Американски колеж - двадесет и девета тема

  • 63 012
  • 668
  •   1
Отговори
# 345
  • софия
  • Мнения: 30 298
И три месеца допълнително време да дадат, едва ли ще има повече от 50 новожелаещи.

От сега в "анонимни форуми" мога да предположа, че настоящата кампания ще бъде представена с фокус към "качеството", а не количеството😂

Доп. В същото време от миналата година има осезаема активност в промотирането и информация за Колежа в социални платформи, събития и реклама (в метрото). Броят кандидати не показва това да има положителен ефект.

Последна редакция: чт, 07 мар 2024, 10:36 от zvаnchе

# 346
  • Мнения: 29 192
Таксите определено са от значение. Има и още нещо-учителите! Постоянно идващи и напускащи. Част от тях не могат да изкарат да края на годината. Компетенциите на някои от тях са под голям въпрос.
Наивно е да мисли някой, че само таксите са причина за сериозния спад на интерес към АК. В кризисни години е имало по- голям брой кандидати. Повишени такси и спадащо качество на преподаване е убийствена комбинация. И понеже съм сигурна, че четат тук, дано се замислят и вземат спешни мерки.
Качество може да се постигне при по- голям подбор. (Почти) Всеки, който издържи изпита и може да плати ще бъде поканен тази година.

# 347
  • Отвъд алеята зад шкафа
  • Мнения: 8 177
Съгласна съм с последното мнение. Ако за първото ми дете АК беше желан вариант, то второто даже няма да кандидатства, защото не виждам никакво предимство в момента защо да избираме АК, дори да беше безплатно. Много повече от таксата ме притесняват впечатленията за проблеми с учители, спад на нивото, незаинтересованост на ръководството..Отделно вече и сметките за профилите, вършат ли ни работа и т.н Имам чувството, че за 4-5 години, откакто следя темата, нещата зазляват. Но това ще го знаят със сигурност родителите на деца в колежа, дано да не съм права.

# 348
  • София
  • Мнения: 16 510
Както вече разбрахме покрай скандала с SciFi лабораторията, четат темата, но уви, без разбиране. И без прилагане на знания от Ivy League университетите, които (уж) са завършили. Както се казва, Невидимата ръка на пазара ще им каже това, което ние не успяхме.

# 349
  • Мнения: 6 399
Въпросът е дали имат адекватна конкуренция. Имат ли? Бих искала да има дискусия по темата, да се включат настоящи родители, както и такива, които обмислят АК - едва ли обмислят само това училище. Каква е алтернативата на този профил училище?

# 350
  • Мнения: 964
Много ми е интересно родителите, споделили последните мнения, кое училище биха избрали за децата си. Питам най-добронамерено.
За гимназиален етап за мен единствената алтернатива е СМГ, до преди две години и ПЧМГ.

# 351
  • София
  • Мнения: 2 003
Мецане, това не е пример, че нещата не вървят добре, а че просто повишаването на таксите си казва думата.

За съжаление, и аз съм на мнението на Мецан.
Да, таксите се повишиха драстично, и то с половинчати доводи, от рода на "стипендии", "ток", "парно"... а както се разбра на срещата - около 7% от разходите за миналата година са минали в графа "други" и са безотчетни?!
И каквото да си пишем, заплата за българските учители с 20-30% по-висока от тази в държавните училища, без конкретно разписана бонусна схема, не са привлекателна оферта, на фона на изискванията към тези хора!
И обобщено казано - няма начин да повишаваш цената, а да понижаваш качеството! Прост пазарен принцип!

пп- Кризистният ПР е под всякаква критика!

# 352
  • Мнения: 6 333
Много ми е интересно родителите, споделили последните мнения, кое училище биха избрали за децата си. Питам най-добронамерено.
За гимназиален етап за мен единствената алтернатива е СМГ, до преди две години и ПЧМГ.

За математика сте права. Но от личен опит мога да ви кажа, че има и езикови гимназии, които са съвсем добра алтернатива за деца, които не желаят да се съсредоточават в математиката. Аз лично смятам, че неприемането на дъщеря ми в АК е най-голямата услуга, която можеше да ѝ се направи(казано от сегашна позиция и опит). До тук сме доволни от училището, което сама си избра. А можеше да избира от всяка държавна гимназия с бала, който постигна на НВО. Разбира се гимназията ѝ няма такава материална база, като на АК. Първоначално беше недоволна от учителката ѝ по език, но с течение на времето се оказа, че всъщност е извадила огромен късмет. На края на годината ще имат общ изпит за постигнатото ниво. Имат часове с нейтив. Математиката и БЕЛ са при изключителни учители. Проектно ориентирани са. Изобщо ученето не е тип зубрене или както беше по наше време - научваш урока и си го изпяваш. Стимулират ги да са самостоятелни, организирани. Имат ангажименти по един съвместен проект с училища от няколко други държави. Имат клубове и допълнителни занимания. Разбира се не в това количество и разнообразие, което има в АК, но са напълно достатъчни. И най-важното не са "доброволно"-задължителни, което за моето дете е супер, защото тя има тренировки минимум 3 пъти седмично и можеше да избира дали и къде да участва. По отзиви вторият им език от догодина също е при много изискващ и даващ учител, което води до постигане на високо ниво и при него. Средата е уникална. Няма булинг, има много амбициозни деца, някои топ спортисти дори. И всичко това безплатно, и без тежестта и стреса на файнъли в една седмица, административни проблеми при отсъствие, учебни занимания до 15-16 ч. и т.н. И тъй като тя идва от едно от ЧУ-тата, в които се учеше здраво, оценки не се подаряваха и се гледаше на дисциплината...мога да ви кажа, че гимназията ѝ сега не се отличава особено от основното ѝ училище във всичко това. Дори сега учи много повече и по много различни начини - проекти, презентации, обсъждане и разказване на прочетени книги по задание и т.н.  По БЕЛ наричат учителката си "икона" - това достатъчно говори, за първи път пише сама и с огромно удоволствие текстове, есета, тези.
За да не е славословене, разбира се, че си има и дефекти. Но те касаят по-скоро сградния фонд(като материална база и нужда да са на две смени), а не нивото на обучение и текущия учителски екип. Първоначално имаше стрес, докато преминем от режима в частното училище, все пак комуникацията течеше по различен начин, но в крайна сметка в момента ни тежи единствено наличието на две смени. Ааааа и начина на провеждане на родителските срещи също е мега тъп и останал от Соца. Аз си го компенсирам с уговаряне на лични срещи, на каквито бяхме свикнали в основното училище.

Последна редакция: чт, 07 мар 2024, 16:53 от Аncy

# 353
  • софия
  • Мнения: 30 298
Много ми е интересно родителите, споделили последните мнения, кое училище биха избрали за децата си. Питам най-добронамерено.
За гимназиален етап за мен единствената алтернатива е СМГ, до преди две години и ПЧМГ.
За моето дете посочените никога не са били алтернатива, тъй като няма тясна математическа нагласа.

АК няма алтернатива като стил на преподаване в гимназиален етап. Реално от 8. клас имам студент вкъщи. Към момента това е единственото нещо, което няма алтернатива в ДГ. И това беше и причината да го изберем. Определено надгради навиците и подхода (доп.) за учене, разпределение на времето, общуване с преподавателите. Надявам се да е придобила и по-голяма увереност в собствените си знания и умения. Средата от силно мотивирани и гонещи резултати деца също има значение (това го има във всяка добра гимназия).
Отношението и поведението на администрацията е под всякаква критика. Позволяват си волности в комуникацията и изискванията по различни поводи, почти никакво желание за реална работа. Повече се отчита формално дейност. Учениците и родителите работим за нея, а не тя за нас.
Учителите - като навсякъде. Има добри, има и отчайващи. Неприятно е, че последните 2 години, вдъхновяващи и обичани от учениците учители, си тръгват, не защото са им изтекли договорите. (доп.)
Не мога да дам еднозначен отговор дали отново бихме избрали Колежа. Не мога и да сравня с друго учебно заведение.
Предполагам, че постигнатото ниво на владеене на английски, може да се постигне в АЕГ или друга добра езикова гимназия.

Последна редакция: чт, 07 мар 2024, 11:27 от zvаnchе

# 354
  • Мнения: 658
Silan,
Много е относително. Зависи на къде иска да поеме детето след 12 клас. Хлапетата, често си менят мнението и ако преди 3-4 години за моето всяка ЕГ би била чудесен избор, от миналата нещата се промениха и следвало да е в ПМГ с Физика, Биология или Химия.
СМГ и ПЧМГ никога не са ни били в таргет групата.
АК дава много предимства- учи ги на труд, да мислят, да не си поставят лимити, но последните 2 години ми се струва, че нещата тръгват надолу. Дано да е поправимо!
Хубавото е, че има и немалко учители с огромни сърца там! Стискам палци да останат още някоя друга година😄


Zvanche,
За пореден път се убеждавам, че с теб сме от една порода!❤ Все едно ми четеш мислите.

Много ми е интересно родителите, споделили последните мнения, кое училище биха избрали за децата си. Питам най-добронамерено.
За гимназиален етап за мен единствената алтернатива е СМГ, до преди две години и ПЧМГ.

# 355
  • Мнения: 19 997
Няма много езикови алтернативи.
Една испанска, която е добре административно, и който няма никакъв интерес към този език, остава НЕГ с многото проблеми. Английските ги изключвам след СС.
Който е с интерес към мат.,  е лесно- има СМГ,НПМГ, ПЧМГ, но не всички са с такъв. Още по-малко пък искат да учат информатика като профил.
За нас единствено НЕГ беше вариант заради ученето на немски и лайстунг, където програмата е също така разчупена.
Мен единствено таксата не ми харесва. Досега сме нямали никакви проблеми с администрацията. От учителите на година обикновено има по един не много ок. Тази година е по география, но дъщеря ми така или иначе няма никакъв интерес към предмета, та й е все тази.
Ако трябваше сега да избираме, щяхме да изберем НЕГ, но не защото намирам някакви предимства, а заради несигурността при увеличението на таксите.
Но ако парите не са ми проблем, при горната констелация пак щяхме да изберем Колежа.

Последна редакция: чт, 07 мар 2024, 11:39 от Дъждец

# 356
  • Отвъд алеята зад шкафа
  • Мнения: 8 177
Много ми е интересно родителите, споделили последните мнения, кое училище биха избрали за децата си. Питам най-добронамерено.
За гимназиален етап за мен единствената алтернатива е СМГ, до преди две години и ПЧМГ.

Ако искаш силна мат, инф, физика, химия или биология - СМГ, ПЧМГ, НПМГ са по-добър избор.
Ако искаш чужд език, различен от АЕ - всяка една от ЕГ.
Дъщеря ми изкара една година училище в САЩ, с целодневното учене, домашните, файнълите по 3 на ден в 2 поредни дни...изкара отлична диплома, при положение, че езикът не й е роден, а начинът на поднасяне на материала е различен. Ми...никакво кой знае какво чудо невиждано не е. В момента е също толкова натоварена и учи постоянно в държавното й у-ще. Навиците за учене, общуването с преподаватели и разпределяне на времето се случват и в други училища. Който иска да взима от училището, ще го направи, без значение дали е НПМГ или АК.

# 357
  • София
  • Мнения: 2 003
Честно казано, не смятам, че АК за момента има конкуренция (профилиране на по-късен етап, клубове, среда), но доста ЧУ започват да развиват гимназиален етап, а и доста ДУ поради високото качество на децата и конкуренцията започват осезаемо да дърпат в класациите и да градират.
АК е известно с качеството на преподаване и амбициозните деца. По първата точка, мисля, повечето наблюдаваме неблагоприятна тенденция. Дали заради началнически грешки, дали заради нарушена комуникация ръководство/ родители, дали заради протектиране на ленива администрация, или просто заради нерелевантно заплащане... Обаче идва въпросът - ако до скоро си имал повишаване на броя на кандидатите, а тази година имаш около 20% отлив на кандидати, то какво следва като извод и по втора точка (и най-вече дали хората, които би трябвало да го направят, имат желанието, за което)

пп- В личен план, може би бих натиснала повече за НПМГ, но пък отчитам като факт личното му предпочитание... и не се знае дали там би намерил средата и приятелите, които намира в АК Simple Smile

Последна редакция: чт, 07 мар 2024, 12:00 от molive

# 358
  • Мнения: 921
Съгласна съм с написаното от Рали и Звънче, това е училището за детето ми, научи много, израстна много.
Учители къси клечки да ви кажа не сме имали, явно е извадила късмет.
За профил биология и химия категорично не съм съгласна с написаното от Гадамер, с уговорката че нямам опит с посочените училища, но пък в АК преподавателите по тези предмети са на изключително ниво, учи се много и знанията бих казала са на университетско ниво.
С администрацията не съм имала досег, за всичките 4 г. веднъж се наложи да отсъства, писах мейл, извиниха отсъствията веднага.
Декември взе йелц с С2, без никаква специална подготовка, ако беше тренирала формата можеше и да е 9 от 9. Казвам го защото имам наблюдение от първа английска, където децата ходят на частни уроци по езика.
За таксата съм съгласна, че за нашата действителност не е много адекватна.

Последна редакция: чт, 07 мар 2024, 12:19 от StefiZ

# 359
  • Мнения: 50 883
Има един такъв момент, че в момента по света има недостиг на СТЕМ специалисти и това значи, че в добрите университети, а после и при добрите работодатели, вратите за СТЕМ са по-широко отворени, отколкото за много други специалности. Езикът сам по себе си не е особена ценност, защото всички го знаят и с език не може да се изпъкне. Езикът е само средство за комуникация, за да покаже младежът с какво друго изпъква. И всичко над реално необходимото за целта езиково ниво няма особена стойност. А практиката вече безспорно е доказала, че достатъчно добро ниво на език се научава на школи без проблем. И затова за мен търсенето просто на езиково училище е по-малко перспективно от търсенето на училище, даващо нещо отгоре. АК също дава нещо отгоре и затова има наплив, не заради езика. Но напливът логично намалява с оглед на пренасочването на много деца към СТЕМ по изброените по-горе причини. Впрочем някога АК поддържаше много високо ниво на математика и физика, имаше национални състезатели и медалисти от международните олимпиади, на които се съдействаше. Не знам как е сега, но май е леко различно. А всъщност засилването на фокуса върху СТЕМ в новите реалности може да е ключ към успеха.

Общи условия

Активация на акаунт