Американски колеж - двадесет и девета тема

  • 63 034
  • 668
  •   1
Отговори
# 360
  • Отвъд алеята зад шкафа
  • Мнения: 8 177
StefiZ на какъв език се преподава химия и биология?

# 361
  • Мнения: 6 333
Няма много езикови алтернативи.
Една испанска, която е добре административно, и който няма никакъв интерес към този език, остава НЕГ с многото проблеми. Английските ги изключвам след СС.
Който е с интерес към мат.,  е лесно- има СМГ,НПМГ, ПЧМГ, но не всички са с такъв. Още по-малко пък искат да учат информатика като профил.
За нас единствено НЕГ беше вариант заради ученето на немски и лайстунг, където програмата е също така разчупена.
Мен единствено таксата не ми харесва. Досега сме нямали никакви проблеми с администрацията. От учителите на година обикновено има по един не много ок. Тази година е по география, но дъщеря ми така или иначе няма никакъв интерес към предмета, та й е все тази.
Ако трябваше сега да избираме, щяхме да изберем НЕГ, но не защото намирам някакви предимства, а заради несигурността при увеличението на таксите.
Но ако парите не са ми проблем, при горната констелация пак щяхме да изберем Колежа.

Езиковите гимназии НЕ СА само език все пак, нали? И там се учи физика, химия, биология и т.н., точно толкова колкото и в АК. При това нивото не е никак ниско. Профилирането е след 10 клас, а не е рано както някой нагоре твърдеше. И има всякакви възможности, вкл. и STEM предмети. Т.е. размива се вече разбирането за чисто хуманитарна насоченост. Има и къси клечки разбира се, но къде ги няма? Дори и в АК. Мисля, че се подценяват незаслужено, като само хуманитарни, че дори само езикови.

И аз смятам, че АК набра сила преди доста години заради високо ниво по математика и физика.

Лайстуг е проблемен при профилирането. Бях проучвала, и доколкото помня се избира основно от деца, които ще учат медицина в Германия. Поради сериозен проблем и с преподавателския състав (например биологията в Лайстунг се преподаваше от историк или нещо подобно, не помня точно предметите) и липса на особен смисъл голяма част от децата от доста време отказват изобщо да кандидатстват в лайстунг и си остават с DSD. Синът на приятели е лайстунг и разказваше, че това е била огромна грешка, а дъщеря им след него остана в DSD. И казваше, че не вижда никакви предимства в "разчупеното" уж обучение в лайстунг. Дипломите от лайстунг никой не ги ползва, защото никога не успяват да изкарат топ резултат за Уни. В момента момчето учи в топ Уни...в Италия. Ахахахах.

Последна редакция: чт, 07 мар 2024, 12:09 от Аncy

# 362
  • софия
  • Мнения: 30 315
StefiZ на какъв език се преподава химия и биология?
И двете години до профилиране бяха на английски като има и нейтив учители.
Математика, физика, история - също.
Сега, освен за мат, не знам. Мат има при нейтив и бг преподаватели.

Давам си сметка, че с преподавателите по английски за специалните предмети няма проблем. Проблемът, подобен на описания от Ancy, с някои от тях е в качеството, иначе са англоговорящи.

Последна редакция: чт, 07 мар 2024, 12:06 от zvаnchе

# 363
  • Отвъд алеята зад шкафа
  • Мнения: 8 177
Тоест до 10 клас е на англ,  а в 11 и 12 клас, ако избереш такъв профил, е на бг?

# 364
  • Мнения: 9 488
И по-рано (преди този тип профилиране 11-12 клас), профила беше на български език, все пак ДЗИ са на български, не на английски език Hands V
На състезания, олимпиади, кандидатстудентски изпити в Бг все пак трябва да владееш терминологията и да можеш да решиш задачите...

Имаха Бг учебник, плюс на английски. За физиката съм сигурна, Чакърова им водеше ООП часовете на английски, профилиращите на български.

Последна редакция: чт, 07 мар 2024, 12:26 от peneva_a

# 365
  • София
  • Мнения: 19 930
Скрит текст:
Не е вярно това за лайстунг, следват какво ли не в Германия/ Австрия/ Швейцария,  медицина, инженерства всякакви, информатика, икономика, архитектура, познавам дете  оттам  в консерватория, друго в  аналог на нашия ВИТИЗ. Единичен пример не е показател за нищо.  Профилът  в общия случай не е  проблем, понеже за първите две държави е без никакво значение в какъв профил си бил, а за третата даже се оказва голям бонус лайстунг, понеже  е STEM и децата от паралелките на немския отдел  имат огромни шансове за прием в отличен университет като ETH, за разлика от  връстниците им от другаде. Колкото до това, че някой си историк преподавал примерно биология или друго - това си е  странна за нас специфика на немската система за висше в  педагогическите специалности. Често има  завършили  с наглед нямащи нищо общо предмети като мат и философия примерно. Този факт не ги прави нито добри по подразбиране, нито лоши, зависи си от човека и неговото лично ниво като преподавател по даден предмет. Къси клечки има и сред тях,  много добри преподаватели също.
Аз лично НЕ съм фен на лайстунг, дъщеря ми някога беше приета (тоест не ми е  кисело гроздето), аз я възпрях (като доводите ми не бяха профили или ниво на учители).И после ми беше много благодарна Wink Но това не означава, че за други не беше/не е отлична алтернатива. Голямо предимство им е  това, че са свикнали за 4 години с немско оценяване, с немска система на обучение и преходът към висшето после е по-гладък.

ПП И за дипломите не е вярно това НИКОГА, най-често бъдещите медици са тези, които  си ползват бг дипломата като по-висока, понеже там  просто е ужас приемът с диплома около максималната. Но и такива бъдещи медици има. Тази година младеж от лайстунг беше приет с немската си диплома в Уни Хайделберг медицина.  Сред избралите други специалности  и да има такива с бг диплома - не са болшинството.. Ползват си немската много деца, защото имат наглед маловажен, но всъщност значителен позитив от нея, особено за специалностите без квоти. Документите им се разглеждат/обработват по-бързо, получават покана за прием преди връстниците си с бг диплома и съответно имат времеви аванс при намирането на общежитие. Само този, който е минал през ада с намирането на покрив  в  Германия, Нидерландия, ще оцени този "маловажен" бонус. 

Последна редакция: чт, 07 мар 2024, 12:41 от пенсионирана русалка

# 366
  • Мнения: 19 998
Анси, не са само език разбира се, но аз за моето дете намирам за загуба на време и усилия да учи език, който няма да ползва, нито има интерес за учене в съответните страни.  Всички езикови предлагат останалите неща на горе-долу едно и също ниво. Та, разликата остава само в езика. Затова за мен освен НЕГ няма друга алтернатива. Лайстунг може да се смени последните две години и така се взима максималното от двете системи.
За свикването с немското оценяване също съм напълно съгласна.
Нали всеки говори за собственото си дете и интересите му? Не разбирам какъв е този смях в края на поста ти.
Животът е непредсказуем и завършването в едно училище съвсем не означава продължаване в същата посока/страна, билет за щастие и удовлетвореност, висока заплата, престижна професия и т.н.

# 367
  • Мнения: 921
Гадамер, всичко е на английски, нищо в АК не е на бг, профилите в това число.
Което за моето дете е правилния вариант, защото не иска учи медицина в Бг.

# 368
  • София
  • Мнения: 5 451
Профилите са на английски, а ако се водят от чужденци съвсем - при нас това беше по информатика, по физика, мисля, че химия и биология също бяха с чужди преподаватели. Българските учители понякога поясняват нещо на български.

# 369
  • Отвъд алеята зад шкафа
  • Мнения: 8 177
Гадамер, всичко е на английски, нищо в АК не е на бг, профилите в това число.
Което за моето дете е правилния вариант, защото не иска учи медицина в Бг.

За медицина в БГ обаче явно не е добър вариант. Затова казах, че извън цената, съмнението за нивото в последните години, трябва и  добре да се помисли дали е най-добрият вариант за интересите на детето в бъдеще. Да, знам, че може да се сменят 5 пъти желанията, но да кажем, че детето иска медицина в БГ, вие всички на кое училище бихте се спрели?

# 370
  • Мнения: 921
Изпита по био и химия за кандидатстване медицина в Бг включва материала до 10 клас. Така че според мен е все тая кое училище ще изберете.
За кандидатсване в Италия например обаче не е така, изпита включва материала и от 11 и 12 клас.

# 371
  • софия
  • Мнения: 30 315
Защо медицина в БГ да не е добър вариант?
Познавам деца, завършили АК, НЕГ, АЕГ, които искат да учат медицина в Бг и съвсем съзнателно се подготвяха за тук.

# 372
  • София
  • Мнения: 16 205
Чудесен вариант си е.

# 373
  • Мнения: 921
О аз не съм казала, че не е, напротив. Колкото обаче да се опитвах да обясня на наследството, че е, тя от 6 клас ми твърди, че не иска в Бг. Разбира се адекватно обяснение и до днес не съм чула...

# 374
  • София
  • Мнения: 5 451
Гадамер, всичко е на английски, нищо в АК не е на бг, профилите в това число.
Което за моето дете е правилния вариант, защото не иска учи медицина в Бг.

За медицина в БГ обаче явно не е добър вариант.

Тук ставаше дума, че АК не би бил добър вариант за медицина у нас заради езикова бариера. Не мисля, че ще е така, всички май така или иначе ходят на частни уроци.

Общи условия

Активация на акаунт