# 886
  • Мнения: 51
Санака, къде ориентираш хората за баРовете?
Много хубава грешка се е получила. Grinning
Прасунчо, падането на баловете реално не е проблем, ако го няма това пренасищане с максимални резултати. При 100 т. на НВО по математика има деца, които нямат шанс за класиране в профилирана математическа гимназия.
глупости. При 100 МАТ за СМГ трябват 84.5 точки по БЕЛ, при това на първо класиране. Или ни трябват математици, които не знаят от кого е " На прощаване".

# 887
  • Мнения: 5 451
И аз не мисля, че има за Варна, чак такова занижаване на баловете. Изненадана съм просто, че се избират не много атрактивни училища ( така да кажа) от деца с доста висок бал. Дали грешен избор или осъзнат такъв не знам.
Аз пък много искам да има възможност след 4 клас да се влиза в ЕГ, както в МГ. Ама едва ли някога ще се случи това.

# 888
  • Мнения: 3 480
Санака, къде ориентираш хората за баРовете?
Много хубава грешка се е получила. Grinning
Прасунчо, падането на баловете реално не е проблем, ако го няма това пренасищане с максимални резултати. При 100 т. на НВО по математика има деца, които нямат шанс за класиране в профилирана математическа гимназия.
глупости. При 100 МАТ за СМГ трябват 84.5 точки по БЕЛ, при това на първо класиране. Или ни трябват математици, които не знаят от кого е " На прощаване".
Едно време в математическите гимназии се влизаше само с изпит по математика и не е имало драма дали знаят от кой е "На прощаване".
Какво ще кажете за математици, които не знаят география. То сега и такива рискуваме.
И защо така и не се разбра, че при сегашното НВО не се гарантира и че е математик като за МГ този със 100 точки. Пък нататък да търсим какво друго знае/не знае.

# 889
  • Мнения: 51
Санака, къде ориентираш хората за баРовете?
Много хубава грешка се е получила. Grinning
Прасунчо, падането на баловете реално не е проблем, ако го няма това пренасищане с максимални резултати. При 100 т. на НВО по математика има деца, които нямат шанс за класиране в профилирана математическа гимназия.
глупости. При 100 МАТ за СМГ трябват 84.5 точки по БЕЛ, при това на първо класиране. Или ни трябват математици, които не знаят от кого е " На прощаване".
Едно време в математическите гимназии се влизаше само с изпит по математика и не е имало драма дали знаят от кой е "На прощаване".
Какво ще кажете за математици, които не знаят география на (пак от 7 клас). То сега и такива рискуваме.
И защо така и не се разбра, че при сегашното НВО не се гарантира и че е математик като за МГ този със 100 точки. Пък нататък да търсим какво друго знае/не знае.
защото само с една гола математика не става да си част от водещо училище.

# 890
  • Някъде там...
  • Мнения: 4 328
То високите резултати не гарантират и че на детето му вървят езици, но влиза в ЕГ, нали?
Моля ви, не пренасяйте спора и в тази тема...

# 891
  • София
  • Мнения: 19 909
Solnichka, малко се преекспонират нещата с този отделен изпит по математика някога.. Като изключим, че задачите бяха  по-малко и само за разписване, трудността им не беше такава, че да селектира истински математици..Говоря конкретно за СМГ, където имам личен опит. Оценките ми за ЕГ и СМГ миналия век бяха почти еднакви. Ако трябва да я оприличим въпросната "сложност" на нещо от ново време, то подходящ пример  биха били вторите модули на НВО, но не  в последните няколко години. Далеч по-добър подбор на математици позволяваше примерно изпитът на НПМГ в сравнително по-ново време..

ПП  Та решението на този толкова спряган проблем с невлизащи в МГ математици заради БЕЛ е много лесно - усложняване на втората част на НВО.

Последна редакция: сб, 15 юли 2023, 13:21 от пенсионирана русалка

# 892
  • Мнения: 7 329
С едно знаене от кого е "На прощаване", можеш да пиеш белина с лечебна цел. Всяко нещо, което е взето само за себе си нищо не означава.
Дете с добри резултати на олимпиади по природни науки не може да бъде определено като неграмотно.

# 893
  • Мнения: 3 480
Какво значи водещо училище?
Това са на бг-мама квалификациите.
СМГ не ме интересува, въпросът е, че едно време отделният изпит за МГ осигуряваше влизането там на деца като минимум с осмислено желание да учат интензивно математика. Сега с това нехабене на бал много деца се натрисат сами не за тяхно добро.
Системата сега дава повече възможности от преди, но предимствата не са в това, че математиците сега със сигурност знаят от кой е "На Прощаване".

# 894
  • София
  • Мнения: 19 909
Какво значи водещо училище?
Това са на бг-мама квалификациите.
СМГ не ме интересува, въпросът е, че едно време отделния изпит за МГ осигуряваш влизането там на деца като минимум осмислено желание да учат интензивно математика. Сега с това нехабене на бал много деца се натрисат.
Системата сега дава повече възможности от преди, но предимствата не са в това, че математиците сега със сигурност знаят от кой е "На Прощаване".

И това не е така, поне не и за София.  Почти всички кандидатстващи за ЕГ се явяваха и на изпита на СМГ. Но далеч не  непременно от отявлен интерес към математиката, а  просто с цел наличие на резервен вариант.

Последна редакция: сб, 15 юли 2023, 13:36 от пенсионирана русалка

# 895
  • Мнения: 1 069
Кой изпит на СМГ?

# 896
  • София
  • Мнения: 19 909

Този, с който се кандидатстваше за прием в гимназията някога - тогава, когато нямаше единен изпит за ЕГ и МГ. Още помня частично текстовата задача,  за някакви цветя ли беше, плодове ли - със сложност на задача от сегашна група Б за 6 клас от дял  "Моделиране на уравнения".Та селекция на изявени математици с този изпит определено нямаше. Просто изпитите бяха отделни, нищо повече.

Последна редакция: сб, 15 юли 2023, 13:45 от пенсионирана русалка

# 897
  • Варна
  • Мнения: 227
И аз не мисля, че има за Варна, чак такова занижаване на баловете. Изненадана съм просто, че се избират не много атрактивни училища ( така да кажа) от деца с доста висок бал. Дали грешен избор или осъзнат такъв не знам.
Аз пък много искам да има възможност след 4 клас да се влиза в ЕГ, както в МГ. Ама едва ли някога ще се случи това.

Сериозно намаляване на бала в МГ-Варна има само в паралелката мат. с немски език, но  т.к.тази година паралелките са две, а миналата е била една - едва ли може да се прави сравнение. Интересно би било да се извадят първите 26 от ЕГ,(някои ЕГ имат по 3-4 паралелки прием в една специалност) и да се види докъде стига балът.

Интензивното обучение по език от 5.клас би дало възможност на децата да научат повече от два езика. От друга страна прекалено ранното разделяне на децата на тези, кото са елитни,  и тези от квартала, не ми е по вкуса. Затова и съм много скептична към класациите след 7.клас. Трябва да се направят две класации - за училища с прием от състезания или изпит и за такива с прием по адресна регистрация.

По мое време МГ нямаше прием след 5. клас. Всеки си кандидатстваше за МГ и/или ЕГ, затова в ЕГ имаше много добри математици (вкл. състезатели).

# 898
  • Мнения: 1 069
Ясно, реших че някакъв сега и се учудих.

# 899
  • Мнения: 225
Аз мисля, че голяма част от децата на тази възраст не са особено ориентирани какво точно искат. Повечето от децата, които са учили в паралелки с мат или мат гимназии съм сигурна, че искат да продължат с нея, защото са развили умения и са положили труд и не на последно място е позната територия за тях.
Не е точно така с езиковите паралелки - много деца след 7 клас записват училища с езици, много често дори без да имат елементарна представа за конкретния език или най-малко на ниво обща култура /китайски, арабски, корейски и т.н/ Това не означава, че веднъж избрали училище и влезли в него - ще им се отдават езиците.
Мисля, че и с математика е така. Рядко има таланти, но ако искаш да се развиваш дори да не си “математик” можеш да стигнеш много добро ниво. Затова е училище. За да учат.
Има страшно много деца, които не са учили в МГ, но този предмет им върви и не са нещо по-малко от тези, които досега са учили в такава гиманзия. Малко е неприятно да прочетеш, че детето ти макар изкарало 97-8-9, че дори и 100 т по мат. Не е математик, видиш ли щото учи в обикновено ДУ до 7 клас или не е искало да ходи по олимпиади, а си е имало други интереси.
Да много деца се разсейват и под стрес може да сбъркат, но това важи за всички, не само защото напрежението на една част от тях е голямо /за да продължат в МГ/ за всички е голямо. Кофти е, че за няколко точки може да не влезе, съгласна съм. Но пък се е готвило цяла година само по БЕЛ.
Има деца, които в училище дори не попадат на добри учители по мат и БЕЛ и цяла година си скъсват дупето от учене и не ги вкарва в елитната гимазия това, че някой друг е сбъркал задача. А самия техен личен труд. Нека ги оценим тези деца. Всъщност трябва да оценим труда на всички деца, които са с много точки над средното. Защото не са много. Поне в страната. София сме друга губерния.
От друга страна наистина не разбирам драмата да се иска отделен изпит за математическите гимназии. И без това към момента децата ще са длъжни да се явят на НВО, повече отделни изпити са допълнителен стрес.
Още повече, че ако за Видин например на този изпит се явят 100 деца, в София може да се явят над 5000 което означава - още проверяващи, сложна организация -подсигуряване на зали, подаване на документи, и т.н и т.н
Според мен наистина една задача като 3 модул - не е никак лоша идея. Просто да не е задължителен при формиране на процента успеваемост на цялото НВО, а да добавя точки при формиране на бала за МГ. Или да има повече училища, предлагащи добро обучение по математика, или повече паралелки в такива училища. Абе има начини да се намери решение. Щом децата искат да се развиват в дадена сфера държавата е длъжна да направи всичко възможно за да им го осигури, защото останаха малко тези, които държат да са добре образовани. И нещата не отиват на добре.

Общи условия

Активация на акаунт