на училище с глухо дете

  • 2 613
  • 28
  •   1
Отговори
# 15
  • Мнения: 2 531
А как става преминаването на такова индивидуално обучение/ имам в предвид детето посещава масово у-ще, ходи всеки ден и само по предметите по които има затруднения е на различен план, а по другите - със класа си/ ?  Щото аз до колкото проучвам такова чудо в Бг няма!

# 16
Благодаря ви за вашите мнения.Ние сме от София и дъщеря ми се казва Йоана.След боледуване на 1г.и7месеца тя тотално оглуша.В ИСУЛ д-р Върбанова ни каза,че може да е алергия,после трета сливица....  И така се забавихме с около една година от слуховото апаратче,а тя си мълчеше и си живееше в нейния си свят.След време вече бяхме при д-р Спиридонова,и тя веднага и даде апаратче.Сложиго на почти 3години.Първа група беше при глухите,където я научиа на всички звуци,да казва и познава мама,татко,баба,куче...и т.н.После я преместих в логопедична градина с деца,които говорят,но си имат други проблеми.Там тя не е различна и се разбира чудестно с децата.Но и по принцип е много контактна,засмяна и хитра.Сега в предучилищната пише буквите(печатно)и чете срички(макар и малко трудно).Но в съставяне на изречение бърка времена,предлози...и т.н. Ако трябва да преразказва по картинка(което го искат в у-ще) е плачевно.За това мисля да я отложа,за да понавакса в говора за да се разбира по нормално със съучениците си и да се справя с уроците.Сега на 7г.мисля да я пусна в нормално у-ще -предучилищна,а на8г. живи и здрави на у-ще,но май ще се допитам до инспектората къде. Ще проверя и за 28СОУ.

# 17
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 141
mella инспектората се намира на ул Антим I до еврейския дом на пл Възраждане. Имат приемно време. В логопедичната градина също могат да ви насочат, какво ви е необходимо. Иначе взима се протокол от личния лекар /аз само казах на личната и тя си направи всичко/ Взима се характеристика от градината. Ако има нещо питай пак. Мисля, че молбите в инспектората се подаваха март април.

# 18
Здравейте!Детето ми е кохлеарен имплантант.Въпреки пред –  и не малка следоперативна рехабилитация по съвет на Руми (слухово-речеви рехабилитатор) и логопеда от масовата детска градина,беше отложено с 1 година от първи клас.
За комисията по отлагане ще кажа , че бяха малко запознати с проблемите при обучението на деца със слухови увреждания.Все пак имаше логопед,която беше работила с деца с КИ и след обследване – препоръча отлагане.Пиша така подробно за да знаете,че такова решение е трудно за родителите и съветите на специалисти  са желателни.
Училището е голямо изпитание за дете с увреден слух.Важен е  подхода на класната-тя изисква толерантност и подпомага детето в учебния процес.Добре е в училището да има логопед или ресурсен учител (с желание за работа).

# 19
  • София, "Младост 3"
  • Мнения: 9 210
mella да ти кажа това което описваш си е супер за детето
моя син на 2г и 4м не може да пуска ония ми ти фигурки в нужните дупки
ако го заведа на доки сигурно ще кажат че е със забавено развитие ил че има нужда от не знам си какво /а той поне за сета няма проблеми/
та мисълта ми е - защо все пак не опиташ да пуснеш детето? та има деца дето не могат да пишат в предучилищна? другото - мисля си, че ако има подходяща СРЕДА и се постараят учителите - ЧРЕЗ ИНТЕГРАЦИЯТА ще се навакса!
поне това е мое скромно мнение
е остава да прецениш детето си - дали един евентуален малък неуспех не би го обизкуражил и наранил - но ако тя не се впряга от такива неща - защо не опиташ, пък каквото сабя покаже? губиш ли нещо ако се откажеш първия семестър?

# 20
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 141
catnadeen, може да отложиш, но не може да се откажеш по средата на годината /на първия учебен срок/. И след като едно дете е прието в детска градина и се работи с него - просто по средата на следващата година не може да го върнеш в тази детска градина, а и дори където и да е било другаде, защото мястото му вече ще е заето от друго и това е двоен стрес и за детето и за родителите.

Аз като майка на дете и в пети клас - мога да кажа, че колкото по късно изживеят децата ни стреса в пети клас, толкова по добре.

 

# 21
  • Бу-у-урга-а-ас
  • Мнения: 2 708
И аз мисля, че е по-добре да се отложи постъпването в училище, отколкото да се повтаря първи клас.

# 22
  • Мнения: 485
Първи клас не може да се повтаря.

# 23
  • Бу-у-урга-а-ас
  • Мнения: 2 708
Не знаех това. Имам познат, който преди мнооого време е повтарял и за това съм останала с подобно впечатление.

# 24
  • София, "Младост 3"
  • Мнения: 9 210
Първи клас не може да се повтаря.

а какво става ако детето не се справи с първи клас???

# 25
  • Мнения: 485
Има много парадокси в образователната ни система.
По закон само 1-ви клас не може да се повтаря от нито едно дете. От 2003 г. и отлагането на деца от обучение в 1-ви клас значително намаля и  стана много по-трудно, тъй като се прие интегрираното обучение. Смята се, че ако детето не се справя, то причина е някакъв проблем в развитието, т.е. детето е със специални образователни потребности. Следователно то може да се обучава по индивидуална програма, не е нужно да се мъчи да покрива общообразователните изисквания и минава от един клас в друг със своя темп на учене и развитие.
Въпреки това лично аз смятам, че отлагането при някои деца е положително / например при езиков дефицит без друг - слухов,зрителен или интелектуален и при някои други състояния  - да не изброявам/.

# 26
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 141
Вярно - първи клас не може да се повтаря, но ако родителите, учителите и т.н са на мнение, че детето трябва да повтори първи клас - пак с комисия може да се повтори.

Също така от миналата година - дете не може да се отложи втори път от първи клас иначе за първи е лесно. /да поясня - не може да потрети предучилищна подготовка/

# 27
  • Мнения: 2 531
Така като чета взех да се замислям и аз дали не е по добре да отложа и моето дете?  Thinking
mella  би ли описала по подробно с какви темпове се разви речта при твоето дете и какви точно са проблемите му? Praynig

# 28
Така като чета взех да се замислям и аз дали не е по добре да отложа и моето дете?  Thinking
mella  би ли описала по подробно с какви темпове се разви речта при твоето дете и какви точно са проблемите му? Praynig


здравей veni-b,при Иоана става доста трудно,защото тя от 1.7г до 2г.10м не чува(тогава не носеше апаратче). В това време едно дете натрупва пасивен речник,който при нея липсваше.И дефакто българският език за нея е чужд език.За да стигнем до сегащното си ниво е с много,много ooooh!повтаряне на думички,действия....с помоща на сурдопедагог.В къщи на всякъде имах лисчета с рисунки(чиния,куче,дърво,момичи...и т.н.)и под формата на игра я питам какво е това.Всичко е много бавно.Преди си мислех,че като сложи апаратчето и ще проговори бързо.Нали ще чува newsm17.Да ама НЕ.Целият процес е много бавен и с много усилия и от детето и от родителите.

На Иоана едното ухо и го водят глухо ,а другото е с 60% глухота.В момента можеш да проведеш що годе някакъв разговор с нея,контактна е,умна е,но много още и трябва за да се разбираме нормално.Трудно съставя изречения. newsm12

Общи условия

Активация на акаунт