Отговори
# 420
  • в морето до колене
  • Мнения: 2 508
Добър вечер.
Пак съм аз с молба за помощ.
Тези най-малки и най-големи стойности на изразите... нещо не се разбираме. Sweat
Може ли да разчепкате този израз, моля.

Мисля, че това ще ѝ е за последно на седмокласничката.
В момента наистина карам наум, понеже не мога да пиша, ама тази задача  е по-скоро сгрешена като условие, с тези минуси пред квадратните степени би трябвало да става дума за  най-голяма стойност, не за най-малка. Наум я изкарвам 19 (при у=1 и х=1/2).
И на мен минусите пред квадратите са ми проблема!
Отговорът наистина е 19. Wink
Може ли все пак някой да помогне с опростяването на тоя израз...
Ще съм много признателна!

# 421
# 422
  • в морето до колене
  • Мнения: 2 508
Много благодаря!!!

# 423
  • Мнения: 239
Задачата е за 7 клас. Верният отговор е В, но не успявам да се сетя как да го получа. Благодаря за съдействието!



Съжалявам, форумът не завъртя снимката.

Има ли възможност някой да помогне и на мен?

# 424
  • София
  • Мнения: 5 557
В)

# 425
  • Мнения: 17 465
Задачата е за 7 клас. Верният отговор е В, но не успявам да се сетя как да го получа. Благодаря за съдействието!



Съжалявам, форумът не завъртя снимката.

Има ли възможност някой да помогне и на мен?
Трябва да ги решиш. За съжаление, на мен са ми трудни и не се наемам да ги реша аз.

# 426
  • Варна
  • Мнения: 490
Няма нужда от решаване, в подточка В стойността на модула е винаги положително число или 0. Когато стойността му е 0, изразът има най-голяма стойност.

# 427
  • Мнения: 17 465
Няма нужда от решаване, в подточка В стойността на модула е винаги положително число или 0. Когато стойността му е 0, изразът има най-голяма стойност.
Можеш ли да ми обясниш каква е разликата между подточки Б) и В)? Тези модули не ги схващам, а и аз имам седмокласничка и се налага да помагам.

# 428
  • София
  • Мнения: 20 081
Мама Ру, задачата малко обърква човек с условието. Вероятно си помислила, че се пита кой от изразите при сравнение има най-голяма стойност, тоест че трябва да сравниш някакви конкретни числа и сред тях да избереш най-голямото. Но такова объркване следва да  отмине като видиш предложените отговори. В  а). и г). с отделяне на точен квадрат може да се изчисли САМО колко е най-малката стойност на  многочлена. Оттам нататък най-голяма тези двата нямат.  Стигаш до извода, че  верният отговор е или Б, или В. Разглеждаш Б  първо. По определение от модул може да излезе само положително число или 0, никога отрицателно. Тоест най-малката стойност на умаляемото е  0 (при х=2) => 0-3=-3 е  най-малката стойност на израза. Знаем вече,че И този израз има най-малка, а не най-голяма стойност. Във В по същата логика умалителят има най-малка стойност 0 при при х=2  => 3-0=3 е най-голямата  възможна стойност. При всеки друг х изразът ще е със стойност по-малка от 3. Тоест В е единственият израз, имащ най-голяма стойност, на останалите 3 може да се определи само най-малката.

Последна редакция: вт, 11 юни 2024, 09:01 от пенсионирана русалка

# 429
  • Мнения: 17 465
Русалке, много ти благодаря за обяснението.

# 430
  • Мнения: 239
Благодаря!

# 431
  • Мнения: 580
Как се решава 6 задача?

# 432
  • Мнения: 9 520
Как се решава 6 задача?

1o=60'
т.е.
1о-28'=0о32'

2 х 32'= 1о4'

# 433
  • София
  • Мнения: 502
Добър вечер, можете ли да помогнете с тази задача за 11. клас (ПП):
Основата на триъгълна призма е равностранен триъгълник със страна 2.Околните ръбове имат дължина 2 и сключват с равнината на основата ъгъл 60°. Намерете обема на призмата.

# 434
  • Русе
  • Мнения: 12 270
Добър вечер, можете ли да помогнете с тази задача за 11. клас (ПП):
Основата на триъгълна призма е равностранен триъгълник със страна 2.Околните ръбове имат дължина 2 и сключват с равнината на основата ъгъл 60°. Намерете обема на призмата.

Скрит текст:
  Лицето на основата е √ 3
  Височината на пирамидата се √ 3
Обемът е (√ 3 * √ 3) / 3 = 1

Общи условия

Активация на акаунт