Кристалните и индигови деца

  • 100 633
  • 880
  •   2
Отговори
# 705
  • София
  • Мнения: 1 222
х-х-х,

Съгласна съм с  Andariel .
Колкото и да е трудно, ще се опитам да я допълня. Чета темата отдавна, но отскоро следя постовете ти. Ти си тази която "викаш за помощ". Риторично да ти задам въпрос: - Каква е ползата от перфекционизма, когато повече вреди, отколкото помага? Колко пъти в стремежа си към съвършенното, си проваляла нещо добро/ функционално? М?
Синът ми също е проблемен, но не го категоризирам. Старая се аз да се водя по него, а не той по мен - но това сам си го извоюва, като в рамките на 2 години, на 3 пъти застана зад изискванията си в стил "на война, като на война" и беше категоричен и мъдър в решенията си, въпреки всички "въображаеми" последствия.
Да пречупиш дете, предполагам не трудно, но после ще расте като прекършено цвете - това при никакви обстоятелства не бих си го позволила. Боят и ограниченията може и да помагат понякога, но не са гръбнакът на възпитанието. Диалог и усет, преди всичко - другото е вятър работа и изпуснати нерви.

ПП. Изобщо не ме вълнува, с какви аури са децата ми - все едно по зодии да ги определям  Confused

# 706
  • Мнения: 1 272
По мое време обект на подигравки и изолиране от колектива бяха пълните отличници.Отличниците, като какви да ги третираме-свръх надарени, имащи безброй таланти във всички области или просто зубари и бележкари, но все пак отличаващи се от масата.

Децата индиго някои ги определят като трудно развиващи се, други като свръх талантливи.
Много е противоречиво всичко-от една страна има оплаквния за успеха им в училище, от друга близките им смятат, че имат някакъв скрит талант, който се проявява, но рядко.

Тези деца според мен не търсят изява и за това не получават и признание за заложбите си, които често и остават скрити за широката аудитория.

# 707
  • la Città Eterna
  • Мнения: 375
Andariel , вероятно така звучи през интернет. Опитът ми показа, че друг начин да се преборя с характера й няма. Уверявам те, че страдам повече аз, когато я наказвам, отколкото тя. Да си "напише" домашните означава, че аз изстрадвам всяка буква, изписана от нея - то е въртене, ставане, сядане, качване на краката на врата, челни стойки, свличане във всички посоки от стола, кълбета и акробатики, хленчене, издаване на животински звуци, търсене на играчки, задаване на въпроси за всичко друго... Във всеки случай учителите не могат да се справят, въпреки че пред тях прави по-малък цирк. Може, но не иска - не приема никакви наставления. Склонна е да прави всякаква работа, която не е необходима и не се изиссква в момента. Всичко, което прецени като задължение автоматично бива бойкотирано. Та само аз си знам откъде съм стигнала до тези крайни мерки. Нали не я пребивам, както мен са ме пребивали?!

daniabc - ако я оставя на самотек, тя и първи клас няма да изкара. Неграмотна ли да я оставя?! Всъщност теорията за "индиго", колкото и скандално да звучи, ми дава мотив да се намеся и да оправя нещата. Иначе преди и аз бях решила, че от нея нищо не става - тя дори приказки не искаше да слуша в детската градина. Докато учителката четеше на останалите, скупчени около нея, моята дъщеря си играеше самотна в другия край на стаята.... Сега просто си страдаме заедно докато се напишат домашните, но резултати има. Учителките са доволни. Тя се гордее с похвалите им. Аз я поощрявам, като й давам пари да си купи нещо (само едно!) от магазина по нейно желание. Методът работи. Независимо как звучи в Интернет. Колкото до едно време (предполагам моето съвпада с твоето), на мен не са ми се подигравали, въпреки че бях повече от отличник (имаше много в тая категория, но само на мен казваха "гений", "вундеркинд", "чудо") - всички искаха да са ми "приятели", за да им пиша домашните и контролните. Но когато се събираха да празнуват, обикновено не бях поканена... Може би това е единственото място, в което перфекционизма ми е пречил - възприемаха ме като прекалено сериозна, т.е. скучна. Другото, в което ме пречи е в работата понякога - в смисъл, понякога по цели нощи не спя, докато изпипвам детайлите, за да стане всичко съвършено, но това си е за моя сметка. Сроковете ги спазвам. Ако не правя нещата перфектни, ще страдам и ще се самообвинявам. По-лесно преглъщам безсънието и умората. Така или иначе от години имам проблеми със съня и почти не спя.

katiABV , ние, които пишем в момента, не сме я създали тази тема. Тя си стои тук доста от преди аз да съм регистрирана. Ако на някой е пречела - да я е преместил. А на теб като не ти харесва, кой те кара насила да я четеш?!

Делфина фон Ю., не казвам, че не трябва да има наказание и възпиране на всякаква форма на насилие. Дори напротив - считам, че всеки родител е длъжен да контролира детето си и да го наказва лично, когато то прояви агресия към друго дете. Не върви някой да отиде да нашамари чуждо дете, нали?! Но всеки трябва да може да озаптва собственото си зверче или училището ще стане джунгла. За съжаление, е трудно постижимо, някои родители дори поощряват агресията (вероятно докато тяхното бие, а не е бито - що да се намесват). Проблема, за който си мисля е, за подигравките. Намесата трябва да е много дискретна, иначе се почват обиди на "женчо", "мамино синче", дори "гей" (чувала съм го, защото съм работила като учител с тинейджъри). Много е деликатно и най-полезно е за детето да му се помогне да се сработи с тях, отколкото да чака безпомощно някой да се намеси да го защити. Просто защото този някой не може вечно да е наоколо, а когато остане само, останалите ще си му го върнат тъпкано. Това е. Смяната на училището е добра идея, но дали е реализуема? Във всеки случай е добре детето да бъде сред деца със сходно интелектуално ниво, и интереси в същата област. Дано Фиатаджия да успее да да подреди нещата в по-благоприятна светлина за момчето си.

# 708
  • Мнения: 2 448
Нямам думи да изразя какво почувствах четейки жестокия пост на x-x-x .  Shocked
И аз губя по 3 часа, за да напишем нещо, което се пише за 10 минути и се правя на маймуна само и само да научи нещо, отказала съм се от това да ходя на работа, за да помагам на детето си в ученето, но по скоро бих умряла, отколкото да подложа на такива методи сина си.  Sick

# 709
  • Мнения: 752
katiABV по-добре си замълчи като си на друго мнение относно тези работи,вместо да пишеш ненужни постове,а като споменаваш и хомеопатията-поста ти става не само ненужен но и глупав

# 710
  • София
  • Мнения: 369
x-x-x, споделяш много лични моменти от живота си, имам усещането, че викаш за помощ!

Защо не се поогледаш за някой, който да ти помогне, ако искаш на лични мога да ти пратя тел на психолог, за който съм чувала интересни неща, не че съм го пробвала...
Пробвала ли си да медитираш или йога? Когато съзнанието ни е чисто и спокойно, можем да се разбираме и усещаме по-добре...

успех и късмет желая на теб и дъщеря ти!

# 711
  • София
  • Мнения: 17 652
Сигурна съм, че има много училища, където ще попадне точно на мястото си.[/color]
И кое по-точно? Като изключим НПМГ, училищата са пълни с разглезени дечица на родители "фактори", които са там именно защото тате е фактор, а не защото непременно са добри в математиката, а тормозът е същият, но къде по-префинен. Нали не вярваш, че щом пред името на училището стои титлата "елитно", то и кадрите вътре са такива? Не и в БГ в поледните години.


Разбира се, говоря главно за НПМГ и СМГ - но аз лично съм завършила най- обикновена гимназия - Гагарин (сега са сменили не само името, но и - уви! - качеството на училището, но това е друга тема) - и там се чувствах добре, чудесно, прекрасно, най- искрено ревах,  когато дойде ред да завършвам... преди това в 11 основно - от 1 до 3 клас - ми беше добре, но после в 128 и ...  newsm78 забравих му номера на Младост- 4 гетовското училище - се чувствах точно по описания начин. Там, впрочем, научих - с голямо учудване, доста време ми отне да проумея, че не ме бъзикат, а наистина е така - че на света имало хора, които не знаят къде се пише "и"  и къде - "й"... Та мисълта ми беше, че училищата биват най- различни - също както и учениците - но попадналите в некачествено училище деца най- често биват застигнати от общото ниво на... ами, липса на критерии.

# 712
  • София
  • Мнения: 17 652
ПП. Изобщо не ме вълнува, с какви аури са децата ми - все едно по зодии да ги определям  Confused


Ми... нали това били - поне такова впечатление оставя началото на темата. Аури, магии и... глупости някакви... Инак темата би следвало да си смени заглавието на "проблемни деца", примерно...

# 713
  • София
  • Мнения: 17 652
katiABV , ние, които пишем в момента, не сме я създали тази тема. Тя си стои тук доста от преди аз да съм регистрирана. Ако на някой е пречела - да я е преместил. А на теб като не ти харесва, кой те кара насила да я четеш?!


Да, направих сверка - действително началото няма нищо общо с последните... доста страници.
Извинявам се на всички, които просто използват съществуваща тема, за да пишат за деца с проблеми в концентрацията.

М/у другото има доста обширна тема за дислексията. Вкл. препоръчвани специалисти и техники за постигане на концентрация у деца с проблемно задържане на вниманието.

Конкретно на теб може би би било полезно да я прегледаш - може и да намериш някакви трикове, които да не си пробвала още. Кой знае.

# 714
  • София
  • Мнения: 1 078
Добре, че само на трима е трябвало да отговориш, че да са само три постинга един след друг в темата, която иначе не е достойна на вниманието на хората, четящи/пишещи в този подфорум.  Rolling Eyes

pasinet, много е лесно да се осъждат действията. Но така написано от х-х-х мои се струва пресилено, без да се вижда реално как стоят нещата. Peace

# 715
  • Мнения: 1 272
Относно концентрацията и вниманието.
Децата, които предстои да тръгнат сега в първи клас, /макар да говорим за акселерация и завишно интелектуално ниво в сравнение с предишните поколения/ много трудно се съсредоточават, не са свикнали да стоят дълго време на стола и да изпишат цял ред наведнъж.Още предпочитат или да държат някоя играчка или ако трябва да правят нещо то да е свързано по-скоро с творческия процес /рисуване, изрязване, сглобяване/.                         
Не ми се мисли как ще се справят децата, които масово ще тръгват на 6 г., а на 5 вече ще трябва да изписват цифри и ченгелчета "красиво".
Обществото ни не дава право за индивидуална адаптация на всяко дете и ние като родители следваме тези стереотипи и без да искаме принудително налагаме на детето си да "преизпълни плана", за да се почустваме ние удовлетворени.

# 716
  • София
  • Мнения: 62 595
Виола
Преувеличаваш! Ако човек не знае за какво става въпрос ще реши, че децата на 5-6 години са вързани за масите и столовете и по цял ден превиват гръб над ченгелчетата! Я посмалИ малко! Никой няма да кара децата на 5 години да изписват ченгелчета и цифри, че и оценки да им пишат! Това се учи в първи клас, а първи клас се започва на 7 (седем) години! Ако имаш забележки относно програмата за първи клас, това е отделен въпрос.

Не разбирам за предучилищната каква индивидуална адаптация искаш. Ако едно дете е с развитие в норма, то ще успее да се справи без проблем. Много добре зная какво учат децата в градините и предучилищната и то не е трудно като материал. Нормално гледаните деца научават повечето неща вкъщи, ако има кой да се занимава с тях.

# 717
  • Мнения: 1 272
Andariel, ти сигурно си от привържениците за тръгването на децата на 6 г. на у-ще.
В предучилищната в дг в тетрадките, които сега попълват за домашно редовно пишем цифри, а ченгелчетета са предвидни в тетрадката за средата на годината, издателството "Изкуства", допълнително ги изписват и в обикновенни тетрадки в дг.Но аз пак считам, че това е недостатъчна подготовка, защото се залага повече на игрите и работата вкъщи с родителя.

Наблюденията ми показва че времето за адптация към условията и материала в у-ще не е еднаква за всяко дете, независимо от подготовката вкъщи.

# 718
  • Мнения: 991
Сори, ама мисля, че е време да потърсиш специализирана помощ първо за себе си, пък после за детето. Пиша ти го най-добронамерено, макар да пристъпвам принципите си да не отнемам вярата на човек в каквото и да е, дори да е пълна глупост. Накрая ще побъркаш себе си и детето с този твой перфекционизъм и негативно отношение към света! Защо си мислиш, че подходът с играчките в дългосрочен план е добър? Детето ти утре ще порасне още и ще стане по-силно от теб. Тогава няма да можеш да го наказваш с играчки или с нещо друго, защото ще те прати по дяволите и ще започне да прави каквото си иска. Зарежи ги тези истории за индиговите деца и се заеми сериозно за работа по себе си и по детето! Наясно съм, че насила хубост не става и най-вероятно ще ми теглиш една кратка я наум, я писмено и ще си помислиш, че аз се опитвам нещо да те манипулирам, но ако ми беше близък човек много бих се притеснила за теб и детето ти.

Anadriel, тя самата е била малтертирана. Оттам идват най-вероятно саморазрушителното поведение, омразата към себе си, негативизма към света, проблемите при контакта с непознати. Всичко това в една или друга степен съм го изживяла и аз, затова изпитвам дълбоко съчувствие към х-х-х. За да харесваш света, първо трябва да харесваш и обичаш себе си. Ако теорията за децата индиго й помага да погледне по един по-позитивен начин на себе си и на особеностите на детето си, според мен тя е добра и полезна за нея в този момент. Тя има да извърви доста труден път, докато постигне хармония със себе си. При много хора с този тип проблеми, той неизбежно минава през някакви духовни търсения. Не знам, може и добър терапевт да й помогне, но не съм сигурна.

# 719
  • Мнения: 1 547
Нормално гледаните деца научават повечето неща вкъщи, ако има кой да се занимава с тях


... и ако не са научени да се блещят в телевизора от 2-годишни, защото това е едно от нещата, които водят до сериозни проблеми с концентрацията и творческото мислене. Когато от най-ранна възраст детето свикне да приема образи, звуци и картини наготово, без минимално мозъчно усилие от своя страна, впоследствие бавните, сравнително статични и далеч не толкова пъстри мероприятия като писане на букви или четене го изнервят и просто не успяват да съсредоточат вниманието му. Не знам за индигови и кристални, но познавам много облъчени по този начин деца.

Общи условия

Активация на акаунт