Още малко нерви и дебати до най-добрите РЕЗУЛТАТИ! - Седмокласна 30.06.-07.07.2024

  • 134 956
  • 2 225
  •   1
Отговори
# 1 575
  • Пловдив
  • Мнения: 2 005
Ilik123, мислех ви, даже директно щях да те питам какво стана. Браво на момчето, а и на момичето ти! Успех им желая!
Благодаря! Жалко, че няма шанс децата ни да са заедно. Категорично немският е изхвърлен от желанията и, като първи език. Ако ще е нещо различно от английски, предпочита испански. Но в понеделник ще каже последно какво е решила. Успех и на вас!

# 1 576
  • Мнения: 22 077
Аз съм приела, че винаги има и % късмет, както и че е възможно недооценяване или надценяване на дадена матура. И изкуствен интелект няма да може справедливо да отреди на всяко дете неговото място.
Лично аз се чувствам изключително силно озадачена от резултата на моето дете по БЕЛ, но не съм в града и не мога да я видя за съжаление. Той никога, при никакви обстоятелства досега не е имал подобен резултат. Но сега точно на матурата има и това ни спъна всички планове. Ама всичко си замина, дето го бяхме планирали. Приемам, че така е трябвало да стане по някакви причини, странни и непонятни за мен. Познавам му възможностите,  но като не се е справил добре, ще си носи последствията.
В този смисъл не разбирам призивите за "разслояване" на отличниците. Защото пак няма гаранция кое дете няма да се стресне и да загуби 2 точки за нещо дребно и на негово място да влезе дете, което не е с призвание БЕЛ или МАТ, но в случая има железни нерви и не се е стресирало излишно. Примерно.

# 1 577
  • Мнения: 932
За пореден път се убеждавам колко  относително понятие е това трудно - лесно. Моят син решава старите тестове за упражнения, този от 2010 / първата част / му беше  от лесните тестове .
За втората част не мога да си спомня . А тазгодишното НВО му беше трудно, вярно че и фактора стрес го има , де

# 1 578
  • Мнения: 628
"Некадърни, недогледали, неграмотни." - не мисля, че някой е написал нещо такова. По-скоро, че всеки може да сгреши и трябва да има начин тази грешка да се поправи, за да не е за сметка на този на когото му трябват тези точки.
Аз също съм на мнение, че изпита по МАТ беше лесен, по БЕЛ не мога да кажа.
Но там трябва да измислим решение хем МОН да са щастливи хем да има достатъчно добро разслояване. Такова нямам поне аз.
Докато за оспорване на точките има решение. Арбитъри дежурни в в дните за запознаване с писмените работи на учениците и когато учителя не успее да обясни грешките, и отнетите точки - отива на арбитър за тези точки! И този арбитър или дава точките или ги отнема като обясни защо!

# 1 579
  • Мнения: 809
По БЕЛ попаднах на страхотна учителка, беше много подготвена и мила. Беше оценено справедливо, нямаме разлики и осреднени точки.

# 1 580
  • Мнения: 9 116
B2022, призивите за разслояване на отличниците са свързани с това, че не е честно да си покрил 90+% от изпита и пак да не ти стигат. Това оставя някаква горчивина. Мислиш, че си много добър, но пак не ти стига. Скоро очаквам за топ гимназиите в София балът да се закове на 500.

# 1 581
  • София
  • Мнения: 19 946
Единствено децата от масово училище без допълнителни школи и частни уроци, които дори не са отличниците на класа могат да кажат на тях дали тазгодишния или от по-стари години тест им е по-лесен или по-труден. Няма обективно мерене на трудност на тестове от различни години, които се решават от различни деца.
Няма как да кача  решението на познато дете набор 2010, понеже по почерка може да се познае кое е..Тук поне още 4-5 деца учат  в същото училище, при същия учител...Но помолих майка му да му пусне само  последната задача от 2015 - и хоп, в клопката с петото подусловие на последната от раз...Не че е  трудно,  напротив, най-обикновено отделяне на точен квадрат и после НМС, ама има дребно капанче, което му отнема 2 точки. Ей такива дребнички неща да бяха сложили...

# 1 582
  • Мнения: 22 077
И какво? Щом в топ гимназиите децата са с по 500 точки, голям праз, че половината ще станат с 498 точки. Нали пак ще напълнят същите места? Има много и кадърни деца, да речем - как ще ги "разслоиш", те пак ще са си същата бройка.

# 1 583
  • София
  • Мнения: 2 608
Здравейте, мнение за 36СУ и за Хенри Форд паралелка автомобилна мехатроника?

# 1 584
  • Мнения: 9 116
В2022, това е така, бройката ще е същата, но няма да са ти стигнали 20 точки, а не 0.2. Чисто психологически е по-лесно за приемане. От друга страна при лесен изпит старателни деца имат високи оценки, но това не значи, че са добри математици. Може да създаде големи проблеми подобна илюзия за самите деца.

# 1 585
  • Мнения: 17 111
За съжаление, не си мислете, че и в Българска филология не попадат не до там грамотни студенти, които после преподават на деца и могат да стигнат и до оценители. Да не говорим за чисто човешка грешка след десетата проверена работа, особено ако проверяваш слаби работи с много грешки. Има го и факторът дали идва една хубава работа след няколко слаби, дали е първата за деня, дали последната, дали е слаба работа след серия силни... БЕЛ винаги е криел доста субективизъм. Сега този субективизъм е по-ограничен до тезата и преразказа. Свободните отговори също са клопка - детето по същество е отговорило вярно, но не е могло да оформи отговора си достатъчно добре или е изпуснало дума, може и механично грешка при пренасяне на беловата да е, но вместо три е получило 0 точки. От друга страна само затворени отговори също не е добре, защото тогава се засилва елементът "тото". Личното ми мнение е, че заданията по БЕЛ често пъти са формулирани в стил Киряк Стефчов, което затруднява част от децата да разберат какво точно се иска или ги подвеждат. При моето дете това също е част от причините за не дотам добрите резултати. И понеже до нея няма един Бойчо Огнянов, който да зададе същия въпрос по достъпен начин резултатът е грешки. Като цяло смятам, че има какво да се подобри в НВО по БЕЛ, частта с граматиката например или изискването за глаголно време, когато се разказва от името на неутрален разказвач.
Много мога да напиша и за работата и ролята на консултанта на дете със СОП, ама кой ли ме пита.

Последна редакция: чт, 04 юли 2024, 14:52 от Mama Ru

# 1 586
  • Мнения: 628
Сега се замислих, че не позволяват оспорване, защото така лесно ще може да се добавят спорни точки, ако е "наше" дете!
Да явно угодия няма!

# 1 587
  • Мнения: 932
Абсолютно обективно оценяване на възможностите на децата няма как да има . Може на някое дете, което е отлично подготвено да не му е ден, да не чувства добре, може да е разконцентрирано по някаква причина и да не се справи добре . Но това е живота

# 1 588
  • Мнения: 17 111
Няма как, освен при фрапиращи грешки - поправено вярно, незачетено вярно - в редакторската задача. Все пак изпитът е анонимен, работите се проверяват от учители от друг град, а накрая арбитър на разсекретена работа.

# 1 589
  • София
  • Мнения: 1 133
И какво? Щом в топ гимназиите децата са с по 500 точки, голям праз, че половината ще станат с 498 точки. Нали пак ще напълнят същите места? Има много и кадърни деца, да речем - как ще ги "разслоиш", те пак ще са си същата бройка.
Най-добре да ги изпитват всички на таблицата за умножение, събиране и изваждане (може и да е сложното събиране и изваждане с преминаване). И после да използват този изпит като конкурсен за класиране в гимназиите. Мисля, че ще е чудесно. И няма да има спор лесно-трудно.
Допълвам се. И знаете ли кое е най-страшното? Пак ще има деца, които не могат да съберат и 30 точки и ще са завършили успешно седми клас.

Последна редакция: чт, 04 юли 2024, 14:37 от esma

Общи условия

Активация на акаунт