Още малко нерви и дебати до най-добрите РЕЗУЛТАТИ! - Седмокласна 30.06.-07.07.2024

  • 135 310
  • 2 225
  •   1
Отговори
# 1 395
  • Мнения: 9 500
Говоря за деца, чиито бал, вероятно с малко няма да стигне за НЕГ или Испанската примерно, те ще влязат в други училища и предвид това, че са умни и кадърни деца, няма вече да има първи и втори ешалон гимназии, ще се изравнят силите. В 22-ро, 35-то и други "пренебрегвани" училища има страхотни учители. И преразпределение ще има, ако не осезаемо тази година, то в следващите със сигурност. За разлика обаче от предишни години, сега всички тези деца с високи балове ще отидат там и това ще промени нещата. Съгласете се, че е едно е да преподаваш на не толкова амбициозни деца, друго е да подготвяш знаещи, можещи и жадни за знания ученици и това неминуемо вдига представянето на гимназията.
Те и миналата година отиваха там... Къде да отидат, няма безкрайно много места... а дали ще са с бал 420 или 440 все са на едно и също място на опашката и това не прави училищата по-желани...

"Рязко" ТУЕС ще бъдат изместени от челото в класирането (например), защото ще се утрои математика 96, а не 98 и на нейно място ще дойде какво точно? И дали ще е по-желано?

Както миналата година паралелката физика в НПМГ "изпадна" от челото Close Просто защото балообразуването беше с удвояване на много тежка олимпиада и състезание... И анализа, че паралелкта на СМГ с физика "отвя" тази в НПМГ... само защото бяха с различно балообразуване... "Анализи" и "стъкмистика" да искаш! Множеш да докажеш каквото си искаш със сравняване на ягоди с круши, че тоже не са ябълки с круши!

ПП: С утрояване на математиката може прогнозата да е мнооооого по-груба и неточна. Вижте мястото на последното прието дете в паралектата в ТУЕС като приемете много условно, че БЕЛ=90т или 95т, за да изчислите наобратно колко е трябвало да има по математика, вижте това място на колко точки по математика съответства и намерете това място в тазгодишната статистика и сметнете обратно бал пак със същото предположение за БЕЛ.
Статистическата грешка тук е много по-голяма.
Обясних как се смята, но няма да смятам само заради рязкото и според мен абсолютно неуважително искане и искане от Санака "сметни", "дай" и т.н.

# 1 396
  • Мнения: 936
Аз пък съм на мнение, че школите и уроците са необходими И за запълване на дупки в образователния процес в ДУ заради некадърни учители. Благодарна съм била и на провеждането на ПИ, защото са си тренировка за работа за определено време.

# 1 397
  • Мнения: 9 046
Говоря за деца, чиито бал, вероятно с малко няма да стигне за НЕГ или Испанската примерно, те ще влязат в други училища и предвид това, че са умни и кадърни деца, няма вече да има първи и втори ешалон гимназии, ще се изравнят силите. В 22-ро, 35-то и други "пренебрегвани" училища има страхотни учители. И преразпределение ще има, ако не осезаемо тази година, то в следващите със сигурност. За разлика обаче от предишни години, сега всички тези деца с високи балове ще отидат там и това ще промени нещата. Съгласете се, че е едно е да преподаваш на не толкова амбициозни деца, друго е да подготвяш знаещи, можещи и жадни за знания ученици и това неминуемо вдига представянето на гимназията.
Тези които малко няма да им стигне няма да са в тези училища. А тези които повечко няма да им стигне ще се запишат в тях, както миналата, по- миналата и преди 5 години.
Пък 119 то изобщо няма да го коментирам.

# 1 398
  • София
  • Мнения: 5 551
Промяна на желания, според мен, има между двете английски, първа и втора, като втора дръпна деца от първата. НПМГ се изкачи много последните години, като просто пое нуждата от още една математическа гимназия. 73 то ако махнат втория руски и го заменят с английски или испански ще дръпнат  деца от НЕГ, но не го правят и засега си стоят с по-нисък бал, въпреки че доста деца предпочитат 73 то пред НЕГ
Но 35 то да дръпне деца от НЕГ е просто абсурд
Иначе балът за влизане не е мерило кой е умен или кадърен, а кой си е седял на д-то и е учил като луд, имал е психика и доста късмет
Не мисля и не считам, че 73.СУ,  което от години е известно с вторите си чужди езици  - РЕ, ФЕ и АЕ трябва замени РЕ с ИЕ.
Това са комбинации на езици,  които са рядко срещани, освен това колегите по РЕ са изключително качествени.

По- скоро е препоръчително 91 НЕГ да си прегледа приоритета на втория чужд език, който е само АЕ.
А това, че 73.СУ приема деца с по- нисък бал от 91.НЕГ,  не ни е проблем. Simple Smile

Последна редакция: ср, 03 юли 2024, 19:04 от ganis

# 1 399
  • Мнения: 9 117
Аз не виждам някой да плюе школите? Просто "безплатното образование" не е реално такова.

Че кога е било реално безплатно? Това са някакви илюзии.

# 1 400
  • Мнения: 32
Говоря за деца, чиито бал, вероятно с малко няма да стигне за НЕГ или Испанската примерно, те ще влязат в други училища и предвид това, че са умни и кадърни деца, няма вече да има първи и втори ешалон гимназии, ще се изравнят силите. В 22-ро, 35-то и други "пренебрегвани" училища има страхотни учители. И преразпределение ще има, ако не осезаемо тази година, то в следващите със сигурност. За разлика обаче от предишни години, сега всички тези деца с високи балове ще отидат там и това ще промени нещата. Съгласете се, че е едно е да преподаваш на не толкова амбициозни деца, друго е да подготвяш знаещи, можещи и жадни за знания ученици и това неминуемо вдига представянето на гимназията.
Те и миналата година отиваха там... Къде да отидат, няма безкрайно много места... а дали ще са с бал 420 или 440 все са на едно и също място на опашката и това не прави училищата по-желани...

"Рязко" ТУЕС ще бъдат изместени от челото в класирането (например), защото ще се утрои математика 96, а не 98 и на нейно място ще дойде какво точно? И дали ще е по-желано?

Както миналата година паралелката физика в НПМГ "изпадна" от челото Close Просто защото балообразуването беше с удвояване на много тежка олимпиада и състезание... И анализа, че паралелкта на СМГ с физика "отвя" тази в НПМГ... само защото бяха с различно балообразуване... "Анализи" и "стъкмистика" да искаш! Множеш да докажеш каквото си искаш със сравняване на ягоди с круши, че тоже не са ябълки с круши!
Да, но разликата е, че тази година випускът е наистина много силен - имам преки наблюдения, говорила съм и с учители от основни училища и школи, на които наистина може да се има доверие. Не става въпрос за по-желани училища, а за изравняване на силите с набедените за топ гимназии. Това неминуемо впоследствие ще доведе и до по-голям интерес и към други училища.  И не, не съм от МОН, нито съм учител някъде.

# 1 401
  • Мнения: 9 046
Говоря за деца, чиито бал, вероятно с малко няма да стигне за НЕГ или Испанската примерно, те ще влязат в други училища и предвид това, че са умни и кадърни деца, няма вече да има първи и втори ешалон гимназии, ще се изравнят силите. В 22-ро, 35-то и други "пренебрегвани" училища има страхотни учители. И преразпределение ще има, ако не осезаемо тази година, то в следващите със сигурност. За разлика обаче от предишни години, сега всички тези деца с високи балове ще отидат там и това ще промени нещата. Съгласете се, че е едно е да преподаваш на не толкова амбициозни деца, друго е да подготвяш знаещи, можещи и жадни за знания ученици и това неминуемо вдига представянето на гимназията.
Те и миналата година отиваха там... Къде да отидат, няма безкрайно много места... а дали ще са с бал 420 или 440 все са на едно и също място на опашката и това не прави училищата по-желани...

"Рязко" ТУЕС ще бъдат изместени от челото в класирането (например), защото ще се утрои математика 96, а не 98 и на нейно място ще дойде какво точно? И дали ще е по-желано?

Както миналата година паралелката физика в НПМГ "изпадна" от челото Close Просто защото балообразуването беше с удвояване на много тежка олимпиада и състезание... И анализа, че паралелкта на СМГ с физика "отвя" тази в НПМГ... само защото бяха с различно балообразуване... "Анализи" и "стъкмистика" да искаш! Множеш да докажеш каквото си искаш със сравняване на ягоди с круши, че тоже не са ябълки с круши!
Да, но разликата, че тази година випускът е наистина много силен - имам преки наблюдения, говорила съм и с учители от основни училища и школи, на които наистина може да се има доверие.
Майкоооо, страхотни доводи!
Колко точно да е силен? Колкото този от миналата година.

# 1 402
  • Мнения: 4 342
Би могло да се сравни, ако са се явявали на един и същи тест при еднакви условия (времеви).

# 1 403
  • Мнения: 9 500
А миналата година беше и по-голям набора... и колко по-силен е този, че да не са учили с наливане с фуния в главите и в други училища, не като миналогодишния набор Scream Те училищата са си все същите, учителите са си все същите... От къде ги взехме "новите" учители и "актуализираните" деца?
Сравняваме няколко десетки хиляди деца, които са си вдигнали средния успех с 17,46% (срвнявам 54,73т спрямо 46,61т), т.е. станали са с над 17% по-математици от миналогодишния набор защото са... "много силен набор", сериозно Rolling Eyes

# 1 404
  • София
  • Мнения: 19 979
Аз пък считам, че това какви езици предлага едно училище като втори, си е  решение на училището спрямо  бюджет, налични учители, съобразяване  с това накъде се насочват след гимназия учениците, стремеж да се излиза с еднакво ниво и по втория език и т.н... Нито следва някое да маха руския (щом има хора с интерес), нито пък друго трябва да си преразглежда  политиката по отношение на еднаквия втори език за всички. Хората предварително знаят какво се предлага във всяко едно - ако не им харесва, има и други училища.

# 1 405
  • Мнения: 32
Нее, не е колкото миналата година. Има деца, които учат и се представят посредствено и винаги ще има такива. Но тази година конкуренцията между тези, които се справят отлично е доста сериозна. Вие имате ли преки наблюдения от предишните да кажем 3 години? Изобщо не е така, както си го мислите...
Само че аз не искам да споря с никой, изказвам мнение, лични впечатления и впечатления, които имат дългогодишни преподаватели, подготвящи седмокласници. А темата няма защо да се измества с това кой е по- по- най. Ставаше въпрос, че съвсем закономерно ще има преразпределение. Както става с Първа и Втора английска последните две години. На кой ще му хрумне преди 10 години да кажем, че първа англиска няма да е на върха?

# 1 406
  • Мнения: 709
Аз имам един леко тъп въпрос... Чисто теоретично, ако детето е прието на н-то желание, което е бал да речем 340 и реши да участва във второ класиране. Но на предходната позиция е сложило паралелка с бал 380, а на по-предходната с 355, има ли шанс да "прескочи"все пак тази с по-високия бал (която се явява между 340 и 355) и да се класира в 355 все пак? Идеята ми е, че все пак се реди по желанията, които нямат отношение към бала... Или трябва, освен желание, да редим и по бал все пак? Надявам се, че ме разбрахте.

# 1 407
  • Мнения: 22 100
Конкуренцията между тези деца, които се представят отлично, няма ли да отсее пак правилните деца за дадено училище? Което не е прието някъде, много вероятно не е било за там.

# 1 408
  • Варна
  • Мнения: 3 665
Като сте толкова против школи и уроци защо записвате децата си там? Много е грозно да плюеш там където пиеш вода.
Защото сме принудени!Затова ги записваме. Защото госпожата ни по математика при опит за въпрос отговаряше с "не ме занимавай", а тази по БЕЛ си гледаше в телефона цяла година. Затова родители сме принудени да записваме децата си по такива места и да наливаме маса пари. И същите тези учители, които се раздават по школите, болшинството от тях демонстрират коренно различно поведение в държавното училище. Защото министерството знае за всичко това и пак  приветства подобен формат като вариант за кандидатстване за всички училища, а не както беше "едно време" със съответният предмет за всяка гимназия.
И на фона на всички школи и частни уроци измерват  резултат от обучението в училище? Или може би рейтинг на школите?

# 1 409
  • Мнения: 1 621
Peneva, математика с физика не е ли нова за СМГ паралелка от тази година?

Общи условия

Активация на акаунт