ДВАНАДЕСЕТИ клас - 2024/2025

  • 45 738
  • 760
  •   1
Отговори
# 60
  • Мнения: 5 548
Ох, не съм сама в неинформираността за намеренията  на детето си.. Ах къде провери магарето, че в ТУ Виена има специалност, която иска с АЕ, и сега не мога да го мотивирам да се готви по НЕ. C1 по АЕ взе миналото лято и смятал с негоевентуално да пробва.
Под секрет - май го хвана шубето от отделянето, понякога говори за чужбина само за магистратура, понякога говории за СУ,  но сякаш най-сериозно се информира за варненските ВУЗове
Поне твърдо ще е инженерство. Втората матура ще е математика
Чудя се какво да правим с матурата по БЕЛ, дали да влага допълнителни усилия в частни уроци, или каквото излезе такова. На 10 класната без уроци спрямо 7 кладната с уроци падна с 6т.. У нас филолози няма, има прочетени повече книги на АЕ, отколкото на БЕ.., което не е за хвалене .., но това е положението .
Вие смятате ли да подсилвате подготовката за матура БЕ?

# 61
  • Мнения: 7 685
Щом целта е инж. вуз защо ти трябва резултат от дзи бел? Колкото-толкова, важното е да е над 3, а 3 все ще изкара.

# 62
  • Мнения: 8 954
Не смятам да инвестирам в уроци по БЕЛ след като твърдо е решил, че с математика ще кандидатства. Мисля, че няма да има проблеми да си вземе матурата. Е, няма да е с оценка близка до шест, но мисля че все нещо между 4 и 5 ще хване. Пък и по-малко да е, няма в крайна сметка значение. За сметка на това матурата по математика му е важна и ако иска ФМИ ще му е задължително да изкара над 5.50.

# 63
  • Отвъд алеята зад шкафа
  • Мнения: 8 195
Мда, същото и при нас. Ще си яви с училищни знания.

# 64
  • София
  • Мнения: 4 105
Дъщеря ми е на уроци от началото на тази година. Намерих фантастична дама , дългогодишен университетски преподавател и подготвила доста деца.
Засега детето е с неясни и хаотични намерения за бъдещето си. Днес едно, утре- друго. Английска паралелка е в 22-ро и учи френски. Но все пак ще минем и Бритиш консъл.
Аз съм склонна да следва тук и да търсим магистратура в чужбина, тогава и нивото на зрялост ще е различно.

# 65
  • София
  • Мнения: 15 241
Дъщеря ми е на уроци от началото на тази година. Намерих фантастична дама , дългогодишен университетски преподавател и подготвила доста деца.
Засега детето е с неясни и хаотични намерения за бъдещето си. Днес едно, утре- друго. Английска паралелка е в 22-ро и учи френски. Но все пак ще минем и Бритиш консъл.
Аз съм склонна да следва тук и да търсим магистратура в чужбина, тогава и нивото на зрялост ще е различно.
Каква специалност е избрала?

За уроците се колебая аз, в българското училище на сина ми ги готвят добре, малък клас са, но по български не очаквам чудеса. В момента е около 4-5, но 10 години не се наваксват толкова лесно, а и в НБУ ще учи, не знам дали си струва да се презорва за висока матура по български, като ще учи анимация. И все пак се чудя нещо да не го прецакам, пък има още време.

# 66
  • Мнения: 1 999
Ей, нова тема 😀

Наборът уж вече има ориентация какво и къде. Казвам уж, защото той мина през всичко, имам чувството, само  НАТФИЗ не ми е сервирал.
За допълнителна подготовка по БЕЛ  аз се чудя, той иска. Може би ще потърсим учител. За всеки случай, че ако в последния момент реши да направи обратен завой нанякъде където ДЗИ БЕЛ ще му трябва.

Иначе вече шофира свободно, т.е. без мен или баща му. Имахме период, в който шофираше само с някой от нас.

# 67
  • София
  • Мнения: 9 539
Младежът ще ходи на допълнителна подготовка за ДЗИ БЕЛ. Въпреки че нямам идея ще му трябва ли. Но щом иска, да ходи.

# 68
  • Мнения: 1 999
Ако може да споделяте, тези които ще ходят на подготовка за ДЗИ БЕЛ, къде ще се случва това, ще съм благодарна.

# 69
  • софия
  • Мнения: 30 830
Тъй като при нас категорично е чужбина, не смятам да я карам да губи време в допълнителна подготовка по БЕЛ. Няма никакъв смисъл. Каквото и колкото се подготви в училище.
Лично аз не съм за чужбина, но се надявам тя да се справи, въпреки че имам огромни притеснения. Изненадва ме с черти на характера, които не показва и не подозирам, че притежава. Надявам се да ѝ помогнат. Колкото и да ми е тежко, всеки изминал месец ме убеждава, че територията няма да се промени и да стане нормална европейска държава, дори се плаша да не се върнем в едно друго положение. Иначе, ако я приемат там където иска, от битова гледна точка ще ми е идея спокойно - имам много близък човек, който знам, че по всяко време може да се отзове, ако има нужда.

# 70
  • София
  • Мнения: 3 812
Удома дори не е повдиган въпроса за ДЗИ БЕЛ и уроци. Математиката му е фокусът. Има страхотен късмет с учителката, която им е казала, че догодина ще направи и допълни часове за подготовка за СУ и ТУ. От инженерните специалности има няколко, към които проявява интерес без някакви особени предпочитания, но със сигурност не иска програмиране.

Последна редакция: ср, 15 май 2024, 08:48 от green_dawn

# 71
  • София
  • Мнения: 3 243
Ох, никой да не ми се оплаква, че детето се лутало от една специалност в друга и не било ориентирано какво иска да учи.

Моята май не ще да учи. Няма никакви академични амбиции (или поне не ги афишира). Уж ходи на някакъв вид кариерно ориентиране, но всичко е или тъпо, или скучно.

Иска да работи и да се изнесе от вкъщи. Поне само това засега е заявено ясно. Успокояват ме приятелски семейства с пораснали деца, които също са слушали такива заявки, че идва един момент, в който детето решава, че ще учи, че и даже знае какво иска. Чакам го с нетърпение тоя момент, пък да видим.

Ако ли не, с баща ѝ си говорихме, че ще я оставим да се пробва на пазара на труда, нека опита, нека види, че няма как да си цъка по цял ден на телефона и да изкарва пари за наем, храна и тн. Поне засега сме единодушни, че няма как да стане нито да учи, нито да работи, а ние да ѝ финансираме нищоправенето след училище, дано той да удържи, че е по-мекият от мен.

Поне спря да говори за gap year, че много ме беше ядосала.

# 72
  • Някъде в Европа...
  • Мнения: 3 849
Илит, ако това ще те успокой - моят все още си е категоричен (дори съм спряла да говоря на тази тема, защото той умишлено налива масло в огъня и резултатът е по-скоро обратен; мнение вече давам само ако ми е поискано), че не желае да учи и няма да кандидатства никъде другата година, не му трябвала диплома за висше - хартийка, за да изкарва пари...Ядосвах се до един момент...В крайна сметка, насила хубост не става. За финансите съм сигурна, че няма да се остави на моите ръце...Голям е, скоро пълнолетен, да си решава и носи последствията, добри или лоши, от решенията..

Последна редакция: ср, 15 май 2024, 08:47 от AIR

# 73
  • София
  • Мнения: 4 105
Каква специалност е избрала?

За уроците се колебая аз, в българското училище на сина ми ги готвят добре, малък клас са, но по български не очаквам чудеса. В момента е около 4-5, но 10 години не се наваксват толкова лесно, а и в НБУ ще учи, не знам дали си струва да се презорва за висока матура по български, като ще учи анимация. И все пак се чудя нещо да не го прецакам, пък има още време.
Колебае се още. Ще видим.
Иначе, ако сте избрали анимация, после ще продължи в чужбина. Братовчед ми беше аниматор, обиколи света в страхотни екипи, изобщо прекрасно си живееше, освен, че беше много удовлетворен от работата си, изобщо бохемска работа, прекрасно съчетание на работа с удоволствие.

Илит, имахме го и ние този момент с пълнолетието. Напускам, правя фирма и започвам бизнес- така заяви.
Проблемът при нас е, че младо, хубаво дете няма никакъв проблем с щракване на пръсти да изкара заплатата на добър счетоводител или лекар като сервитьорка. Това добре, но после как да го накараш да учи пет, понякога и повече години, да се задоволява с по-скромни формати на личен студентски бюджет, докато достигне ниво на компетентност да печели толкова и много повече и да се развива и надгражда в по-високите социални слоеве и изобщо да види перспективите на бъдещето със и без образование.

# 74
  • София
  • Мнения: 3 243
Именно, Azzy.
Колкото и да ѝ говоря, че заплатата, която първоначално ще ѝ се стори голяма (естествено, спрямо джобните ѝ), в един момент ще се окаже крайно недостатъчна за стандарта, на който е свикнала, да не говорим за надграждане, няма да има ефект.

А веднъж откъсне ли се от учебния процес, после трябват усилия за влизане в час (буквално и преносно).

Надеждата ми е, че ако почне нещо, свързано с професията ѝ (в НТБГ е), няма да се откъсне поне от специалните предмети и ще ги учи първо на практика нещата, а после евентуално теорията ще ѝ е не така суха, ако се присети да учи.

Опасенията ми са, че като сервитьорка (примерно) по-лесно се почва работа и може да я домързи да пише автобиографии, мотивационни писма и тн

Чакаме, да видим какво ще стане накрая. Разбира се, УНСС ѝ стои като най-лесен вариант, но последно като говорихме хич не беше очарована от идеята.

Общи условия

Активация на акаунт