Частни училища -информативно - дискусионна тема- 62

  • 58 747
  • 761
  •   1
Отговори
# 690
  • Мнения: 277
нищо не разбирам, не знам защо стана така с езика, и въобще нищо не разбирам, нито от обучение, нито от училища ...за колко неща аз какво си мислех, пък то какво излезе...
За езика мога само от собствен опит да кажа, че като не се използва, се забравя. Аз съм учила в руско училище до 7ми клас, говорех, пишех, четях. После АК. Там английски до припадък, после и немски. В университета мъчих някакъв руски с идеята да си го възстановя. Разбирам като говорят и като чета, но не мога да кажа две думи. Ходех на курсове по немски, мъчех се да чета на немски, замина и той. После учих и италиански, даже се справях говоримо за елементарни неща. Но работя на само на английски от много време и другите езици просто ги забравих.

# 691
  • София
  • Мнения: 749
Фенси, ясно, като не са ти удобни въпросите, започват личните нападки. Попитах как разбираш какво е нивото по АЕ на другите деца от класа на твоето. Възможно е и лично да ги изпитваш, знам ли.
Тук сте захапали Фенси, но понеже споделих подобен опит, дори реферирах към конкретната детска градина, да кажа, че има много начини да се разбере нивото на детето спрямо останалите. В "Света София" не се ползва "Школо", което директно дава статистика, но периодично се публикуват т.нар. комини, от които се вижда точно къде е детето спрямо класа или випуска. А по време на индивидуалните срещи учителите дават този контекст. И отделно, разбира се, самите деца много добре знаят как се подреждат едно спрямо друго по всеки предмет. Едва след това изпитваме съучениците им лично Simple Smile
Езиците се забравят, казвам го и от свой опит. Единствено английският е трудно да се забрави поради интензивното си присъствие навсякъде. За всичко друго се иска фокус и дисциплина.

# 692
  • Мнения: 42 174
Това горното е съвсем вярно - децата много, ама наистина много добре оценяват и знаят кой колко знае.
А що се отнася до ранното чуждоезиково обучение, аз съм на мнение, че всичко, което тренира мозъка, е полезно. Тоест няма лошо децата да се занимават с нещо развиващо и най-добре да има по нещо за всички дялове на мозъка - и да учат език, и да решават ребуси, и да рисуват и изрязват. Но също така от опит знам, че някакво реално и трайно знание в общия случай не се постига с това ранно обучение. Имам личен опит от Немската - в подготве бяхме кой нищо не учил, кой учил нещо, кой учил стабилно, кой идващ от чужбина... Ми в края на година разлика нямаше. Тоест имаше, но вече не се дължеше на предварителната основа, а на таланта и усърдието на учениците. И като завършихме всички говореха достатъчно добре за да могат да работят с немски език или да учат в Германия и Австрия. А че някой бил малко по-добър нямаше значение, там в университетите гледат други неща на изпита все пак и ако езикът е достатъчно добър за да си излагаш тезите проблем няма. А на края на следването пък съвсем всички говорят съвсем свободно.
Единственият смисъл от ранното обучение е целта за два езика - прилично ниво до 7 клас с единия и после друг. Но първият трябва пак да се поддържа и развива на курсове иначе се губи. Не става то така, както си го мислят някои - научил, постигнал ниво и всичко е фиксирано, давайте втория език.
И накрая, макар да ме емнат сега, ранното обучение е в много голяма степен за начесване на родителската гордост и за хвалба. То се и вижда тук в постовете.

# 693
  • София
  • Мнения: 6 749
Виждала съм даже обратен ефект в подготвителен клас навремето - подготве, дошло с някакви знания по езика и съответно със самочувствие да остане назад към края на годината, защото е лежало на стари лаври и не си е давало много зор за разлика от тези, които не са знаели нищо в началото.
Това в никакъв случай да не се счита като мнение против ранното езиково обучение, просто споделям наблюдение.

# 694
  • Мнения: 6 331
Обаче за забравянето, не знам как пък аз руския не съм го забравил грам. Вече 32 години откакто съм завършил там и оттогава изобщо не го ползвам. Години не съм го ползвал, и може би веднъж годишно вземам да чета някоя книга на руски, а веднъж на три години примерно си пусках руска телевизия за 15-20 минути, ми знам си го както българския. Лятото на морето ми се е случвало да говоря с руснаци, говоря си го както на български, без никакво напъване и така, всичко е индивидуално. А по френски само преди няколко години покрих А2, сега и дума не помня и едно изречение не мога да кажа. Сега комай знам само пардон, мерси и бонжур 😂😂😂

# 695
  • София
  • Мнения: 18 386
А по френски само преди няколко години покрих А2, сега и дума не помня и едно изречение не мога да кажа. Сега комай знам само пардон, мерси и бонжур 😂😂😂
Ми ще да е, защото единият език е научен в пряк контакт с носителите му.  Бил си потопен в тази среда ежедневно -  в университета, извън него, в общежитието, в магазина..Едва ли съществува по-ефективен начин за овладяването на даден език. Как се очаква да е същото с език, учен на значително по-голяма възраст, при това на курс?

Твърде много се  задълбава в езиците, кой какво е научил, кого е настигнал и подминал,  откога е започнал изучаването му - в памперска възраст или чак в училище, какво е запомнил или не след значителен период от време, в който въпросният език не е бил ползван.  А  всъщност и 100 примера да се приведат в подкрепа на една или друга теза, твърде много си зависи от човека. Някои хора имат  просто афинитет към езиците, учат ги с лекота,  напредват доста по-осезаемо в сравнение с други, а след позабравяне заради неползване  при нужда бързо възстановяват достигнатото преди време ниво.

Последна редакция: пт, 16 фев 2024, 12:17 от пенсионирана русалка

# 696
  • Мнения: 277
Обаче за забравянето, не знам как пък аз руския не съм го забравил грам.
И майка ми е така, а тя е завършила преди 40+ години, но е учила и в руска гимназия. Скрива ми шапката всеки път и само ме пита - е, ти как може да не помниш. Ей, тъй, на, не го помня. Разбирам го, но не мога да говоря, граматика не помня грам, тя и падежите помни, предлозите с кой падеж...

# 697
  • Мнения: 6 627
Dandelion, личният индивидуален опит е ценен и споделянето му е полезно. Но в темата се оплю конкретна детска градина и как видиш ли нямало никаква полза от обучението по АЕ в нея и децата изравнявали нивото си в училище и т.н. Това са неверни обобщения. Все пак, интерпретациите не са факти.

Аз споделих за нивото, което моето дете достигна в МБ (никакво). Но в училището има много доволни родители, които смятат, че децата им са постигнали много добро ниво на владеене и няма да е почтено да твърдя, че в МБ обучението по АЕ не струва.

В английската имах обратни впечатления от споделените в темата. В класа ни имаше деца от Алианс-а, владееха много добре езика и погответо си го изкараха много леко. След това винаги са били от отличниците по английски, бяха от първите с "развързан език", според мен базата, на която стъпваха имаше голямо значение. В края на гимназията всички се ориентирахме в различни посоки, това не ми е мерило, защото не мога да сравнявам класираните в американски университет с филолозите от СУ например. Имаше курсове по TOEFEL и SAT и се ходеше от кандидатите за чужбински унита, за да се овладее специфичния формат на изпитите. За тях Алианс едва ли е бил полезен.

# 698
  • София
  • Мнения: 2 781
Ама къде сме оплюли детска градина? Оплюване щеше да е ако бяхме писали, че учителите не стават, храната е гадна, нищо не научават там и подобни. Възразихме на внушението, че ако не си бил в тази градина, едва ли не, си загубен Joy

А, с Фенси сме писали заедно.

# 699
  • Мнения: 3 361
Дали е удобно да попитам нещо за частни училища? Знаете ли училището, което се строи в Резиденшъл Лозен Увекинд ли ще бъде или друго немско училище?

# 700
  • София
  • Мнения: 16 220
Uwekind, според Линднер.

# 701
  • София
  • Мнения: 749
Dandelion, личният индивидуален опит е ценен и споделянето му е полезно. Но в темата се оплю конкретна детска градина и как видиш ли нямало никаква полза от обучението по АЕ в нея и децата изравнявали нивото си в училище и т.н. Това са неверни обобщения. Все пак, интерпретациите не са факти.

Аз споделих за нивото, което моето дете достигна в МБ (никакво). Но в училището има много доволни родители, които смятат, че децата им са постигнали много добро ниво на владеене и няма да е почтено да твърдя, че в МБ обучението по АЕ не струва.
Нямам преки наблюдения за Тути (ако още за тази градина става въпрос) и не видях да е оплювана, коментираме стойността на ранното езиково учене в детската градина на база лични наблюдения. Определено от моите житейски наблюдения нивото на владеене на английски на децата в края на основния курс (на 13 години) има почти нулева корелация с нивото им на 4 годишна възраст, а всичките ми коментари бяха за да успокоя потребител по-назад в темата, че не е ощетил детето си като не го е записал в такава градина. Продължавам да го твърдя. Виж, в 8 клас вече е по-сложно - по-голямото ми дете учи в АК, където за една година всички трябва да наваксат с езика, дори да не са го изучавали до момента. Не вярвам да е лесно за тези, които започват от А1 едновременно с деца, които вече са по-скоро С1. На тази възраст речникът е много по-сериозен и наваксването - сложно (но не и невъзможно).

# 702
  • Мнения: 3 361
Uwekind, според Линднер.

Ех жалко че не е английско Simple Smile. Макар че за Увекинд съм чувала много добри неща като стил на преподаване.

# 703
  • Мнения: 42 174
Dandelion, личният индивидуален опит е ценен и споделянето му е полезно. Но в темата се оплю конкретна детска градина и как видиш ли нямало никаква полза от обучението по АЕ в нея и децата изравнявали нивото си в училище и т.н. Това са неверни обобщения. Все пак, интерпретациите не са факти.

Първо, аз не видях някой да е оплювал въпросната ДГ. В последните няколко страници единственото агресивно изказване, което може да се класифицира като оплюване, беше онова за разрушителното поведение, алкохолизъм, разюзданост, или чалгия, които тресат масово държавните училища, вкл. и СМГ, и НПМГ.
Второ, ограничената полезност на ранното езиково обучение е мнение, а не оплюване и всеки има право да изкаже как вижда нещата.
И трето, изравняването на нивото в училище (за езиковите гимназии ставаше дума) е факт, а не някакво си обобщение или интерпретация. Все пак лично съм го виждала, а и учителите го казаха на родителите ни още на първата родителска среща като предупреждение към училите.

# 704
  • София
  • Мнения: 2 445
Uwekind, според Линднер.

Ех жалко че не е английско Simple Smile. Макар че за Увекинд съм чувала много добри неща като стил на преподаване.
Увекинд напоследък става все по-английско. IB програмата е на английски, а немският не е задължителен, доколкото ми казаха две завършили там млади момичета

Общи условия

Активация на акаунт