Отговори
# 780
  • София
  • Мнения: 1 230
За вас не знам, ама аз автоматик нема да карам повече😬. Сега си дойдохме от чужбина и се наложи да връщам нова кола, ама автоматик.
То верно космически кораб, то добре и темпомат, ама с тоя ляв крак що пъти посегнах, майкоо добре че не се пребихме.
Сега на границата викам на мъжа ми, ще те убия, това не го искам, искам си ръчката и толкова. Сега ще си я кара той, и изобщо няма да ми пука.
Кой каквото иска да кара, ама да знае какво прави.
Сега на Тодор Александров и Опълченска 4 коли се нанизаха, едната направо я сплескаха, заради едно отнето предимство, а другия не успял да вземе завоя. Чакаме ги в новините.

# 781
  • Мнения: 35 371
Видях ги и аз. Имаше и линейки. Дано са се разминали леко и да е само ламарини.

# 782
  • София
  • Мнения: 1 230
Видях ги и аз. Имаше и линейки. Дано са се разминали леко и да е само ламарини.
Червения Мерцедес е влязъл в насрещното и другите са се нанизали. Във фейса има снимки, аз нямаше как да гледам, че карах а в града си е натоварено, не е магистрала. Дано всички за живи, за здрави не съм сигурна, едната кола е много размазана.

# 783
  • Мнения: 2 819
Г-н Георгиев! Когато се наложи да намалите плавно скоростта например при изпреварване, натискате ли спирачка на автомата? Аз не. Просто давам пример какво да и не. Можете ли да контролирате радиуса на завиване без на използвате спирачка, или как с други думи контролирате презавиване и недозавиване с автомат? Или какво правите, ако цитат "недай Боже" колата започне да приплъзва при ниско сцепление с пътната настилка?
Същото което правя и при кола с ръчни. Вдигам си крака от педала на газта.
Ако приплъзне си набивам спирачки независимо дали е ръчка или автомат.

# 784
  • София
  • Мнения: 3 428
Направо съм изумена какви мъдрости се леят тук. Жалко, че неопитни шофьори ще го четат това и може дори да повярват.
Зима, лято, съвременните автомобили могат да се държат дори много по-добре на пътя с предимствата на автоматик+системите за сигурност, които вече са задължителни така или иначе.
Имам поне 3 начина да намаля скоростта преди спирачката - връщане на газта/изключване на круиз контрол ако се ползва, мога да вдигна нивото на рекуперация на батерията, а ако става въпрос за дистанция от предния автомобил дори тези неща не са необходими, защото круиз контрола си спазва колкото дистанция си задал и колата сама намалява.
Рекуперацията ми е незаменима при спускане, много по-добре се контролира автомобила на места, където трябва да се връща до 3-2 предавка и пак би била необходима спирачка.
Времето, в което следях обороти и предавки изобщо не ми липсва.
Дори свекър ми на 75 години, сигурно над 50 години шофирал преди да си вземе автоматик, оценява предимствата и е много доволен.

# 785
  • Мнения: 2 612
Не отговори на въпроса ми.
Не знаех, че съм на разпит и трябва да отговоря. Влажен асфалт рано сутрин например сега през есента е често явление...другото наистина вземи си прочети книжката на колата. Полезно е и няма да отнеме повече от час.

# 786
  • Мнения: 13 484
Аз дълго време бях предубеден към хората шофиращи само автоматици че едва ли не не са шофьори.
Иване. Това което аз мога да правя с ръчната кутия, ти дори и не може да мечтаеш да го направиш с автомат. Вземайки документ само за автомат, сам се ограничаваш от правата които си можел да придобиеш. Просто малко повече желание трябва да се научиш, защото управлението на машина с три педала и волан не е управление на ядрен реактор все пак.
И затова не разбирам хората които не влагат малко допълнително усилие и се примиряват само с автомата
Не смятам, че скоростната кутия на колата те определя какъв шофьор си.
Естествено. Но и "лош шофьор" е субективна преценка. Неумел вече има обективност
А ти кой/я си че да държиш сметка кой как иска да се ограничава?
Два пъти ми се е налагало да карам камион ама нямам С категория. Дай сега да изкарам такава защото понеже в следващите 20 години пак може да ми се наложи два пъти да шофирам камион.
За мен това са ненужни пресрасъдаци, който мисли че е необходимост проблема си е негов.
Купихме си автоматик и ми е супер. Вече не се чувствам като такси да возя жена ми на всякъде. Единствено съжалявам че не взехме автоматик по-рано вместо да навивам жена ми да се учи на ново на ръчни скорости.
ПП: Единствено като плюс което виждам в ръчката е може би зимата ако почне да боксува имаш малко по-лесен контеол, какво толкова можеш да направиш което аз с автомат не?
По последния въпрос. Болидите във Формула 1 са винаги с ръчна...

# 787
  • Мнения: 50 643
Ако си спомням добре във Ф1 забраниха системите против буксуване при потегляне не защото пречат, а защото са много добри и не оставят място да се проявят уменията на пилотите - всички стартират оптимално и това вече не е спорт.

# 788
  • Мнения: 2 819
Ако си спомням добре във Ф1 забраниха системите против буксуване при потегляне не защото пречат, а защото са много добри и не оставят място да се проявят уменията на пилотите - всички стартират оптимално и това вече не е спорт.
Доста от електронните системи за управление ги махнаха поради тази причина, а не че човек имал по-добър контрол върху автомобила.

# 789
  • София
  • Мнения: 3 428
На мен ми стана интересно и гугълнах кога да се изключва системата против буксуване. Препоръчват го само ако си затънал в пясък, кал, или си на лед.
В останалите случаи:
Without ESP, the car would be more prone to losing traction and control, especially during cornering, acceleration on slippery surfaces, or when making sudden maneuvers. This could lead to increased risk of skids, slides, and potentially loss of control of the vehicle, which could result in an accident.
В превод, при изключена система е по-вериятно да се изгуби сцепление и контрол, особено при завиване, ускоряване или внезапна маневра. Повишава риска от подхлъзване, буксуване  и загуба на контрол, което може да доведе до инцидент.

Леко по-различно от "първата ми работа е да го изключа". Най-много ме е страх от самонадеяни невежи на пътя.

# 790
  • Мнения: 729
Днес бдителна гражданка, да не използвам обидни думи, ме снима как културно съм кацнала на тротоара. Заплашва ме с КАТ, кварталния, паяка, фейсбук.
Какви МОЖЕ да са последствията?

Най - много ме е страх 😱  от трамвая и тролея. Останалото са подробности.

# 791
  • Пеликания
  • Мнения: 2 731
Това не е сериозно Neutral Face

# 792
  • Мнения: 2 819
Аз в такива случаи просто се извинявам.

# 793
  • Mediterraneo
  • Мнения: 42 509
И мен днес бдителни служители на синята зона са ме уведомили с бележка на стъклото, че съм спряла на място за товарене в неподходящо време. Платих си 35- те евро глоба, нито съм мрънкала, нито съм се извинявала. Прекрасно знаех къде спирам, но валеше силно и закъснявах за работа, за 35 евро толкова.

# 794
  • Мнения: 13 484
Европейците карат в аварийната лента:

https://www.facebook.com/reel/413730521780972

Общи условия

Активация на акаунт