Осмокласници 2024/2025 - ново начало - тема 1

  • 43 254
  • 786
  •   1
Отговори
# 645
  • Мнения: 707
Нормално е е тази възраст, в която растат, понякога много бързо, да имат болки по ставите. За съжаление с каката не знаех и преди години я спрях от тренировки по карате заради такива болки😕 Сега вече знам и следя, за да видя какво става.
На детски ортопед /за сколиоза/ сме ходили в Токуда.
Профилът на набора днес е обновен. Аз нищо не съм правила по въпроса- отворих и днес беше 8 клас😊

Последна редакция: чт, 12 сеп 2024, 14:14 от i_nenova

# 646
  • Мнения: 6 155
Няма как да им дават неща за по-високо ниво. Те си повтарят азбука и т.н.
Езикът в езикова се започва от нулата, защото не всяко дете е учило този език до 7 клас и за мен това е правилното. Ако навсякъде вървяха определени задължителни езици, а не който какъвто иска, е възможно да не взимат началните неща.

И затова се чудя как може да се запише дете с първи език такъв, който много добре го знае. Визирам англ. гимназии (само да не започва пак спорът Flushed). Ако детето е вече на ниво В или даже нагоре, според мен е трябвало друг първи език.

И дано не се припознае родител тук, но на въпрос на една майка, ако детето много добре знае ****** език, какво ще прави в часовете.... Класният каза "няма как да се обръща индивидуално внимание, часът си върви според училищния материал", ей това за мен е загуба на време. Вторият също го започват от нулата - тоест, ако вторият е англ., тогава пак азбука и т.н.

Моята и двата си ги знае, но не на много добри нива. И отсега ми е ясно, че някои неща ще надгражда, за някои ще скучае. Но има още доста да научи.

# 647
  • София
  • Мнения: 122
vivi_23,
Аз разбрах, че оптимистичният вариант е да се върнат от втори срок в тяхната сграда, а реалистичният - от другата година. Мен лично много ме притесняват намалените часове - 35 минути. 12 часа седмично език, това са 1.5 учебни часа загуба на седмица. А като чета тук, има и часове по 45 минути.

# 648
  • Мнения: 182
Аз си спомням времето, когато в гимназията езикът не се започваше от нулата. Бях много изненадана, когато започнаха дебатите по новия закон. Тогава дори си позволих да напиша тук във форума, в някаква дискусионна тема, че това е ненужно. Децата започват на ново  във втори, в пети и в осми/девети клас. Групово ме порицаха.
За това не съм сигурна, че в гимназия не трябва да се започва от нула, защото има деца, които наистина за първи път се сблъскват с езика. В моя клас имаше такова момиче, реално не можа да ни догони до края на подготвителния. По-скоро за пети клас няма смисъл. Но защо да не може да се вземе по-високо ниво, ако класът върви добре и го позволява?
Adream, като завършила профил английски (в квартално училище, но със същия хорариум като двете АЕГ-та), нищо общо нямаше това, което ние учехме, с това, което се усвоява по школите. Имахме и английска литература, четяхме т.нар. "труден Шекспир" (в оригинал), учехме как се е развивал езика, етимология на думите и т.н. В школите се набляга на граматика и ги подготвят за съответните сертификати. Затова още повече недоумявам.

# 649
  • Мнения: 6 155
В една от темите скоро влязох и прочетох, че дете е взело сертификат С1 и майката питаше дали може да разчита, че ще го подготвят за C2. Естествено, в темата му отговориха, че няма как. И направо се учудих как може дете с такова ниво, да се запише в англ. гимназия с първи англ. Не успях да видя за кой клас точно говорят. Но подозирам, че става въпрос за 8 клас.
Не говоря да го учи паралелно в школа. А за доста добре подготвени вече деца.
Както и да е, ние затова първо бяхме решили дъщерята да кандидатства с първи втория й език сега, за да го научи добре, но в последствие установихме, че и първия не го знае на добро ниво (тоест има какво още да учи). Затова ги сменихме Grinning

# 650
  • при моите любими
  • Мнения: 2 902
Децата съм водила на ортопед винаги в Горна баня. https://orthomed-bg.com/
За гръбнак, за стави и за болки в петите на спортист. Винаги са били адекватни. Преглеждат деца и работят с касата. Ако им се обадите по телефона и обясните проблема ще ви насочат за тесен специалист за конкретните болки. Поне при нас до сега е било така.

# 651
  • Мнения: 1 930
Избираш език, ако имаш избор. При нас щерката си искаше МГ, а там първи език е само английски. При всички случаи щеше да е друг, ако имаше алтернатива.
Аз съм писала по въпроса и преди - за мен беше голяма драма, че не избра езикова гимназия с друг първи език. В крайна сметка се съобразихме с нейното желание, но все още съм с големи резерви за избора ѝ.

# 652
  • Мнения: 1 610
В случаите когато първият език е различен от английски език разбирам да почват от нула, но при първи английски спокойно може да се направи едно входно ниво и преподавателя да прецени нивото на класа. Ако има деца почващи от нула ОК, но ако не е така нека се запълнят пропуските и да се гмурнат в езика, така спокойно ще са на B2  в края на годината.

# 653
  • столицата
  • Мнения: 4 543
При нас, в НЕГ, имаше дете, което не беше учило изобщо  английски /вторият език/. Успя да се справи и дори  избра тази матура накрая в 12 клас. Преподавателката започна от А1, но  темпото беше бързо и със сигурност не се ограничи до В1.1

# 654
  • European Union
  • Мнения: 1 997
Аз обаче говоря за преди десет и повече години, когато език се избираше само в езиковите гимназии. Аз работех в професионална гимназия, в която учениците си избираха специалност. А езикът се учеше, какъвто е бил в прогимназията. Имахме групи по английски, руски, френски и немски. И съответно учениците избираха втори език, който започваше от нулата.

# 655
  • София, Лагера
  • Мнения: 3 337
И в нашия клас има детенце, което никога не е учило английски (макар че ще го започват чак догодина, АЕ ни е втори). Няма как да се очаква всички да са учили.
Относно децата, които вече са учили езика, който ще учат като основен в гимназията: И двамата ми сина са учили по 7 години немски в основното + ходеха на немска занималня следобед. Първите месеци в гимназията (1НЕГ) големия брои мухите, но към декември съучениците му го настигнаха. Тук капанът е човек да не допусне да се омързеляви и да разчита на стари лаври само, че после изневиделица ще му дойде нанагорно. Ама наборът е наясно с тези подводни камъни и няма да го допусне.

При мен се появи Школо, ама наполовина Laughing Има да го настройват още очевидно. Следвам инструкциите да избера година, но още не е въведена учебната 2024-2025 г.

Скрит текст:

# 656
  • Sofia
  • Мнения: 5 138
При нас, в НЕГ, имаше дете, което не беше учило изобщо  английски /вторият език/. Успя да се справи и дори  избра тази матура накрая в 12 клас. Преподавателката започна от А1, но  темпото беше бързо и със сигурност не се ограничи до В1.1

А сега вече в езиковите вторият език е профилен и просто нямам как да се ограничат до В1.1, когато в 11 и 12 клас имат по мин 5 часа и от него.

И все пак в 8ми е възможно да има дете, което досега не е изучавало този език, а и не всички, които са учили АЕ до този момент, го знаят дори на добро А2 ниво.

# 657
  • Мнения: 182
В случаите когато първият език е различен от английски език разбирам да почват от нула, но при първи английски спокойно може да се направи едно входно ниво и преподавателя да прецени нивото на класа. Ако има деца почващи от нула ОК, но ако не е така нека се запълнят пропуските и да се гмурнат в езика, така спокойно ще са на B2  в края на годината.
И за мен това е най-оптимално, но доколкото разбрах от класната ни, новия закон не го позволявал. Не съм го чела, признавам си, може и да не е вярно, но допускам, че от МОН имат идеята да уеднаквят нивото.

# 658
  • София
  • Мнения: 20 081
Ani, защо е  това "а сега"?  Вторият език в  езиковите винаги е бил профил, дори и по старата система. Тогава нямаше ограничения за стартовото ниво и в някои гимназии,  91 НЕГ и 164 ГПИЕ примерно, английският почваше от ниво  В1, даже и В2. Та в  12 клас учебниците им бяха за С1/С2. Сега се почва от А1 и финалът, поне на хартия, с предвидените часове, които упоменаваш,  е В1.1. Затова и  матурата по втори език е на това ниво. Друг е въпросът, че на доста места то се надскача - не толкова заради часовете, колкото заради факта,че повечето деца са на доста по-високо ниво и учителят се съобразява с  това.Неслучайно в последните две-три години масово се избира тази матура за втора в  езиковаи с друг първи  език, понеже знаещите доста над В1 (далее не само заради училището) с лекота изкарват максимални оценки, нещо, което по-трудно става с първия език и ДЗИ на по-високо ниво.  А и девойката на Галимар, ако не греша, е  от първия випуск по новата система, та опитът й е  точно по тази схема.

А сега вече в езиковите вторият език е профилен и просто нямам как.да се ограничат до В1.1, когато в 11 и 12 клас имат по мин 5 часа и от него.


Последна редакция: чт, 12 сеп 2024, 15:30 от Просто русалка

# 659
  • София
  • Мнения: 4 890
А моят категорично отказа език, различен от английския. Може би тук голямата повлия с нейното мрънкане колко се е прекарала с немския.

Общи условия

Активация на акаунт