СЕДМИ КЛАС - второ и трето класиране

  • 75 995
  • 826
  •   1
Отговори
# 735
  • Мнения: 29 080
Втора дата е нещо положително.
Втора дата след класиранията е предпоставка за хаос и шашми.
Втората дата ще важи не само за болни деца, а и за семейни трагедии. Недай си Боже, ако почине баба, дядо или родител, това дете как да си събере акъла, че и на изпити да отиде? Всичко се случва, живи хора сме.
Но, че ще има шашми съм абсолютно сигурна. Колко деца в София са с документ, че са болни за да ги приемат в ДГ?
Нали в момента се обсъждат тези промени, къде да заявим несъгласитето и доводите си, за да не станат факт, а да ги премислят?

# 736
  • Мнения: 7 665
Който има възможност за шашми, то той не чака детето му да се яви септември на нво, а просто си действа и детето му е прието без нво или без нужния резултат от нво. Септември биха се явили единици деца, които цяло лято ще са притеснени за изпита, за тях юли няма да е почивка, а ще е като април месец за всички, които се явяват юни. Наистина не ви разбирам, какво пък толкова ще стане дори и да има тук-там някое надпланово дете? Колко точно деца ще се възползват от тази възможност: 50, 100, 200? Едва ли ще са над 100 за цяла България, които няма как да са концентрирани с един и същи бал, и в един и същи град, и с едни и същи желания. И какво пък ако даден клас не е от 26, а 27 деца, нали никой няма да измести прието дете?

# 737
  • Мнения: 504
Който има възможност за шашми, то той не чака детето му да се яви септември на нво, а просто си действа и детето му е прието без нво или без нужния резултат от нво. Септември биха се явили единици деца, които цяло лято ще са притеснени за изпита, за тях юли няма да е почивка, а ще е като април месец за всички, които се явяват юни. Наистина не ви разбирам, какво пък толкова ще стане дори и да има тук-там някое надпланово дете? Колко точно деца ще се възползват от тази възможност: 50, 100, 200? Едва ли ще са над 100 за цяла България, които няма как да са концентрирани с един и същи бал, и в един и същи град, и с едни и същи желания. И какво пък ако даден клас не е от 26, а 27 деца, нали никой няма да измести прието дете?
.
И аз съм на това мнение и ги обясних по напред. Изцяло подкрепям.

# 738
  • София
  • Мнения: 9 487
Отделно това за детските градини поне от няколко години не е така. Вече трябва да има ТЕЛК май с над 50%. А не просто атопичен дерматит примерно.

# 739
  • Мнения: 7 665
И кой точно родител ще направи шашма за медицинско, за да пропусне детето му нво през юни, а да се яви септември? Какво му гарантира това? Нима ще си мисли, че септември ще е по-лесно нво или ще си мисли, че още 2 месеца решаване на задачи ще е положително за психическото здраве на детето му?

# 740
  • Мнения: 8 549
МОН пишaт, че децата от втората дата ще се състезават само за незаетите места. Няма да има надпланови бройки. Обсъжда се втора дата да има още този септември

Скрит текст:
МИНИСТЪР ЦОКОВ: РАБОТИМ ЗА ВТОРА ДАТА ЗА ИЗПИТА В 7. КЛАС ПРИ ЗДРАВОСЛОВЕН ПРОБЛЕМ

Работи се за създаване на втора изпитна дата за седмокласници със здравословни или други сериозни проблеми, които не са им позволили да се явят на редовното национално външно оценяване. Това съобщи министърът на образованието и науката проф. Галин Цоков пред медии. По думите му целта е тази възможност да се даде още от тази учебна година, като датата ще е най-вероятно през месец септември. Предстои да се детайлизират условията и документите, които учениците ще трябва да предоставят.

“Идеята ни е тези деца, които се явяват на допълнителната дата, да се състезават само за незаетите места от редовния план-прием”, каза проф. Цоков. Той поясни, че те ще могат да влязат в съответно училище само ако успеят да достигнат бала, с който учениците са приемани по време на редовните класирания.

“При форсмажорни ситуации, както бяха наводненията през тази година, ще се издава заповед за провеждане на изпита след 7 клас на друга дата”, каза още министър Галин Цоков. Той съобщи, че критериите за оценка на есето за държавния зрелостен изпит и преразказа на националното външно оценяване ще бъдат публично оповестени. “Целта е всички родители и ученици да знаят по какви критерии работят оценителите, за да повишим и доверието в този процес”, обясни проф. Цоков.
                  По - голяма глупост от това не съм чула скоро.През септември остават места само в нежелани  у-ща и сега без НВО можеш да запишеш неприето дете в тези у-ща и то точно през септември.И 500 т да им дете на НВО на втори изпит ,като няма места ще учи там където са обявени - може да е и в Бузема.По-скоро би трябвало да се открият надпланови бройки в желани паралелки при показан висок успех на НВО.Кандидатстване  за незаетите места с втори изпит НВО е безмислено.

# 741
  • София
  • Мнения: 9 487
В СМГ редовно има по някое място за 4 класиране. Не че знам то кога е по график де.

# 742
  • Мнения: 9 486
Ама то щото простата лихва отива в седми клас, та няма да има време за други маловажни неща. Аман!!!!! Rage
Лихвата изобщо не е за 5 клас. Те наскоро я свалиха, явно неуспешно. Наложи ми се да обяснявам миналата година на 2-3 петокласнички, гледаха ме като трамвай Simple Smile Simple Smile И в училище толкова я бяха разбрали.. Едно време си я учихме точно там, имаше си я и в изпитите след 7 клас. А тия проценти и досега са ми гадни. Макар математиката да ми е любима.

Не знам, дали е проблем за разбиране от петокласници (нямам спомен да съм го обяснявала допълнително извънучилищно, по двете системи - и в по-горен и в пети клас), но знам че % и % от % ( х% от у% от А) са проблем за разбираме от много хора на възраст 30-50.
Мисля си, че не е възрастова, а индивидуална особеност...

А коментара ми беше част от по-общ, за премахване от ООП на нещо изключително важно като база и преместването му в "разширено", т.е. 70% от децата ще учат разширено частни уроци, за да не са "боси" в гимназиалния етап.

Последна редакция: пт, 28 юли 2023, 09:41 от peneva_a

# 743
  • Мнения: 6 326
Не знам какво точно са чули журналистите. Но аз гледах някакво интервю на крак с него и внушението от думите му съвсем не беше, че ще се състезават само за останалите места. Няма логика и това обезсмисля изобщо цялото занимание.
И принципно каза, че още се обмисля какво да се направи. Т.е. всеки от вас, който счита, че има добра идея, възражения, корекции за този процес, може да им изпрати мейл.

Признавам, не съм чела още промените в учебното съдържание. Особено по математика живо ме интересува.

Последна редакция: пт, 28 юли 2023, 09:22 от Fancy

# 744
  • Мнения: 1 268
То изказванията са толкова диаметрално противоположни, та най-вероятно министърът не е разбрал какво са му обяснили съветниците и е имал предвид втора дата за надпланови места, а не за редовните места или журналистите толкова са го разбрали. Септември месец места от редовния прием не знам дали има. В град като Пловдив за 3то класиране в момента има 1 място за момиче в Руската гимназия, 1 място в търговската, единични места във Строителната гимназия (май в 5 паралелки по едно място бяха), в Гимназията по туризъм в 2 от паралелките по 1 място. Всичко останало е в гимназии, в които и с НВО и без НВО ще те приемат, защото желаещите така или иначе са малко за там и конкуренция няма.
За промените в програмата по математика - премахването на съдържание по математика и местенето нагоре-надолу по класовете не решава проблема с ниските резултати. От години по върховете на всякакви класации за НВО и ДЗИ са гимназии и училища, където има ред, дисциплина и изисквания. Там, където домашните не са по 2 задачи от решените в учебника, а тези и преразкази не се пишат две/два в началото на 7. клас и до там. Помагам на близки деца по математика от няколко години и проблемът в 5. клас е заложен още в началния курс. Четири години учат едно и също по математика, но някои от децата до 4. клас не научават таблицата за умножение. Смятам, че от 1. до 4. клас часовете за упражнение са предостатъчно, но тези, които вкъщи не положат усилие да научат елементарните неща като събиране с преминаване и таблицата за умножение закъсват от 2. клас още и преминават без проблем в 5. Задачите с думи са последните 2 задачи от учебниците, учебните тетрадки и сборниците, останалото е бакалски сметки. Учителите започват с тези последни задачи и то не всички, разчепкват ги ама на дъската, а в учебната тетрадка, където трябва да бъдат решени, няма място за това подробно решение и после за домашна е сборника само с 2 такива задачи и място точно, колкото да смачкаш там някакво уравнение. В учебниците НЯМА подробно решение на задача с думи (поне за няколко години не съм видяла нито в учебниците на Просвета, нито в тези на Булвест, може някъде другаде да има). В допълнение, за да може да се решават задачите с думите, трябва да можеш да четеш с разбиране, а една голяма част от децата четат само в часовете за упражнение в училище (35 мин за клас от 24 деца, т.е. по 3-4 мин дневно сутрин и да кажем 15мин в занималнята) и до 4. клас или четат бавно, или сричат. До 5. клас се работи 99% в помагала, където място няма и децата са принудени да сгъчкат някакво решение. В 5. клас в голяма част от училищата се продължава със същите тези безумни учебни тетрадки с по 6-8 задачи на урок, където отново няма място за разписване на задача, но в 7. клас във 2. модул се очаква вече, че може да разпишеш задача, за която от 1 до 7. клас си имал по 3 реда за разписване. При проверки на учителите никой не го интересува каква е реалността, а как е по документи и дали документацията е изрядна. И в момента в начален курс не се дават домашни за събота и неделя и за ваканциите в една голяма част от по-обикновените училища, защото родителите не искали, защото учителите нямали право и евентуално се заобикаля с "препоръчителни", но тогава и толкова се пишат, а като приемат предложението за домашните, тогава вече съвсем ще стане мазало. И явно идеята на голяма част от предложенията е да се закрият и последните останали читави училища. До качествено образование ще имат достъп децата на родители с възможности и то в София, защото в другите областни градове и читави частни училища няма.
За съжаление не виждам светлина в тунела и все повече ще падат резултатите, докато не се започне от това да не се смята за срамно/унизително и не знам още какво детето да повтаря след като не е усвоило знанията за съответния клас в началното училище. По-късно вече става не просто трудно, а невъзможно за голяма част от децата да наваксат, губят интерес и пречат на останалите, защото не могат да следват и без това ниското темпо. Наваксването става с 10 дни допълнителна работа през ваканцията. Колкото и да е мотивиран учителят, ученикът вече не е мотивиран, когато приятелчетата му играят пред блока, а той ходи на училище, за да отстранява пропуски. Когато премахнат делегираните бюджети, когато се изисква от учителите не попълване на документация, а реална работа с децата, когато родителите разберат, че са отбор с учителите и трябва да работят за доброто на децата си, когато "слабите" звена сред учителската гилдия биват отстранявани, а не покровителствани, защото са човек на някого си, когато родителите разберат, че децата им са едни вкъщи и други в училище и още доста такива неща, може и да тръгне в някаква посока системата.

# 745
  • Мнения: 37
Според мен всяко училище, което желая да отсее деца при приема трябва да си организира изпит. Всички останали с бала от удостоверението си кандидатстват. За мен са доста по реални резултатите в свидетелството, отколкото резултата от един единствен ден, пък бил той юни или септември.

# 746
  • Мнения: 1 069
И за почнат да ходят децата на Н на брой изпити, щото имат мераци за Н на брой училища. Неработещо е това за мен.

# 747
  • Мнения: 3 053
Дъщеря ми имаше съученик в 32-ро, който беше припаднал на втори модул МАТ. По БЕЛ изкарал 5.70 или около 92т. По МАТ имаше четири и нещо. Първи модул решен отлично и втори липсва. Ако не беше припаднал, щеше да има бал за всяка ЕГ в София. Нямаше драма, но все пак му беше отнета възможността да избира. Много е важно да дадат равна възможност на тези деца.

# 748
  • Мнения: 9 043
Според мен всяко училище, което желая да отсее деца при приема трябва да си организира изпит. Всички останали с бала от удостоверението си кандидатстват. За мен са доста по реални резултатите в свидетелството, отколкото резултата от един единствен ден, пък бил той юни или септември.

Шегуваш се Simple Smile
Реални били оцеките от свидетелството?
Детето ми завърши МГ, по тази причина оценката му по математика е съизмерима с тази на другите деца в училище и със сложността на материала учен в МГ.
Та 5-ца по математика в това училище е 7 -ца в ДУ до нас.
Коя оценка ще мерят от свидетелството?

И на колко изпита ще успее да издържи дете в София. Ако иска да учи английски език, ще се яви на изпити в 1 АЕГ, 2 АЕГ, 32-ро , 22-ро, 7 -мо и т.н. Тоест 5 училища Х2 изпита, дали едн дете на 13 ще издържи 10 изпита в рамките на един месец?

# 749
  • Мнения: 157
За мен втора дата за НВО е чудесна възможност за децата, които по основателни причини не са могли да се явят на първата дата. Обаче смятам за грешка класирането да е между двата изпита.
Например дъщеря ми е в елитно училище от обявен прием 26 деца, осми клас започнаха 30 ( няма близнаци) и това до колкото знам не е изключение за желаните паралелки .
Какво става ако да речем има 8 деца на втората дата изкарали достатъчно точки и желаещи да учат в конкретна паралелка в определено училище. Училището къде ще ги класира при условие , че вече има надпланов прием?

Общи условия

Активация на акаунт