Вижте новата идея на Просветния министър!

  • 1 268
  • 24
  •   1
Отговори
# 15
  • Мнения: 2 792
  Честно казано, не смятам, че трябва да има подобна алтернатива- да не е задължително да си в час, защото не ти е интересно. Ако не си в час си избягал, обикновено се бяга не защото не ти се слуша тъп и безинтересен урок, а защо скоро не са ти споменавали номера, не си учил в последните няколко седмици или месец- два и вероятността да те изловят е доста реална, пък си натрупал няколко двойки-тройки, това от ученическа гледна точка, доколкото я помня.
 Ако учителите не смеят да пишат неизвинени отсъствия, как някаква безумна рестрикция насочена към учениците, ще ги мотивира да го правят, в този случай проблема е  толериране на отсъствията на ученика от страна на учителя и не виждам защо наказания трябва да бъде ученика.

# 16
  • Мнения: 3 098
"Който не слуша в час, мете двора" според мен е чудесна мярка.


А според мен не е,тъй като по този на4ин у подрастваЩите Ще се затвърди идеята,4е труда е срамен и е наказание.
Аз бях ходила преди време на родителска среЩа на брат ми  Mr. Green и у4ителката по английски назова неговото и на оЩе 5 деца имена,на които не им било"приятно и интересно в 4ас".Оказа се,4е децата имат много по_голяма подготовка от у4ителката.Ами как да им е интересен и полезен урока?
ВъобЩе,генерално гледам,4е след моето завършване на гимназия,запо4на да се експерементира много.Правят се реформи,които не са в полза на у4аЩите се и у4илиЩата,сменят се у4ебници,програми в много кратък срок.Кой е потърпевшия? ooooh!
Ако вси4ко това не се спре и да се изгради една ясна схема,образованието в България Ще стане като в много държави по света_Ще излизат следваЩата партида работници,създадени и обу4ени единствено да консумират и работят.Без мисловна дейност.
A относно "елитните"у4илиЩа,освен вси4ко друго,те трябва да покриват и много пове4е норми от обикновенните у4илиЩа,неЩо,което едва ли става.И дисциплината трябва да е желязна,а не такава каквато е в момента.На който не му харесва_навън и край.

# 17
  • Мнения: 1 100
А не е ли по-правилно всички училища да бъдат "елитни". Нивото да се повиши и тн. Това с лотарията е глупаво.

# 18
  • София
  • Мнения: 2 162
И как точно ще ги хванат да метат- има ученици дето не стъпват по цял месец в училище. И какво като го накарат да мете- ще измете един път и после пак го няма никакъв/никаква.
А за първолаците и лотарията смятам, че си е безумие. Не може ли да има тест за интелигентност, събеседване и каквото там се прави в нормалните държави, ами ще си играем на тото ooooh!А иначе кои училища са "елитни" в момента и аз не знам, но по принцип си представям едно елитно училище като в институция, в която има елитни ученици и елитни преподаватели. Както ТТотов е загатнала по-долу.

# 19
  • Мнения: 2 839
Лотариината система съвсем не я е измислил Д. Вълчев. Приложена е в Чикаго, мисля 80те години на 20ти век. СПоред анализите, това изобщо не навредило на деца с възможности и амбиции, попаднали в по-слаби училища. Напротив, на тестове в последствие показват далеч по-добри резултати от деца от елитни училища. Т.е. оказвасе май, че в тази възраст нивото на училището изобщо не е от значение.
Малко наизуст го пиша, ако ви е интересно ще поровя, бях го чела в книга от някакъв известен американски бизнесмен.

# 20
  • с/у ОколоМръсТното
  • Мнения: 19 148
Кучето си лае, керванът си върви!  Whistling
Това мисля и за тази идея на този министър.

# 21
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 141
Моят син и още няколко съученика бяха помагали да метат на един клас двора /след като тяхния клас си беше свършил района/, наистина видях децата с какво удоволствие почистват и си пазят двора - е защо трябва да мете за наказание.

А мнението ми за елитните училища съм го изказвала много пъти. От първи до четвърти клас според мен е важно да попаднеш на УЧИТЕЛ.

# 22
  • Мнения: 2 839
От първи до четвърти клас според мен е важно да попаднеш на УЧИТЕЛ.
Точно! Че и до 7ми даже, според мен

# 23
  • Мнения: 275
Дороти, кажи какво според теб е УЧИТЕЛ . Класната на моя син е чудесна-строга, взискателна, натоварва ги достатъчно, за да са ангажирани и да ене щуреят, домашните според мен са добре премерени(т.е. като количество са достатъчно много за да се ангажира и следобеда му, има време разбира се и за игри)организира тържества по разни поводи, води ги на театър, кино,  екскурзии-и пак има недоволни родители.Какво повече да даде тази жена не знам.
Претенции от типа-много са домашните, не ни се дават пари час по час за кино, за театър, за тук , там, за помагала разни-не им стига времето за угра, като се направи по-остра забележка на някое-травмирано било, не спало, не знам какво си .
За това питам аз ли съм изкривена и одобрявам това, има ли модел за елитен УЧИТЕЛ, как да го разпознаем предварително, за да си  запиша по-малкото дете при него,.Интересно ми е да се изброят качества, които да се харесват на всички, защото явно това, което харесвам аз, не го харесваш ти(примерно) и аз казвам учителката ни е елитна, а ти казваш мани я тая.

# 24
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 141
Haley_2007 според мен ти си разбрала какво е учител.

Двамата ми сина от 1-4 е втория и беше първия при една и съща учителка. С първия ми се виждаше, че вървят с материала, като охлюви а с втория ми е ад. Просто си зависи от детето. Учителката непрекъснато всеки ден е в контакт с родителите /с тези, които искат/. Обяснява какво се изисква от детето и какво може и какво не може детето. Как е подходила, как се мъчи да го вкара в релси. Аз с първото си дете не съм учила.


 Първо бяхме при една учителка с второто в друго училище - ами тя не желаеше да разбере, че децата са различни. Имала първа степен квалификация - класът и беше отвратен обаче на останалите учители им харесвало как под строй ги извеждала. А това че като на студенти влиза и излиза и няма нужда жената да влезе и разбере всяко дете. Позволи дори децата да се подиграват на детето ми, че е с логопедичен проблем - е това учител ли е. Направо чакам черен списък на учителите да я запиша някъде. Не желаеше да казва до къде са домашните, изказвала се, че един учител не трябвало да разговаря с родителите. И аз не съм разговаряла за първото си дете, ама за дете с проблеми си трябва си мисля. А координацията между учител, дете, родител е задължителна. Остави го на последен чин, като на предпоследния също нямаше деца.

Сега е коренна разлика, детето ми с удоволствие ходи на училище, няма агресия в класа, всички деца са просто идеални, но обединителя според мен е учитеката в новото училище на синът ми. Той сега е първи клас.

Общи условия

Активация на акаунт