Кандидатстване с рисуване след 7 клас - 12 тема (удължена тема до края на месец ЮЛИ)

  • 49 352
  • 1 075
  •   1
Отговори
# 885
  • Мнения: 709
Започнаха да звънят по телефона от НПГПФ да предлагат места за второ класиране! Дъщеря ми там е с 5.00. Предложиха й Графичен дизайн, първото желание. Отказахме.
Защо отказахте, какво друго избрахте?
Ние сме с 4,75 .
А дали може ако се обадят за първо желание, да искам записване по второ посочено желание?

Не мисля. Те достигат до определена оценка за всяка специалност. Т.е. достигнатите оценки са различни. Отделно - някоя специалност може да е запълнена още на първо класиране. Можете, обаче, да ги питате до каква оценка са стигнали за желаната от вас специалност.

# 886
  • Мнения: 11
Разгледах линка за Тревненската школа. Направиха ми впечатление две неща:
1)Няма нито маса, нито ръб. Само на една от рисунките има някакъв маркиран ръб, едва-едва. Детето ми е орязано най-вече заради липсващия ръб;
2) На първата оценка, оценена с пълно 6, сферата не е сферична. Има ясно видима заострена горна част и за мен е изумително как може на такова нещо да се даде пълна шестица...
Явно доста субективно се гледат работите...

# 887
  • Мнения: 138
Явно различните школи имат различни изисквания. Предполагам имат значение и водещите рисунки и броят кандидатстващи.

# 888
  • Мнения: 27
Явно различните школи имат различни изисквания. Предполагам имат значение и водещите рисунки и броят кандидатстващи.
Несъмнено е така. На мен ми направи впечатление, че в Трявна (много хубав град!) има и примери и възможности за кандидатстване след 8, 9, 10 клас. Предполагам, че се освобождават места... Но учат само класическо изкуство и занаят - дърворезба, интериорен дизайн и иконопис. Ако имаше и по-модерни специалности, бих се замислила и за там. Просто моята тийнейджърка към по-съвременни форми залита отдавна.

# 889
  • Мнения: 138
Дъщеря ми е приета в НУПИД, Казанлък, но Трявна ми беше вариант. Говорих и с родители от Тревненската школа, изключително доволни са и те и децата им.
В Казанлък изборът е ограничен също - Изящни изкуства, Промишлен дизайн,
Пространствен дизайн, Рекламна графика и Лютиерство през няколко години.

# 890
  • Върху лъчите на Слънцето.
  • Мнения: 2 126
Ако отидете в Деня на отворените врати на НГПИ или може би на някоя от изложбите/базарите им, ще видите колкото искате рисунки от изпити, заедно с оценките върху тях. Окачени са върху стените на училището.

Така е сигурно. Но не мисля, че е достатъчно. Тази година отворените врати в Приложната бяха през декември и ги изпуснахме. Ходихме на отворени врати в НУИИ. След това успяхме да се вредим един ден за консултация там, която се оказа направо като курс (мислех, че консултация и курс са отделно). Консултациите бяха в много неудобно време, двете зали -претъпкани и си намираш място на късмет. И трябваше да искам извинителна бележка от ЛЛ, защото в училище не ни признаваха тази от НУИИ. Има наистина много желащи и можещи деца да се занимават с някакъв вид изкуство и разбирам, че трябва да се отсяват (което е трудна работа). Може би местата в училищата са малко, може би не. Но тъй като напоследък следя ситуациите и страстите в образованието, чудя се как от дете, очевадно склонно към изкуства, ще правим математик или човек на природните науки и то по безумни учебници? Или ще го пратим да учи за фризьорка, аниматор, продавач-консултант или на 10 км. откъщи само защото абе, не става бе - нула по математика, зле по български. Не се оплаквам, само си разсъждавам публично, че много ми се е събрало (като на всички тук) тази година и имам пориви да си споделям мислите от време на време... Разбира се, ако наистина имаш влечение към кое да е изкуство, не се отказваш лесно - и да учиш в такова училище, и да не учиш, продължаваш да се развиваш. Misc Art
Така е. Местата за такива деца са малко. И то чак след 7 клас. А техните мозъци просто работят по различен начин. И обикновено математиката за тях е друга планета.

# 891
  • Мнения: 27
Разгледах линка за Тревненската школа. Направиха ми впечатление две неща:
1)Няма нито маса, нито ръб. Само на една от рисунките има някакъв маркиран ръб, едва-едва. Детето ми е орязано най-вече заради липсващия ръб;
2) На първата оценка, оценена с пълно 6, сферата не е сферична. Има ясно видима заострена горна част и за мен е изумително как може на такова нещо да се даде пълна шестица...
Явно доста субективно се гледат работите...
Според съпруга ми, който не е по визуалното изкуство, но все пак е музикант и фармацевт, и който от седмица ми говори за прословутата роза (и то изкуствен парцал) в НУИИ, защото не можел да спи заради нея, все пак трябва да има по-точни критерии за изпитите по рисуване, наред със субективните и крещящо обективните, които не могат да бъдат избегнати в тая сфера и те да са сравнително ясни за кандидатстващите. Например - роза (или друг обект) 0.50, композиция - 1.00; убедителност на щриха - 0.50 и т.н., предаване на материалност - 0.50, предаване на песпектива - 1.00. Така де, някак да е по-прозрачно. То май си ги има тия работи, но само вътре в комисиите, членовете на които 100 процента сигурна съм, предпочитат да се разболеят, отколкото да журират. Да не говорим, че откъде знаем дали се отчита сложността на ракурса от мястото, където се е паднало отрочето ни?
На мен в примерите от Трявна ми прави (отново) впечатление, че държат на контраста, а дали сферата има малко ъгълче някъде, не е така важно...
Всъщност има много добри описания за изискванията тук-таме, но само на думи, не чрез примери (за разлика от учебниците и помагалата по мтематика и български - честна дума, мразя ги, откакто имам "мързеливо дете", а лично аз бях отличничка "по всичкология"). И още нещо - как талантът на едно дете, което се занимава с дигитално изкуство (добре де, не чак изкуство - просто рисуване) от 8 годишно може да бъде оценяван сравнително обективно чрез традиционната граматика на рисуването върху лист? ... Може би трябва да го сравня със следното: аз изучавам японска калиграфия; в България никой не разбира от Шодо (японска калиграфия), така  че си плащам сумати пара да я следвам с автентичен преподавател и да получавам степени. Но някой завършил Японистика например, има много повече шанс да маца разни йероглифи и да му ръкопляскат, защото е добър по математика , опа - японски език, и системата го приема.

Последна редакция: нд, 13 юли 2025, 22:08 от Venelina - Umi 782740

# 892
  • Мнения: 8
Ние сме приети в 144 СУ с Рекламна графика и АЕ и ще я запиша нямаме шансове за Вазова. Прави впечатление, че ПГ по дизайн Елисавета Вазова е с много висок бал! По- висок минимален от 51-во..

Последна редакция: пн, 14 юли 2025, 13:58 от Viki4ka

# 893
  • Мнения: 2 412
140 графичен дизайн, нищо не знам за това училище. Там се яви на проверката по ИИ, няма особени впечатления и той. Другата алтернатива е ХСН в Костинброд. Това е за сега от нас. Успех на всички дечица!

# 894
  • Мнения: 3 117
Днес не са ли звъняли от фотографията на някой? Чакам да обяват брой свободни места, но за момента няма нищо качено.

# 895
  • Мнения: 709
140 графичен дизайн, нищо не знам за това училище. Там се яви на проверката по ИИ, няма особени впечатления и той. Другата алтернатива е ХСН в Костинброд. Това е за сега от нас. Успех на всички дечица!

Малко късно, но ако все пак достигнете до 3-то класиране, ето идея: https://pgpche-pravets.com/graphic-design

# 896
  • София
  • Мнения: 5 623
Моето момиче е прието по второ желание (МОН сме ние) и утре ще подаваме за второ класиране с надежда за мечтаното училище.
По МОН за второ класиране, ако не си приет по първо желание (тогава се записваш), може да се качиш само нагоре в желанията или да останеш на същото място, така че нищо не се губи
Стискам палци на всички.

# 897
  • Мнения: 5
И моето момиче е прието в МОН по второ желание, но ще подам заявление за второ класиране с надеждата да излезе междувременно второто класиране (16.07) в НГПИ

# 898
  • Мнения: 3 117
Заявленията за второ класиране се подава в училището в което е прието, нали така?

# 899
  • Варна
  • Мнения: 6 009
Приета е в 5 езикова Варна с НЕ и сега още повече не можем да решим. Третото по успех училище в града или художественото училище.

Общи условия

Активация на акаунт