Отговори
# 465
  • Мнения: 904
Задача 9
Скрит текст:

# 466
  • София
  • Мнения: 19 965




Последна редакция: вт, 06 фев 2024, 00:49 от пенсионирана русалка

# 467
  • Мнения: 283
Благодаря!

# 468
  • Мнения: 9 495
9. Ако AD┴CD (и на AB), то единствен вариант диагонала да разделя трапеца на правоугълни триъгълници е диагонала да е AC и правоугълните триъгълници са ADC (прав ъгъл при D) и ACB (прав ъгъл при C).
Прилагаме питаготова теорема в двата триъгълника, като в първия 13√2 е хипотенуза, а във втория катет.
Получава се, че DC=13, a AB=26, (ако не бъркам сметките)
Средната основа е =(DC+AB)/2

# 469
  • Мнения: 9 117
Скрит текст:
Геометрията винаги ми е била по-слабата част от математиката, така че моля за насока поне. Тест върху ъгли от учебника на Архимед за 7 клас, 8 задача подточка Б, откъде да намерим ъгъл АОС? Подточка а) е решена.
х= 5, ъгъл САВ = 50°, ъгъл АВС= 55°, ъгъл ВАС= 75°, ъглополовящата разделя ъгъл А на 2*25° и съм до тук.
Ъгъл AHC=90градуса
Ъгъл АОС е външен за триъгълника АHO и е 90+25=115 градуса

9зад. 3х+4х+131=180
7х=49
х=7
Ъгъл АСВ=49
Ъгъл ВАС=180-(21+90) от триъгълника АDC
10зад. Ъгъл АОВ=90+1/2*ъгъл АСВ/това е основна задача/
От тук ъгъл АСВ=80градуса
Ъгъл АНВ=180-ъгълАСВ/и това е основна задача/
[/quote]

10 задача може да е ОЗ, но трябва да се докаже във втори модул.
Ето едно примерно такова.
Триъгълник АВО - ъгъл ВАО=х, ъгъл АВО=у, ъгъл АОВ=130.
ВАО+АВО+ АОВ=х+у+130=180. х+у=50.
Триъгълник АВС - ъгъл ВАС=2х, ъгъл АВС=2у. Ъгъл АСВ=180 - 2(х+у)= 180-2*50=80

Триъгълник АА1С - ъгъл АА1С=90, ъгъл АСА1=80р следователно ъгъл А1АС=10.
Триъгълник АНВ1 - ъгъл НВ1А=90, ъгъл В1АН=10, следователно ъгъл АНВ1=80.
Ъгъл АНВ външен за триъгълника и е равен на 90+10=100

Последна редакция: вт, 06 фев 2024, 19:06 от Dincho

# 470
  • Мнения: 17 138
Динчо, благодаря, но аз питах за осма задача подточка Б, че не загрявах как да намерим ъгъла. За девета и десета не стигна времето снощи и ги оставихме. Тестът им беше за домашно.
Някой може ли да ми обясни, може и на лично, какво значи основна задача? Нямам спомен в училище да са ни казвали такова нещо. Помня, че учехме теореми с доказателствата и аксиоми, които не се нуждаеха от доказателства.

# 471
  • Мнения: 71
Малко помощ.

# 472
  • Мнения: 9 117
Мама Ру, tonika2006 вчера ти реши 8 задача подточка Б.
Ето и моето решение, което е малко по-различно.
Триъгълник АНС - ъгъл Н е 90, ъгъл А е 50, следователно ъгъл С е 40.
Триъгълник АОС - ъгъл А е 25, ъгъл С е 40, следователно ъгъл Н е 180 - 25 - 40 = 115

Основните задачи са такива широко разпространени с определени зависимости и ако ги знаеш в първи модул си смяташ наум и пестиш време. Във втори модул обаче трабва да си докажеш тези зависимости, иначе няма максимален брой точки.
10 задача е такавал. Друга такава е правоъгълен триъгълник с ъгли 90, 75, 15. Там височината към хипотенузата е 1/4 от хипотенузата.

# 473
  • Мнения: 9 495
10a+b е числото...
(10а+b).a.b<=99
най-голямото възможно а=3
при а=3, b може да бъде само =1 (31.3.1=93)
при а=2, b може да бъде само =1 (21.2.1=42) или =2 (22.2.2=88)
при а=1 най-голямото b може да бъде 6 (16.1.6=96)
Значи "красивите числа" са 1+2+6=9
ако за "красиви" броим и числата с равни a и b, т.е. 11 и 22

# 474
  • Мнения: 17 138
Динчо, благодаря. Знам, че снощи получих решението, благодаря и на съфорумката.
Благодаря и за разяснението за основна задача. Вчера ми пратиха нещо, ще трябва добре да го разгледам с тези основни задачи какви са зависимостите там и какво можем да използваме с детето.

# 475
  • Мнения: 71
10a+b е числото...
(10а+b).a.b<=99
най-голямото възможно а=3
при а=3, b може да бъде само =1 (31.3.1=93)
при а=2, b може да бъде само =1 (21.2.1=42) или =2 (22.2.2=88)
при а=1 най-голямото b може да бъде 6 (16.1.6=96)
Значи "красивите числа" са 1+2+6=9
ако за "красиви" броим и числата с равни a и b, т.е. 11 и 22

Много благодаря. И аз стигнах до 9, но за съжаление този отговор не е посочен. Та се зачудих в мен ли е грешката или в задачата.Grinning

# 476
  • Мнения: 9 495
с малко допълнение... Пак прочетох условието, "красиви са числата, които се получават така, т.е. не е 16, а получаващото се от него 96=16.1.6 Wink

"красиви" са
11=11.1.1
24=12.1.2
39=13.1.3
56=14.1.4
75=15.1.5
96=16.1.6
42=21.2.1
88=22.2.2
93=31.3.1

Даже да зиключим с повтарящите се a и b пак стават 7, а не 6  Thinking

# 477
  • София
  • Мнения: 10 823
Здравейте!

С риск да ви разсмея моля за помощ за тази задача за 4 клас. Никога не са ми били сила задачите с плочки, басейни, влакове и т.н. Детето, горкото, е наследило моите "заложби".

# 478
  • Мнения: 9 117
Здравейте!

С риск да ви разсмея моля за помощ за тази задача за 4 клас. Никога не са ми били сила задачите с плочки, басейни, влакове и т.н. Детето, горкото, е наследило моите "заложби".



Лицето на площадката е 2 по 4 - 8 квадратни метра.
Една плочка е 1/4 квадратен метър. 4 плочки правят 1 м3.
На нас ни трябват 8 м3, следователно 4 по 8 - 32 плочки.

# 479
  • Мнения: 9 495
Сметнете колко квадратни метра е площта. По условие на лицето на една плочка е 1/4 от квадратен метър, което се вижда и по чертежа. На всеки квадратен метър се побират по 4 плочки.
Площта е 2м х 4м= 8кв.м.
8кв.м. х 4бр./кв.м. = 32 бр плочки

ПП: Писали сме заедно с Динчо, но не мога да изтрия Hands V

Общи условия

Активация на акаунт