Пазарът на недвижими имоти в България, какво се случва реално - тема 75

  • 35 439
  • 762
  •   1
Отговори
# 210
  • Мнения: 8 382
за Оборище съм, ама защо не потърсите още
харесали ви луничките за 150К, сериозно ли?

# 211
  • Мнения: 639
Представете си, че са минали 15 г. и се налага да продадете апартамента, в който сега ще инвестирате.Изберете този, който според вас ще се продаде по-лесно. Най голям минус и на двата имота за мен са годините им, вижте и за ново строителство. Аз стара тухла, епк и панел не гледам без значение къде са, но свят широк хора разни. Не бих избрала нито един от двата, а бих търсила ново в строеж.

# 212
  • Мнения: 7 370
Мен би ме отказал блок с неподдържани общи части. Ние така се отказахме от закупуване на апартамент, който много ни хареса. Общите части бяха трагедия.
В Зона Б18, ако се чува трафика от Сливница през деня, вечер е ад. Правят си редовно гонки. Живяла съм там преди 10 години, та от тогава са ми впечатленията. Не вярвам да се е променило.

# 213
  • Мнения: 639
Гонки няма, преди имаше вярно е, но сега отдавна няма, нищо не се чува вечер, в района съм

# 214
  • Мнения: 7 827
Никога няма да купя в блок с не поддържани общи части. Или собствениците изобщо ги няма и не им пука или са неплатежоспособни.
Никога не бих купила по-високо от 3 ет. (в провинцията) и 4 - 5 в София (примерно). Правя си сметката какво бих могла да издържа физически при неработещ асансьор.
В стар блок от 60-70 години общите комуникации са в адски състояние и трудни за ремонт.
Аз бих търсила по-активно всякакви варианти. Не знам дали и колко ще се увеличат цените и колко е спешно на потребителката купуването ама 150к са много пари и е добре да се използват правилно.  В близките години може и да нямате възможност за промяна на избора (да купите друго и продадете това).

Към потребителката, която след живот в къща търси апартамент. Като вас съм. Цял живот в къща с двор и се наложи да купуваме за младото поколение. Не бих могла да вифеа грам на висок етаж. Чувствам се увиснала в пространството, отделена от земята като в някакъв кафе на дърво. Отделно имам страх от високо. За това (и правейки сметка, че някой ден може аз да живея в апартамента) търсих до 2ри етаж, (3ти ми беше краен компромисен вариант).
Подчертавам, че живея в провинцията и при нас няма такова презастрояване каквото е сега в София, Пловдив, Варна и Бургас. И има избор на жилища все още.

# 215
  • Мнения: 15 786
Цитат
Там където е ИСУЛ е изключително мръсно и шумно.
Мръсно и шумно е в частта на б-ца,която е на булеварда.Точно толкова,колкото е на метри от новопостроена сграда на ,която от поне 10м. пише,че има ''само'' 4 свободни апартамента.Пак на същият булевард се строи затворен комплекс с реклама ''в близост'' до парк Заимов.Защо не кажат,че са на свръх мръсен натоварен булевард?Исул откъм ''Данаил Николаев'' всъщност е занемарен и има някакви частни кабинети.От главният вход до там е много голямо разстояние,вътрешен двор тип пром.зона.Около централният вход на б-цата и поликлиника,и отстрани на нея е много тихо и приятно място за живеене.Освен това е наистина е в близост до парк Заимов.Аз ходих до мол ''Парадайз'' и изпаднах в шок от презастрояването,мърсотията и шумът от този нов,скъп квартал с ''гледка към Витоша,чист въздух'' и пр.откровени лъжи.Наистина е чудесно,че масово хората купуват на такива места.Старата градска част да стане малко по-спокойна.След час пик на булевардите ''Дондуков'' и ''Раковски'' е тихо,истинска идилия в сравнение с онзи модерен квартал.
Позната беше на лечение в 1ва градска и каза,че нощем не може да се спи от гонки по Патриарха.

# 216
  • Sofia
  • Мнения: 2 423
Защооооо, с какво са по-различни от живеещите в едно-дву фамилни жилища???
Че примерно 18 семейства правят покрив само 3 пъти по-голям от едно фамилния?
Както с градския транспорт - колата е луксозна стока и сам си се грижиш. Ако искаш евтино и екологично се качваш на ГТ.

# 217
  • Мнения: 7 827
Защооооо, с какво са по-различни от живеещите в едно-дву фамилни жилища???
Че примерно 18 семейства правят покрив само 3 пъти по-голям от едно фамилния?
Както с градския транспорт - колата е луксозна стока и сам си се грижиш. Ако искаш евтино и екологично се качваш на ГТ.
Изобщо няма място за сравнение. Защото като искаш да ти е ефтино не си купуваш заедно с махалата раздрънкан автобус и да се надяваш на безплатен ремонт като се повреди.
Как си представяте един заем на етажната собственост. Кой ще го гарантира, кой ще плаща вноските, ако някой от собствениците спре. Какво ще се случи ако във времето се продаде някой от апартаментите, кой ще иска да купи апартамент натоварен с дългосрочен кредит.
И в духа на примера с ГТ - на който не му стиска да плаща стандартните цени за кредит и ремонт - защо не си продаде имота, който практически няма средства да поддържа и да се премести в такъв, за какъвто му стигат финансите.
Надявам се си давате сметка, че всички пазарни отклонения накрая ни излизат през носа, защото държавата ни е бедна и не може да си позволи да е свръх социална.
Програмата за сканирането на блоковете, дето държавата помагаше - дали имаше и една план сметка без завишени цени. От чий джоб излязоха милионите, при положение, че безплатна манджа няма.

# 218
  • Мнения: 1 800
В кръга на шегата (а може би не), покупка на НОВО в близост до булевард, гледайки в бъдещето с перспектива, не е чак толкова лоша идея. Говоря във връзка с навлизането на елекрическите автомобили. С годините (до 10 - 15) ще се разредят автомобилите с ДВГ до пълното им изчезване. Млад човек, след 10-15 години не си го представям бръмчалка, следвайки модата ще се срамува да юрка ДВГ. Това е ако купуваш и заключваш "за детето" или най - много да отдадеш. Но ако е старо (тухла и панел) не си струва. Друг е въпросът, че лично аз не бих купил до булевард никога, защото то не е само шумът проблема. 
За авторката с дилемата ЕПК - Оборище. Нещата отиват от зле към по - зле. Както казах, ако мислите като другите - след наем - НИЩО, а след покупка ми остава нещо - помислете пак.

Последна редакция: пн, 25 сеп 2023, 05:48 от Seiko7075

# 219
  • Мнения: 7 827
В кръга на шегата (а може би не), покупка на НОВО в близост до булевард, гледайки в бъдещето с перспектива, не е чак толкова лоша идея. Говоря във връзка с навлизането на елекрическите автомобили. С годините (до 10 - 15) ще се разредят автомобилите с ДВГ до пълното им изчезване. Млад човек, след 10-15 години не си го представям бръмчалка, следвайки модата ще се срамува да юрка ДВГ. Това е ако купуваш и заключваш "за детето" или най - много да отдадеш. Но ако е старо (тухла и панел) не си струва. Друг е въпросът, че лично аз не бих купил до булевард никога, защото то не е само шумът проблема. 
За авторката с дилемата ЕПК - Оборище. Нещата отиват от зле към по - зле. Както казах, ако мислите като другите - след наем - НИЩО, а след покупка ми остава нещо - помислете пак.
Добре, че е само шега прогнозата за след 10 - 15 години. Нито автомобилите с ДВГ ще изчезнат, нито младите ще започнат да предпочитат жужвнето на пчелите пред рева на пернишки Голф.
Има много особености от регионалния пейзаж, които подсказват горното.
За това, а и за всеки случай, по-добре да се търси навътре в кварталите (когато е възможно).

# 220
  • Мнения: 1 800

Добре, че е само шега прогнозата за след 10 - 15 години. Нито автомобилите с ДВГ ще изчезнат, нито младите ще започнат да предпочитат жужвнето на пчелите пред рева на пернишки Голф.

Спекулирах, малко да обърна дискусията в тази посока. Аз също не съм в час. Интересно е за размисъл.
Като се замисли човек, в началото на 20 век, Лондон е имал невероятен проблем с събирането и депонирането на конския тор, т.к. основно движението на хора и товари там се е осъществявал основно с конски впряг. Дори нивото на някои улици е било изкуствено повишено само от него. Мислени са различни технически решения, пък нещата са се самооправили с автомобилите. Не им е липсвало на местните левенти, разиграването на жребеца, под прозореца на своята любима.

# 221
  • Мнения: 7 827

Добре, че е само шега прогнозата за след 10 - 15 години. Нито автомобилите с ДВГ ще изчезнат, нито младите ще започнат да предпочитат жужвнето на пчелите пред рева на пернишки Голф.

Спекулирах, малко да обърна дискусията в тази посока. Аз също не съм в час. Интересно е за размисъл.
Като се замисли човек, в началото на 20 век, Лондон е имал невероятен проблем с събирането и депонирането на конския тор, т.к. основно движението на хора и товари там се е осъществявал основно с конски впряг. Дори нивото на някои улици е било изкуствено повишено само от него. Мислени са различни технически решения, пък нещата са се самооправили с автомобилите. Не им е липсвало на местните левенти, разиграването на жребеца, под прозореца на своята любима.
В тази посока на мислене, ако предположим, че филмите с футуристичен сюжет се сбъдват един по един (а те се...) какво ще правят собствениците на апартаменти когато  започнем да се придвижваме с летящи чинии. В някои квартали буквално няма да могат да преминат между блоковете 🤣.
А в сериозен план - една от огромните слабости на последните 30 г. е липсата на дългосрочно планиране на градската среда от страна на съответните чиновници. И разбира се корупцията.

# 222
  • Мнения: 1 800

В тази посока на мислене, ако предположим, че филмите с футуристичен сюжет се сбъдват един по един (а те се...) какво ще правят собствениците на апартаменти когато  започнем да се придвижваме с летящи чинии. В някои квартали буквално няма да могат да преминат между блоковете 🤣.
А в сериозен план - една от огромните слабости на последните 30 г. е липсата на дългосрочно планиране на градската среда от страна на съответните чиновници. И разбира се корупцията.

Е говорим за близко бъдеще с ел. коли. Аз това с летящите, лично не си го представям, но когато (ако) ги има, виждам погинали всички познати ни до тук построени и още строящи се жилищни и други неисторически сгради и това планиране, което е сега.
А за планирането - Внимателно си избирайте отсега по - далновидни кметове в София, въпреки че аз лично смятам че не е само корупция и интереси. Чиста и проста некомпетенция. То като се започне от реденето на паветата. Просто си не могат хората. И си мисля, че и 10-рно повече пари да им плащат, пак няма да могат да ги наредят. Други са времената. Та ако отидем и нагоре - замислете, кой способен архитект, инженер, икономист, ще се хване на държавна работа от 8-17ч. и загърби бизнеса (или поне няма активно да го управлява), за да оправя общинските потайности.

# 223
  • Мнения: X
Ох, моля ви, електрическите коли не са фантастика някаква. Да не говорим, че има нови сгради (сега), които правят към някои от паркоместата и гаражите изводи, за да се сложи електрическа станция.

# 224
  • София
  • Мнения: 4 458

А в сериозен план - една от огромните слабости на последните 30 г. е липсата на дългосрочно планиране на градската среда от страна на съответните чиновници. И разбира се корупцията.

Това е основното предимство на "старата" пред "новата" тухла- локацията.  Първата обикновено е в уреден квартал, малки блокчета, тихи улици, дървета. Блоковете в Малинова долина , примерно, изглеждат много по-добре, но там просто няма въздух, какво да кажем за улици. Е, има и нови сгради на топ-локации, но в тях цените са от друг порядък.

Общи условия

Активация на акаунт