Драскотини по бронята на колата: ремонт с коректор за автобоя и пастиране

  • 903
  • 5
  •   1
Отговори
  • Мнения: 13
Колеги, някой поправял ли си е самичък леки драскотини по колата?

Аз съм си взел един коректор за автобоя (automotive touchup paint), който е нещо като лак за нокти: отваряш флакончето, мажеш драскотините с четчицата и заличаваш одрасканото. Поръчва се по кода на боята и има пълно съвпадение с оригиналния цвят.

Проблемът: остава видима следа от корекцията. Замазаният с четчицата участък си личи, различен е, не е полиран, изглежда по-матиран, повърхността е неравна, стои различно на фона на останалата част от поправения елемент (врата / калник / капак / друго).

Как да поправя следите от корекцията? Искам да полирам някак си участъка, който е поправян с четката. Опитах с паста за драскотини (scratch remover), но не ми се получава. Чувал съм, че има различни размери паста, че първо се минава с едра паста за изравняване, после с по-дребна, после още по-дребна. Нещо като водна шкурка ли ми трябва? Как се нарича този процес? Какви пасти и машини ще ми трябват? Гледах някъде някакви накрайници за полиране, обаче как се ползват?

Някой има ли опит с това?

# 1
  • София
  • Мнения: 38 498
Дай колата за полиране! Не струва милиони и имаш уау ефект.

# 2
  • София
  • Мнения: 303
Без да се види направеното, няма еднозначен отговор. Една снимка може да внесе повече яснота Blush
Иначе пастиране се казва процедурата, която е трябвало да направите, с тези коректори не става, както сте се убедили. Полирането е за блясък. Но не съм сигурен, че с пастиране ще поправите щетата. Втория вариант е с водна шкурка, отново абразивна паста, втора паста. Машина- орбитална или ротационна, с регулиране на оборотите /с тези от Лидл не става/. Обикновено си имат накрайници, за които се закача гъбата. Те пък биват твърди, меки и медиум. Твърдите са за агресивно пастиране, меките за полиране, медиума е средна работа. И още е дин вид- агнешка вълна, която е изключително агресивна и не препоръчвам. Всичко това ще ти излезе доста като пари, а и резултата на първо четене може да е незадоволителен.

# 3
  • София
  • Мнения: 38 498
Всичко това го има в повечето сервизи и дори някои авто мивки. Имаш цена на услугата, плащаш и готово. Ако си прави сам експерименти, едно че е скъпо да си купи всичко, второ може да си свали цялото покритие....

# 4
  • София
  • Мнения: 303
На автомивка не става, там само вакса нанасят, нямат нужните умения. Сервиз /по-точно бояджия/ или детайлинг студио. Бояджията ще скрие с гаранция Grinning

# 5
  • Мнения: 13
Дай колата за полиране! Не струва милиони и имаш уау ефект.

Не е въпрос на пари. Въпрос на време е. Да дам колата на някого е по-времеотнемащо, отколкото да си я полирам сам. Искам да се науча да го правя.

За да закарам колата на полиране ще ми трябва да мина цялата разправия: търсене на фирма --> уговаряне на час --> следващата седмица ми идва реда --> оставям колата --> оставам без кола 1-2 дни --> взимам си колата --> евентуално не всичко е направено както го очаквам.

Ако имам подходяща паста + инструменти, ще си я полирам сам.
Драскотини имам често, средно по 1 малка всеки месец + 1-2 по-големи на година.

Общи условия

Активация на акаунт