Ще оцелея ли с БДЖ?

  • 8 995
  • 176
  •   1
Отговори
# 165
  • Мнения: 17 012
О, аз с Варна имах още една ситуация преди години. По думите на кондуктора била практика. Варна-Русе винаги е 2(два) вагона само. Лети, зиме - без значение. 2019 сме на почивка в Приморско. На автогарата там имаше гише на БДЖ за сезона. Заверявам си билетите Бургас - Русе през Карнобат и Синдел, съответно вземам запазени места, а на гара Синдел се оказва, че от Варна не са композирали вагона, за който имам запазени места и вместо три  пуснали два вагона - един втора и един първа класа. Във втора класа места няма и кондукторът ме вкарва с децата в първа класа, който е полупразен. Без доплащане, естествено, макар че ако се налагаше щях да доплатя. Но беше свестен, а вината беше на БДЖ, по думите му редовно пускали за продажба два второкласни вагона, но закачали само един.

# 166
  • Мнения: 248
Аз да споделя нещо, което просто ме шокира току-що! Закупила съм електронен билет за отиване и връщане. Налага ми се обаче да се прибера по- рано. Никакъв шанс няма да презаверя билета! Щом е купен онлайн- просто гори!
Нито мога да анулирам пътуването навръщане, нито мога да сменя дата!
 Купувам нов!
Това БДЖ е просто.....

# 167
  • Мнения: 1 429
Според мен ако не сте питали, вижте тази част от Общите условия и Тарифата /чл. 60/ и им пишете имейл. Може и да произлезе нещо. Скоро им писах във връзка с аварирал влак, прекачване, неизползвано спално място. Намерих някъде там, че ми се полага връщане на някакви пари. Още чакам отговор де, но нищо не губите.

"2.      Рекламация и отказ на неизползван или частично използван билет"

Скрит текст:

# 168
  • Мнения: 248
Не разбирам от финанси, но за мен това е такава недомислица....
Ще пусна запитване, разбира се!
Иначе да споделя и друго... преди време бях закупила билет първа класа, а се оказа, че такъв вагон въобще няма!
 Върнаха ми разликата.
Та може и при Вас просто малко да се бавят.

# 169
  • Мнения: 50 771
Ми то и за самолет не връщат пари ако не можеш да летиш на датата. Не виждам нещо ненормално.

# 170
  • Мнения: 1 429
Да, срокът за отговор си пишеше, че е 30 дни, не са минали затова чакам. И аз имах такъв случай за 1-ва класа, ама тогава не ни казаха, че ми се полага някаква компенсация и не съм се и сетила.  В случая писах, защото при този инцидент дето ни прекачваха посреднощ бях с електронен билет. На жената до мен с хартиения й написаха нещо на билета и й казаха да ходи на каса да й връщат пари, на мен нищо. После сама се разрових и стигнах до общите условия и се светнах какво да пробвам. Не е до финанси, а до политика и процедури на БДЖ. Признавам не съм чела в детайли да разгадая дали имате основание или не. Четете, пробвайте. Пишете им мейл от този с който ви е профила, приложете билета, опишете случая и вижте какво ще кажат.
Според мен има логика да има начин да "освободите" мястото, не без пари разбира се, и да го купи някой друг.

# 171
  • Мнения: 248
Ми то и за самолет не връщат пари ако не можеш да летиш на датата. Не виждам нещо ненормално.
Нямам идея за самолет. Но за железници открай време си има презаверяване. Отделна каса има дори.
Интересно ми е, че закупен билет от каса презаверяват, а електронен -не! Значи, понеже всичко се случва, ще си висим по касите. Просто не виждам как ще рискувам пак с онлайн пазаруване

# 172
  • София
  • Мнения: 10 807
Копирам текст от Общите условия за онлайн билети на БДЖ. Доколкото аз разбирам, може да с върне сумата, макар и не цялата.

Цитат
1.      Анулиране на билет

 

Клиентътима право да се откаже от пътуване, като анулира платената услуга в срок от датата на покупката до3 часа преди часа за отпътуване по разписание от гарата на заминаване. Билети за спални места могат да се анулират най-късно 24 часа преди заминаване на влака, за който са заявени, с 10% удръжка.

Това може да стане в профила на Потребителя - секция ,,БИЛЕТИ”, чрез натискане на бутона ,,АНУЛИРАНЕ”. Потребителят попълва заявка за анулиране на билет, като в срок от 30 работни дни от изпращането на заявката, сумата се възстановява обратно на Потребителяс 10%удръжка от стойността на анулираната сума за билета. (това не се отнася за таксите за превод, начислени от банката на клиента). Не се възстановяват суми за запазени места. Успешното изпращане на заявката се потвърждава от ,,БДЖ-ПП” ЕООД.

С изпращането на заявка за анулиране на електронен билет, същият не се счита за редовен превозен документ.

# 173
  • Мнения: 1 429
Това, че не става директно от системата, не означава, че са ти отказали.  Ти продължаваш да твърдиш, че не презаверяват електронен билет, което може да не е вярно. така с негативизъм не знам защо тръгваш. Може да не са заложили удобна опция в системата си /да кликнеш бутон и хоп връщат ти парите/, но не значи, че не може по друг начин. Вероятно начинът е да купиш нов билет, а тук да задействаш рекламация. Описах ти моя подобен случай, написах какво да опиташ. Опитай вместо само да се ядосваш, ама трябва малко усилия и четене.

# 174
  • Мнения: 19 453
Ми то и за самолет не връщат пари ако не можеш да летиш на датата. Не виждам нещо ненормално.
Абсолютно. Поне 4 пъти за последните 2 години ми се е налагало да изпусна полет, заради промяна в плановете. Билетите изгарят и това е. Напълно в реда на нещата.

# 175
  • Мнения: 2
Здравейте!
Тъй като министъра наложи заповед да пътуват в новите германски вагони заради неработещ климатик, някой дали е пътувал скоро в тях (в последните 2 седмици) и да каже дали климатика работи след нареждането. Имам чувството, че медиите нарочно пресилват ситуацията и реално само някои имат проблем.

Последна редакция: пн, 11 авг 2025, 16:04 от ivanhorozov@abv.bg

# 176
  • гр.София
  • Мнения: 4 583
Да, в събота се върнах с влака от 17 ч от Бургас, климатиците работят с много приятна Т. Вагонът беше чудесен, влакът точен.

Общи условия

Активация на акаунт